Η Nexon μας είχε μάθει χρόνια τώρα πως δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο των online multiplayer παιχνιδιών. Το άνοιγμά της σε αυτό το είδος ήταν κάτι που στην αρχή αγαπήθηκε, μιας και έχουμε παίξει παιχνίδια όπως το MapleStory, στην αρχή των online παιχνιδιών ενώ στην πορεία είδαμε εντυπωσιακούς τίτλους όπως το Vindictus. Όταν λοιπόν μια από τις μικρότερες ομάδες ανάπτυξης της εκδότριας αποφάσισε να δημιουργήσει το πρώτο της παιχνίδι, δεν φανταζόμασταν ποτέ πως θα είναι κάτι σαν το Dave the Diver. Από την Κορέα με αγάπη λοιπόν, το πρώτο παιχνίδι της Mintrocker έρχεται να ταράξει την indie σκηνή δίνοντάς μας μια εμπειρία που εύκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως κάτι μεγάλο.
To Dave the Diver είναι ένα action adventure παιχνίδι στο οποίο παίρνουμε τον ρόλο του Dave, ενός ψαρά που ξεκινάει ένα ταξίδι ώστε να συλλέξει όλα τα ψάρια της θάλασσας και να ανοίξει το δικό του, επιτυχημένο sushi restaurant. Ο τίτλος αναμειγνύει πολλά στοιχεία διαχείρισης μιας επιχείρησης, συλλογή πλασμάτων, στατιστικά και στοιχεία δράσης και υποθαλάσσιας περιπέτειας.

Η ιστορία του παιχνιδιού ξεκινάει με τον ήρωά μας να βρίσκεται σε μια παραλία ξαπλωμένος να χαλαρώνει με το ποτό του και τον ήλιο να καίει. Εκεί που κοιμάται χαλαρό ξαφνικά τον ξυπνάει ο ήχος του τηλεφώνου. Στην άλλη άκρη είναι ένας παλιός φίλος και συνεργάτης, o Cobra, ο οποίος φαίνεται να ζητάει την βοήθειά του και την ειδικότητα του δύτη για να ενισχύσει τις δικές του επιχειρηματικές του κινήσεις. Έτσι, ο Dave πετάει προς την περιοχή του Great Blue Hole ώστε να βοηθήσει τον φίλο του, να ανακαλύψει τα μυστήρια του Giant Blue Hole και να συμμετέχει στην διαχείριση ενός sushi restaurant στις όχθες αυτών των νερών.
Το παιχνίδι δεν χάνει χρόνο στο να μας βάλει στον κόσμο του. Από τα πρώτα μόλις λεπτά, μόλις δούμε όλα τα cutscenes που μας προσφέρονται εδώ με σύντομα αλλά λεπτομερή pixelated γραφικά, ανεβαίνουμε στο κατάστρωμα του καϊκιού για να βουτύξουμε στα άγνωστα νερά του Giant Blue ώστε να αρχίσουμε το ψάρεμα και το ψάξιμο. Η βασική λούπα μας θέλει να βουτάμε στον βυθμό του Blue Hole, ενός μυστηριώδους θαλάσσιου οικοσυστήματος που αλλάζει κάθε φορά που το επισκεπτόμαστε, για να ψαρέψουμε τα διάφορα είδη που βρίσκονται στο βυθό του, να μαζέψουμε απαραίτητα υλικά και θησαυρούς και να εξερευνήσουμε τα διάφορα αρχαία και μη, μυστικά του. Θα ψαρέψουμε διάφορα είδη ψαριών, από μικρά ψαράκια του γυαλού μέχρι και καρχαρίες για να πάρουμε το κρέας τους και να φτιάξουμε μοναδικά πιάτα.

