Το Death Stranding του Hideo Kojima, αποτελεί ένα από τα παιχνίδια τα οποία πριν και μετά την κυκλοφορία του δίχασαν το κοινό. Πριν την κυκλοφορία του τίτλου, δεν είχαμε πολλά στοιχεία για το τι πραγματικά θα παίξουμε όταν κάτσουμε μπροστά από την οθόνη μας. Είχαμε αρκετά στοιχεία για το οπτικό και το ακουστικό κομμάτι του παιχνιδιού και σχεδόν καθόλου έως ανύπαρκτα στοιχεία για το gameplay του παιχνιδιού.
Το Death Stranding αποτελεί την βάση, που θα φέρει ριζικές αλλαγές στο gameplay των παιχνιδιών. Δεν είναι το παιχνίδι που θα φέρει τις αλλαγές, αλλά είναι το παιχνίδι που βάζει γερά θεμέλια και ετοιμάζει την gaming κοινότητα για τις αλλαγές.
Το gameplay για εμένα ξεκίνησε λοιπόν την ημέρα της κυκλοφορίας του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα στις 8 Νοεμβρίου του 2019, οπού ήταν η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του τίτλου, έλαβα και εγώ το αντίτυπο μου και ξεκίνησα το ταξίδι μου. Ας τα πάρουμε όμως με την σειρά.
Ιστορία
Το παιχνίδι χωρίζεται σε chapters. Έτσι λοιπόν στην αρχή ξεκινάμε γνωρίζοντας τον πρωταγωνιστή μας τον Sam Porter Bridges. Μπαίνουμε κατευθείαν στην όλη υπόθεση. Η μητέρα του Sam αλλά και πρόεδρος των UCA (United Cities Of America) φεύγει από την ζωή. Με τον Sam να αναλαμβάνει την μεταφορά της σορού της κυρίας των UCA. Ο κύριος στόχος μας στο παιχνίδι είναι, να ολοκληρώσουμε το όνειρο της χαμένης μητέρας του Sam και να συνδέσουμε στο χειρικό δίκτυο πόλεων τις γύρω περιοχές, που επιβίωσαν μετά την έκρηξη του Death Stranding. Μέσα στο παιχνίδι θα μαθαίνουμε συνεχώς πληροφορίες σχετικά με τα γεγονότα που συνέβησαν. Κατά την διάρκεια των κυρίων αποστολών μας (main missions) θα έχουμε επιπλέον missions ή αλλιώς sidequests στα οποία θα πρέπει να μεταφέρουμε υλικά για την κατασκευή εξαρτημάτων που μας βοηθάνε στις μεταφορές. Κατά την διάρκεια των ταξιδίων μας και ανά τακτά διαστήματα το παιχνίδι συνοδεύει την περιπέτεια μας με μουσική από το Soundtrack του παιχνιδιού.
Εχθροί και εμπόδια
Στην περιπέτεια μας θα συναντήσουμε εχθρούς όπως, ΞΕ και ΜΟΥΛΑΡΙΑ, οι οποίοι μας καθυστερούν και κάνουν πιο δύσκολο το ταξίδι μας για την εκπλήρωση των παραδόσεων. Ένα άλλο εμπόδιο που συναντάμε συχνά κατά την διάρκεια του gameplay είναι η Βροχή Χρόνου (Timefall). Το συγκεκριμένο φαινόμενο ονομάζεται έτσι καθώς, ότι έρχεται σε επαφή με την Βροχή Χρόνου (Timefall) αλλάζει χρονικά και ηλικιακά. Για παράδειγμα ο εξοπλισμός μας όταν έρχεται σε επαφή με την βροχή πιάνει σκουριά καθώς είναι μεταλλικός.
Μηχανισμοί
Οι μηχανισμοί του παιχνιδιού βοηθάνε να αποφεύγουμε όλα τα παραπάνω εμπόδια και τους εχθρούς. Συγκεκριμένα μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τους εχθρούς με stealth μηχανισμό, ο οποίος μας θέτει στην λογική του κινηθούμε μέσα στα χόρτα και να εξοντώσουμε τα ΜΟΥΛΑΡΙΑ (Mules) με πισώπλατα ή με αιφνιδιαστικά χτυπήματα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα ΜΟΥΛΑΡΙΑ (Mules) απεχθάνονται την Βροχή Χρόνου καθώς ο εξοπλισμός τους δεν είναι λειτουργικός όταν βρέχει, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν και να κρύβονται στους καταυλισμούς. Επίσης όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με τα ΞΕ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον μηχανισμό για να κρατήσουμε την αναπνοή του Sam και να ξεφύγουμε με αργά βήματα και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Για την Βροχή Χρόνου τα αναλαμβάνει όλα ο αυτόματος μηχανισμός του παιχνιδιού οποίος ανιχνεύει την κατάσταση του καιρού και ενεργοποιεί την μηχανική κουκούλα του Sam για να τον προστατεύσει.
Κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας, θα χρειαστεί αρκετές φορές να περάσουμε από κάποιο ποτάμι είτε να διασχίσουμε ένα σημείο με δύσβατο έδαφος. Φανταστείτε λοιπόν πόσο δύσκολο είναι να περπατήσουμε υπό τέτοιες συνθήκες, με το μεγάλο σε βάρος φορτίο, στην πλάτη και στα χέρια. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο πατώντας το L2 και το R2 στο dualshock μας, μπορούμε να μετακινηθούμε πιο αργά και με πιο σταθερά βήματα, ρυθμίζοντας το κέντρο βάρος του φορτίου μας.
