Home JG OriginalsInterviews Αποκλειστική συνέντευξη της Julia Minamata στο Joystick!

Αποκλειστική συνέντευξη της Julia Minamata στο Joystick!

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Θα ανέφερα προσβλητικές για την αξιοπρέπειά μου αλλά και τη νοημοσύνη σας μετριοπαθείς και συγκρατημένες συναισθηματικά ανακρίβειες -απευθυνόμενος σε όλους όσους με παρακολουθούν/γνωρίζουν- ότι ως adventure gamer δεν ενθουσιάστηκα όταν η Julia Minamata του πολλά υποσχόμενου point and click adventure The Crimson Diamond δέχτηκε να μου παραχωρήσει συνέντευξη. Αντιλαμβάνομαι ότι εύλογα θα αναρωτηθείτε: «Μα καλά, πως κάνεις έτσι; Τόση σημασία έχει η άποψη ενός ακόμα developer;». Η απάντηση δεν είναι απλά καταφατική και ούτε χρήζει περαιτέρω επιχειρημάτων εκατέρωθεν· όταν ένα παιχνίδι δεν ακολουθεί την πεπατημένη της glamorous (sic) gaming βιομηχανίας, όταν από τα θαρραλέα -γιατί όχι και δημιουργικά… αυθάδη!- πρώτα βήματα στο είδος αντιλαμβάνεσαι ότι υπάρχει ένα σοβαρό και ειλικρινές υπόβαθρο, όταν η έκφραση του δημιουργού δεν είναι ένας ακόμα ματαιόδοξος αυτοσκοπός προβολής, θα βρίσκεται πάντα θέση και βήμα μέσα από τα κείμενα και τις συνεντεύξεις μου. Καλή ανάγνωση! Stay Joystick!

Η Julia Minamata στο Joystick!

Πες μας λίγα πράγματα για σένα αλλά και για το The Crimson Diamond.

Είμαι η Julia Minamata, δημιουργός του The Crimson Diamond! Αποτελεί το κύριο project μου αλλά παράλληλα απασχολούμαι ως pixel artist για το Space Warlord Organ Trading Simulator και ως art director στο Recommendation Dog για το Playdate (σ.σ.: το Playdate είναι μια εντυπωσιακή φορητή επερχόμενη κονσόλα με indie παιχνίδια). Το The Crimson Diamond  είναι ένα adventure game μυστηρίου το οποίο λαμβάνει χώρα στα πρώιμα 1900s στον Καναδά. Χειρίζεσαι την Nancy Maple, μια αρχάρια ορυκτολόγο, στην οποία έχουν αναθέσει μία έρευνα στο βόρειο Ontario σχετικά με την παράδοση ενός διαμαντιού. Φιλοξενείσαι στο ξενοδοχείο Crimson Lodge όπου θα συναντήσεις πολλούς εκκεντρικούς χαρακτήρες, θα ανακαλύψεις τα μυστικά τους ώστε να λύσεις το μυστήριο!

Δημιουργώ τα πάντα στο The Crimson Diamond εκτός από τη μουσική την οποία επιμελείται ο Dan Policar, ο οποίος έγραψε τη μουσική για το Empire of Sin της Romero Games! Το Crimson Diamond μου έδωσε την ευχέρεια να εκφραστώ με τόσους διαφορετικούς τρόπους· game design, προγραμματισμό, μέσα από το σενάριο, με το animation και την τεχνοτροπία!

Χρησιμοποιώντας ένα retro style γραφικό περιβάλλον ασφαλώς και δημιουργεί δυνητικές συνθήκες ιδιαίτερα για τα adventure games. Ως point and click gamer των 90s, θεωρώ ότι τα γραφικά δε θα έπρεπε να έχουν προτεραιότητα όταν υπάρχει μια αξιόλογη ιδέα. Το Crimson Diamond, όσο τουλάχιστον έχω ασχοληθεί, διαθέτει μια εξαιρετική «ψυχή»! Πως το κατάφερες αυτό;

Ευχαριστώ πάρα πολύ! Ο κύριος σκοπός μου στο Crimson Diamond είναι να μεταφέρω την αίσθηση της γαλήνης σε ένα ευχάριστο mystery novel παρέα με ένα φλιτζάνι τσάι και μια ζεστή κουβέρτα. Τα πάντα, από την τεχνοτροπία, το σενάριο, το animation και το game design, όλα μα όλα δημιουργήθηκαν με σκοπό να δέσουν αρμονικά ώστε να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός.

