Home ReviewsGame Reviews Attack on Titan 2: The Review

Attack on Titan 2: The Review

Γράφει ο/η Γιώργος Καμπαλαμπίδης

Μία προσωπική Τιτανομαχία

Η σειρά επεισοδίων του <<μάνγκα>> και <<ανιμέ>> Shingeki no Kyojin συνεχίζει δυναμικά στο χώρο των βιντεοπαιχνιδιών, με δεύτερη ανανεωμένη έκδοση. Το πλέον γνωστό <<άνιμε>> (κινούμενα σχέδια ιαπωνικής προέλευσης) και <<μάνγκα>> (κόμικ ιαπωνικής προέλευσης και αισθητικής που στην πραγματικότητα σημαίνει γελιογραφίες) του Hajime Isayama αποκτά και υπόσταση βιντεοπαιχνιδιού από την Omega Force, η οποία έχει πραγματοποιήσει στο παρελθόν την πρώτη έκδοση του τίτλου όπως και πολλά παιχνίδια που προκύπτουν από την βιομηχανία των <<μάνγκα>> και <<άνιμε>>. Η Omega Force κατάφερε αυτή τη φορά να βελτιώσει την εμπειρία για το Shingeki no Kyojin 2 αν και διατηρεί το σχεδιαστικό υπόβαθρο με το οποίο έχει μεταφέρει τον κόσμο των ιαπωνικών κόμικς στο PC gaming.

Όλα τοποθετούνται σε έναν κόσμο στο οποίο η ανθρώπινη ύπαρξη απειλείται από ανθρωποφάγους Τιτάνες. Πρόσθετα στην θανάσιμη απειλή από τους Τιτάνες, κυριαρχεί σε σχεδόν όλους τους ανθρώπους η λήθη για το παρελθόν η οποία δεν τους επιτρέπει να επαναφέρουν στην μνήμη τους ή να γνωρίσουν τι συνέβη πριν βρεθούν εγκλωβισμένοι σε οχυρώσεις. Οι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται εγκλωβισμένοι αλλά ασφαλείς πίσω από τρία διαδοχικά τείχη τα οποία έχουν την μορφή δακτυλίων. Το εξωτερικό τείχος φέρει το όνομα Maria ενώ το δεύτερο και ενδιάμεσο τείχος το όνομα Rose. Το τελευταίο προπύργιο της άμυνας είναι το τείχος Sina, πίσω από το οποίο εδρεύουν τα σημαντικότερα  πρόσωπα της κοινωνίας μεταξύ αυτών και ο Βασιλιάς. Η προστασία των ανθρώπων επεκτείνεται με ανθρώπινο δυναμικό και έχει ανατεθεί σε τρία σώματα ασφαλείας με διαφορετική δικαιοδοσία και υποχρεώσεις. Πρώτο σώμα και υπεύθυνο για τη λειτουργία και προστασία των τειχών είναι το <<Σύνταγμα της Φρουράς>> (Garrison Regiment). Το πιο ευυπόληπτο σώμα το οποίο διαθέτει και τη μεγαλύτερη δικαιοδοσία σε θέματα εφαρμογής των νόμων είναι το <<Σύνταγμα της Στρατιωτικής Αστυνομίας>> (Military Police Regiment). Χρέος του είναι να εξασφαλίζει την προστασία και την ομαλή συνύπαρξη των ανθρώπων ενώ δραστηριοποιείται μόνο εσωτερικά του τείχους Sina. Τελευταίο σώμα αποτελεί το <<Σύνταγμα των Ανιχνευτών>> (Scout Regiment). Υποχρέωση του σώματος αλλά και ύψιστο καθήκον των μελών του είναι η ανίχνευση των περιοχών εντός των τειχών και η ανακάλυψη της αλήθειας για τον κόσμο. Μία θέση στο <<Σύνταγμα των Ανιχνευτών>> εγκυμονεί συνεχώς κινδύνους διότι οι ανιχνευτές έρχονται συχνά σε σύγκρουση με τους Τιτάνες.

