Home HOT Τα καλύτερα Just Gamer παιχνίδια της δεκαετίας

Τα καλύτερα Just Gamer παιχνίδια της δεκαετίας

Γράφει ο/η Ανδρέας Σταυριανουδάκης

Οι μέρες των Χριστουγεννιάτικων εορτών τελείωσαν και μαζί με αυτές έκλεισε όχι απλά ακόμα μια χρονιά, αλλά μια ολόκληρη δεκαετία. Κάνοντας κανείς μια σύντομη ανασκόπηση σε αυτή τη δεκαετία, μπορεί να παρατηρήσει ενδιαφέρουσες μεταβολές στον χώρο της gaming βιομηχανίας με ορισμένους τίτλους να αφήνουν εποχή. Εμείς με την σειρά μας στο JustGamer.gr, αποφασίσαμε να ξεχωρίσουμε κάποιους από αυτούς τους τίτλους. Έτσι κάθε συντάκτης κλήθηκε να δημιουργήσει μια λίστα με τα 10 αγαπημένα του παιχνίδια για την δεκαετία που θα περάσει σε λίγες μέρες από σήμερα. Τα αποτελέσματα συγκεντρώθηκαν και δημιούργησαν την συνολική λίστα.

Ακολουθεί η λίστα με χρονολογική ταξινόμηση:

Mass Effect 2

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 26 Ιανουαρίου 2010
Πλατφόρμες: PC, Xbox 360, PS3
Δημιουργός: BioWare

Το δεύτερο σκέλος μιας άκρως επιτυχημένης τριλογίας δράσης ρόλων (Action-RPG), αποτελεί την χρονικά παλαιότερη συμμετοχή στην λίστα μας. Δημιουργημένο από ένα στούντιο με παράδοση σε RPG franchises (Dragon Age, Baldur’s Gate, Star Wars: Knights of the Old Republic), δίνεται μεγάλη έμφαση στην ποικιλομορφία με την οποία ο παίκτης μπορεί να επηρεάσει την ιστορία, αλλά και στην αξία των παράπλευρων αποστολών (side-quests). Παράλληλα, το studio, δεν αρκέστηκε στη διατήρηση στοιχείων που εντυπωσίασαν στον πρώτο τίτλο της σειράς, όπως η καλογραμμένη ιστορία και οι αξέχαστοι χαρακτήρες, αλλά πρόσθεσε και αρκετές καινοτομίες ξεπερνώντας τις προσδοκίες. Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγονται ουσιαστικές προσθήκες στο σύστημα μάχης βολών τρίτου προσώπου (third person shooters) οι οποίες προσδιόρισαν σε μεγάλο βαθμό ολόκληρη την Mass Effect τριλογία. Αν και η εν λόγω τριλογία έχει ολοκληρωθεί, οι φίλοι του studio έχουν να περιμένουν την τέταρτη προσθήκη της σειράς Dragon Age που ανακοινώθηκε στα The Game Awards 2018

Portal 2

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 19 Απριλίου 2011
Πλατφόρμες: PC, Xbox 360, PS3
Δημιουργός: Valve

Η συνέχεια ενός άκρως επιτυχημένου πρώτου τίτλου, τοποθετημένη στον κόσμο του Half Life. Πρόκειται για ένα puzzle παιχνίδι πρώτου προσώπου όπου ο παίκτης καλείται να λύσει γρίφους που σχετίζονται με την δημιουργία portals. To Portal 2 διατήρησε σημαντικά χαρακτηριστικά του πρώτου τίτλου, όπως η καλοσχεδιασμένη καμπύλη εκμάθησης προσθέτοντας παράλληλα και νέους μηχανισμούς στους γρίφους του παιχνιδιού, οι οποίοι εντάσσονται με ομαλό τρόπο. Η ιδιαίτερη ιστορία του, με ενδιαφέροντες χαρακτήρες και σκοτεινό χιούμορ αποτελούν στοιχεία που γίνονται διακριτά σε κάθε σημείο του παιχνιδιού και συνδυάζονται αρμονικά με το gameplay του. Έτσι, δημιουργήθηκε μία περιπέτεια που, ενώ φαινομενικά μοιάζει να ξεφεύγει από τα όρια του puzzle genre, εν τέλει το χαρακτηρίζει, καθώς πολλοί puzzle τίτλοι των τελευταίων ετών χρησιμοποιούν έντονα το Portal 2 ως σημείο αναφοράς, με πολλούς από αυτούς να ξεχωρίζουν με τη σειρά τους.

