– Zok
Αυτός ήταν ο τίτλος του βίντεο που δημιούργησε τους πρώτους ψίθυρους για το project που αργότερα θα μάθουμε ότι ονομάζεται Carbonflesh. Όσο περνούσαν τα χρόνια, οι ψίθυροι, τόσο από τον ίδιο τον Γιώργο, γνωστό ως Zok, αλλά και από τον προγραμματιστή Δημήτρη Σπανό, γνωστό από τίτλους όπως το Primordia αλλά και Strangeland, αυξάνονταν. Βρισκόμαστε στο σήμερα, όπου το demo του νέου τους παιχνιδιού γίνεται διαθέσιμο προς το κοινό, το οποίο demo μπορείτε να το βρείτε στην σελίδα του τίτλου στο Steam.
Η εισαγωγή, όμως τελειώνει εδώ, μιας και ήρθε η ώρα να κόψουμε εισιτήρια και επιβίβαση.

Δεν θα επιβιβαστείτε μόνοι σας στο “Spear”, ένα εν κινήσει τρένο φυλακή, καθώς μαζί σας θα είναι ο Jack και ο Kaleb, σε φυσική και φανταστική παρουσία αντίστοιχα. Ο τυχαία καραφλός πρωταγωνιστής μας είναι αυθεντία στο hacking, αλλά κατάφερε να φυλακιστεί στο εν λόγω τρένο. Ο Jack θα προσπαθήσει να χακάρει το “Spear” ώστε όχι μόνο να αποδράσει, αλλά να πάρει εκδίκηση από τους ανθρώπους που πήγαν να τελειώσουν την ζωή του.
Το demo του Carbonflesh σας δείχνει ένα δείγμα από την εν λόγω ιστορία, καθώς και την σχέση μεταξύ του hacker μας και του εμφυτεύματός του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διάρκεια του demo ανάλογα τον ρυθμό που θα παίξετε κυμαίνεται από την μισή ώρα έως τα σαρανταπέντε λεπτά, με 19 Achievements να περιμένουν να τα αποκτήσετε.

Τα πρώτα σας βήματα στο “Spear” συνοδεύονται με ένα αρκετά αναλυτικό tutorial. Ο πυρήνας των κινήσεων βασίζεται στην επιλογή σας από το ποντίκι, με ελάχιστες φορές να χρησιμοποιείται και το πληκτρολόγιο. Ο κύριος σκοπός σας, πέρα από το να χακάρετε το τρένο, είναι και να επιζήσετε. Υπάρχουν 6 μπάρες που αντιστοιχούν σε διάφορες ανάγκες σας, όπως η υγιεινή και η πείνα, οι οποίες αναπληρώνονται με τις εκάστοτε δραστηριότητες.
Το χακάρισμα του τρένου, όσο εισέρχεστε στα ενδότερα του συστήματος, τόσο πιο δύσκολο γίνεται. Για αυτό θα πρέπει να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας είτε για έμμεσο είτε για άμεσο κέρδος με σκοπό να αναβαθμίσετε τις ικανότητές σας και η δουλειά σας να γίνει ακόμα πιο εύκολη. Όμως προσοχή, καθώς ο χρόνος είναι περιορισμένος και όσο περισσότερο ασχολείστε με τις δραστηριότητες αυτές, τόσο πιο γρήγορα περνάει…
Ακόμα και το ίδιο το χακάρισμα, σαν μηχανισμός, έχει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς έχει την μορφή ενός clicker minigame, με όσο πιο γρήγορα κλικάρετε, τόσο πιο γρήγορα θα το ολοκληρώσετε. Η αναβάθμιση των ικανοτήτων που προαναφέραμε θα βοηθήσουν όλο και περισσότερο και αυτή την διαδικασία.

Η επιλογή του εικαστικού τομέα προδίδει αρκετά την αγάπη των δημιουργών για τα παιχνίδια αυτού του είδους της τότε εποχής. Στο εσωτερικό του “Spear” θα δείτε σκουριά, μέταλλο και σίδηρο σε συνδυασμό με έντονες φωτεινές λεπτομέρειες όπως νέον επιγραφές και κεριά, αλλά και μία σκουρόχρωμη χρωματική παλέτα. Ακόμα και αν τολμήσετε να ρίξετε μία ματιά από το παράθυρο της καμπίνας σας, η σκόνη και το καυσαέριο στην ατμόσφαιρα θα εντείνει την αίσθηση της μοναξιάς. Τέλος, οι δύο χαρακτήρες που θα συναντήσετε έχουν σχεδιαστεί με έναν ρεαλιστικό τρόπο, αλλά δεν χάνουν το απόκοσμο που δημιουργείται από την ατμόσφαιρα.
Αποκορύφωμα αποτελεί σίγουρα και ο ηχητικός τομέας, ανεξαρτήτου αν αναφερόμαστε στην μουσική ή στα ηχητικά εφέ. Η μουσική που θα σας συνοδεύει στο ταξίδι είναι εξίσου απόκοσμη με το τοπίο που έχουν δημιουργήσει, βάζοντας σας όλο και περισσότερο στο κλίμα του Carbonflesh, με τα ηχητικά εφέ να εξυπηρετούν τον σκοπό τους, όπως όταν καταναλώσετε νερό ή φροντίσετε την υγιεινή σας. Άξιο αναφοράς είναι και το Voice Acting, το οποίο ήταν ευχάριστη έκπληξη το πόσο καλό ήταν, με τους δύο ηθοποιούς να μέλλεται να κλέψουν την παράσταση σε μελλοντικές καταστάσεις…

Μετά από χρόνια αναμονής (για όσους γνωρίζουν από την αρχή το project), το Carbonflesh δείχνει ότι ξέρει ακριβώς τι θέλει να είναι. Αποτελεί ένα ιδιαίτερο life sim με φαινομενικά απλούς αλλά περίπλοκους μηχανισμούς, αλλά το οποίο όμως δίνει την μεγαλύτερη βάση του στην ιστορία. Η Old School αίσθηση που προσφέρει ο οπτικοακουστικός τομέας συνεισφέρει στην ιδέα αυτή, και το σενάριο σε συνδυασμό με το ηχόχρωμα των Voice Actors φαίνεται ότι κρύβουν αρκετές εκπλήξεις για το μέλλον.
Αυτός ήταν, όμως, όλος ο χρόνος που είχα πάνω στο “Spear”, ελπίζω να πρόλαβα να…
Ευχαριστούμε την εταιρεία για την παραχώρηση του κλειδιού για τις ανάγκες του κειμένου.