Οι σπουδές μου ήταν σχετικές με την τέχνη οπότε δημιουργώντας pixel art και, προσφέροντάς μου την ίδια ευχαρίστηση που ένιωθα όταν έπαιζα adventure games ως παιδί, αποτέλεσαν το εναρκτήριο λάκτισμα. Ένα από τα προτερήματα της παραγωγής του The Crimson Diamond ως solo developer είναι η εναρμόνιση της τέχνης με τη συγγραφή -και συνολικά του game design κ.λπ.- αφού όλες οι δημιουργικές αποφάσεις λαμβάνονται από εμένα. Καλώς ή κακώς, όλες αυτές βαρύνουν εμένα! Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε κάποιες προσωπικές ιδιοτροπίες αφού το παιχνίδι είναι κατά κάποιον τρόπο η αυτοέκφραση της ταυτότητάς μου αλλά και τι θέλω να μοιραστώ με τον υπόλοιπο κόσμο. Νομίζω ότι από εκεί εκπηγάζει η «ψυχή» του παιχνιδιού που αναφέρεις.

– Γνωρίζεις άλλες γυναίκες που εργάζονται στην gaming βιομηχανία του Καναδά; Θεωρείς ότι έχουν τις ίδιες ευκαιρίες όπως οι άνδρες συνάδελφοί τους; 

Στον Καναδά υπάρχουν κάποιες εξαιρετικές γυναίκες που εργάζονται επάνω σε παιχνίδια! Η Kim Belair είναι co-founder και CEO στην Sweet Baby Inc., που εδρεύει στο Montreal. Η Sweet Baby ειδικεύεται στο narrative development, στο design και σε υπηρεσίες συμβουλευτικής. Ήμουν πολύ τυχερή που εργάστηκα κοντά στην Kim και την Sweet Baby! Ασχολήθηκα αμέσως με το art direct για το Recommendation Dog, ένα παιχνίδι για το Playdate, αφού η Sweet Baby δεσμεύεται να ενθαρρύνει τους αρχάριους στην gaming βιομηχανία, προσφέροντας υποστήριξη, παραινέσεις και ευκαιρίες ώστε να αποκτήσουμε τις πρώτες μας ικανότητες και να εξετάσουμε νέους ρόλους και θέσεις σε αυτή. Η Kim και η Sweet Baby διαθέτουν θετική δυναμική για την πολυπολιτισμικότητα και την συμπερίληψη.  

Η Gabby DaRienzo είναι Senior Artist στο Drinkbox Studios. Έχει εργαστεί σε μια πληθώρα θαυμάσιων παιχνιδιών συμπεριλαμβανομένων των A Mortician’s Tale, Celeste και Nobody Saves the World! Πριν μερικά χρόνια διατηρούσε ένα workshop για indies, το Marketing 101, στο οποίο συμμετείχα και ανακάλυψα ότι αποτελούσε πηγή ανεκτίμητων εμπειριών. Θαυμάζω υπερβολικά το ταλέντο της Gabby, την πολυγνωσία της αλλά και την προθυμία της να μοιράζεται τη γνώση αυτή.

Είναι δύσκολο για μένα να σχολιάσω αν οι γυναίκες της βιομηχανίας έχουν ή όχι τις ίδιες ευκαιρίες με τους άνδρες συναδέλφους τους. Είμαι σχετικά νέα στο χώρο (ξεκίνησα γύρω στο 2018) και όλη η εργασία μου μέχρι στιγμής έχει πραγματοποιηθεί μέσω work from home. Από την προσωπική μου εμπειρία, έχω αποκομίσει πολύ θετικές εντυπώσεις· σίγουρα βρίσκομαι σε πιο πλεονεκτική θέση από όλες αυτές τις γυναίκες που γνωρίζουν τέτοια περιστατικά αφού εργάζονται στη βιομηχανία περισσότερα χρόνια. Συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Sweet Baby, είχα την ευκαιρία να είμαι art director για πρώτη φορά χάρη στη συνδρομή τους βοηθώντας φιλόδοξους developers να κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη βιομηχανία.

