Home ReviewsGame Reviews Borderlands 3 | The Review

Borderlands 3 | The Review

Γράφει ο/η Γιώργος Καμπαλαμπίδης

Ένας Γαλαξίας γεμάτος τρέλα, χάος και δράση!

Είναι γεγονός πως το πανδαιμόνιο του Borderlands συνεχίζεται! Το Borderlands 3 έκανε την εμφάνιση του, με την Gearbox Software και την 2K Games να πραγματώνουν το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας. Αυτή τη φορά το Borderlands αποκτά περισσότερο περιεχόμενο και δράση ενώ ενσωματώνει πλήρως τον παίκτη στον αβυσσαλέα αφιλόξενο κόσμο του.

Τι είναι το Borderlands;

Καλώς ήρθατε σε μία χαοτική γαλαξιακή περιπέτεια γεμάτη κινδύνους, θησαυρούς και δράση. Ετοιμαστείτε για μία ιστορία, η οποία θα υψώσει την αδρεναλίνη σας στο μέγιστο ενώ θα σας προκαλέσει γέλιο ή και απέχθεια με τον κυνικό και σατυρικό τρόπο, με τον οποίο παρουσιάζει τα γεγονότα. Η λογοκρισία είναι άλλη μία λέξη που χάθηκε στο διάστημα!

Μάθετε επίσης πως να συλλέγετε όσο το δυνατόν περισσότερα πολύτιμα λάφυρα προτού αντιληφθείτε έκπληκτοι, ότι θα γίνει ζήτημα ζωής και θανάτου!

Αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του είδους <<σκόπευσης πρώτου προσώπου>> (First Person Shooter FPS) με αρμονικά ενσωματωμένα στοιχεία <<Δράσης>> (Action) και με ιδιαίτερο χαρακτήρα <<Παιχνιδιού Ρόλων>>  (Role Playing Games RPG).

Ιστορία και Πλοκή

Όλα αρχίζουν στον πλανήτη Pandora εφτά χρόνια μετά το τέλος της ιστορίας του Borderlands 2, δηλαδή ύστερα από το θάνατο του Handsome Jack αλλά και την καταστροφή της εταιρίας Hyperion Corporation. Η Lillith με την ικανότητα της <<Σειρήνας>> (Siren) σωτήρας του πλανήτη Pandora, <<Κυνηγός Κρυπτών>> (Vault Hunter) και αρχηγός των <<Ερυθρών Επιδρομέων>> (Crimson Raiders) αναζητά συνεργάτες για να εντοπίσει τις <<Κρύπτες>> (Vaults) όλου του Γαλαξία. Απέναντι στην προσπάθεια αυτή θα βρεθούν οι μοχθηροί Calypso Twins, ειδικότερα ο Troy και η Tyreen. Με την υποστήριξη από τα <<Παιδιά της Κρύπτης>>  (Children of the Vault γνωστοί και ως COV) οι Troy και Tyreen αναζητούν με τη σειρά τους τις <<Κρύπτες>> (Vaults) του Γαλαξία με σκοπό να αποκτήσουν δύναμη από τα μυθικά λάφυρα και να κυριαρχήσουν στον Γαλαξία.

Ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός <<Κυνηγού Κρυπτών>> (Vault Hunter) και έχει το δικαίωμα της επιλογής μεταξύ τεσσάρων χαρακτήρων, οι οποίοι είναι:

Ο FL4K the Beastmaster, Η Moze the Gunner, Η Amara the Siren, Ο Zane Flynt the Operative

Με την επιλογή του χαρακτήρα ξεκινάει και η ιστορία που θα διαγράψει ο παίκτης στον κόσμο του Borderlands 3.

Σχεδιασμός Περιβάλλοντος και Χαρακτήρων

Ο σχεδιασμός του Borderlands 3 ακολουθεί τις αρχές των προηγουμένων τίτλων της σειράς. Ωστόσο είναι εμφανείς οι προσθήκες που δίνουν απαντήσεις στο φουτουριστικό ύφος του πανκ (punk), στην διαμόρφωση του ανοικτού κόσμου (open world) και στην ιδιαιτερότητα της εικονογραφίας του περιβάλλοντος κάθε πλανήτη.

