Welcome to Yharnam
Ανασηκώνομαι από τον καναπέ ψελλίζοντας κάτι «γαλλικά» ….το χειριστήριο εκτοξεύεται από τα χέρια μου με δύναμη στο πάτωμα. Ρίχνω μία φευγαλέα ματιά στο ρολόι…δείχνει ήδη 04:00 τα ξημερώματα. Στην οθόνη ο «hunter» στέκεται αγέρωχος, έτοιμος για άλλη μία προσπάθεια να κερδηθεί η μάχη με το «boss» – αισίως η εικοστή – εγώ από την άλλη απελπισμένος, έτοιμος για άλλη μία απεγκατάσταση – την τρίτη τους τελευταίους δύο μήνες-.
Το bloodborne είναι το στοίχημα της Sony για ένα exclusive game «κράχτη»! Η FromSoftware και ο Hidetaka Miyazaki καταφέρνουν μετά τα Souls game να παραδώσουν ένα παιχνίδι σταθμό για το PS4 που ενώ έχει αρκετά στοιχεία από τη σειρά ξεχωρίζει για το ύφος και το gameplay…..και ασφαλώς για την μνημειώδη δυσκολία του!
Το παιχνίδι διαδραματίζεται στην Yharnam μία πόλη φάντασμα της οποίας οι κάτοικοι έχουν προσβληθεί από μία ασυνήθιστη αιμορραγική ασθένεια. Παίρνετε το ρόλο του Hunter, ενός κυνηγού που έχετε ως αποστολή να βρείτε την πηγή του κακού. Βέβαια στην πορεία θα διαπιστώσετε ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα καθώς τα σοκάκια της Yharnam βρίθουν από βαριά οπλισμένους κατοίκους και απόκοσμα τέρατα που έχουν ως αυτοσκοπό να σας εξοντώσουν. Και η αλήθεια είναι ότι τα καταφέρνουν περίφημα. Άλλωστε το bloodborne όπως και η Souls σειρά φημίζονται για την δυσκολία τους. Δυσκολία που θα σας φτάσει στα όρια πολλές φορές! Αυτή όμως είναι και η γοητεία του. Το παιχνίδι απαιτεί αφοσίωση , υπομονή και γερά νεύρα. Δεν πρόκειται να σας χαρίσει τίποτα. Αντίστοιχα όμως είναι τόσο επιβραβευτικό που δεν θα μπορείτε να ξεκολλήσετε τα μάτια σας από την οθόνη. Στην πορεία, μόλις αντιληφθείτε τους μηχανισμούς του, ο «λυκάνθρωπος» που φάνταζε στην αρχή ανίκητος, πλέον θα καταβάλλεται εύκολα. Βέβαια το παιχνίδι δε ξεχνάει να σας υπενθυμίζει, συχνά με ένα βίαιο θάνατο, ότι απαιτεί τον σεβασμός σας. Και τον απαιτεί ακριβώς τη στιγμή που νιώθετε ανίκητος.

Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι σχετικά απλός. Στην αρχή θα σας ζητηθεί να διαμορφώσετε τον χαρακτήρα και να επιλέξετε τον οπλισμό σας. Ο hunter έχει στη διάθεση του τα melee όπλα και τα όπλα μεγάλης εμβέλειας. Τα melee όπλα είναι και ο κύριος τρόπος που θα επιτίθεσθε. Σπαθιά, τσεκούρια και σφυριά είναι μερικά από το οπλοστάσιο που τηρείτε στην φαρέτρα σας. Δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία αλλά είναι καλοσχεδιασμένα και αναβαθμίζοντας τα στην πορεία του παιχνιδιού θα βασιστείτε πάνω τους για καιρό.
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα όπλα μεγάλης εμβέλειας που διαφοροποιούνται σε πιστόλια , τυφέκια και φλογοβόλα. Στην ουσία παίρνουν το ρόλο της ασπίδας από τα Dark Souls, όπου πλέον δεν κάνετε block αλλά parry. Επίσης θα σας δώσουν ένα μικρό προβάδισμα έναντι του εχθρού σας καθώς θα καταφέρεται να τον ζαλίσετε για κάποια δευτερόλεπτα προτού επιτεθείτε.
Στο gameplay το bloodborne τα καταφέρνει περίφημα. Άλλωστε αυτή είναι και η πηγή της δύναμης του. Το σύστημα μάχης του είναι απλό αλλά πολύ απαιτητικό. Δεν αφήνει περιθώρια για λάθη και συγχρόνως βάζει τον παίκτη να μαθαίνει από αυτά. Είναι μία μόνιμη μάχη όπου ο πιο έξυπνος θα επιβιώσει. Στην πορεία θα αναγκαστείτε να επαναλάβετε μία πίστα για ώρες μόνο και μόνο για να καταφέρετε να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα σας αρκετά ώστε να συνεχίσετε το παιχνίδι. Κάθε φορά που θα καταβάλλετε έναν εχθρό αυτός θα σας δίνει κάποια blood echoes που στην ουσία είναι τα «χρήματα» που θα χρησιμοποιείτε για τις αναβαθμίσεις. Το ρίσκο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι αν πεθάνετε στην πορεία, όλα τα blood echoes χάνονται και ο μόνος τρόπος για να τα ανακτήσετε είναι να επιστρέψετε στο σημείο που χάσατε και να εξοντώσετε αυτόν που σας σκότωσε. Οι εχθροί αυτοί ξεχωρίζουν από τα έντονα φωτεινά μάτια τους. Βέβαια αν χάσετε χάνονται για πάντα και εσείς είστε ένα βήμα πιο κοντά στο να εξασφαλίσετε μια θέση στο τρελάδικο. Οι αναβαθμίσεις γίνονται στο hunters dream, ένα φανταστικό περιβάλλον που βασικά είναι και το ορμητήριο σας. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα συναντήσετε διάφορα σημεία (λάμπες), τις οποίες ανάβετε και είναι ουσιαστικά οι πύλες που θα σας μεταφέρουν στο hunters dream. Εκεί σας δίνονται διάφορες δυνατότητες, όπως η αναβάθμιση και επισκευή των όπλων σας. Επιπρόσθετα μπορείτε να αγοράσετε διάφορα «καλούδια», τα οποία σας βοηθούν να επιβιώσετε στον εφιαλτικό κόσμο της Yharnam. Επίσης με τα κατάλληλα εργαλεία θα μπορέσετε να ξεκλειδώσετε κάποιες επιπλέον πύλες (tombstones), θυμίζοντας πολύ τα side missions από άλλα παιχνίδια.