– Υπήρχε κάποια συγκεκριμένη επιρροή για την ιστορία του The Crimson Diamond;

Είναι τόσες για το The Crimson Diamond! Ασφαλώς υπάρχουν επιρροές από τα adventure games των όψιμων 80s, στα οποία με εισήγατε ο πατέρας μου, αλλά επίσης και από την αγάπη της μητέρας μου για τα mystery novels, tv shows και ταινίες. Επίσης, επηρεάστηκα από την αδυναμία μου για την τοπική ιστορία, την ορυκτολογία και την γεωλογία. Το The Crimson Diamond είναι πραγματικά ένα μείγμα από πολλές στοργικές παιδικές αναμνήσεις με επιπλέον στοιχεία που με εξιτάρουν μέχρι σήμερα.


Η ερώτηση του ενός εκατομμυρίου δολαρίων! Μπορείς να μας αναφέρεις μερικά από τα αγαπημένα σου video games και παραγωγούς;

Θαυμάζω τόσα πολλά video games και παραγωγούς! Πέρα από τα adventure games, αγαπούσα τα DOS based παιχνίδια στα οποία μαζευόμασταν με τους φίλους μου και παίζαμε όλοι πάνω από ένα πληκτρολόγιο Archon, Gauntlet II, Rampage, Double Dragon και Golden Axe.

Τα RPG είναι το δεύτερο αγαπημένο μου είδος μετά τα adventure αν και σήμερα δεν καταφέρνω να αφιερώσω πολύ χρόνο για να παίξω! Λατρεύω τη σειρά Wizardry, ειδικά τα Wizardry 7 και 8, Dark Sun: Shattered Lands, Castle of the Winds και Fallout 1. Μου διέφυγε το Ultima  εκείνη την εποχή αλλά ακολουθώ τη σειρά από τότε που κυκλοφόρησε. Έχω εγκατεστημένο το Ultima 7 μέσω Exult… (σ.σ.: Το Exult είναι ένας emulator με τον οποίο δύνασαι να παίξεις το Ultima 7 σε σύγχρονα PC).


Η πρώτη μου αγάπη είναι, φυσικά, τα adventure games! Αυτά που απόλαυσα κατά την παιδική μου ηλικία περιλαμβάνουν τις σειρές King’s Quest και Quest for Glory, τα The Colonel’s Bequest, The Dagger of Amon Ra, Loom, The Secret of Monkey Island, Day of the Tentacle… Κατόπιν αγόρασα ένα big box του The Lost Treasures of Infocom ανακαλύπτοντας για πρώτη φορά τα αμιγώς text adventures!  Χάρη σε online καταστήματα, όπως το GOG, μου δόθηκε η ευκαιρία να ευχαριστηθώ παλαιότερα adventure games που παρέλειψα, όπως τα Conquests of Camelot και Beneath a Steel Sky.

Δημιούργησα EGA πορτρέτα κάποιων ανθρώπων της gaming βιομηχανίας που συμμετείχαν στα πιο αγαπημένα μου παιχνίδια! Συνέβαλα με περισσότερα από δώδεκα από αυτά τα πορτρέτα στην 30η επέτειο του Monkey Island Anthology της Limited Run Games! Ήταν η δουλειά των ονείρων μου. Τα θέματα των πορτρέτων για αυτούς τους ανθρώπους που θαυμάζω και αγαπώ αφορούσαν μεταξύ άλλων τους Mark Ferrari, Tim Schafer, Ron Gilbert και άλλους!

Υπάρχουν τόσοι πολλοί στον χώρο που εκτιμώ! Ο Douglas Herring (The Colonel’s Bequest) δημιούργησε μερικά από τα απολύτως αγαπημένα μου EGA pixel art παιχνίδια χάρη στα οποία επηρεάστηκε η δική μου τεχνοτροπία σε μεγάλο βαθμό. Εργάστηκα σε κάποια project με τον Xalavier Nelson Jr. της Strange Scaffold. Τον θαυμάζω πάρα πολύ σαν game designer που κατακλύζεται από δημιουργικότητα, όραμα και καταπληκτικές management ικανότητες!

Υπάρχει μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά μου για τους game developers που είτε εργάζονται solo είτε αναλαμβάνουν διάφορους ρόλους στα project τους. Άνθρωποι όπως οι Francisco González, Octavi Navarro, Jacob Janerka, Yathzee Croshaw και Lucas Pope. Νομίζω ότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ο δημιουργός μπορεί να εκφραστεί καλύτερα.