Από τον πλανήτη Pandora, ο οποίος προσομοιάζει σε μία αχανή έρημο, μέχρι τον τροπικό χαρακτήρα του πλανήτη Eden 6 ο παίκτης έχει την δυνατότητα να εξερευνήσει το ανάγλυφο τοπίο ενώ παράλληλα καλείται να υπερασπιστεί τον εαυτό του έναντι των εχθρών που οχυρώνονται σε <<οικισμούς>> όμοιους με αυτών των παραγκουπόλεων.

Πέρα από το κυρίαρχο φυσικό περιβάλλον, ο παίκτης έρχεται σε αλληλεπίδραση με το δομημένο αστικό περιβάλλον, το οποίο οι δημιουργοί διαιρούν ευφυέστατα σε ενότητες-ζώνες ανάλογα με τον χαρακτήρα και τις αρχές που το διέπουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την σαφή διάκριση του κέντρου της πόλης Lectra City με τα προάστια της πόλης Meridian Metroplex, Meridian Outskirts. Παρομοίως διαχωρίζονται τα σημαντικά κτηριακά συμπλέγματα από τις ευρύτερες περιοχές με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των Anvil, Jakobs Estate που διαχωρίζονται από το Floodmoor Basin.

Το ύφος της αρχιτεκτονικής των κτιρίων χαρακτηρίζεται από μία γενικότερη δυστοπία. Ο μινιμαλισμός είναι εμφανής τόσο με τη χρήση απλών γεωμετρικών μορφών όσο και με την απώλεια ποικιλίας υλικών. Η χρήση του μετάλλου σε συνδυασμό με τους χρωματισμούς, την επέμβαση με γκραφίτι (graffiti) και τους έντονα αντιθετικούς φωτισμούς τεκμηριώνουν το πανκ (punk) στοιχείο.

Οι χαρακτήρες και τα οχήματα έρχονται με τη σειρά τους να συμπληρώσουν το το περιβάλλον του παιχνιδιού. Η ενδυμασία και ο εξοπλισμός χαρακτηρίζεται από ρούχα της καθημερινότητας (casual) με την προσθήκη μηχανικών μέσων που υποδεικνύει τον κυβερνοπάνκ (cyberpunk) σχεδιασμό των χαρακτήρων. Οι κομμώσεις είναι συνήθως εκκεντρικές και σε αυτές προστίθενται αρκετά κοσμητικά στοιχεία όπως οφθαλμοκάλυπτρα ή σκουλαρίκια (piercings).

Τα οχήματα αντλούν στοιχεία από τον πραγματικό κόσμο ξεπερνώντας, ωστόσο τα όρια του ρεαλιστικού καθώς γίνεται εκτενής προσθήκη του ηλεκτρισμού σε κίνηση με αιώρηση και επίθεση με ηλεκτροφόρα αυτόματα όπλα.

Περιεχόμενο και Αποστολές

Το Borderlands 3 διαθέτει αποστολές που αφορούν την βασική εξέλιξη της ιστορίας καθώς και δευτερεύουσες αποστολές, με τις οποίες ο παίκτης εισάγεται καλύτερα στον κόσμο του παιχνιδιού και γνωρίζει περισσότερο τους κεντρικούς χαρακτήρες της ιστορίας. Η βασική ιστορία (campaign) διαρκεί περισσότερες από 30 ώρες και αποτελείται από 23 κεφάλαια ενώ κάθε κεφάλαιο έχει τις δικές του δευτερεύουσες αποστολές. Μολονότι υπάρχει ελευθερία για την ολοκλήρωση των προαιρετικών αποστολών, ο παίκτης πληροφορείται για την δυσκολία και το προτεινόμενο επίπεδο κάθε αποστολής.