Έναρξη των γεγονότων

Η ιστορία ξεκινάει μία συνηθισμένη μέρα του έτους 845 όταν ένας κολοσσιαίος Τιτάνας επιτίθεται στο εξωτερικό τείχος Maria, στο νότιο τμήμα του τείχους στην περιοχή-πόλη Shiganshina και προκαλεί εκτεταμένες καταστροφές σε αυτό ενώ ταυτόχρονα ανοίγει μία δίοδο έτσι ώστε να μπορούν οι Τιτάνες να εισέλθουν στην περιοχή μεταξύ του τείχους Maria και Rose. Κατά την είσοδό τους οι Τιτάνες καταστρέφουν την πόλη ολοσχερώς και καταβροχθίζουν αρειμανίως τους ανθρώπους. Η αμυντική λειτουργία αποτυγχάνει και μοναδική επιλογή αποτελεί η υποχώρηση προς το τείχος Rose. Μεταξύ αυτών που καταφέρνουν να διαφύγουν είναι  ο Eren Jaeger, η Mikasa Ackerman και ο Armin Arlert. Την συνέχεια των γεγονότων καλείται να συμπληρώσει ο παίκτης και να αλληλεπιδράσει με τα πρόσωπα που συμμετέχουν στον πρώτο και δεύτερο κύκλο. Θα γνωρίσει το <<Σώμα των Δοκίμων της σειράς 104>> (104th Cadet Corps) αλλά και θα γνωρίσει από κοντά τα <<Σύνταγμα Φρουράς>> (Garrison Regiment), <<Σύνταγμα Στρατιωτικής Αστυνομίας>> (Military Police Regiment) και <<Σύνταγμα Ανιχνευτών>> (Scout Regiment).

Σχεδιασμός Περιβάλλοντος

Οι δημιουργοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά με τον περιβάλλον, καθώς ακολουθούν πιστά τις ιδέες του Hajime Isayama για την αναπαράσταση των πόλεων, των τειχών και του φυσικού ανάγλυφου. Οι περιοχές-πόλεις ακολουθούν ένα δυτικό ύφος αρχιτεκτονικής τόσο του 11ου όσο και του 16ου αιώνα με βασικά υλικά το ξύλο και την πέτρα. Οι στέγες με την μεγάλη κλίση έρχονται να ολοκληρώσουν την αισθητική της πόλης. Η αναπαράσταση και οι αναλογίες των κτηρίων είναι επιτυχημένες ενώ οι υφές των υλικών ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτής της κατηγορίας παιχνιδιών είναι το υπόβαθρο του σχεδιασμού. Το Shingeki no Kyojin όπως αναφέραμε προηγουμένως βασίζεται στο ομώνυμο <<μάνγκα>> και <<άνιμε>> τα οποία έχουν ως συνέπεια τον κατά κάποιο τρόπο των δημιουργών του βιντεοπαιχνιδιού σε μία αισθητική αναπαράστασης, δηλαδή κατευθύνει το τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται τα μοντέλα των χαρακτήρων αλλά και του περιβάλλοντος. Το χαρακτηριστικό αυτό είναι εμφανές στον παίκτη ήδη από το πρώτο λεπτό εντός του βιντεοπαιχνιδιού. Για παράδειγμα αποφεύγονται οι έντονες προεξοχές γεγονός που κάνει την εμπειρία πιο φιλική και ξεκούραστη στον χρήστη. Γενικότερα έχει γίνει προσεγμένη δουλειά στο παιχνίδι σε σύγκριση με προηγούμενους τίτλους, οι οποίοι υστερούσαν σε λεπτομέρειες και πληρότητα. Μοναδικό μελανό σημείο αποτελεί η κακή ως προς την διάταξη και ως κάποιο βαθμό περιορισμένη αναπαράσταση των περιοχών-πόλεων.