Dark Souls

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 4 Οκτωβρίου 2011
Πλατφόρμες: Xbox 360, PS3, PC (Prepare to die edition: Οκτώβριος 2012)
Δημιουργός: FromSoftware

Ο πνευματικός διάδοχος του Demon’s Souls και το πρώτο σκέλος μιας σειράς που επηρέασε δραστικά την gaming βιομηχανία με τα στοιχεία που εισήγαγε σε αυτήν. Ο προσεκτικά σχεδιασμένος κόσμος του συνδυάζει αρμονικά, στοχευμένα επιλεγμένες αρχιτεκτονικές αναφορές από ποικίλους πολιτισμούς. Παράλληλα, χαρακτηριστικά σημεία και διαφορετικές περιοχές, σηματοδοτούνται με ιδιαίτερα δημιουργικό τρόπο, καθώς ο παίκτης δεν έχει στην διάθεση του χάρτη και καλείται να προσανατολιστεί με σημεία αναφοράς. Το καινοτόμο σύστημα μάχης δίχασε την κοινότητα, με ορισμένους να μιλούν για ουσιαστική πρόκληση που σε απορροφά στο παιχνίδι και άλλους να διαφωνούν κάθετα με την αχρείαστη δυσκολία που ενθαρρύνει τον παίκτη. Ωστόσο το συγκεκριμένο σύστημα μάχης χρησιμοποιήθηκε με παραλλαγές όχι μόνο από όλους τους επόμενους τίτλους του studio, αλλά και από άλλες κυκλοφορίες οι οποίες με τη σειρά τους δημιούργησαν σημαντικό αντίκτυπο (π.χ. Hollow Knight). Διατηρώντας αντίστοιχο χαρακτήρα το τελευταίο πόνημα της From Software, Sekiro: Shadows Die Twice, κατόρθωσε να αποσπάσει το βραβείο του Game of the Year, ενώ το κοινό αναμένει τον επόμενο τίτλο, Elden Ring.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 11 Νοεμβρίου 2011
Πλατφόρμες: Xbox 360, PS3, PC, PS4, Xbox One (28 Οκτωβρίου 2016)
Δημιουργός: Bethesda Game Studios

Πρόκειται για την πέμπτη προσθήκη σε μια σειρά παιχνιδιών δράσης ρόλων (Action-RPG), η οποία, μαζί με τη σειρά Fallout, αποτελούν τα δύο κύρια franchise της Bethesda Game Studios και για πολλούς, δύο από τα σημαντικότερα franchise όλων των εποχών. Πέντε χρόνια μετά το τέταρτο σκέλος της Elder Scrolls σειράς, Oblivion, οι δημιουργοί του νέου τίτλου, με επικεφαλής τον Todd Howard, επιλέγουν να διατηρήσουν τον χαρακτήρα ανοιχτού κόσμου που χαρακτήριζε και τους προηγούμενους τίτλους. Επιτρέπεται έτσι στον παίκτη να περιηγείται στις περιοχές του χάρτη απρόσκοπτα, χωρίς να υποχρεούται να εκτελέσει τις κύριες αποστολές του παιχνιδιού. Ωστόσο με τη βοήθεια της χρήσης της ειδικά κατασκευασμένης Creation Engine, η βορειότερη περιοχή του Tamriel, το Skyrim, διακρίνεται για το απίστευτο βάθος και την ποικιλομορφία του ανοιχτού του κόσμου. Αν σε όλα αυτά προστεθεί η εντυπωσιακά μελετημένη ανάπτυξη των χαρακτήρων (character advancement), τότε έχουμε να κάνουμε με ένα αριστούργημα της RPG σκηνής.