Το περιεχόμενο των αποστολών διαφέρει ανάλογα με την περιοχή και τον χαρακτήρα, ο οποίος ζητάει βοήθεια από τους <<Ερυθρούς Επιδρομείς>> (Crimson Raiders). Αξίζει να αναφερθεί πως η μορφή των αποστολών μπορεί να φαντάζει αστεία ή περίεργη σε σύγκριση με άλλους τίτλους βιντεοπαιχνιδιών. Εντούτοις το περιεχόμενό τους δίνει μία αίσθηση χαλάρωσης και διασκέδασης στον χρήστη και κατακερματίζει την ένταση που βιώνει στον πυρήνα του παιχνιδιού. Για παράδειγμα μπορεί να ζητηθεί η εξασφάλιση ροφήματος καφέ για την βάση των συμμάχων, η παράδοση παραγγελίας μπέργκερ σε σύντομο χρόνο, η επικίνδυνη αγωνιστική οδήγηση ή ακόμα και η εξολόθρευση μίας βάσης εχθρών για την ανάκτηση κάποιου πολύτιμου αντικειμένου.

Μηχανισμοί Παιχνιδιού και Εξοπλισμός

Πιθανώς οι μηχανισμοί του παιχνιδιού είναι το πιο εκτενές και ενδιαφέρον κομμάτι, τουλάχιστον για τους λάτρεις του RPG gaming. Οι δημιουργοί κατάφεραν επιτυχώς να συνδυάσουν τρεις κατηγορίες βιντεοπαιχνιδιών και να προσφέρουν μία πολύ ευχάριστη και πλούσια εμπειρία. Αρχικά το παιχνίδι βασίζεται στον μηχανισμό <<Στόχευσης Πρώτου Προσώπου>> (First Person Shooter). Η κάμερα σε ολόκληρο το παιχνίδι είναι στο πρώτο πρόσωπο και στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού ο παίκτης πρέπει να εξολοθρεύσει αντιπάλους. Στον παραπάνω μηχανισμό έρχεται να προστεθεί ο μηχανισμός <<Δράσης-Παιχνίδι Ρόλων>> (Action RPG) έτσι ώστε να δοθεί ζωντάνια, περισσότερη αλληλεπίδραση και πολυπλοκότητα. Η αρχική επιλογή του χαρακτήρα προσδιορίζει έμμεσα και άμεσα τον ρόλο του παίκτη, αλλά και την προσέγγιση του τύπου παιχνιδιού (gameplay) που θα ακολουθήσει. Οι παίκτες μπορούν να φέρουν ανάλογα με τον ήρωα της επιλογής τους τις παρακάτω ιδιότητες: Beastmaster, Gunner, Siren και Operative.

Ο Beastmaster ρόλος βασίζεται στον χειρισμό και τη συνεργασία του χαρακτήρα με πλάσματα από τον κόσμο του Borderlands 3. Διαθέτει ένα ενεργό ξόρκι και ένα ξόρκι (spell) για την έκκληση πλάσματος (summon).

Ο Gunner ρόλος βασίζεται στον χειρισμό του βασικού χαρακτήρα αλλά και στον χειρισμό ενός μηχανισμού τύπου ρομπότ με την ονομασία <<Σιδηρά Άρκτος>> (Iron Bear), το οποίο ελέγχει εσωτερικά ο ίδιος και διαθέτει πολλές επιλογές όπλων και βομβών. Διαθέτει δύο ενεργά ξόρκια παράλληλα.

Ο Siren ρόλος βασίζεται σε χειρισμό του βασικού χαρακτήρα που διαθέτει <<μαγικά αιθέρια χέρια>> (ethereal fists), τα οποία εκτελούν πολυάριθμα διαφορετικά ξόρκια. Διαθέτει μόνο ένα ενεργό ξόρκι.

Ο Operative ρόλος βασίζεται στο χειρισμό του βασικού χαρακτήρα με ένα πλήρη εξοπλισμό από μικροσυσκευές και προηγμένη τεχνολογία (gadgets). Διαθέτει δύο ενεργά ξόρκια παράλληλα.

