Τα βιντεοπαιχνίδια είναι ένα από τα λίγα μέσα διασκέδασης και ενίοτε ψυχαγωγίας που ανέκαθεν με μάγευαν. Από μικρός, επιθυμούσα πάντα να κρατήσω την δική μου Gameboy κονσόλα ή να αποκτήσω τα πιο ελκυστικά (στο μάτι, έστω) παιχνίδια για να μου κρατήσουν συντροφιά σε κάποιο ταξίδι ή σε καλοκαιρινές διακοπές. Είμαι από την γενιά που έβγαινε για κάλαντα και το απόγευμα έπαιρνε παιχνίδι ή κονσόλα, από εκείνους που στο νυχτερινό ταξίδι της επιστροφής έβγαζε το Gameboy Advance και προσπαθούσε να ξεκλείψει λιγο από τα φώτα του δρόμου για να διακρίνει την δράση στην οθόνη.Το ρίσκο του να κάνω κακό στα μάτια μου δεν με σταμάτησε ποτέ, με αποτέλεσμα να φτάσω στο σήμερα και να συνεχίζω πιο δυναμικά από ποτέ να γράφω για το πάθος μου.
Ανάμεσα στα παιχνίδια που δεν κατάφερα ποτέ να παίξω ήταν και τα Advance Wars, παιχνίδια στρατηγικής με αρκετά χαριτωμένα γραφικά τα οποία με την σειρά τους θα μπορούσαν να αποτελέσουν το ξεκίνημα κάποιου στο είδος της στρατηγικής. Μπορεί το Final Fantasy Tactics και τα Fire Emblem να αποτελούν τα καλύτερα παιχνίδια του είδους αλλά αυτό δεν σταμάτησε τις ομάδες από το να φτιάχνουν δικές τους ιστορίες με μοναδικά στοιχεία σε gameplay και γραφικά.
Έχοντας παίξει τα Fire Emblem Three Houses και Fire Emblem Engage ένιωσα πως ήταν η εποχή που άρχισαν να μου αρέσουν αρκετά τα Tactical JRPGs τόσο λόγω της στρατηγικής που απαιτούν αλλά και του αργού gameplay που μου άφηνε περιθώρια προετοιμασίας και χαλαρού παιχνιδιού. Έτσι, όταν το Advance Wars 1+2: Reboot Camp ανακοινώθηκε, θεώρησα πως ήταν η κατάλληλη ευκαιρία να πιάσω μια αγαπημένη σειρά και να δω με τα μάτια μου τι την έκανε τόσο γνωστή και αγαπητή.

Το Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp είναι μια συλλογή από δύο κλασικά παιχνίδια του Game Boy Advance που έγιναν remaster για το Nintendo Switch (αν και με μια ματιά θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα mini remake). O τίτλος αναμενόταν να κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο του 2021, αλλά λόγω των δυσάρεστων και «πρόσφατων παγκόσμιων γεγονότων» που παρέπεμπαν στο θέμα του παιχνιδιού, το λανσάρισμα καθυστέρησε πολλές φορές χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο παράθυρο κυκλοφορίας. Η αναμονή φαίνεται να άξιζε και με το παραπάνω, αφού σε μια περίοδο που η “τρύπα” των tactical RPGs έχει μείνει ακάλυπτη μετά την ολοκλήρωση των Fire Emblem, το Advance Wars έρχεται να μας προσφέρει μια απαιτητική και ολοκληρωμένη εμπειρία που θα δοκιμάσει τις ικανότητές μας.
Το επίκεντρο της προσοχής μας εντοπίζεται στο βασικό Campaign του παιχνιδιού. Αυτή η συλλογή, θα λέγαμε, μπορεί να μην έχει πληθώρα από game modes αλλά υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες παραμετροποίησης των στρατευμάτων μας και υιοθέτηση των δικών μας στρατηγικών σε ένα παιχνίδι όπου κάθε μάχη φαντάζει μοναδική ακόμα και αν οι χάρτες μοιάζουν άδειοι. Τόσο τα ανανεωμένα γραφικά όσο και ο ήχος, η μουσική, τα animations, η ύπαρξη φωνών στους χαρακτήρες, το Online Play και τα εκτενή tutorial θα μας βάλουν για τα καλά μέσα σε μια επαναληπτικότητα που θα μας ωθήσει στο να παίζουμε ξανά και ξανά, ξεπερνώντας τα όρια κάθε αποστολής για να αντιμετωπίσουμε ένα A.I. που φαινομενικά προσαρμόζεται στις κινήσεις μας.