Πως αντιλαμβάνεσαι το μέλλον των adventure games; Παραδοσιακοί -και πιο σκληροπυρηνικοί θα πρόσθετα- παίκτες θεωρούν ότι τα adventures έχουν αφανιστεί και δεν το αναγνωρίζουν πλέον ως είδος. Ποια είναι η γνώμη σου για τα adventure games που χρησιμοποιούν gameplay mechanics όπως τα quick time events;


Νομίζω ότι το μέλλον του είδους φαντάζει ιδιαίτερα λαμπρό! Πρόσφατα συμμετείχα στο The Big Adventure Event 2022, ένα εορταστικό Steam event που προβάλει adventure games. Ενθουσιάστηκα  και αναθάρρησα βλέποντας τόση ποικιλία υπό ανάπτυξη παιχνιδιών από παθιασμένους και ενθουσιώδεις developers από όλο τον κόσμο! Τα εύχρηστα developing εργαλεία, η ψηφιακή διανομή και τα social media καθιστούν εφικτή για τον καθένα τη δημιουργία, να πουλήσει και να προωθήσει παιχνίδια. Επειδή τα adventure games συνηθίζουν να διαθέτουν σχετικά απλούς μηχανισμούς, το είδος είναι ιδανικό για τους αρχάριους developers ή για όποιον θέλει να διηγηθεί μια interactive ιστορία.

Ο χαρακτήρας και η μορφή των adventure games  (ή όσων βασίζονται σε narrative στοιχεία) μπορεί να μεταβάλλονται και να εξελίσσονται ώστε να περιλαμβάνουν “walking simulators” ή λιγότερο γραμμικής εξέλιξης ή διευρύνοντας τον ορισμό του είδους με άλλους τρόπους αλλά αυτό είναι για μένα συναρπαστικό! Πάντα θα υπάρχουν developers που θα χρησιμοποιούν μια πιο παραδοσιακή οδό (τυγχάνει να είμαι ένας από αυτούς, προσώρας!) όμως αυτό δε σημαίνει ότι θεωρώ ότι κάποια παιχνίδια που παρεκκλίνουν από την «κλασική μορφή» δε διαθέτουν τις απαραίτητες προδιαγραφές.


Υπήρξε κάποια στιγμή όπου τα παιχνίδια μπορούσαν να εστιάζουν είτε στην ιστορία ΕΙΤΕ στο gameplay λόγω των περιορισμών της τεχνολογίας. Αυτά, όμως, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα περισσότερα είδη παιχνιδιών είναι πλέον ικανά να συμπεριλάβουν ιστορίες, δημιουργίες χαρακτήρων και καθηλωτικά περιβάλλοντα προς εξερεύνηση. Τα adventure games, συνήθως, δεν απαιτούν γρήγορα αντανακλαστικά ή ακρίβεια στον συντονισμό χεριού-ματιού, πράγμα που σημαίνει ότι απευθύνονται σε gamers που ίσως προτιμούν να μην αντιμετωπίζουν τέτοιες προκλήσεις. Αν και υπάρχουν είδη που πιθανόν να προσφέρουν κάποια από τα χαρακτηριστικά που κατέστησαν παλαιότερα τα adventure games ενδιαφέροντα, όταν υπήρχε διάκριση μεταξύ “story games” και “gameplay games”, πάντα θα υφίσταται μια θέση για παιχνίδια που εστιάζουν ΜΟΝΟ στην ιστορία, στο περιβάλλον και σε ενδιαφέροντες χαρακτήρες. Τουλάχιστον για gamers όπως εγώ!


Δεν είμαι θιασώτης των quick time events επειδή, όπως ανέφερα νωρίτερα, οι ικανότητες και τα αντανακλαστικά μου στον συντονισμό χεριού-ματιού δεν είναι και οι καλύτερες όταν πρόκειται για παιχνίδια! Για αυτά που περιλαμβάνουν QTEs, θα ευελπιστούσα να είναι πιο εύκολα ή/και με δυνατότητα προσπέλασης!

– Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;

Τα μελλοντικά μου σχέδια περιλαμβάνουν εκμάθηση καλύτερου προγραμματισμού (είμαι κυρίως αυτοδίδακτη εξαιρουμένων των λησμονημένων εδώ και χρόνια μαθημάτων του σχολείου), να ασχοληθώ με άλλες gaming engines όπως τα Adventuron, Pico-8, και Pulp για το Playdate, να πειραματιστώ με διαφορετικά γραφιστικά στυλ, όπως χαμηλότερες αναλύσεις EGA, CGA και 1-bit art και, φυσικά, το sequel για το The Crimson Diamond!

You may also like