Σκηνοθεσία

Ο σκηνοθέτης του παιχνιδιού, Hideo Suzuki, εισάγει τον παίκτη στην ιστορία, καθώς εντάσσει τον χαρακτήρα, τον οποίο δημιουργεί και διαμορφώνει ο παίκτης, στην κεντρική ιστορία. Δίνει την ευκαιρία σε κάθε παίκτη να αλληλεπιδράσει με τους αγαπημένους χαρακτήρες τους, όπως ο Eren, η Mikasa, ο Armin, ο Reiner, ο Bertholdt και πολλούς ακόμα του πρώτου και δεύτερου κύκλου των επεισοδίων. Ωστόσο ιδιαίτερα ευρηματικός είναι ο τρόπος, με τον οποίο ανοίγει και κλείνει κάθε τμήμα της κύριας ιστορίας του παιχνιδιού. Ιδιαίτερο στοιχείο είναι η χρήση της κάμερας σε πρώτο πρόσωπο στα εισαγωγικά και τελικά cinematic. Με τον τρόπο αυτό ο παίκτης αισθάνεται ότι συμμετέχει προσωπικά στην ιστορία βιώνοντας μία σαφώς πιο έντονη εμπειρία.

Οπτικές και έλεγχος κάμερας

Οι κάμερες που χρησιμοποιούνται είναι σε τρίτο πρόσωπο (third person) με μεγάλη ευελιξία και ευκολία ελέγχου στον τομέα της μάχης. Η κατάσταση γίνεται λίγο πιο ασφυκτική στον χειρισμό της κάμερας εκτός μάχης όπου είναι ελαφρώς πιο δύσκολη η περιστροφή και κλιμακώνεται στους εσωτερικούς χώρους όπου ο παίκτης αναγκάζεται να χειριστεί τον χαρακτήρα με βάση μία σταθερή κάμερα. Στις συνομιλίες με τα σημαίνοντα πρόσωπα η κάμερα γίνεται πρώτου προσώπου (first person) και τίθεται σε γωνία (tilt) ανάλογα με τη διαφορά ύψους των χαρακτήρων.

