If a man is destined to drown he will drown even in a spoon of water.
Στις 2 Αυγούστου κυκλοφόρησε το Dry Drowning από το Studio V, ένα ανεξάρτητο studio από την Ιταλία. Το παιχνίδι ειναι ένα visual novel με ιδιαίτερη έμφαση στους διαλόγους και αποτελεί μια διαδραστική ιστορία μυστηρίου που βασίζεται σε ένα δυστοπικό μέλλον.
Τα μυστήρια της Nova Polemos
Το Dry Drowning λαμβάνει χώρα στο κράτος της Nova Polemos. Ένα κράτος που έχει ιδρυθεί το 2017, στην βόρεια Ευρώπη, από την ισχυρότερη οικογένεια του πλανήτη, τους Canburrys, με σκοπό την δημιουργία ενός συμβόλου της ανεξαρτησίας και μιας εναλλακτικής λύσης για όσους αναζητούν μια χώρα για να ανήκουν. Χρονικά τοποθετούμαστε στο 2066 και η Nova Polemos αποτελεί πλέον μια από τις ισχυρότερες οικονομίες του κόσμου με ένα ιδιαίτερο πολιτικό προσκήνιο.
Το σκοτεινό παρελθόν των πρωταγωνιστών
Ο πρωταγωνιστής μας είναι ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Mordred Foley, ο οποίος, μαζί με την συνεργάτιδα του, Hera Kairis, ίδρυσαν την Foley Investigations. Το status του γραφείου ανέβηκε ραγδαία μετά την σύλληψη δύο κατά συρροή δολοφόνων που λειτουργούσαν υπό το όνομα ‘Pandora’. Έπειτα από την εκτέλεση τους όμως, διενεργήθηκε έρευνα που αποδείκνυε την αθωότητα του διδύμου καταστρέφοντας ολοσχερώς τη φήμη του Foley.
H απαρχή των γεγονότων
Τα γεγονότα του παιχνιδιού έχουν ως εκκίνηση την 24η Φεβρουαρίου, όπου ο Mordred Foley αθωώνεται, μετά την διετή κράτηση του, λόγω έλλειψης επαρκών στοιχείων και σπεύδει να επανασυνδεθεί με την Hera. Δύο μέρες μετά, το γραφείο αναλαμβάνει την εξιχνίαση ενός φόνου, του οποίου βασικός ύποπτος φέρεται να είναι ο πρόεδρος του ακροδεξιού κόμματος της Nova Polemos ο οποίος αναμένεται να κερδίσει τις εκλογές.
Το κουτί της Πανδώρας και άλλοι μύθοι
Από την επίσκεψή τους όμως στον τόπο του εγκλήματος συναντούν στοιχεία που ανταποκρίνονται στις μεθόδους (modus operandi) του Pandora. Συγκεκριμένα, ο Pandora, με τη χρήση αποτρόπαιων τεχνικών και την τοποθέτηση συγκεκριμένων αντικειμένων, προσπαθεί να αναπαραστήσει, όσο πιστότερα μπορεί, διάσημους αρχαιοελληνικούς μύθους, όπως τον μύθο του Προμηθέα ή αυτόν του Απόλλωνα και της Δάφνης.
Όλα τα στοιχεία που απαρτίζουν το σεναριακό υπόβαθρο του παιχνιδιού όπως η ιστορία συγκεκριμένων χαρακτήρων και περιοχών ή η ελληνική μυθολογία στην οποία βασίζονται οι φόνοι είναι ανεπτυγμένα σε μεγάλο βαθμό. Ωστόσο, για την πλήρη κατανόηση τους, απαιτείται συνεχής ανάγνωση κειμένων η οποία καταντά ορισμένες φορές κουραστική.
