Home NewsGaming News Αν θέλετε περισσότερα PS5 αποκλειστικά, πληρώστε τα Remasters!” – Shuhei Yoshida

Αν θέλετε περισσότερα PS5 αποκλειστικά, πληρώστε τα Remasters!” – Shuhei Yoshida

Γράφει ο/η Κωνσταντίνος Τσικόπουλος

Τα Single-Player Παιχνίδια Κοστίζουν Ακριβά – Στηρίξτε τα Remasters, λέει ο Yoshida


Σε μια συνέντευξη που παραχώρησε στο Kinda Funny, ο Shuhei Yoshida, κορυφαίο στέλεχος της Sony Interactive Entertainment, έκανε μια δήλωση που ενδέχεται να προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις, αν όχι ανοιχτή ειρωνεία από τους παίκτες: Αν θέλετε να συνεχίσετε να απολαμβάνετε τα μεγάλα, ποιοτικά single-player παιχνίδια στις κονσόλες σας, τότε καλύτερα να υποστηρίξετε… τα remasters.

Σύμφωνα με τον Yoshida, τα single-player παιχνίδια είναι πλέον τόσο ακριβά στην ανάπτυξή τους, που οι εταιρείες χρειάζονται «επιπλέον εισόδημα» από άλλες πηγές. «Τα remasters και οι μεταφορές παιχνιδιών σε PC είναι απαραίτητες για να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτά τα έργα», είπε χαρακτηριστικά. Μια δήλωση που, όσο ρεαλιστική κι αν είναι, δύσκολα δε θα ακουστεί κυνική σε μια εποχή που οι remaster εκδόσεις κυκλοφορούν σε ρυθμό ταχύτερο από τα νέα παιχνίδια.

Ακριβό πάθος ή ακριβή δικαιολογία;

Αν κοιτάξουμε τη βιομηχανία, είναι αλήθεια ότι τα παιχνίδια έχουν εξελιχθεί σε κινηματογραφικά έργα υψηλού κόστους. Από τα απίστευτα γραφικά και την εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη μέχρι τη δημιουργία ολοκληρωμένων κόσμων και ιστοριών που συναγωνίζονται τηλεοπτικές σειρές, η παραγωγή ενός AAA τίτλου είναι εξαιρετικά δαπανηρή.
Αλλά οι παίκτες δεν μπορούν να μην αναρωτηθούν: πότε ακριβώς τα remasters μετατράπηκαν από «έξτρα ευκαιρία για νέους παίκτες» σε αναγκαίο οικονομικό δεκανίκι για τη Sony και τις άλλες μεγάλες εταιρείες;

Τα Remasters ως… Σχέδιο Επιβίωσης

Η λογική πίσω από αυτή τη στρατηγική δεν είναι εντελώς αβάσιμη. Επενδύοντας λιγότερους πόρους για την αναβάθμιση ενός ήδη ολοκληρωμένου τίτλου (αντί για τη δημιουργία ενός νέου), οι εταιρείες βρίσκουν έναν σχετικά εύκολο τρόπο να δημιουργήσουν έσοδα.


Από την άλλη, η συχνότητα κυκλοφορίας τέτοιων εκδόσεων έχει αρχίσει να δημιουργεί δυσαρέσκεια. Παίρνοντας υπόψη την πρόσφατη κυκλοφορία remakes και remasters όπως του The Last of Us Part I, που επανακυκλοφόρησε μέσα σε λίγα χρόνια από την αρχική του έκδοση, είναι δύσκολο να μην δει κανείς μια κάποια υπερβολή.

Οι PC Μεταφορές: Μια χρυσή εξαίρεση..


Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι μεταφορές σε PC φαίνεται να είναι πιο καλοδεχούμενες. Παιχνίδια όπως το God of War και το Horizon Zero Dawn έφεραν φρέσκο κοινό, άνοιξαν νέες αγορές και προσέφεραν μια γεύση των PlayStation τίτλων σε ένα κοινό που δε θα αγόραζε ποτέ την κονσόλα. Αν μη τι άλλο, αυτές οι κινήσεις έχουν πρακτική λογική.

Η Ειρωνεία της Κατάστασης

Το πρόβλημα, όμως, είναι πως ο Yoshida αγνοεί τον ελέφαντα στο δωμάτιο: Γιατί οι παίκτες να πληρώσουν ξανά για κάτι που έχουν ήδη παίξει; Όσο κι αν οι εταιρείες επικαλούνται την ανάγκη για «επιπλέον έσοδα», πολλοί βλέπουν τα remasters ως μια εύκολη λύση. Πώς να τους κατηγορήσει κανείς όταν κάθε νέα γενιά κονσολών φαίνεται να ξεκινά με μια λίστα «παλιών καλών τίτλων που έρχονται ξανά»;

Τελικά, ποιος στηρίζει ποιον;

Αντί λοιπόν να παρουσιαστεί ως «ευλογία» για τη βιομηχανία, η στρατηγική των remasters μοιάζει περισσότερο με ανακύκλωση που βαφτίζεται ως καινοτομία. Ίσως, αντί να ζητούν από τους παίκτες να χρηματοδοτήσουν το μέλλον αγοράζοντας ξανά και ξανά τα ίδια παιχνίδια, οι εταιρείες θα πρέπει να επανεξετάσουν τις ίδιες τις προτεραιότητές τους. Στο κάτω-κάτω, η εμπιστοσύνη του κοινού είναι πιο δύσκολο να ανακτηθεί από ένα παιχνίδι με «βελτιωμένα γραφικά».



You may also like