The Last of Us

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 14 Ιουνίου 2013
Πλατφόρμες: PS3, PS4 (The Last of Us Remastered: 4 Ιουλίου 2014)
Δημιουργός: Naughty Dog

Πρόκειται για το γνωστό παιχνίδι δράσης περιπέτειας (action-adventure) και επιβίωσης τρόμου (survival-horror) που δημιουργήθηκε από την Naughty Dog. Η εταιρία, μετά την άκρως επιτυχημένη πορεία τριών Uncharted τίτλων, επέλεξε να επενδύσει σε ένα νέο franchise με σαφέστερη εστίαση στην αφήγηση, με τα αποτελέσματα να εντυπωσιάζουν. Κάθε στοιχείο του παιχνιδιού αναπτύσσεται γύρω από την σχέση των δυο πρωταγωνιστικών χαρακτήρων Joel και Ellie με όμορφο και ουσιώδη τρόπο, γεγονός που οφείλεται, τόσο στην εξαιρετική συγγραφή και σκηνοθεσία, όσο και στις ερμηνείες αλλά και την ενεργή εμπλοκή των Troy Baker και Ashley Johnson. Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με την μουσική επένδυση του Gustavo Santaolalla, δημιουργούν ένα άκρως συγκινητικό αποτέλεσμα και εντείνουν την αγωνία μας για τη συνέχεια της ιστορίας των δύο πρωταγωνιστών που αναμένεται στις 29 Μαΐου του 2020.

Grand Theft Auto V

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 17 Σεπτεμβρίου 2013
Πλατφόρμες: PS3, Xbox 360, PS4, Xbox One (18 Νοεμβρίου 2014), PC (15 Απριλίου 2015)
Δημιουργός: Rockstar Games

Το πιο πρόσφατο σκέλος της Grand Theft Auto σειράς που διαδραματίζεται στους δρόμους του Los Santos, υπήρξε τεράστια κριτική αλλά και εμπορική επιτυχία με τον τίτλο να αποτελεί ένα από τα περισσότερο κερδοφόρα προϊόντα διασκέδασης όλων των εποχών σημειώνοντας πολλά ρεκόρ που αφορούσαν τις πωλήσεις του. H κύρια ιστορία του παιχνιδιού χαρακτηρίζεται από ενδιαφέροντες χαρακτήρες και καινοτόμες και πολυδιάστατες αποστολές, ενώ η Rockstar για άλλη μια φορά δεν απογοήτευσε στη δημιουργία ενός έντονα διαδραστικού ανοιχτού κόσμου. Ωστόσο κύρια πηγή της εμπορικής επιτυχίας του παιχνιδιού αποτέλεσε το multiplayer κομμάτι του, με τον παίκτη να έχει στη διάθεση του άπειρα συνεργατικά και ανταγωνιστικά modes προκειμένου να διασκεδάσει με την παρέα του. Όλα αυτά κάνουν την κοινότητα να αδημονεί για την επόμενη προσθήκη της σειράς, η οποία, σύμφωνα με φήμες, βρίσκεται υπό ανάπτυξη.

The Witcher 3: Wild Hunt

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 19 Μαΐου 2015
Πλατφόρμες: PC, PS4, Xbox One, Nintendo Switch (15 Οκτωβρίου 2019)
Δημιουργός: CD Projekt Red

Ο τρίτος τίτλος μιας σειράς παιχνιδιών δράσης ρόλων (Action-RPG), από ένα στούντιο από την Πολωνία που γράφει την δική του ιστορία στην σύγχρονη gaming βιομηχανία. Με κάθε ένα από τα παιχνίδια της να κάνει τρομερά άλματα εξέλιξης συγκριτικά με το προηγούμενο, η τρίτη προσθήκη της σειράς Witcher, έμοιαζε να φτάνει το απόγειο των δυνατοτήτων δημιουργίας ενός RPG τίτλου ανοιχτού κόσμου. Η ειδικά κατασκευασμένη μηχανή REDengine 3, στην οποία αναπτύχθηκε το παιχνίδι, επέτρεψε τη δημιουργία μιας πολυσύνθετης ιστορίας με ουσιαστικές διακλαδώσεις, χωρίς όμως αυτό να επιδρά αρνητικά στον ανοιχτό του κόσμο, που προσκαλεί τον παίκτη να εξερευνήσει κάθε πτυχή του χάρτη. Η εξαιρετική συγγραφή, βασισμένη στα μυθιστορήματα του Andrzej Sapkowski, η μεγάλη διάρκεια, με την βοήθεια δύο εκτενέστατων expansions (Hearts of Stone, Blood and Wine) και η αριστουργηματική μουσική του Marcin Przybyłowicz, είναι μόνο κάποια από τα στοιχεία που χάρισαν στο παιχνίδι το βραβείο του παιχνιδιού της χρονιάς το 2015 και αυξάνουν δικαίως τις προσδοκίες και την αναμονή για το επόμενο βήμα του studio, το Cyberpunk 2077 που αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Μάρτιο του επόμενου έτους.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 3 Μαρτίου 2017
Πλατφόρμες: Wii U, Nintendo Switch
Δημιουργός: Nintendo EPD

Η πιο πρόσφατη περιπέτεια του Link στο βασίλειο της Hyrule, αποτέλεσε έναν από τους εμβληματικότερους τίτλους δράσης περιπέτειας (Action-Adventure) των τελευταίων χρόνων. Οι δημιουργοί στην Nintendo πειραματίστηκαν με την εστίαση στην δημιουργία ενός ανοιχτού κόσμου ο οποίος αλληλεπιδρά ανάλογα με τις σχέσεις του πρωταγωνιστή με το περιβάλλον του, δημιουργώντας ένα ορόσημο στην ανάπτυξη ανοικτών κόσμων από το οποίο άντλησαν στοιχεία μετέπειτα τίτλοι. Μιμούμενοι τον πρώτο τίτλο Legend of Zelda του 1986, οι δημιουργοί επέτρεψαν την ελεύθερη εξερεύνηση του κόσμου επιβραβεύοντας την δημιουργική σκέψη και τον πειραματισμό των παικτών. Το παιχνίδι είναι στοχευμένα αδόμητο και δύναται να τερματιστεί με ποικίλους τρόπους, με πολλούς από αυτούς να μην είναι γραμμικοί. Αν σε όλα αυτά συμπεριλάβουμε τον κομψό σχεδιασμό, τους λεπτομερείς μηχανισμούς φυσικής, αλλά και την εξαιρετική μουσική επένδυση, είναι εύκολο να κατανοήσουμε των ενθουσιασμό που υπήρξε στην ανακοίνωση της συνέχειας του τίτλου στην E3 2019.

God of War

Ημερομηνία Κυκλοφορίας: 20 Απριλίου 2018
Πλατφόρμες: PS4
Δημιουργός: Santa Monica Studio

Πέντε χρόνια μετά την τελευταία κυκλοφορία παιχνιδιού που φέρει τον τίτλο God of War, η Santa Monica Studio αποφασίζει να κάνει στροφή 180 μοιρών στο γνωστό franchise δράσης περιπέτειας (Action-Adventure) τόσο στο ύφος όσο και στη θεματολογία του. Για πρώτη φορά, ο γνωστός πρωταγωνιστής Kratos αφήνει σε ησυχία τους Ολύμπιους θεούς και μεταφέρεται στα δρώμενα της σκανδιναβικής μυθολογίας μαζί με τον γιο του, Ατρέα. Η συγκεκριμένη επιλογή, καθώς και η αντικατάσταση του ζεύγους λεπίδων με ένα τσεκούρι ως βασικό όπλο του Kratos, ενώ αρχικά έγιναν δεκτές με δυσπιστία από το κοινό εν τέλει δικαίωσαν καθώς ο ομαλός χειρισμός και η πολυχρηστικότητα του τσεκουριού εξέλιξαν κατά πολύ το gameplay του παιχνιδιού. Ωστόσο σημαντικότερη καινοτομία του παιχνιδιού αποτελεί η σκηνοθεσία καθώς ολόκληρο το παιχνίδι χρησιμοποιεί μονάχα μια λήψη με τα cutscenes να διαδέχονται την δράση και το ανάποδο με τόσο προσεγμένο τρόπο που οριακά γίνεται αντιληπτός. Όλα τα ρίσκα που πήρε το studio και οι καινοτομίες που προσέφερε απέδωσαν καρπούς καθώς του χάρισαν το βραβείο του παιχνιδιού της χρονιάς για το 2018.

Τα παρακάτω παιχνίδια συγκέντρωσαν πάνω από μια ψήφο στην σχετική ψηφοφορία χωρίς όμως να κατορθώσουν να ενταχθούν στην τελική λίστα:

  • Resident Evil 2 (2019)
  • Undertale (2015)
  • Forza Horizon 4 (2018)
  • Diablo III ( 2012)
  • Hollow Knight (2017)
  • Far Cry 3 (2012)
  • Assassin’s Creed Brotherhood (2010)
  • Bioshock Infinite (2013)
  • Batman Arkham City (2011)
  • Resident Evil 7 (2017)
  • Super Mario Odyssey (2017)
  • God Of War III (2010)
  • Red Dead Redemption (2010)

You may also like