Το Advance Wars είναι ένας τίτλος που απευθύνεται τόσο σε νέα άτομα στο είδος αλλά και σε όσους ψάχνουν μια πρόκληση. Το πρώτο παιχνίδι της σειράς είναι το καλύτερο για να μπούμε στο “ζουμί της υπόθεσης” και να μάθουμε τους διάφορους μηχανισμούς. Ξεκινάμε γνωρίζοντας τους διάφορους commanders, με πρώτο και καλύτερο το flag boy της σειράς, Andy. H ιστορία του παιχνιδιού μας βάζει ενάντια στο Blue Moon Army σε μια διαμάχη εισβολών και ελευθερίας, με τον στρατό μας να προσπαθεί να προστατεύσει τόσο την χώρα του όσο και τις γειτονικές χώρες αυτού του εναλλακτικού κόσμου.
Κατά την διάρκεια των διάφορων επιδρομών θα μάθουμε και από κάτι καινούργιο αφού υπάρχουν πολλά είδη στρατευμάτων και οχημάτων για να γνωρίσουμε αλλά και διαφορετικά μονοπάτια ή μέρη για να εκμεταλλευτούμε. Οι τακτικές του εδάφους θα μας δώσουν το πάνω χέρι στις μάχες μας αφού μέρη όπως βουνά και δάση μπορεί να μας κρύψουν ή να μας δώσουν κάλυψη σε εχθρικά πυρά ενώ άλλα όπως γέφυρες και θάλασσες μπορούν να μας αποκλήσουν και να μας αφήσουν παγιδευμένους σε εχθρικές κινήσεις.

Τα οχήματα παίζουν σημαντικό ρόλο στην έκβαση της εκάστοτε μάχης. Μια μεγάλη ποικιλία από άρματα μάχης, πλοία, υποβρύχια, ελικόπτερα, αντιπυραυλικά, jeep αναγνώρισης, APC, tanks, τορπιλικά και ούτω καθεξής, θα αναδείξουν ένα gameplay που είναι γεμάτο εκπλήξεις και αρκετό περιεχόμενο. Η θέση των οχημάτων αλλά και οι ικανότητές τους δένουν αρμονικά με τον κάθε χάρτη και θα πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψιν την θέση μας αλλά και των εχθρών μας πάνω σε αυτόν. Τρανταχτό παράδειγμα είναι τα πλοία που μπορούν να ρήξουν σε tanks και στρατεύματα της ξηράς χωρίς αυτά να μπορούν να αντεπιτεθούν και να βρίσκονται σε κίνδυνο αν δεν βγουν από την εμβέλειά τους. Από την άλλη, η μάχη των ουρανών διακρίνεται εξίσου από τα δικά της στοιχεία όπως ελικόπτερα, μαχητικά και οπλικά συστήματα εδάφους φτιαγμένα για να τα αντιμετωπίσουν.
To tactical gameplay ενισχύεται από ακόμα περισσότερα στοιχεία όπως το Fog of War που μας αποτρέπει από το να δούμε την θέση του αντιπάλου μας με αποτέλεσμα να πρέπει να προσέχουμε τα βήματά μας κατά την διάρκεια της εκστρατείας. Αυτό έρχεται και “κάθεται” στα objectives που μπαίνουν από τις αποστολές μας με ορισμένα να μας θέλουν να ολοκληρώνουμε τον βασικό στόχο σε συγκεκριμένο αριθμό ημερών ενώ άλλα θέλουν να καταλαμβάνουμε μέρη και κτίρια σε αντίθεση με τους εχθρούς μας. Κάθε μάχη διαδραμματίζεται σε διάρκεια ημερών με την κάθε ημέρα να φέρνει διαφορετικά καιρικά φαινόμενα και ιδιαιτερότητες στο πεδίο της μάχης. Έτσι, θα πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν μας τόσο την μορφολογία αλλά και τις καιρικές συνθήκες μιας και μπορεί να προσφέρουν λιγότερη ορατότητα ή αποτελεσματικότητα σε ορισμένα στρατεύματα.

Στόχος προστασίας μας είναι το HQ μας, η κεντρική μας βάση που παράγει τα στρατεύματά μας αλλά λειτουργεί και ως το κέντρο ελέγχου για τις δραστηριότητές μας. Όπως είναι αναμενόμενο, οι αντίπαλοί μας έχουν το δικό τους HQ το οποίο αν καταφέρουμε να αποκτήσουμε νικάμε στην μάχη με μόνο μερικά βήματα. Από την άλλη, υπάρχουν κενές εγκαταστάσεις, πόλεις και κτήρια τα οποία μπορούμε να πάμε να πάρουμε για τον στρατό μας ώστε να οπλίζουμε με καύσιμα, σφαίρες και αμυντικές αυξήσεις τον στρατό μας.
Κάθε πόλη ή τοπίο έχει το δικό του ποσοστό άμυνας και μας επιτρέπει να προστατεύσουμε τα στρατεύματά μας αντίστοιχα. Μιλώντας για στρατεύματα, κάθε μονάδα που χειριζόμαστε έρχεται με τα δικά της καύσιμα και πυρομαχικά. Για να μπορούμε να τα κρατάμε ενεργά και ετοιμοπόλεμα, χειριζόμαστε οχήματα που κάνουν re-supply εκεί όπου χρειάζεται – οπότε αμέσως, η σημασία τους γίνεται ξεκάθαρη.