Σαφώς το παιχνίδι επεκτείνει τις δυνατότητες των παικτών με την εισαγωγή δέντρων δεξιοτήτων (skill tree), γεγονός το οποίο εδραιώνει πλήρως το RPG ύφος. Κάθε παίκτης επιλέγει δεξιότητες από τρία δέντρα δεξιοτήτων. Οι δεξιότητες έχουν παθητικό χαρακτήρα βελτιώσεων (passive) ενώ ξεκλειδώνουν τις ενεργές δεξιότητες-ξόρκια (active) και τις εναλλασόμενες παθητικές δεξιότητες (passive skills), οι οποίες διαχωρίζονται σε 3 είδη και ανάλογα με τον χαρακτήρα υπάρχει αντίστοιχη δυνατότητα αξιοποίησης. Βεβαίως υπάρχει η επιλογή επαναπροσδιορισμού των δεξιοτήτων (respecialisation).

Κυρίαρχο χαρακτηριστικό των <<Παιχνιδιών Ρόλου>> είναι η λειτουργία του συστήματος λαφύρων (loot) με το άνοιγμα κιβωτίων, τα οποία στον Borderlands φέρουν ένα χαρακτηριστικό πράσινο φως. Ο μηχανισμός αυτός αποτελεί τη βάση για όλη τη σειρά των Borderlands τόσο στο κομμάτι της εξερεύνησης των περιοχών όσο και στον τομέα της μάχης, διότι κρίνεται απαραίτητη η συχνή αναπλήρωση των πυρομαχικών (ammo) και των μονάδων ζωτικότητας (health points). Σαφώς ο παίκτης τροφοδοτείται, μέσω των λαφύρων, με καλύτερο εξοπλισμό για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των εχθρών.

Όσον αφορά τον εξοπλισμό, αξίζει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή καθώς βελτιώνεται και εξαρτάται με την πρόοδο του παίκτη στο παιχνίδι. Στην αρχή της ιστορίας ο παίκτης έχει την δυνατότητα να φέρει δύο όπλα οποιασδήποτε κατηγορίας όπλων ενώ επίσης φέρει χειροβομβίδες. Στη συνέχεια παρέχεται η δυνατότητα χρήσης ασπίδας, δηλαδή του βασικού μηχανισμού άμυνας. Με την πάροδο των βασικών κεφαλαίων της ιστορίας του παιχνιδιού, αποκτά ο παίκτης την δυνατότητα να φέρει 4 όπλα οποιασδήποτε κατηγορίας, 1 κειμήλιο (relic) και ένα αντικείμενο βελτίωσης των δεξιοτήτων (class mod).

Παρακάτω δίνονται αναλυτικά τα βασικά στοιχεία/χαρακτηριστικά των όπλων, τα οποία αποτελούν τη βάση του Borderlands 3 και συνθέτουν την πολυπλοκότητα του. Τα όπλα προκειμένου να αντιμετωπίσουν διαφορετικούς αντιπάλους σε διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, έχουν την δική τους κατηγοριοποίηση. Βασική κατηγοριοποίηση ανάγεται στο είδος δηλαδή τον διαχωρισμό μεταξύ πιστολιού και αυτόματου όπλου.

Τα όπλα αποτελούν το κύριο μέσο εξουδετέρωσης των αντιπάλων και χαρακτηρίζονται από τα παρακάτω στοιχεία:

  • Ζημία – Damage
  • Ακρίβεια – Accuracy
  • Χειρισμός – Handling
  • Ταχύτητα Επανοπλισμού – Reload Time
  • Ρυθμός Βολών – Fire Rate
  • Μέγεθος Γεμιστήρα – Magazine Size

Επιπλέον τα όπλα φέρουν ένδειξη ανάλογα με το είδος/στοιχείο (element) των βλημάτων που χρησιμοποιούν. Πιο συγκεκριμένα:

Απλή μορφή (Kinetic) με -20% ζημία έναντι των ασπίδων

  • Φλογόμορφο (Fire/Incendiary) με +50% ζημία έναντι εχθρών δίχως προστασία, -30% ζημία έναντι των ασπίδων/ της θωράκισης. Δίνει την πιθανότητα ανάφλεξης (ignite) των αντιπάλων.
  • Ηλεκτρόμορφο (Shock) με +100% ζημία έναντι των ασπίδων, -20% ζημία έναντι εχθρών δίχως προστασία/της θωράκισης. Δίνει την πιθανότητα να υποστούν ηλεκτροπληξία (electrocute) οι αντίπαλοι.
  • Διαβρωτικό (Οξύ) (Corrosive) με +50% ζημία, -20% ζημία έναντι εχθρών δίχως προστασία και -30% έναντι των ασπίδων. Δίνει την πιθανότητα τήξης (melt) των αντιπάλων.
  • Παγόμορφο (Cryo) με +20% ζημία έναντι της θωράκισης έναντι της θωράκισης κανονική ζημία έναντι των αντιπάλων δίχως προστασία και -30% έναντι των ασπίδων. Δίνει την πιθανότητα ψύξης (freeze) των αντιπάλων.
  • Ραδιενεργό (Radiation) με κανονική ζημία έναντι των αντιπάλων δίχως προστασία και έναντι των ασπίδων, -30% ζημία έναντι της θωράκισης. Η βολή προκαλεί ζημία στους αντιπάλους που βρίσκονται κοντά στον στόχο.

 Στη συνέχεια διακρίνονται σε ποιότητα, αξία και δυνατότητα απόκτησης και έχουμε τις παρακάτω κατηγορίες:

  • Σύνηθες (Common) – γκρί χρώμα
  • Μη σύνηθες (Uncommon) – πράσινο χρώμα
  • Σπάνιο (Rare) – κυανό χρώμα
  • Επικό (Epic) – ιώδες χρώμα
  • Θρυλικό (Legendary) – πορτοκαλί/χρυσό χρώμα

Εκτός των παραπάνω χαρακτηριστικών τα όπλα διαφέρουν ανάλογα τον κατασκευαστή τους καθώς παρουσιάζουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σε διαφορετικούς τομείς.

  • Atlas Διαθέτουν λειτουργία προσδιορισμού στόχου για μεγαλύτερη επιτυχία των βολών.
  • Children of the Vault COV δεν απαιτούν αλλαγή γεμιστήρα.
  • DAHL Διαθέτουν δύο τύπους βολής (<<κατά βολή>>, <<κατά ρυπή>>).
  • Hyperion Προσφέρουν επιπλέον ασπίδα κατά τη διάρκεια της στόχευσης.
  • Jakobs Προσφέρουν αμεσότητα στη βολή και περισσότερες καίριες βολές.
  • Maliwan Προσφέρουν προβάδισμα στην <<στοιχειώδη ζημία>> (Elemental Damage).
  • Tediore Με το πέρας του γεμιστήρα γίνεται ρίψη του όπλου το οποίο εκρήγνυται.
  • Torgue Διαθέτουν την κολλώδη ιδιότητα, δηλαδή το βλήμα προσκολλάται στον αντίπαλο και εκρήγνυται μερικά δευτερόλεπτα αργότερα.
  • Vladof Προσφέρουν υψηλό ρυθμό βολών αλλά μειονεκτούν σε αριθμό βλημάτων ανά γεμιστήρα.

 Όλες οι παραπάνω κατηγορίες όπλων είναι διαθέσιμες είτε μέσω απόκτησης λαφύρων κατά την επικράτηση απέναντι σε αντιπάλους είτε με την αγορά από καταστήματα εντός του παιχνιδιού. Η αγορά γίνεται με τον απαιτούμενο αριθμό νομισμάτων του παιχνιδιού ή με κρυστάλλους (Eridium) που συλλέγονται από τα αντίστοιχα πετρώματα και από αποστολές.

Τέλος, σε κάθε περιοχή υπάρχουν πληροφορίες για την ιστορία του παιχνιδιού σε κάθε κεφάλαιο όμοια με τον μηχανισμό των εγγραφών που υπήρχαν στη σειρά των παιχνιδιών Bioshock. Επίσης υπάρχουν δευτευρεύουσες αποστολές για τα μέλη του πληρώματος των <<Ερυθρών Επιδρομέων>> (Crimson Raiders) μέσω των οποίων ο παίκτης θα γνωρίσει καλύτερα τον κόσμο που τον περιβάλει και τις προσωπικότητες που τον απειλούν, θα βελτιώσει και θα βοηθήσει τον ρομποτικό φίλο του Claptrap και θα περιορίσει την επιρροή και προπαγάνδα των Calypso Twins.