Είδος παιχνιδιού και χαρακτήρες
Το παιχνίδι εντάσσεται στην κατηγορία των visual novels. Αυτό σημαίνει ότι, κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, υπάρχει μια σταθερή εικόνα στο παρασκήνιο και μπροστά από αυτήν βρίσκονται οι χαρακτήρες οι οποίοι δρουν και αλληλεπιδρούν με τμήματα διαλόγων. Αποτελείται από 4 κεφάλαια εκ των οποίων τα 3 πρώτα είναι οι βασικές υποθέσεις ενώ το 4ο είναι μια κατάληξη της ιστορίας ( υπάρχουν 3 ενδεχόμενοι τερματισμοί). Το παιχνίδι εμφανίζει πληθώρα χαρακτήρων, όπως η αστυνόμος Freya Goldsoul και ο δικηγόρος David Casey. Κάποιοι από αυτούς έχουν σημαντικό ρόλο καθ’όλη την διάρκεια της πλοκής ενώ άλλοι μονάχα στις μεμονωμένες υποθέσεις.
Επιλογές που καθορίζουν την πλοκή
Σε κρίσιμα σημεία της ιστορίας ο παίκτης καλείται να αποφασίσει ανάμεσα σε δύο επιλογές επηρεάζοντας με αυτόν τον τρόπο δραστικά την πλοκή. Οι επιλογές αυτές αφορούν κατά κύριο λόγο τις σχέσεις του πρωταγωνιστή με κάθε χαρακτήρα αλλά και με την πόλη. Έτσι ο παίκτης οφείλει να κρίνει ποιους ανθρώπους εμπιστεύεται και ποιους όχι. Οι επιλογές αυτές μοιάζουν να έχουν κομβική σημασία αφού, παραδείγματος χάρη, στο walkthrough ενός παίκτη ένας χαρακτήρας μπορεί να έχει καταλυτικό ρόλο, βοηθώντας ή εμποδίζοντας τους πρωταγωνιστές, ενώ στο walkthrough ενός άλλου, να είναι νεκρός από το πρώτο κεφάλαιο.
Η ‘ρουτίνα’ του detective
Ο πρωταγωνιστής, όντας detective, έχει κάποιες περαιτέρω δυνατότητες, οι περισσότερες εκ των οποίων βασίζονται στο AquaOS, ένα σύστημα επαυξημένης πραγματικότητας. Συγκεκριμένα όταν ο παίκτης καταφθάνει σε έναν τόπο εγκλήματος ενεργοποιεί το AquaOS και αυτό του προβάλλει σε ολόγραμμα την σκηνή του εγκλήματος. Εκεί, με point and click, συλλέγει χρήσιμα στοιχεία, έγγραφα και περιγραφές χαρακτήρων, τα οποία αποθηκεύονται στο AquaOS εξυπηρετόντας την εύκολη πρόσβαση. Στη συνέχεια, προχωράει την έρευνα του με επισκέψεις σε άλλες τοποθεσίες και συνομιλίες με χαρακτήρες, διαδικασίες οι οποίες είναι λίγο έως πολύ γνωστές σε όσους έχουν ασχοληθεί με detective τίτλους.
Το ‘Living Nightmare’ σύστημα ανακρίσεων
Επιπλέον, ο Mordred έχει μια ειδική ικανότητα. Αυτή είναι η εμφάνιση μιας μάσκας (mask of shame) στο πρόσωπο οποιουδήποτε χαρακτήρα ψεύδεται η οποία του επιτρέπει να γνωρίζει πότε κάποιος κρύβει την αλήθεια. Έτσι, όταν ο Mordred συλλέξει τις απαραίτητες πληροφορίες για έναν άνθρωπο, προσπαθεί μέσω παράθεσης επιχειρημάτων και στοιχείων να τον εκθέσει και να του αποσπάσει την αλήθεια. Όσο η διαδικασία αυτή προχωράει, η μάσκα σταδιακά υποχωρεί μέχρι να αφαιρεθεί εντελώς. Πάνω από τον χαρακτήρα του Mordred, εμφανίζονται τρία μάτια που αντιπροσωπεύουν τις ευκαιρίες που έχει ο παίκτης να κάνει λάθος επιλογές. Ωστόσο, αν χάσει απλά επανεκκινείται η όλη διαδικασία χωρίς κάποια επίπτωση στην πλοκή.
