fbpx
Home HOT EARLY ACCESS PREVIEW – The Unliving

EARLY ACCESS PREVIEW – The Unliving

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Όταν καλούμαστε να μιλήσουμε για τα Early Access παιχνίδι που κυκλοφορούν ενίοτε στους υπολογιστές, θεωρούμε πως είναι ένα λεπτό ζήτημα. Βλέπετε, όταν τα Early Access παιχνίδια κυκλοφορούσαν ανά εκατοντάδες με μόλις μερικές δεκάδες να βλέπουν το φως της ολοκλήρωσης, αυτό ήταν κάτι που διαμόρφωσε μια μικτή γνώμη για την κριτική των εν λόγω τίτλων. Ένας τέτοιος τίτλος, που μας έκανε να αναρωτηθούμε αν αξίζει την προσοχή μας είναι και το The Unliving, ο νέος επερχόμενος τίτλος της Team17 και RocketBrush Studio που κυκλοφορεί ήδη στο Steam Early Access.

Οι Necromancers ήταν ανέκαθεν μια κλάση πολεμιστών ή μάγων που μας γοήτευε. Η δυνατότητα του να αψηφάς το θάνατο και να χρησιμοποιείς απαγορευμένη μαγεία για να επαναφέρεις στην ζωή νεκρούς πολεμιστές και νεκρά ζώα για να τα προσθέσεις στον δικό σου στρατό είναι κάτι που πάντα θέλαμε να κάνουμε αλλά σχεδόν ποτέ δεν είχαμε αρκετούς αριθμούς για να νιώσουμε δυνατοί. Αυτό έρχεται να αλλάξει το The Unliving με τον πρωταγωνιστή του και την roguelite λογική του σε έναν κόσμο του μεσαίωνα που ο θάνατος βρίσκεται σε κάθε γωνία.

Το The Unliving δεν έχει κάποια τρομερή ιστορία ή υπόθεση που κινεί το gameplay. Είμαστε ένας necromancer που αναστήθηκε με απώλεια μνήμης αλλά με τις δυνάμεις του σχετικά άθικτες. Με το που σηκωθούμε από τον τάφο μας θυμόμαστε πως είμαστε necromancers και πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα πτώματα των εχθρών μας ως στρατιώτες ενάντια στους ζωντανούς και πως καταφέραμε να αποκτήσουμε αυτή την δύναμη από μια απόκοσμη οντότητα. Όσο προχωράμε όμως ανακαλύπτουμε πτυχές του εαυτού μας, ανακτούμε την μνήμη μας και χτίζουμε την δύναμη μας προκειμένου να εξαφανίσουμε τις δυνάμεις των ανθρώπων από την πόλη/χωριό.

Κατά την διάρκεια ενός run μπορούμε να “σηκώσουμε” μέχρι τέσσερα διαφορετικά είδη ζομπι από melee, ranged και tanks μέχρι και casters. Κάθε είδος ζομπι που θα σηκώσουμε διαφέρει ανάλογα από το είδος των εχθρών από το οποίο προέρχονται και το καθένα έχει διαφορετικές ικανότητες και χρήση κατά την διάρκεια της μάχης. Παράλληλα μπορούμε να θυσιάσουμε όσα ζόμπι φτάνουν στη καταστροφή ώστε να αξιοποιήσουμε τα διάφορα effects που επιφέρει ο ξαφνικός (δεύτερος) θάνατός τους. Πέρα από την ανάσταση, έχουμε και ένα primary attack που εξαρτάται από την απόσταση του στόχου μας. Αν ρίχνουμε σε μακρινούς στόχους, τότε στέλνουμε ένα μικρό ranged attack ενώ αν ο στόχος μας είναι πιο κοντά τότε καταφεύγουμε σε melee attacks με το ίδιο ποσοστό ζημιάς.

Για οποιαδήποτε επίθεση εξαπολύουμε χρησιμοποιείται κάποιος πόρος ενέργειας, με το necromancy να βασίζεται σε κάποιου είδους mana/death ενώ η θυσία με τους πόντους υγείας του χαρακτήρα μας. Αμέσως καταλαβαίνουμε πως το micromanagement κατά την διάρκεια της μάχης είναι κάτι που θα μας απασχολήσει στο μέγιστο με το συνολικό χάος που θα επικρατεί στην οθόνη να μας κρατάει στην άκρη της καρέκλας μας. Πολλές φορές θα διαπιστώσουμε πως είναι δύσκολο να κρατάμε την προσοχή μας στις σφαίρες που έρχονται κατά πάνω μας την στιγμή που προσπαθούμε να ελέγξουμε τον στρατό μας, να τον κρατάμε υγιή και να προσπαθούμε να αποφασίσουμε το αν θα θυσιάσουμε ή αν θα κρατήσουμε κάποιο minion ζωντανό.