Για κάθε βουτιά πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν αρκετούς παράγοντες όπως το οξυγόνο μας, το βάρος που μπορούμε να κουβαλήσουμε και το βάθος που μπορούμε να πάμε. Οτιδήποτε αρνητικό πάθουμε κατά την διάρκεια της εξερεύνησής μας, χάνουμε οξυγόνο με αποτέλεσμα να πρέπει να ελαττώνουμε τον χρόνο μας. Αν χάσουμε τελείως το οξυγόνο μας, επιστρέφουμε στην επιφάνεια κρατώντας μόνο ένα από τα αντικείμενα που συλλέγξαμε και χάνοντας ένα κομμάτι της ημέρας μας. Μπορούμε να βουτήξουμε μόνο δύο φορές μέσα στην ημέρα – μια το πρωί και μια το απόγευμα – οπότε, τουλάχιστον στην αρχή, πρέπει να σχεδιάζουμε κατάλληλα την διαδρομή που θα ακολουθήσουμε και σε τι ψάρια θα πρέπει να εστιάσουμε. Ολοκληρώνοντας τις καταδυτικές εργασίες μας, θα επιστρέψουμε στην όχθη και θα πάμε στο Bancho Sushi Restaurant, εκεί που οι τελευταίες κερδοφόρες εργασίες λαμβάνουν χώρα.
Πέρα από το βασικό ψάρεμα, ο Dave θα καλείται να ολοκληρώσει διάφορες παράπλευρες αποστολές κάτω από την επιφάνεια του νερού. Πολλές από αυτές θα μας θέλουν να βρίσκουμε θησαυρούς, συγκεκριμένα είδη ψαριών ή υλικά για να δημιουργήσουμε όπλα ή εργαλεία. Διατηρώντας μια roguelike λογική, τα αντικείμενα αυτά είναι τοποθετημένα, τις περισσότερες φορές, σε συγκεκριμένα βάθη αλλά δεν γνωρίζουμε τα σημεία και ούτε υπάρχει κάποια βοήθεια από το παιχνίδι για να τα ανακαλύψουμε. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά τυχαία εργαλεία που μπορούν να μας βοηθήσουν στο να βρούμε τα αντικείμενα που θέλουμε όπως δυνατότερα melee όπλα, όπλα για την θάλασσα όπως ψαροτούφεκα, πιστόλια και άλλα και πολλά από αυτά θα τα χρησιμοποιήσουμε σε καρχαρίες, επιθετικά ψάρια και mini-bosses.

Το Bancho Sushi Restaurant είναι ένα από τα μεγαλύτερα τμήματα του παιχνιδιού και λαμβάνει χώρα το βράδυ της εκάστοτε ημέρας. Με τα ψάρια που έχουμε μαζέψει καλούμαστε να φτιάξουμε το μενού, επιλέγοντας πιάτα ανάλογα το κρέας που έχουμε και τα διάφορα υλικά και να το βάλουμε στον πίνακα του μαγαζιού ώστε οι πελάτες να μπορούν να διαλέξουν. Πριν ανοίξουμε το εστιατόριο για το βράδυ, πρέπει επίσης να βεβαιωθούμε ότι έχουμε τα υλικά για να φτιάξουμε αρκετά πιάτα, πως η διακόσμησή μας είναι καλή και τι προβλέψεις έχουμε για την πορεία της νύχτας. Με το άνοιγμα του μαγαζιού, πελάτες αρχίζουν να έρχονται και να κάθονται στα τραπέζια. Εκεί ξεκινάει και το ζουμί αφού ορισμένοι πελάτες θα θέλουν να ξεκινήσουν με τσάι και μετά να περάσουν στο κυρίως πιάτο. Επιλέγοντας το πιάτο, ο Bancho ξεκινάει να το φτιάχνει και μόλις το έχει έτοιμο εμείς πρέπει να πάμε να το πάρουμε από την κουζίνα και να το πάμε στον κατάλληλο πελάτη. Εκεί ένιωσα πως παίζω μια μικρή παραλλαγή του Overcooked 2 αφού έπρεπε να τρέξω από άκρη σε άκρη με το πιάτο ώστε να μην φύγει δυσαρεστημένος ο πελάτης και φυσικά, να πάρω περισσότερα χρήματα.
Όταν καλούμαστε να ρίξουμε τσάι σε έναν πελάτη, τότε ένα mini-game ξεκινάει όπου θα πρέπει να υπολογίσουμε την ποσότητα του τσαγιού που θα ρίξουμε ώστε να φτάσουμε την “Perfect” βαθμολογία – και συνεπώς περισσότερα χρήματα. Όσο προχωράμε στα κεφάλαια και ξεκλειδώνουμε νέα στοιχεία στο gameplay θα δούμε πως οι ποσότητες που ρίχνουμε αλλάζουν οπότε θα πρέπει, κάθε φορά, να το ισορροπούμε κατάλληλα. Αυτό μπορούμε να πούμε και για τα εκάστοτε πιάτα αφού ορισμένα πρέπει να τα καθαρίζουμε όταν τελειώνει ο πελάτης ενώ άλλες φορές δεν χρειάζεται να κάνουμε κάτι άλλο. Αν νομίζετε πως αυτό γίνεται όλο και πιο έντονο όσο προχωράμε, τότε έχετε δίκιο μιας και οι πελάτες αυξάνονται συνεχώς και η ζήτηση μεγαλώνει άλλο τόσο. Έτσι, σύντομα μας δίνεται η δυνατότητα να προσλάβουμε προσωπικό για να μας βοηθήσει τόσο στην μοιρασιά των πιάτων όσο και στην κουζίνα. Στέλνοντας διαφημιστικά φυλλάδια, βάζοντας αγγελίες σε περιοδικά ή διαφημίσεις στο διαδίκτυο, μπορούμε να προσλάβουμε προσωπικό με τις ικανότητες των εργαζομένων να γίνονται καλύτερες όσο βελτιώνουμε τους τομείς διαφήμισης. Μιλώντας για δημοσιότητα, έχουμε και το CookSta, μια εφαρμογή στην οποία πελάτες ανεβάζουν το φαγητό που τρώνε – ένα παρωδικό InstaGram δηλαδή. Φτιάχνοντας λογαριασμό εκεί, θα δούμε πολλές φωτογραφίες από πελάτες μαζί με τα διάφορα Captions και likes των φωτογραφιών – όπου και εμείς μπορούμε να ανεβάσουμε ή να αλληλεπιδράσουμε με αυτές.