Το παιχνίδι έχει και online mode που στην ουσία είναι co –op. Στο hunters dream έχετε την δυνατότητα να αποκτήσετε με το αντίστοιχο αντίτιμο φυσικά, κάποιες «καμπάνες», τις οποίες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε στιγμή του παιχνιδιού για να καλέσετε βοήθεια από άλλο παίκτη. Αντίστοιχα μπορείτε να μεταβείτε και εσείς σε άλλο παιχνίδι για να βοηθήσετε. Ενδιαφέρουσα προσθήκη αλλά εξίσου επικίνδυνη καθώς ανοίγετε τον κόσμο σας και σε παίκτες οι οποίοι μπορεί να μην έχουν και τόσο φιλικές διαθέσεις, με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.
Οπτικά το bloodborne δείχνει φανταστικό. Ο βικτωριανός γοτθικός χαρακτήρας με επιρροές από Bram Stocker και Castlevania (για τους πιο παλιούς), προσδίδουν στην Yharnam μία απόκοσμη και βαριά ατμόσφαιρα που σε ανατριχιάζει. Όλες οι περιοχές είναι γεμάτες με επιβλητικά κτίρια και αγάλματα που συνδέονται μεταξύ τους. Παντού υπάρχουν σοκάκια, μονοπάτια και short-cuts που σε καλούν να τα εξερευνήσεις. Αντιστοίχως όλοι οι εχθροί είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι. Θαρρείς και βγήκαν από τον χειρότερο γκροτέσκο εφιάλτη σου με αποκορύφωμα φυσικά τα bosses. Και αν σε όλα αυτά συνδυάσεις και το soundtrack με τα ηχητικά εφέ έχεις ένα σύνολο που σε αφήνει άφωνο. Ο ήχος είναι εκπληκτικός και βοηθάει την μετάβαση σου από την πραγματικότητα στον εφιάλτη. Ιδίως στα bosses είναι τόσο έντονος που πραγματικά πολλές φορές στο παιχνίδι έμεινα ασάλευτος, μέχρι να βρεθώ με δύο κινήσεις του στο έδαφος νεκρός, αποσβολωμένος, με τους παλμούς μου να βαράνε κόκκινο αλλά συνάμα και γοητευμένος από την απίστευτη ατμόσφαιρα αυτού του παιχνιδιού.

Στα αρνητικά του θα μπορούσε ίσως να έχει καλύτερα γραφικά, δεδομένου και της δύναμης του PS4, χωρίς όμως αυτό να είναι αρκετό να κλέψει έστω και στο ελάχιστο από την οπτική μαγεία που το παιχνίδι χαρίζει απλόχερα. Το μόνο που πραγματικά μπορεί να ενοχλήσει είναι οι loading χρόνοι που σε μερικές περιπτώσεις φτάνουν έως και τα 46 δευτερόλεπτα. Προφανώς δεν είναι αρκετή η δυσκολία του παιχνιδιού και ο developer θέλησε να βάλει και μία τελευταία πινελιά στην σαδιστική του διάθεση.

