Το δημοφιλές περιοδικό ‘Wired‘, σε νέα αναφορά στην ιστοσελίδα του αποκαλύπτει πως η Activision έχει πουλήσει “character skins, banners, map loading screens, weapon stickers, weapon blueprints”, – ή αλλιώς, εν συντομία in game κοσμητικά αντικείμενα– στον πρόσφατο Call of Duty τίτλο της, τα οποία έχουν δημιουργηθεί μέσω χρήσης εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης (AI / ελλ. ΤΝ).
Σύμφωνα με τα όσα μεταφέρει η αναφορά, η Activision Blizzard άρχισε να χρησιμοποιεί μηχανές AI (όπως GPT-3.5), στην παραγωγή στοιχείων των τίτλων της από τις αρχές του 2023 και μέχρι το τέλος του έτους είχε ήδη πουλήσει στο κοινό μέσω του Call of Duty Store κοσμητικά αντικείμενα που είναι δημιούργημα ΑΙ.
Φερ’ ειπείν, το πακέτο ‘Yokai’s Wrath‘ που περιλαμβάνει skin για τον χαρακτήρα του παίκτη, blueprint όπλου, stickers, loading screen και λοιπά, είναι ένα εκ των παραδειγμάτων που υπόκεινται σε μερική χρήση AI. Παραμένει άγνωστο το πόσα in game αντικείμενα και skins που πολλά εξ αυτών διατίθονται προς πώληση, με κόστος απόκτησης που ξεπερνά τα €10, δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης (και σε τι βαθμό), στο ψηφιακό κατάστημα του CoD.
Ένας ανώνυμος πρώην υπάλληλος της Activision, ο οποίος εργαζόταν στον σχεδιασμό του φετινού τίτλου, Modern Warfare III, χαρακτήρισε τα γεγονότα ως αληθή και προσθέτει ότι αρκετοί φοβόταν να μιλήσουν για το συμβάν για να μην χάσουν την θέση τους, ενώ παράλληλα η εταιρεία απέλυσε, το προηγούμενο διάστημα, ένα σημαντικό ποσοστό εργατικού δυναμικού από τους 2D artists που διαθέτει. Οι υπόλοιποι καλλιτέχνες και δημιουργοί που παρέμειναν εξαναγκάστηκαν να χρησιμοποιούν (χωρίς να ξέρουμε σε πόσο βαθμό) την AI για να βοηθήσει στην δημιουργία του εν λόγω έργου τους καθώς είναι εγκεκριμένη μέθοδος, χαρακτηρίζεται γενικότερα εσωτερικά ως “πολλά υποσχόμενη” για την πιο άμεση ολοκλήρωση των εσωτερικών εργασιών ανάπτυξης στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα. Επιπλέον, μισή από την ‘ environmental art ‘ ομάδα σχετικά με τον σχεδιασμό ορισμένων περιβαλλοντικών στοιχείων του Overwatch 2 απολύθηκε, σύμφωνα με ακόμη έναν εργαζόμενο της Blizzard, ονόματι Lucas Annunziata. Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν οι καλλιτέχνες του Overwatch 2 ακολουθούν παρόμοια εντολή χρήσης AI, όπως αυτή του Call of Duty.
Ένας ακόμη βετεράνος ανώνυμος προγραμματιστής της gaming βιομηχανίας, με το ψευδώνυμο ‘Violet’, σχολιάζει ότι η χρήση AI επιτρέπει γρήγορη και οικονομική παραγωγή, με την καλλιτεχνική καθοδήγηση να γίνεται από art directors και τη λεπτομέρεια να αναλαμβάνουν έπειτα λίγοι καλλιτέχνες. Συγκεκριμένα δηλώνει: ” […] Γιατί να πάρεις μια ομάδα ακριβών concept artists ή designers όταν μπορείς να έχεις έναν art director να δίνει κακές οδηγίες πάνω σε μια AI και να παίρνει κάτι αρκετά καλό, ταχύτατα, και να καλεί μερικούς καλλιτέχνες έπειτα να το τελειοποιήσουν; Πιθανότατα δεν θα δεις ποτέ ποιο μέρος χρησιμοποιεί AI σε τι, αλλά ξέρεις ότι είναι εκεί.”
Μέχρι στιγμής η Activision δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα περί των καταγγελιών αυτών. Κι όλα αυτά σε ένα εργασιακό περιβάλλον που απαριθμεί πάνω από 2000 προγραμματιστές, σε μια εταιρεία με έσοδα και πωλήσεις ρεκόρ σε ετήσια βάση, ενώ παράλληλα με την απρόσκοπτη χρήση Τ.Ν. όλο και περισσότερες θέσεις εργασίας, τουλάχιστον στο καλλιτεχνικό κομμάτι, διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο.