Τα 80s αποτέλεσαν ομολογουμένως την πιο «συγκροτημένη» δεκαετία για το horror genre είτε με sci-fi είτε supernatural στοιχεία. Βλέπετε, μέχρι σήμερα ακόμα και τα πιο επιμελή και άρτια CGI (Computer Generated Imagery) δε μπορούν να προσφέρουν την ίδια αίσθηση τρόμου. Τα practical effects, με μια ευρεία γκάμα και συνδυασμούς από puppets, εξαιρετικά gore make up και παραμορφωμένα είδωλα-κοστούμια φαντάζουν ιδιαίτερα αποτρόπαια ακόμα και με τα σημερινά απαιτητικά δεδομένα. Κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει την υπεροχή του The Thing (Carpenter, 1982) στην ιστορία του είδους. Επιπλέον αριστουργήματα, όπως η σειρά Alien, The Fly, Re-Animator, The Evil Dead, Hellraiser, Big trouble in little China αλλά και πιο low budget παραγωγές, όπως The Pit, The Funhouse και Troll θεωρούνται πλέον κλασικά. Όσον αφορά το The Thing, θεωρώ αδιανόητο ότι πέραν από μια αξιοπρεπή μεταφορά σε PS2, ΧΒΟΧ και PC το μακρινό 2002, δεν εκμεταλλεύτηκαν ψηφιακά το σύμπαν του franchise… Ουαί υμίν.
Η ιστορία είναι αυτή που αρμόζει στο είδος· μια αποστολή διάσωσης δίχως να αποκαλύπτονται περαιτέρω πληροφορίες από τους -όποιους- επικεφαλής. Αμέσως αντιλαμβάνεται κανείς τις επιπτώσεις της αναλωσιμότητας αφού, τις περισσότερες φορές, σε αντίστοιχες αποστολές η απόδραση χωρίς απώλειες φαντάζει απίθανη.


Τα εφόδια σε αυτή την αποστολή χωρίζονται στην εργαλειοθήκη όπου θα εντοπίσετε γάντζους για την μετακίνησή σας τόσο στον οριζόντιο όσο και στον κάθετο άξονα του χάρτη αποφεύγοντας παγίδες, δολοφονικά ύψη και εχθρούς, drones με τα οποία ελέγχετε από απόσταση (duh!) ώστε να διαπιστώσετε τους όποιους κινδύνους που ελλοχεύουν στη διαδρομή σας και να τους προκαλέσετε ηλεκτροπληξία, χωματουργικό εξοπλισμό, scanners και άλλα. Με τα ανωτέρω θα κληθείτε να λύσετε διάφορα puzzles, να ξεπεράσετε εμπόδια και χαράδρες, υπόγεια ρεύματα και οτιδήποτε εμποδίζει την πορεία σας. Όσον αφορά τον οπλισμό, διαθέτετε ένα τυπικό μηχανικό όπλο με laser scope και δυνατότητα στόχευσης σε 360 μοίρες, εκρηκτικά και άλλα. Εκτός από την solo κατάδυσή σας στην άβυσσο του ορυχείου, έχετε τη δυνατότητα να μοιραστείτε τις ανησυχίες σας αλλά και τις προσευχές και τις ικεσίες σας με συμπαίκτη αφού υπάρχει η επιλογή για coop, πράγμα που, δυστυχώς, δεν κατάφερα να δοκιμάσω ιδίοις όμμασι ελλείψει.. διαθεσιμότητας παικτών. Τελος, έχετε στη διάθεσή σας είκοσι προσπάθειες που όταν τις εξαντλήσετε θα πρέπει να ξεκινήσετε από την αρχή.
Οι χθόνιοι εχθροί (sic) τοποθετούν το ανθρώπινο είδος -όπως αντιληφθήκατε και από την εισαγωγή της παρουσίασης- στην κορυφή της διατροφικής πυραμίδας. Θα γίνετε μάρτυρες ικανοποιητικά σχεδιασμένων τεράτων που μορφολογικά υλοποιούνται σε γιγαντιαία μεταλλαγμένα αραχνοειδή, σαρανταποδαρούσες, μύγες, κάμπιες και άλλα σπάνια είδη εντόμων (όπως τόνιζε ΕΠΑΝΕΙΛΛΗΜΕΝΩΣ ο κολλητός μου ο Κωστής όταν εντοπίζαμε τα αρθρωτά αυτά ζώα στις παιδικές μας «εξερευνήσεις»). Το στοίχημα στο παιχνίδι είναι η χαρτογράφηση κάθε περιοχής πριν προχωρήσετε ώστε να εξετάσετε προσεκτικά την επόμενη κίνησή σας στους δέκα χάρτες της ευρύτερης περιοχής. Άλλοτε υπάρχουν εναλλακτικές οδοί αλλά στην πλειονότητα ο μονόδρομος είναι νομοτελειακό μοτίβο. Προφανώς και θα γίνει χρήση trial and error αλλά θεωρώ ότι οι περισσότεροι δεν θα χρειαστείτε παραπάνω από έναν «κύκλο» επανάληψης (εξάντλησης, δηλαδή, του ορίου των 20 προσπαθειών). Δεν είναι δύσκολο παιχνίδι απλά απαιτούνται υπομονή και εξοικείωση μέχρι να αντιληφθείτε το gameplay concept. Μελανά στοιχεία αποτελούν δίχως περαιτέρω ανάλυση ο μικρός αριθμός χαρτών αλλά και το ασύνδετο σενάριο μεταξύ τους. Δυστυχώς, δε με έπεισε για το ολοκληρωμένο αποτέλεσμα που επιθυμούσαν οι δημιουργοί και με κάθε νέα περιοχή έμοιαζε σαν να ξεκινάει διαφορετικό παιχνίδι…


Στα τεχνικά χαρακτηριστικά, η Cogwheel Software έκανε ό,τι ήταν δυνατόν ώστε να δημιουργήσει όλες εκείνες τις 2D ατμοσφαιρικές και προκλητικές συνθήκες και να επικρατήσει ο ζήλος για τη συνέχεια παρά η απογοήτευση και η εγκατάλειψη. Άλλωστε, οι δέκα περιοχές στις οποίες διαδραματίζεται το παιχνίδι είναι ένας ρεαλιστικός στόχος για τον οποιονδήποτε. Το σκοτάδι δεσπόζει, το μουντό παρασκήνιο των περιοχών δίνει τη θέση του στον φωτισμό που εκπέμπουν οι ελάχιστες πηγές ώστε να προχωρήσετε στον προορισμό σας και αυτό είναι με ελάχιστες λέξεις όλο το concept του παιχνιδιού. Ηχητικά, η ambient μουσική υπόκρουση και τα special effects είναι τυπικά αλλά διεγείρουν οπωσδήποτε τον επίδοξο παίκτη.
Το Hidden Deep βρίσκεται σε early access οπότε ευελπιστούμε σε προσθήκες και διευρύνσεις στο gameplay. Σε αυτό το στάδιο, ωστόσο, πρόκειται για έναν ενδιαφέροντα τίτλο ο οποίος θα σας διασκεδάσει για περίπου 6-7 ώρες.
Ευχαριστούμε θερμά την Cogwheel Software για τη διάθεση του παιχνιδιού.