Επαναπατρισμός
Καλοί οι μηχανισμοί και όλα τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε αλλά πάντα κάτι μπορεί να πάει στραβά. Σε αυτή την περίπτωση, το BB μας είναι εκεί για εμάς. Τα BB αποτελούν μωρά σε κάψουλες τα όποια συνδέονται με τον Sam για την επαναφορά μας στην ζωή. Κατά την διάρκεια της σύνδεσης βλέπουμε αναμνήσεις των μωρών που μας δίνουν επιπλέον στοιχεία και πληροφορίες. Έτσι λοιπόν σε περίπτωση που χάσουμε την μάχη με τα ΞΕ ή τα ΜΟΥΛΑΡΙΑ , μπορούμε να επαναπατριστούμε μέσω του BB και να επιστρέψουμε πίσω στην ζωή και συγκεκριμένα στο σημείο όπου χάσαμε την μάχη.
Online
Το παιχνίδι έχει διαφορετικό και για αρκετούς από εμάς πρωτόγνωρο Online σύστημα. Για να το ξεκαθαρίσουμε από την αρχή, δεν θα συναντήσουμε ποτέ άλλους παίχτες να κάνουν μεταφορές στο παιχνίδι. Ωστόσο, κατά την διάρκεια των ταξιδιών μας θα συναντάμε:
- Κατασκευές άλλων παιχτών όπως για παράδειγμα δρόμους,γέφυρες,σκάλες,σχοινιά ανάβασης, φορτιστές οχημάτων κλπ, όπου θα μας διευκολύνουν στα ταξίδια μας, και θα μας κάνουν την ζωή πιο εύκολη.
- Πατημασιές άλλων παιχτών όπου σε περίπτωση που πηγαίνουν προς μια άγνωστη τοποθεσία (location) στο παιχνίδι θα μας διευκολύνουν, δείχνοντας μας την πιο εύκολη διαθέσιμη διαδρομή.
- Προειδοποιητικά σημάδια άλλων παιχτών που θα μας προειδοποιούν για τα εμπόδια τα οποία θα συναντήσουμε για να εξοπλιστούμε με τα απαραίτητα εξαρτήματα.
- Σημάδια διάθεσης, όπου μας δείχνουν την διάθεση των παιχτών πριν και μετά από τις παραδόσεις τους.
Ξεκουράσου πρίν συνεχίσεις
Ο Sam είναι άνθρωπος, δεν είναι ρομπότ. Πριν συνεχίσουμε με τις παραδώσεις μας πρέπει να σκεφτόμαστε την σωματική του κατάσταση. Ο Sam χρειάζεται να πηγαίνει στο προσωπικό του χώρο(δωμάτιο) για να ξεκουράζεται και να ανακάμπτει η μπάρα αντοχής του. Ο Samμπορεί να κάνει μπάνιο, να κάνει όλες τις ανάγκες του, καθώς και να καταναλώσει ενεργειακά ποτά (MonsterEnergy) οπού βοηθάνε στην πιο γρήγορη ανάκαμψη της μπάρας αντοχής. Σε αυτόν τον χώρο επίσης το BB θα μπορεί να λαμβάνει επιδιορθώσεις από το εργαστήριο καθώς και να ηρεμεί.
Κάνε πιο γρήγορα την παράδοση
Μετά τις πρώτες δέκα με δεκαπέντε ώρες gameplay ξεκλειδώνουμε την επιλογή να χρησιμοποιούμε την ηλεκτρική μηχανή οπού μας βοηθάει να καλύπτουμε μεγάλες αποστάσεις και να ολοκληρώνουμε τα missions πιο γρήγορα. Αν όμως είμαστε λίγο πιο παρατηρητικοί μπορούμε να βρούμε οχήματα από εχθρούς και συγκεκριμένα από τα ΜΟΥΛΑΡΙΑ (MULES) όπου μόλις τα εξοντώσουμε μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας. Τα οχήματα δεν χρειάζονται καύσιμα, παρά μόνο λίγα δευτερόλεπτα σε μια βάση φόρτισης, για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Οι βάσεις φόρτισης βρίσκονται σε διάφορα σημεία όπου τις έχουν χτίσει παίχτες είτε στις πόλεις που συναντάμε κατά την διάρκεια του ταξιδιού.
Μουσική
Οι μεγάλες αποστάσεις ίσως και να είναι βαρετές μετά από ένα σημείο. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν συνθέσει ξεχωριστά κομμάτια, για να μας συντροφεύουν κατά την διάρκεια του gameplay. Το παιχνίδι επιλέγει αυτόματα σε αρκετές περιπτώσεις και προσθέτει όμορφη και απαλή backround μουσική, για να συνοδεύσει το ταξίδι μας.
Cast των ηθοποιών
Σε αυτό το σημείο από που να αρχίσεις και που να τελειώσεις. Από τον δημιουργό του παιχνιδιού, τον Hideo Kojima, μέχρι και τα ολογράμματα που συναντάμε κατά την παράδοση μίας παραγγελίας, το παιχνίδι αποτελείται από μεγάλα και πασίγνωστα ονόματα της μεγάλης σκηνής. Για παράδειγμα τον Sam Porter Bridges, τον βασικό μας χαρακτήρα τον υποδύεται ο Norman Reedus, ο οποίος έχει ένα πλούσιο βιογραφικό συμμετέχοντας σε πολλά projects. Το ίδιο ισχύει και με τους υπόλοιπους χαρακτήρες τους οποίους θα συναντήσουμε κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας.
Admin note: Το review του Death Stranding έγινε με μεράκι από τον Δημήτρη Πανανή, ο οποίος έπαιξε με το δικό του αγορασμένο αντίτυπο του παιχνιδιού.