Στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής βρίσκεται ένα αινιγματικό βασίλειο, αχαρτογράφητο και γεμάτο μυστήρια που περιμένουν να αποκαλυφθούν. Είναι ένα μέρος όπου τα όνειρα και οι επιθυμίες ενώνονται, όπου οι φόβοι και οι φιλοδοξίες χορεύουν στη σκιά, διαμορφώνοντας την ίδια την ουσία αυτού που είμαστε. Αυτό το βασίλειο εκρύγνειται και βγάζει πολλές φορές τις έντονες επιθυμίες που κρύβουμε μέσα μας, με μια έκρηξη τόσο έντονη που μας οδηγεί στις πιο ακραίες πράξεις και στην προσπάθεια να φτάσουμε το ακατόρθωτο.
Την εικόνα για τις ευχές και το ακατόρθωτο στο βωμό της μοίρας έρχεται να εξετάσει μια σειρά από Ιαπωνικά Visual Novels της TYPE-MOON. Η σειρά Fate, η οποία ξεκίνησε ως ένα απλό visual novel έχει φτάσει σήμερα να είναι από τα πιο αγαπημένα μέσα ψηφιακής ψυχαγωγίας ξεκινώντας από απλά manga έως και βιντεοπαιχνίδια με μια ιστορία που μένει και δεν μένει ίδια. Για όσους έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή, η σειρά Fate δεν είναι απλώς ένα franchise, αλλά ένα εκτεταμένο πολυσύμπαν, όπου ήρωες και θρύλοι από διάφορες χρονικές στιγμές και πολιτισμούς συγκλίνουν σε μια εκθαμβωτική σύγκρουση πεπρωμένων. Είναι ένα σύμπαν όπου οι σελίδες της ιστορίας ξαναγράφονται και οι χαρακτήρες της λαογραφίας ζωντανεύουν με διαφορετικές εμφανίσεις και ικανότητες και καλούνται να πολεμήσουν για το απόλυτο έπαθλο – το Άγιο Δισκοπότηρο.
Αν πάμε ιστορικά, το Άγιο Δισκοπότηρο, ή ιερό Γκράαλ ήταν ένα σκεύος που χρησιμοποιήθηκε κατά την παράδοση από τον Χριστό στον Μυστικό Δείπνο και δόθηκε στον Ιωσήφ της Αριμαθείας. Εκεί συγκεντρώθηκε κατά την ίδια παράδοση το αίμα και ο ιδρώτας του Ιησού, την ώρα που τον κατέβαζε ο Ιωσήφ από τον Σταυρό. Λίγο αργότερα ο Ιωσήφ συνελήφθη και φυλακίστηκε σε έναν λαξευτό τάφο προκειμένου να πεθάνει από την πείνα και τη δίψα. Όμως, σύμφωνα με την εκκλησία, επιβίωσε για πολλά χρόνια χάρη στη μαγική δύναμη του Δισκοπότηρου, το οποίο κάθε πρωί με θαυματουργό τρόπο, του παρείχε τροφή και νερό. Όταν αποφυλακίστηκε, ο μύθος θέλει τον Ιωσήφ να ταξιδεύει στη Βρετανία, προκειμένου να διαδώσει τον λόγο του Θεανθρώπου. Εγκαταστάθηκε στο Γκλαστόνμπερι και ίδρυσε μοναστήρι. Το Δισκοπότηρο μεταφέρθηκε για λόγους ασφαλείας στο Κορμπένικ, σε ένα μαγικό κάστρο. Εκεί φυλάσσονταν για αιώνες από τους «Βασιλείς του Δισκοπότηρου», τους απογόνους της κόρης του Ιωσήφ της Άννας και του συζύγου της Μπρονς.
Αυτό το Άγιο Δισκοπότηρο, είναι το βασικό αντικείμενο δύναμης της σειράς Fate. Πολεμιστές, μάγιστροι και Summoners έρχονται σε πόλεμο επιβίωσης με το ζευγάρι που επιβιώνει να του δίνεται μια ευχή προς εκπλήρωση στο Ιερό αντικείμενο. Πάνω από είκοσι ιστορίες, ξεκινώντας από το πρώτο Fate/Stay Night μέχρι και το Fate/kaleid liner, βασικός στόχος των ηρώων είναι να καλέσουν τον Αρχαίο Πολεμιστή τους και να παλέψουν ενάντια σε άλλους Επικαλεστές μέχρι θανάτου ώστε να υλοποιήσουν το Δισκοπότηρο και να εκπληρώσουν την ευχή τους.
