fbpx
Home HOT Devil May Cry – Πώς ο διάβολος άρχισε να κλαίει;

Devil May Cry – Πώς ο διάβολος άρχισε να κλαίει;

Γράφει ο/η Θάνος Ψαρράς
Devil May Cry

Όταν κάποιος ακούει τα ονόματα “Βιργίλιος” και “Δάντης”, η πρώτη του σκέψη, παραδόξως, δεν μεταφέρεται στο πρωτότυπο υλικό, αλλά σε μία σειρά παιχνιδιών που ξεκίνησε και αγαπήθηκε από το πρώτο της βήμα στον χώρο μας. Είτε παίζετε παιχνίδια, είτε βλέπετε anime, κάπου θα έχει πάρει το μάτι σας τα παραπάνω ονόματα, αλλά στην αγγλική γλώσσα.

Παίζοντας, όμως, ή βλέποντας το anime (το οποίο αξίζει την προσοχή σας αν ακολουθείτε την σειρά), δημιουργήθηκε η απορία για το ποιος κόλλησε το μικρόβιο της ιδέας ενός διαβόλου που προκαλεί δάκρυα χαράς στον παίκτη. Ετοιμαστείτε, καθώς θα ταξιδέψουμε σήμερα σε μία… κωμωδία;

Ας λύσουμε μία αιώνια απορία για τον αρθρογράφο, την οποία δεν κατέχουμε την γνώση για το αν την έχουν και οι αναγνώστες. Τα ονόματα “Βιργίλιος” και “Δάντης” εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην ιστορία το 1308. Το έργο που τα σύστησε στον κόσμο ονομάζεται Θεία Κωμωδία (στα Ιταλικά Divina Commedia) από τον Dante Alighieri, το οποίο χωρίζεται σε τρία μέρη, τα Inferno, Purgatorio και Paradiso. To έργο για τους ιστοριολάγνους είχε ολοκληρωθεί το 1321.

Ποια είναι όμως η σχέση ενός ιταλικού έπους του 14ου αιώνα με ένα Action παιχνίδι του 2000;

Devil May Cry

Με το τέλος της παραγωγής του Resident Evil 2 το 1998, o Hideki Kamiya, βετεράνος σκηνοθέτης και σχεδιαστής του χώρου, αλλά και τότε σκηνοθέτης του τίτλου, ενημερώθηκε από την Capcom ότι θα ασχοληθεί και με τον επόμενο τίτλο της σειράς με ένα διαφορετικό τμήμα από αυτό του Shinji Mikami. H ομάδα που διαμορφώθηκε θα τον έβρισκε και πάλι στην θέση του σκηνοθέτη, κάτι το οποίο ο ίδιος αρνήθηκε, μιας και πίστευε ότι έφτασε τις μέγιστες δυνατότητες του hardware. O Kamiya τότε ζήτησε και ανέλαβε έναν βοηθητικό ρόλο στην παραγωγή του νέου Resident Evil, αυτό του διοργανωτή, με έναν μαθητευόμενο του να αναλαμβάνει την θέση της σκηνοθεσίας.

Μία νύχτα όμως, και ένα ποτό με τον Shinji Mikami άλλαξε τα σχέδια που είχε.

Εκείνη την νύχτα, ο Mikami έμαθε ότι το επερχόμενο project της ομάδας του, τότε γνωστό ως Resident Evil 3, δεν θα κυκλοφορούσε για κάποια τωρινή παιχνιδομηχανή, αλλά για το νέο και βελτιωμένο PlayStation 2. Εκεί είναι που ο Mikami παρακάλεσε τον Kamiya να αναλάβει την παραγωγή, καθώς τον εμπιστευόταν περισσότερο.

Ξαφνικά, ο Yoshiko Okamoto, τότε επικεφαλής της Capcom, αποφάσισε να αλλάξει το όνομα στο project και να δώσει τον τρίτο τίτλο στο παιχνίδι που δούλευε η ομάδα του Mikami, γνωστό τότε ως BIOHAZARD 1.9.

Devil May Cry

Αρχικά ο Kamiya πίστευε ότι θα δούλευε στην τέταρτη προσθήκη της σειράς. Μάλιστα, είχαν επιστρέψει υπό την επίβλεψη του Mikami ξανά. Αυτός ήταν μάλιστα που πρότεινε αρκετά έντονα να απομακρυνθούν από το horror στοιχείο, φλερτάροντας περισσότερο με το Action genre. Αυτή η ιδέα άρεσε αρκετά και στους δύο.

Την ίδια περίοδο που δούλευαν πάνω στο Resident Evil 4, κυκλοφόρησε και το Dino Crisis, ένα παιχνίδι που έδωσε αρκετή έμπνευση στον Kamiya στο θέμα της κάμερας, αλλάζοντας μάλιστα και την λογική της ανάπτυξής του. Το πρώτο δείγμα, μάλιστα, ήταν πιο κοντά στο παιχνίδι που ξέρουμε σήμερα από ποτέ. Βλέποντάς το αυτό, ο Mikami ανέφερε αρκετές φορές ότι δεν χρειάζεται απαραίτητα και αυτό το παιχνίδι να ονομάζεται Resident Evil, κάτι που αφαίρεσε εντελώς εν τέλει, απομακρύνοντάς το εντελώς από την σειρά.

Όσο προχωρούσε η παραγωγή, τόσο περισσότερο υιοθετούσαν τα Action στοιχεία που βλέπουμε σήμερα, απομακρυνόμενοι, μάλιστα, εντελώς και από το κομμάτι της βιοτεχνολογίας που ήταν η αρχική ιδέα. Πίστευε ότι θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν πιο σκοτεινό και τρομακτικό κόσμο, με δαίμονες και περίεργα πλάσματα. Όμως, έπρεπε να βρεθεί ένα όνομα.

H δημιουργία του ονόματος φέρεται να έχει χαθεί με την πάροδο των χρόνων, αλλά μετά από αρκετή έρευνα, όλα καταφέρνουν να βγουν στην επιφάνεια. Η αρχική βλέψη της ονομασίας του τίτλου θα έκλεινε το μάτι σε μία βρετανική φράση, την “devil-may-care”, η οποία σημαίνει απερίσκεπτος. Όμως, τα δικαιώματα της εν λόγω φράσης δεν ήταν διαθέσιμα, με αποτέλεσμα η λέξη “cry” να λάβει την θέση της λέξης “care”, καθώς αυτές οι λέξεις ακούγονται αρκετά κοντινές. Η αλλαγή αυτή έγινε δεκτή και η πορεία του Dante αποτυπώθηκε στην ιστορία ως ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες στην ιστορία του gaming.

Δυστυχώς τα πράγματα δεν ήταν τόσο θετικά για τον Kamiya, καθώς έχασε εντελώς το franchise από τα χέρια του, δηλώνοντας αρκετές φορές, όμως, ότι δεν θα ήταν αρνητικός στο να συμμετάσχει σε κάποιο remake. Ο χρόνος μόνο μπορεί να δείξει…

You may also like