Οι Κρύπτες (Vaults)

Οι Κρύπτες συμβολίζουν την περιπέτεια, τον κίνδυνο και τον απόλυτο στόχο των Borderlands. Προκαλούν την απληστία, το χάος και την περιέργεια, τα οποία βιώνει ο χρήστης παίζοντας τα 23 κεφάλαια του παιχνιδιού. Τέσσερις Κρύπτες παρουσιάζονται στο παιχνίδι και φυλάγονται από τους μυθικούς φύλακες των Κρυπτών. Τα λάφυρα είναι σαφώς πλούσια και η εμπειρία μοναδική.

Μετακινήσεις

Ο κόσμος του Borderlands 3 αποτελείται από πλανήτες, δηλαδή τμήμα ενός Γαλαξία. Επομένως η μετακίνηση από πλανήτη σε πλανήτη επιτελείται με τη βοήθεια ενός διαστημοπλοίου με το όνομα Sanctuary III. Οι κύριες υπηρεσίες του Borderlands 3 όπως οι αναβαθμίσεις και ο χώρος αποθήκευσης λαφύρων τοποθετούνται εντός του Sanctuary III.

Το παιχνίδι αποτελείται από μεγάλες ενότητες-ζώνες. Συνεπώς η πλοήγηση καθίσταται χρονοβόρα για το λόγο αυτό υπάρχει ο μηχανισμός ταχείας μεταφοράς (Fast Travel) μεταξύ των ενοτήτων αλλά και οχήματα διαφορετικών τύπων για την πλοήγηση εντός αυτών. Τα οχήματα διαθέτουν παραμέτρους και προσαρμόζονται από τον παίκτη ανάλογα με την περίπτωση. Τα διαφορετικά τμήματα και οι βελτιώσεις των οχημάτων αποκτώνται με την κλοπή και αποθήκευση βελτιωμένων οχημάτων ή με την ολοκλήρωση αποστολών που αφορούν την χρήση των οχημάτων.

Τύποι Παιχνιδιού

Το Borderlands 3 δεν περιορίζεται στην βασική ιστορία (campaign) αλλά προσφέρει την δυνατότητα για τρεις τύπους παιχνιδιού (multiplayer matchmaking). Την βασική ιστορία (campaign) δύναται να ολοκληρώσει ο παίκτης σε συνεργασία με άλλους παίκτες του ίδιου επιπέδου, οι οποίοι βρίσκονται στο ίδιο κεφάλαιο της ιστορίας. Επίσης υπάρχει ο τύπος παιχνιδιού <<Κύκλος της Σφαγής>> (Circle of Slaghter), όπου τέσσερις συνολικά παίκτες συνεργάζονται και αντιμετωπίζουν μαινόμενα κύματα αντιπάλων. Αν καταφέρουν να κυριαρχήσουν απέναντι σε όλους τους εχθρούς έχουν την χαρά να απολαύσουν πολύτιμα λάφυρα. Τέλος υπάρχει ο τύπος <<Εδάφη Απόδειξης Ικανότητας>> (Proving Grounds) στα οποία οι παίκτες συμμετέχουν σε μοναδικά Dungeons και αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς αρχηγούς (Bosses) προκειμένου να εξασφαλίσουν υψηλής αξίας λάφυρα, σε περίπτωση που επιβιώσουν από τη δύσκολη μάχη.