Μηχανισμοί του παιχνιδιού

Το Shingeki no Kyojin ανήκει στην κατηγορία των action, hack and slash παιχνιδιών και θέτει υψηλή προσδοκία για τα animation και την κίνηση στο χώρο, ωστόσο περιορίζει τον τύπο και τρόπο της μάχης, η οποία γίνεται με απλό τρόπο. Αρχικά αξίζει να αναφερθεί πως είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο οι δημιουργοί εισήγαγαν πολλούς μηχανισμούς εντός και εκτός μάχης έτσι ώστε ο παίκτης να γνωρίσει και να βιώσει όσο το δυνατόν πληρέστερα την ιστορία του Shingeki no Kyojin. Ο χαρακτήρας που δημιουργούμε συμπληρώνει αναλυτικά κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ένα ημερολόγιο-βιβλίο με τα σημαντικότερα γεγονότα, πρόσωπα, επιτεύγματα, ικανότητες αλλά και σημειώνει την εξέλιξη της διαπροσωπικής σχέσης με κάθε χαρακτήρα (friendship, affiliation). Η βελτίωση της σχέσης με τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας προσφέρει επιπλέον δεξιότητες στον παίκτη αλλά και βελτίωση των ικανοτήτων του. Η διαπροσωπική σχέση βελτιώνεται τόσο από την διάδραση μεταξύ χαρακτήρων όσο και με την προσφορά <<δώρων>> (gifts) στοιχείο που παραπέμπει σε rpg τίτλους. Έχει επίσης το δικαίωμα της ανασκόπησης των γεγονότων αλλά και της ανάγνωσης περαιτέρω πληροφοριών σχετικά με την ιστορία. Οι περιοχές που περιέχονται γίνονται προσβάσιμες είτε από το βασικό μενού είτε με μετάβαση στις εξόδους των περιοχών. Η κάθε περιοχή έχει τα δικά της καταστήματα όπου ο παίκτης μπορεί να κατασκευάσει εξοπλισμό ή να αγοράσει πρώτες ύλες. Απλό στο σύνολό του είναι το σύστημα <<λαφύρων>> (loot) του παιχνιδιού, τα οποία αποκτώνται με την ολοκλήρωση αποστολών και με την εξόντωση των Τιτάνων. Το παιχνίδι διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα <<κατασκευής όπλων>> (crafting), <<αναβάθμισης>> (upgrade), <<ενίσχυσης>> με την σύνδεση των όπλων (reinforce), δίνοντας μεγάλη ελευθερία για προσαρμογή και βελτιστοποίηση του τρόπου αντιμετώπισης των εχθρών. Όσον αφορά την μάχη εντός του παιχνιδιού μπορεί να θεωρηθεί το κυριότερο στοιχείο, στο οποίο δόθηκε μεγάλη βαρύτητα. Όλα τα σώματα του στρατού χρησιμοποιούν τρία βασικά τμήματα εξοπλισμού. Πρώτο και βασικό είναι οι λεπίδες, οι οποίες χαρακτηρίζονται από την <<αιχμηρότητα>> (sharpness), το <<μήκος της λεπίδας>> (blade length) και την <<αντοχή κρούσης>> (durability). Δεύτερο τμήμα του εξοπλισμού αποτελεί ο <<Πανκατευθυντικός Εξοπλισμός Κίνησης>> (ODM Omni-Directional Mobility Gear) ο οποίος χαρακτηρίζεται από την <<ταχύτητα επιστροφής των σχοινιών>> (reel speed), την <<εμβέλεια του σταθεροποιητή>> (anchor range) και την <<δύναμη του σταθεροποιητή>> (anchor strength). Τέλος ο <<αεριοπροωθούμενος μηχανισμός>> με φιάλες αερίου και αποθήκευσης των λεπίδων (Canister/Scabbard) χαρακτηρίζεται από τη <<χωρητικότητα αερίου>> (Gas Capacity), τη <<πίεση του αέρα>> (Gas Pressure) και τον <<αριθμό λεπίδων που μπορεί να φέρει>> (Max Blades). Ο παίκτης πρέπει να είναι συνεχώς σε εγρήγορση έτσι ώστε να διαθέτει πάντα αρκετές λεπίδες και φιάλες αερίου ώστε να είναι ικανός να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις του παιχνιδιού. Η μέθοδος της μάχης είναι ιδιαίτερα απλή και δεν απαιτεί συγχρονισμό πλήκτρων παρά μόνο προσοχή και ακρίβεια. Η κίνηση στο χώρο γίνεται με τον εξοπλισμό που αναφέρθηκε, καθώς αυτός σταθεροποιείται σε κτήρια, δένδρα και Τιτάνες και ουσιαστικά <<ρυμουλκεί>> τον παίκτη προς το αντικείμενο. Ωστόσο σε αποστολές εκτός των περιοχών-πόλεων γίνεται και η χρήση αλόγου για μεταφορά. Η χρήση του εξοπλισμού για την κίνηση είναι πιθανώς από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του παιχνιδιού. Επιπλέον στοιχείο της μάχης είναι η στόχευση σε σημεία του σώματος των Τιτάνων ώστε να επιτευχθεί η επίθεση αλλά και η έκκληση βοήθειας από τους συμπολεμιστές του παίκτη. Έτσι δίνεται το δικαίωμα στον παίκτη να δώσει οδηγία επίθεσης σε κάποιο σημείο του σώματος των Τιτάνων αλλά και επιτυγχάνεται η διάσωση του παίκτη σε περίπτωση που αιχμαλωτισθεί από τους Τιτάνες. Τέλος ο παίκτης διαθέτει αντικείμενα μάχης όπως για παράδειγμα <<φίλτρο ανάρρωσης>> (health potion) και δίχτυ αιχμαλωσίας Τιτάνων (net). Πέρα από τις μάχες που συναντώνται στην βασική ιστορία του παιχνιδιού, ο παίκτης έχει την δυνατότητα να βιώσει τις αποστολές ανίχνευσης των <<Ανιχνευτών>> (Scouts) και να εξερευνήσει τον χάρτη του Shingeki no Kyojin.