Οι υπόλοιποι μηχανισμοί
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα συναντήσουμε και άλλους μηχανισμούς στην προσπάθεια μας να ‘ξεσκεπάσουμε τον αδίστακτο Pandora. Ενδιαφέρον παράδειγμα είναι ένα σύστημα flashback στο παρελθόν, μέσω μιας παλιάς φωτογραφίας, έτσι ώστε να γίνουν συσχετίσεις ανάμεσα στις μεθόδους που χρησιμοποιούσε ο δολοφόνος τότε και τώρα. Ακόμα, εμφανίζονται κάποιοι γρίφοι, ένα σύστημα συγκρίσεων μεθόδων (modus operandi) του δολοφόνου και ένα διασκεδαστικό mini game αλλά η μικρή τους παρουσία στο παιχνίδι δεν τους επιτρέπει να ξεχωρίσουν.
Αισθητική και μουσική
Τα παιχνίδια που ανήκουν στην κατηγορία των visual novels, όπως προαναφέρθηκε έχουν μια σταθερή εικόνα στο παρασκήνιο, γεγονός που προσθέτει όλη το βάρος της αισθητικής εμπειρίας στην εκάστοτε εικόνα. Το Dry Drowning τα καταφέρνει περίφημα στον τομέα αυτόν δημιουργώντας αναπαραστάσεις που θα μπορούσαν να σταθούν ως μεμονωμένα wallpapers. Αναμειγνύοντας το στοιχείο του μυστηρίου με αυτό της δυστοπίας προκύπτουν σκοτεινές απεικονίσεις που κατορθώνουν να διαφοροποιηθούν κατά πολύ από την προκατάληψη της anime αισθητικής που χαρακτηρίζει το είδος των visual novels. Επιπρόσθετα, η μελαγχολική μουσική του παιχνιδιού, με πληθώρα αυτόνομων κομματιών, επενδύει περίφημα τη συνολική αισθητική, με την μουσική των ανακρίσεων να ξεχωρίζει για τον αγωνιώδη ρυθμό της.
Το New Game+ mode
Μετά τον τερματισμό του παιχνιδιού ενεργοποιείται η λειτουργία του New Game+ η οποία επιτρέπει στον παίκτη να επανεκκινήσει το παιχνίδι από το τέλος του πρώτου κεφαλαίου παρέχοντας την δυνατότητα να αλλάξει τις επιλογές του και να βιώσει τις συνέπειες όλων των πιθανών επιλογών που διατίθενται αλλά και κάποιων ιδιαίτερα χιουμοριστικών προσθηκών. Ωστόσο, αν και το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα ευέλικτο ,εκκινώντας από το τέλος του πρώτου κεφαλαίου, στη συνέχεια δεν υπάρχει τέτοια επιλογή, γεγονός που ενδεχομένως να ταλαιπωρήσει τον παίκτη καθώς πρέπει να παρακολουθήσει εκ νέου όλη την ιστορία, μόνο και μόνο για να έρθει σε επαφή με τα σημεία στα οποία η πλοκή διακλαδίζεται.
Ελάχιστες απαιτήσεις
- Απαιτείται επεξεργαστής και λειτουργικό σύστημα 64-bit
- ΛΣ: WINDOWS® 7, 8.1, 10 (64bit)
- Επεξεργαστής: Intel® Core™ i3-4160
- Μνήμη: 4 GB RAM
- Γραφικά: Intel® HD Graphics 4400
- DirectX: Έκδοση 11
- Αποθήκευση: 2 GB διαθέσιμος χώρος
Ευχαριστούμε θερμά την Renaissance PR για την διάθεση του παιχνιδιού