Μουσική και Ήχος

Ο ήχος παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον στο παιχνίδι διότι δεν αποτελεί μόνο μέσο επένδυσης της εξαιρετικά μελετημένης εικόνας αλλά λαμβάνει το ρόλο της κυρίαρχης αίσθησης κατά περίπτωση. Για παράδειγμα στην αντιμετώπιση του Mouthpiece η ένταση του ήχου ειδοποιεί για την επικείμενη επίθεση με ηλεκτρισμό. Εκτός του ιδιαίτερου αυτού χαρακτήρα οι συνομιλίες των χαρακτήρων σκιαγραφούν την ψυχική κατάστασή τους κάθε στιγμή. Οι φωνές των κεντρικών προσώπων ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στο ήθος και τη συμπεριφορά τους και συντελούν στην ολοκλήρωση του ύφους του παιχνιδιού.

Στον τομέα της μουσικής έγινε πολύ προσεγμένη σύνθεση των κομματιών έτσι ώστε να αντικατοπτρίζουν την αισθητική και να τονίζουν την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Η γόνιμη συνεργασία των συνθετών απέφερε εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ο Raison Varner ήταν επικεφαλής του εγχειρήματος με τους υπόλοιπους συνθέτες να αναλαμβάνουν τη σύνθεση της μουσικής διαφορετικών πλανητών. Ο Jesper Kyd, γνωστός για την σύνθεση κομματιών για το Assassin’s Creed II, συνέθεσε τη μουσική για τον πλανήτη Eden 6. Ο Michael McCann συνέθεσε τη μουσική για τον πλανήτη Promethea. Τέλος, η μουσική του πλανήτη Pandora συνετέθη από την Fishing Move Inc.. Παίζοντας το Borderlands 3 είναι σχεδόν βέβαιο πως ο παίκτης θα ταυτίσει τα κατορθώματα του με τη μουσική, η οποία με τον έντονο ηλεκτρονικό χαρακτήρα της συμβάλλει καθοριστικά στην απογείωση της εμπειρίας.

Δυσκολία και Αντίπαλοι

Στις άνωθεν κατηγορίες παρουσιάστηκε το RPG στυλ του Borderlands 3, το οποίο ολοκληρώνει η Gearbox Software με τον χειρισμό της δυσκολίας και των αντιπάλων. Η δυσκολία επιλέγεται μέσω των ρυθμίσεων σε χαμηλή ή κανονική. Ωστόσο με τη συμπλήρωση της ιστορίας δίνεται η δυνατότητα για το Mayhem Mode, δηλαδή την ύψιστη δυσκολία που αποφέρει σπανιότερα λάφυρα. Το στοιχείο αυτό επισημαίνει την ομοιότητα του Borderlands 3 με πολλούς MMORPG(Massively Multiplayer Online Role Playing Games) τίτλους.

Οι αντίπαλοι διαχωρίζονται σε βαθμίδες ανάλογα με την δυσκολία εξουδετέρωσής τους ενώ οδηγούν κλιμακούμενα στους αρχηγούς (Bosses). Οι αρχηγοί απαιτούν από τον παίκτη γρήγορες αντιδράσεις, στρατηγική αντιμετώπιση, τακτικές, συνεργασία, αντίληψη, πρόβλεψη και προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες. Συνθέτουν έτσι μία πολύπλοκη αντιμετώπιση, η οποία αποτελεί μία πραγματική πρόκληση για τον παίκτη ενώ παράλληλα βελτιώνει τις αποδόσεις του και σφυρηλατεί με λογική τις επιλογές και την ευελιξία του gameplay.

Διακοσμητικά και Πρόσθετα

Πέραν των απαραίτητων στοιχείων του παιχνιδιού είναι αντιληπτή η διάθεση των δημιουργών να προσφέρουν μία πληρέστατη εμπειρία σε ένα φανταστικό κόσμο. Στα τυπικά στοιχεία ενός παιχνιδιού προστίθεται ο καλλωπισμός του χαρακτήρα με skins, κομμώσεις, αντιδράσεις (emotes) και πρόσθετα (αξεσουάρ). Είναι πιθανή επίσης η συναισθηματική σύνδεση του παίκτη με τα αγαπημένα του όπλα στα οποία μπορεί να τοποθετήσει αξεσουάρ, τα οποία αποκτώνται ως λάφυρα κατά τη διάρκεια της ιστορίας ή εξασφαλίζονται με αγορές από το Crazy Earl’s Shop του Sanctuary III.