Είδη παιχνιδιού

Το παιχνίδι διαρθρώνεται σε δύο βασικές κατηγορίες παιχνιδιού. Η πρώτη κατηγορία (Story Mode) περιέχει τη κύρια ιστορία του παιχνιδιού δηλαδή τους κύκλους επεισοδίων του Shingeki no Kyojin ενώ η δεύτερη κατηγορία (Another Mode) περιέχει τις αποστολές της ιστορίας αλλά και ανίχνευσης τις οποίες μπορεί να ολοκληρώσει ο παίκτης ατομικά (Singleplayer) μαζί με άλλους παίκτες διαδικτυακά (Online) με κάποιον από τους βασικούς χαρακτήρες ή τον παίκτη που δημιούργησε στην αρχή.

Επέκταση

Πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε μία προσθήκη για τον τίτλο με το όνομα Attack on Titat 2 Final Battle, η οποία επεκτείνει την βασική ιστορία μέχρι το τέλος του τρίτου κύκλου των επεισοδίων το οποίο θα είναι διαθέσιμο με τους παίκτες της βασικής ιστορίας και όχι του χαρακτήρα που δημιουργεί αρχικά ο παίκτης. Ακόμα προστέθηκαν όπλα για την αποτελεσματικότερη μάχη με τους Τιτάνες αλλά και νέο είδος μονομαχίας με ανθρώπους. Τέλος, στην προσθήκη ανήκει το νέο είδος (mode) του παιχνιδιού για την ανακατάληψη περιοχών που κατακτήθηκαν από τους Τιτάνες στην αρχή της ιστορίας.

Αρνητικά

Παρόλο που έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στην πραγματοποίηση του βιντεοπαιχνιδιού, τα λάθη δεν λείπουν και αφήνουν μία δυσάρεστη εντύπωση στον παίκτη κατά την διάρκεια της διασκέδασης. Αρχικά παρατηρήθηκε ότι υπάρχουν αρκετά <<φορτώματα σελίδας>> (Loading Screens), τα οποία είναι σύντομα αλλά συγχρόνως πολλά, με αποτέλεσμα να είναι συχνή η διακοπή της ροής του παιχνιδιού. Επίσης οι κάμερες εντός των περιοχών-πόλεων είναι αρκετά δυσλειτουργικές και αφιλόξενες προς τον παίκτη ενώ η διακοπή και η παρουσίαση τους ως ξεχωριστές μονάδες δηλώνει μία αδυναμία για σύνδεση και πραγματοποίηση ενός παιχνιδιού <<ανοικτού κόσμου>> (Open World). Πρόσθετα στα παραπάνω, στο πέρας των αποστολών εντός της βασικής ιστορίας ο παίκτης μεταβαίνει σε ένα χώρο παύσης ο οποίος στοχεύει μονάχα στην βελτίωση του εξοπλισμού γεγονός που δηλώνει μία αδυναμία χειρισμού των επιπέδων-πιστών του παιχνιδιού. Για μία ακόμη φορά οι διάλογοι και animations δεν συγχρονίζονται, κυρίως εκτός της βασικής ιστορίας,  με αποτέλεσμα να επιστρέφουμε σε προβλήματα του gaming από προηγούμενες δεκαετίες. Από τα παραπάνω συνειδητοποιούμε ότι έχει γίνει καλή μεταφορά της σειράς σε βιντεοπαιχνίδι εντούτοις οι δημιουργοί βρίσκονται σε στάδιο εξέλιξης και μπορούμε να αναμένουμε πολλά περισσότερα.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like