Το Fate/Samurai Remnant είναι ένα ακόμα βιντεοπαιχνίδι στην σειρά με περίπου ίδιους Πολεμιστές και διήγηση με τις μόνες αλλαγές να εντοπίζονται σε ορισμένα σημεία-κλειδιά και τους πρωταγωνιστές της ιστορίας. Βρισκόμαστε στο τέταρτο έτος της εποχής Keian (1651) κατά την περίοδο Edo. Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας μας και μοναχικός ξιφομάχος, Miyamoto Iori, ο υιοθετημένος γιος του Miyamoto Musashi, αναμειγνύεται ξαφνικά σε μια μάχη που τον οδηγεί στην τελετή του The Waxing Moon. Εκεί, επτά Επικαλεστές και Πολεμιστές θα πολεμίσουν Σελήνη αυτή η οποία μπορεί να ολοκληρώσει όλες τις ευχές τους.
Στο Remnant το Άγιο Δισκοπότηρο αποκτά την μορφή του φεγγαριού σε μια τελετή η οποία διαδραμματίζεται κάτω από τον ουρανό της Παραδοσιακής Ιαπωνίας της εποχής Edo. Λαμβάνουμε τον χειρισμό μιας πραγματικής ιστορικής φιγούρας σε ένα σκηνικό φαντασίας. Ο χαρακτήρας μας, ως Samurai, μπορεί να χειριστεί μέχρι και δύο katana ενώ αλλάζει ανάμεσα σε πέντε στάσεις μάχης, κάθε μία με τα δικά της ξεχωριστά χαρακτηριστικά, δυνάμεις και αδυναμίες.
Από τα πρώτα λεπτά καταλαβαίνουμε πως υπάρχει μια ισορροπία ανάμεσα στην διήγηση, την εξερεύνηση και την μάχη. Κάθε τμήμα του παιχνιδιού χωρίζεται από διάφορα cutscenes που οδηγούν σε εξερεύνηση κατά την οποία συμμετέχουμε σε διάφορες μάχες. Κάθε μάχη εκτυλλίσσεται με την λογική των Musou παιχνιδιών, κάτι που είναι αρκετά αισθητό στους λάτρεις τέτοιων τίτλων. Η συνολική δομή όμως είναι λίγο πιο στρατηγική από τα περισσότερα άλλα παιχνίδια του ίδιου είδους, καθώς πρέπει να διαβάζουμε τις κινήσεις των εχθρών μας και να αντιδράσουμε ανάλογα, αντί απλώς να πατάμε κουμπιά αβίαστα.
Το σύστημα μάχης επεκτείνεται όσο προχωράμε με νέους μηχανισμούς και “κόλπα”. Τις πρώτες ώρες μαθαίνουμε για τις αναβαθμίσεις που μπορούμε να κάνουμε στον Iori και την Saber ενώ την ίδια στιγμή ξεκλειδώνουμε μαγικές ικανότητες για τον έναν και επιθετικές ικανότητες για την άλλη. Ο Iori μπορεί να εξαπολύει μαγικές επιθέσεις χρησιμοποιώντας κρυστάλλους – τους οποίους μαζεύουμε κατά την διάρκεια της μάχης – ενώ η Saber μαθαίνει ικανότητες που μπορούμε να επικαλεστούμε ως βοηθητικές επιθέσεις. Σε διάφορες στιγμές, ανάλογα με το επίπεδο του δεσμού μας με τη Saber, θα μας καλεί να κάνουμε μαζί μια καταστροφική, συνδυαστική ειδική επίθεση. Από την άλλη, υπάρχουν στιγμές που μπορούμε να χειριστούμε την ίδια την Saber και να νιώσουμε πως είναι να έχεις πραγματική δύναμη.
Όσο προχωράμε την ιστορία συναντάμε και άλλους Servants που έρχονται μαζί μας και μέσω αυτών ξεκλειδώνουμε εξίσου νέες ικανότητες και battle stances. Η πλειοψηφία αυτών των ικανοτήτων μας επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε ορισμένους τύπους εχθρών και καταστάσεων πιο εύκολα. Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσουμε ποικίλλουν από απλούς έως θηρία καθώς και τέρατα ή απέθαντους στρατιώτες. Μερικοί από αυτούς τους αντιπάλους είναι εξοπλισμένοι με ασπίδες που αντέχουν στις επιθέσεις του Iori οπότε εκεί είναι που καλούμε την βοήθεια της Saber. Τα αφεντικά του παιχνιδιού κλέβουν την παράσταση αφού προσφέρουν δυσκολία, θέαμα, στρατηγική και καλά αντανακλαστικά αφού η επιβίωσή μας απαιτεί βαθιά κατανόηση στις ικανότητες και τα πρότυπα των επιθέσεών τους.