Ρυθμίσεις και Λειτουργία Φωτογραφίας

Το Borderlands 3 προσφέρει πλήθος επιλογών για την καλύτερη προσαρμογή του παιχνιδιού προς τον παίκτη. Ως στόχος τίθεται η ομαλότερη εμπειρία στον υπολογιστή. Οι ρυθμίσεις είναι σαφείς και ικανοποιητικά οργανωμένες. Ωστόσο πρέπει να διερευνηθεί ο χαμηλός αριθμός των καρέ ανά δευτερόλεπτο (fps frames per second) που αποδίδει το παιχνίδι ακόμα και σε συστήματα υψηλών επιδόσεων. Επιπλέον αρνητικό στοιχείο αποτελεί η έλλειψη ρυθμίσεων για άτομα με αχρωματοψία (colour blind) σε ένα παιχνίδι που επαίρεται για τον πλούτο των χρωμάτων και των φωτισμών που διαθέτει.

Η Λειτουργία Λήψης Φωτογραφίας (Photo Mode) προσφέρει δυνατότητες πολλών ρυθμίσεων όπως την ώρα της ημέρας, τον θόρυβο της εικόνας, την εστίαση και τα απόλυτα πανκ φίλτρα για την λήψη των πιο ιδιαίτερων στιγμών του Borderlands 3. Η Λειτουργία Λήψης Φωτογραφίας διατίθεται επίσης για τη φωτογράφηση των όπλων. Εντούτοις δεν προσφέρονται επιπλέον λειτουργίες όπως η δημοσίευση των φωτογραφιών αυτών για το πολυπληθές κοινό του τίτλου.

Εν ολίγοις

Συνοψίζοντας τις παραπάνω κατηγορίες αντιλαμβανόμαστε ότι το Borderlands 3 εναρμονίζει πολλές και διαφορετικές πτυχές των βιντεοπαιχνιδιών σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Ένα χαλαρό, φιλικό και παιχνιδιάρικο ύφος συνδέει τον όμορφο σχεδιασμό, τους μηχανισμούς, τη μουσική προκαλώντας τον παίκτη να εξερευνήσει, να δυσκολευτεί, να γελάσει, να συνεργαστεί και κυριότερα να περάσει εύθυμα τον χρόνο του απολαμβάνοντας ένα, κατά τη γνώμη μου, αυθεντικό και ειλικρινές βιντεοπαιχνίδι. Η αγάπη των δημιουργών γίνεται εμφανής σε κάθε λεπτομέρεια ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν να εμφυσήσουν στους παίκτες τον δικό τους ενθουσιασμό για αυτή προσπάθεια. Δίνουν την εντύπωση ότι συνεχίζουν να συμβάλλουν με τους μη ελεγχόμενους χαρακτήρες (Non Playable Characters NPC), υποστηρίζοντας τον παίκτη καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αποτελεί μία ολοκληρωμένη δημιουργία με πλούσιο περιεχόμενο, παραστατικότητα γεγονότων και ανατρεπτική πλοκή, η οποία παρά ταύτα υπολείπεται ενός ποιοτικά άψογου αποτελέσματος. Εν πάσει περιπτώσει εκτιμώ ότι πρόκειτα για ένα ξεχωριστό παράδειγμα βιντεοπαιχνιδιού, που συμβάλει με το δικό του ιδιότυπο χαοτικό τρόπο στην εξέλιξη της βιομηχανίας της ψηφιακής διασκέδασης.

Ελάχιστες απαιτήσεις συστήματος:

  • Λειτουργικό Σύστημα: Windows 7 / 8.1 / 10 64bit
  • Επεξεργαστής: Intel Core i5 3570 | AMD FX 8350
  • Μνήμη RAM: 6GB
  • Κάρτα Γραφικών: NVIDIA GeForce GTX 680 2GB VRAM | AMD Radeon HD 7970 2GB VRAM
  • Σκληρός Δίσκος: 75GB ελεύθερου χώρου

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like