Το σύστημα μάχης είναι και αυτό που μας κάνει να αναρωτιόμαστε για το The Unliving. Να αναρωτιόμαστε αν αξίζει, σε αυτή την φάση, κάποια αγορά. Αυτό το έντονο micromanagement είναι σίγουρα ένα στοιχείο που θα “μιλήσει” σε πολλούς και θα βρει αντίκρυσμα αλλά είναι κάτι που χρήζει δουλειάς και ανάπτυξης. Μπορεί να έχουμε μαζέψει 70 ζομπι στην στρατιά μας, ζομπι από κάθε είδος και ένας συγκεκριμένος τύπος εχθρού να έρχεται και να μας αποδεκατίζει με μόλις λίγες κινήσεις. Σίγουρα σε αυτό συμβάλλει και η θέση του χαρακτήρα μας αλλά όταν η όρασή μας είναι περιορισμένη σε μια συγκεκριμένη απόσταση τότε θα υπάρξουν πολλές φορές που θα δεχθούμε επίθεση από (φαινομενικά) πουθενά.

Φυσικά, ως roguelite υπάρχουν προσωρινά αντικείμενα που τροποποιούν τις επιθέσεις μας με παραπάνω στοιχεία, δυνάμεις και ικανότητες αλλά τις περισσότερες φορές δεν είναι αρκετά για να νιώσουμε πραγματικά δυνατοί. Επιπλέον, όσο εξερευνούμε ένα μέρος θα βρούμε νομίσματα και άλλα είδη συναλλαγματικών αντικειμένων για να χρησιμοποιήσουμε στο ξεκλείδωμα νέων αντικειμένων, στατιστικών και δυνάμεων που ενδεχομένως θα μας βοηθήσουν. Ένα ακόμα πρόβλημα εντοπίζεται και στο management της υγείας μας καθώς αν χάσουμε ένα τμήμα της τότε θα πρέπει να βρούμε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο για να την επαναφέρουμε κάνοντας την επιβίωση μια αγγαρεία παρά μια ακόμα πρόκληση.

Παρόλα αυτά, το The Unliving είναι ένα έργο τέχνης τόσο στην παρουσίασή του όσο και στην ατμόσφαιρά του. H RocketBrush έχει κάνει μια φανταστική δουλειά στο pixel art των μοντέλων αλλά και στο animation τους ενώ η ατμόσφαιρα που δημιουργείται από την χρωματική παλέτα του πράσινου, κόκκινου και άλλων σκοτεινών χρωμάτων είναι ικανή να δημιουργήσει ένα αίσθημα τρόμου, θανάτου και αμηχανίας (για τους ζωντανούς). Η μουσική και τα ηχητικά εφέ βοηθούν στο να εδραιωθεί η παραπάνω ατμόσφαιρα και πολλές φορές μας κάνει ένα με τον κόσμο του παιχνιδιού.

Σε γενικές γραμμές, το The Unliving έχει ακόμα αρκετό δρόμο μπροστά του ώστε να θεωρηθεί ένας ισορροπημένος και ολοκληρωμένος τίτλος. Τα θεμέλιά του είναι γερά και μας προετοιμάζουν για ένα διασκεδαστικό παιχνίδι που μόνο να εμπλουτιστεί και να βελτιωθεί μπορεί μόνο. Ελπίζουμε πως το feedback της κοινότητας και η προσοχή της ομάδας ανάπτυξης θα ‘ανεβάσουν’ τον τίτλο και θα του δώσουν μια σημαντική θέση στο πάνθεον των Indies.

Συνοπτικά:

To The Unliving είναι ένα roguelite που φαινομενικά δεν κάνει κάτι για να διαφέρει από τις επιρροές του. Η δυνατότητα του να αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός necromancer σε συνδυασμό με το χαοτικό gameplay και την σκοτεινή ατμόσφαιρα συνθέτουν έναν τίτλο που υπόσχεται πολλά. Απαιτεί ακόμα αρκετή δουλειά αλλά είμαστε θετικοί πως το τελικό προϊόν θα ανταπεξέλθει των προσδοκιών του. Σε αυτή την φάση όμως πρόκειται για ένα δύσκολο παιχνίδι με επίκεντρο το micromanagement και λιγότερο την καταστροφή των εχθρών μας.

You may also like