To βασικό gameplay του Fate/Samurai REmnant είναι πιο “γεμάτο” από αυτό των τυπικών Musou παιχνιδιών. Εδώ έχουμε Skill Trees που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε ώστε να δυναμώσουμε τους χαρακτήρες μας ενώ κάθε χάρτης απαρτίζεται από συγκεκριμένες αποστολές, γειτονιές που μπορούμε να εξερευνήσουμε, hub missions που αποτελούν μικρά objectives με διάφορα χρήσιμα έπαθλα και skill points, μάχες που διαδραμματίζονται σε συγκεκριμένα σημεία της εκάστοτε περιοχής και άλλους μικρότερους μηχανισμούς και territorial minigames που μας επιβραβεύουν με προσωρινά στατιστικά και δυνάμεις. Για παράδειγμα, μετά τις πρώτες ώρες, ξεκλειδώνεται ένας νέους μηχανισμός που μας υποχρεώνει έμμεσα να κατακτήσουμε σημεία στον χάρτη ώστε να ασκούμε μεγαλύτερη επιρροή στον πόλεμο και να προσφέρουμε μεγαλύτερη δύναμη στην Saber. Αυτά τα παιχνίδια χρειάζονται στρατηγική ώστε να μπορέσουμε να τα ολοκληρώσουμε αφού πρέπει να διαγράψουμε μια διαδρομή πάνω σε ένα πλέγμα την στιγμή που εχθρικά στρατεύματα προσπαθούν να κάνουν το ίδιο.
To artstyle του Fate/Samurai Remnant διατηρεί την αρμονική μίξη της αισθητικής της Παραδοσιακής Ιαπωνίας, με σχέδια και επιγραφές που θυμίζουν πάπυρους γεμάτους ζωγραφίες μαζί με την μοντέρνη anime επιρροή της σειράς. Κάθε χαρακτήρας, περιβάλλον και εχθρός είναι σχεδιασμένοι με τέτοιο τρόπο που ξεχωρίζουν και οδηγούν σε ένα εντυπωσιακό, αν όχι αυθεντικό, αποτέλεσμα. Οι κινήσεις των χαρακτήρων μας διακρίνονται από ρευστότητα οδηγώντας έτσι σε εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα κατά την διάρκεια των επιθέσεων, της μάχης και των διαφόρων cutscenes.
Όλα τα παραπάνω έρχονται να δέσουν αρμονικά με τα περιβάλλονται που έχει δημιουργήσει η Omega Force. Από γαλήνια τοπία γεμάτα άνθη κερασιάς μέχρι κατεστραμμένα από τον πόλεμο πεδία μάχης, κάθε τοποθεσία περιέχει πανέμορφα αξιοθέατα. Τα εφέ φωτισμού και οι καιρικές μεταβάσεις αναβαθμίζουν περαιτέρω την οπτική εμπειρία, κάνοντας κάθε τοποθεσία να είναι δυναμική και ζωντανή.
Στον τεχνικό τομέα, το Fate/Samurai Remnant αποδίδει καλύτερα απ’ότι θα περιμέναμε. Οι χρόνοι φόρτωσης διακρίνονται από ταχύτητα, γεγονός θετικό αν σκεφτούμε πως υπάρχουν πολλά loading screens κατά την διάρκεια του gameplay, ενώ τα καρέ παραμένουν σταθερά ακόμα και όταν τα εφέ ξεπερνάνε τα όρια. Όπως και με άλλα anime παιχνίδια, ο τίτλος της Koei Tecmo δεν δοκιμάζει τις δυνατότητες του συστήματός μας και επιτρέπει στα γραφικά του να είναι καθαρά, γεμάτα λεπτομέρεια και αρκετά ποιοτικά.
Ένα σημείο άξιο αναφοράς είναι ότι οι γραμμές διαλόγου ακούγονται αποκλειστικά στα Ιαπωνικά, χωρίς αγγλική μεταγλώττιση, αν και παρέχονται υπότιτλοι. Οι επιλογές προσβασιμότητας περιλαμβάνουν την ευελιξία να επιλέξουμε ανάμεσα από τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας σε οποιοδήποτε σημείο του παιχνιδιού: Sword Novice, Sword Fighter και Sword Expert. Επιπλέον, υπάρχει η ελευθερία να προσαρμόσουμε την ταχύτητα κειμένου ενώ παράλληλα μπορούμε να αλλάξουμε τα key bindings.
Ευχαριστούμε την CD Media S.A. για την παραχώρηση του παιχνιδιού.