Η γενικότερη εμπειρία του εστιατορίου είναι δυναμική και σύντομη, ειδικά όταν είμαστε τόσο απασχολημένοι κατά την διάρκεια της βάρδιας μας. Οι πελάτες μας μπορεί να γίνουν ανυπόμονοι και να φύγουν αν καθυστερήσουμε το φαγητό τους και το φιλοδώρημά τους μπορεί να μην υπάρξει καν αν ρίξουμε παραπάνω ποτό από αυτό που θέλουν. Το παιχνίδι δημιουργεί μια απτή και ευχάριστη αίσθηση έντασης καθώς τρέχουμε για να ολοκληρώσουμε παραγγελίες. Η επιτυχής παράδοση ως σύνολο είναι εξαιρετικά ικανοποιητική και μετά τη βάρδια, λαμβάνουμεμια περίληψη της απόδοσής μας η οποία αποτυπώνει αυτή την ικανοποίηση. Η βαθμολόγηση είναι κλίμακας πέντε αστέρων και επηρεάζει την πρόοδο του εστιατορίου. Η αριστεία στο ρόλο μας καθώς και η δημοσιότητα του μαγαζιού μας δίνει την ευκαιρία να ερευνήσουμε και να ενσωματώσουμε νέα πιάτα στο μενού.
Αυτό που βοηθάει το Dave the Diver να λάμψει, πέρα από το “γεμάτο” και διασκεδαστικό gameplay του, είναι η παρουσίασή του. Τα μοντέλα των ψαριών, των χαρακτήρων και των κτιρίων ή περιβαλλόντων γύρω μας είναι φτιαγμένα από pixels που βασίζονται σε 3D βάσεις. Συγκεκριμένα, κινούμαστε σε ένα 2D επίπεδο το οποίο έχει τρισδιάστατο βάθος και αυτό ενισχύεται από τα ψάρια που ενώ έχουν μια pixelated εμφάνιση, η κίνησή τους και πολλά χαρακτηριστικά τους είναι τρισδιάστατα. Θα μπορούσε να είναι κάτι…ενοχλητικό όλο αυτό αλλά η MintRocket έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μοναδικό σκηνικό που παραμένει ευχάριστο καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού.

Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως για κάθε μικρή πράξη που κάνουμε, είτε είναι να βγάλουμε το κινητό για να μπούμε σε μια εφαρμογή, είτε να αναβαθμίσουμε κάποιο όπλο/εργαλείο, είτε να επισκεφθούμε κάποια νέα περιοχή, υπάρχουν cutscenes και animations που είναι ξεχωριστά κάθε φορά και προσδίδουν μια δόση χιούμορ και γοητείας στην συνολική εμπειρία. Φυσικά, δεν μπορούμε να παραλείψουμε τους χαρακτήρες – παρωδία από διάφορα pop culture στοιχεία όπως τον Streamer Cohh ο οποίος είναι Sushi Staff στο εστιατόριό μας ή τον Sato ο οποίος καταγράφει τα 200 είδη θαλάσσιας ζωής σε μορφή συλλεκτικών καρτών – και μοιάζει πολύ με τον Ash Ketchum, τουλάχιστον στο ντύσιμο.