Το πως θα προσεγγίσουμε κάθε μάχη εξαρτάται και από τον CO μας και τις ικανότητές του. Ο Andy, για παράδειγμα, μπορεί να επιδιορθώσει όλα τα στρατεύματα πάνω σε έναν χάρτη ενώ o Max ενδυναμώνει την ζημιά των μονάδων την στιγμή που τα οχήματα υποφέρουν από μικρότερη εμβέλεια. Άλλο παράδειγμα, η Sami, μας επιτρέπει να πιάνουμε κτίρια πιο γρήγορα και να εξοπλίζουμε με πυρομαχικά όλες τις μονάδες μας. Κάθε CO έχει τις δικές του δυνάμεις και αδυναμίες και η επιλογή τους προσθέτει ένα ακόμα στρώμα στην στρατηγική κάθε μάχης.
Στο τέλος κάθε μάχης βαθμολογούμαστε ανάλογα την επίδοσή μας, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητά μας. Σε αυτά συμβάλλουν το πόσο γρήγορα ολοκληρώσαμε μια αποστολή, πόσο πιο αποτελεσματικά και πόσα στρατεύματα του εχθρού μας καταστρέψαμε και πόσες από τις δικές μας μονάδες χάσαμε. Τα χρήματα που λαμβάνουμε θα μας επιτρέψουν να ξεκλειδώσουμε νέους χάρτες, μουσική, COs για τα Creation και Online Modes και άλλα έπαθλα για την συλλογή μας.
Το War Room, το αντίστοιχο Creator Mode, μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε τις δικές μας αποστολές θέτοντας παραμέτρους όπως χάρτη, στρατεύματα, καιρικές συνθήκες, ιδιαίτερες καταστάσεις, συγκεκριμένα objectives και δυσκολίες που προσθέτουν αρκετό challenge στο gameplay μας. Έτσι, αν το Online VS δεν ακούγεται η πιο ελκυστική λύση, τότε το War Room θα μπορούσε κάλλιστα να λειτουργήσει ως μια δημιουργική απασχόληση ή εξάσκηση για τις πιο δύσκολες πίστες του campaign.

Η σημασία του ‘Reboot’ στο Reboot Camp αναδεικνύεται από τα ανανεωμένα, πιο μοντέρνα γραφικά, το ευχάριστο animation τον εξαιρετικό ήχο, τα cutscenes και τα voicelines. Κατορθώνοντας να μας μεταφέρει στην εποχή του Gameboy Advance, το Advance Wars 1+2 προσφέρει ένα πολύχρωμο comic γεμάτο ευχάριστα σχέδια υψηλής ευκρίνειας ενώ ανταλλάζει το pixelated art του παρελθόντος με στρογγυλές γραμμές, λείες επιφάνειες και πλήρη cutscenes για τους διαλόγους και τα skills. Τέλος, το UI αλλά και η εμφάνιση του χάρτη μας παραπέμπουν σε ψηφιακό επιτραπέζιο παιχνίδι αφού η πληροφορία διαβιβάζεται άμεσα, ευανάγνωστα και λιτά.
Σε γενικές γραμμές, το Advance Wars 1+2: Reboot Camp επιστρέφει σε κονσόλα της “μητέρας” του Nintendo και για άλλη μια φορά κατορθώνει να αποτελέσει μια πλήρως ταιριαστή προσθήκη. Τα ανανεωμένα γραφικά και ο ήχος δένουν αρμονικά με την υπόσταση του Nintendo Switch ενώ το gameplay παραμένει ευχάριστο και διαχρονικό ακόμα και αν φαντάζει απλό. Μπορεί μεν η ιστορία του να μην έχει το βάθος κάποιου JRPG αλλά αυτό που παρουσιάζεται εδώ είναι αρκετό να μας ωθήσει στο να παίξουμε “μια ακόμα αποστολή”. Φυσικά, όλο αυτό το πακέτο έχει ονειρική απόδοση τόσο σε docked όσο και σε Portable modes οπότε μιλάμε για μια πλήρη εμπειρία.



Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού.