In a sense everything is realistic. I see no line between the imaginary and the real.
–Federico Fellini
Once upon a timeν
Το «καλό» και το «κακό», όπως όλες οι οικουμενικές έννοιες, είναι διαπολιτισμικά και διαχρονικά σχετικές. Επικρατούν ή επιβάλλονται στην κοινωνική πραγματικότητα όταν αξιολογηθούν μόνο υπό την κατάληψη μιας οικείας και στερεότυπης μορφής: ο καλός -άνθρωπος, άνδρας- κυνηγός που θα τιμωρήσει τον -φύσει- κακό λύκο κ.λπ. Μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις «ενσάρκωσης» και «αυτονόμησης» του «καλού» και του «κακού» -μέσω της διαλεκτικής τους- αποκτούμε τη δυνατότητα της αξιολογικής κρίσης. Η ηθική έννοια, βέβαια, αυτή καθ’ εαυτή είναι ρευστή αφού εναλλάσσεται, ιεραρχείται, απαξιώνεται και επαναξιολογείται με κριτήριο -και συγχρόνως τελικό αποδέκτη- τον πολιτισμό. Ωστόσο, οι διαπολιτισμικές μορφές των κοινωνικών σχηματισμών φαντάζουν ασύμβατες τις περισσότερες φορές με τις ποικίλες διατυπώσεις του «ορθολογισμού» και της «κανονικότητας» αφού ο εξωτερικός παρατηρητής είναι αυτός που τελικά θέτει κανόνες, ερμηνείες και ταυτόχρονα τις περιορίζει ή τις αλλοιώνει ακουσίως κατά την επαφή του με αυτές.
Ο Dr Jamie Tehrani, cultural anthropologist στο Durham University, μελέτησε 35 εκδοχές του παραμυθιού της «Κοκκινοσκουφίτσας» από όλον τον κόσμο. Η ευρωπαϊκή εκδοχή διηγείται την ιστορία ενός μικρού κοριτσιού το οποίο ξεγελάστηκε από έναν λύκο μεταμφιεζόμενο και υποδυόμενο την γιαγιά της ενώ η κινέζικη εκδοχή αντικαθιστά τον λύκο με μια τίγρη. Στο Ιράν, όπου θεωρείται αδιανόητο για ένα μικρό κορίτσι να κυκλοφορεί μόνο του, η ιστορία το αντικαθιστά με ένα μικρό αγόρι. Αν και χρονολογικά το συγκεκριμένο παραμύθι εικάζεται ότι εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη Γαλλία του 17ου αιώνα, ο καθηγητής Tehrani υποστηρίζει ότι αυτές οι παραλλαγές προέρχονται από μια κοινή πηγή η οποία τοποθετείται πριν από 2.600 χρόνια. Όπως εύστοχα αναφέρουν οι στίχοι των «Ξύλινων Σπαθιών»: “Τα παραμύθια δεν είναι αλήθεια αλλά τουλάχιστον δεν είναι ψέματα” (Ένα παράξενο τραγούδι, δίσκος «Μια ματιά σαν βροχή», 1997). Σε αυτό το review θα παρακολουθήσουμε την εκδοχή -αν και όχι απόλυτα συνεπής αυτή η περιγραφή- του Mary Skelter 2 για την ιστορία που ξεκίνησε στο πρώτο μέρος.
Gimme skelter
Το σενάριο κινείται στο μοτίβο του πρώτου μέρους· μια πόλη της Ιαπωνίας εξαφανίστηκε εδώ και χρόνια από τον χάρτη και στη θέση της εμφανίστηκε ένας τεράστιος, βαθύς κρατήρας μέσα στον οποίο βρίσκονται άνθρωποι κρατούμενοι ή καταδιωκόμενοι από τέρατα -γνωστά ως Marchen (märchen στα γερμανικά σημαίνει το «παραμύθι»)- με σκοπό τον βασανισμό τους. Οι άνθρωποι, μη ενθυμούμενοι το όνομα της πόλης, αποκάλεσαν αυτό το μέρος Jail. Αυτό είναι ένα κλειστό αλλά ζωντανό σύστημα αλληλεπίδρασης που επιφυλάσσει πολλά μυστικά και παγίδες στους ενοίκους του. Στον πρόλογο του παιχνιδιού θα «υποστείτε» αναγκαστικά το εξουθενωτικό tutorial καθώς το παιχνίδι θα προσπαθήσει να σας εγκλιματίσει στους μηχανισμούς του. Φυσικά, οι βετεράνοι του είδους και οι εξοικειωμένοι από το Mary Skelter: Nightmares θα προσαρμοστούν πιο γρήγορα.
Το δεύτερο μέρος δεν εστιάζει στον Jack και την Alice, τους πρωταγωνιστές του πρώτου μέρους, αλλά στην πρωτοεμφανιζόμενη Otsuu και τη σχέση της με την Little Mermaid. Ωστόσο, θα κάνουν ξανά την παρουσία στο crossover χαρακτήρων από δυτικά παραμύθια. Στη συνέχεια του παιχνιδιού, λοιπόν, θα συναντήσετε τους γνώριμους χαρακτήρες των Red Riding Hood, Alice, Gretel, Rapunzel, Cinderella, Snow White, Sleeping Beauty, Thumbelina αλλά και περιφερειακούς που συμβάλουν στο lore και στην εξέλιξη του παιχνιδιού.
It’s full of stars
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι παρόμοιας gothic αισθητικής -αν όχι καλύτερα από τον προκάτοχό του- αποτυπώνοντας άρτια την κλειστοφοβική παράνοια του Jail. Τα anime σχέδια δεν είναι απολύτως στατικά αφού βρίσκονται σε μια υποτυπώδη κινητικότητα, είναι λεπτομερή και σε κάποιες περιπτώσεις αισθησιακά. Ναι, το Mary Skelter 2 ως sequel καταφεύγει επάξια στον τρόμο με την συνδρομή του «κωμικόστροφου» αισθησιασμού των Blood Maidens, των ηρωίδων παραμυθιών οι οποίες αντιδρούν στο αίμα των τεράτων. Ο κόσμος του Jail διαθέτει την επίγνωση και την αντίληψη για οτιδήποτε λαμβάνει μέρος στους αλλόκοτους διαδρόμους και μοιάζει σαν να κρύβει τις πραγματικές του προθέσεις πίσω από τις μάσκες των τοίχων του· αυτό σημαίνει ότι θα δεχθείτε κατά καιρούς διάφορα challenges ανάλογα της σχέσης που έχετε αναπτύξει μέσω των «desires» mechanics τα οποία θα δούμε στη συνέχεια.
Η ισορροπία που επιτυγχάνεται ανάμεσα στην παρανοϊκή πραγματικότητα της ζωντανής αυτής κατακόμβης-φυλακής και την ελευθεριότητα της συντροφιάς με τις όποιες αδυναμίες και τους παλιμπαιδισμούς συνεισφέρει στη διατήρηση του ενδιαφέροντος. Το περιβάλλον δύναται να χαρακτηριστεί ως ένα αμάλγαμα παραμυθητικών και οικείων στοιχείων εκφραζόμενα με συμβολική αλληγορία που μοιάζει σα να έχει επηρεαστεί από τον σουρεαλισμό των David Lynch και Salvador Dali μέχρι τον ντανταϊσμό. Τα καθημερινά αντικείμενα μεταμορφώνονται σε ψόγο-ράγισμα της πραγματικότητας αφού πλέον η ταλαντευόμενη οικειότητά τους κινείται έξω από τον κοινωνικά προκαθορισμένο ρόλο τους ματαιώνοντας έτσι την όποια ενοικούσα ασφάλεια σε αυτά προκαλώντας ανασφάλεια και ταραχή. Από τους τοίχους ξεπροβάλουν φασουλήδες, τεράστια μάτια που σε ακολουθούν, στόματα που ανοιγοκλείνουν σαν να έχουν την ικανότητα να βλέπουν, πίνακες και έπιπλα μετατοπίζονται, απόκοσμες φιγούρες που εγγυώνται ότι αυτή η ιστορία δεν καταλήγει με το happily ever after.
Θα γίνετε αποδέκτες συνειρμικών αλλά και γραφικών αναφορών σε ενήλικη θεματολογία η οποία αναπαρίσταται μέσω ecchi τεχνοτροπίας. Οι διάλογοι είναι εξαιρετικά εύθυμοι αποτελούμενοι από κωμικά στοιχεία καταστάσεων και διέπονται από το πνεύμα της ιαπωνικής ιδιοσυγκρασίας. Μέσα από τις κωμικές αυτές πράξεις διακρίνονται αλληγορήματα και υπόρρητες αναφορές σε δυτικά πρότυπα τα οποία είναι δυσνόητα από έναν Ιάπωνα. Αυτός ο συγκερασμός του τραγικού και κωμικού στοιχείου -αν και για να είμαι ειλικρινής εδώ η ισορροπία κλίνει σαφώς προς το κωμικό- αποτελεί κλασικό μοτίβο πολλών video games προερχόμενων από την Ιαπωνία· τα μικρά αυτά κωμικά δρώμενα διαθέτουν δραματικά λειτουργικά στοιχεία που ομοιάζουν με την αρχαία θεατρική κωμωδία του kyōgen (αλλοπρόσαλλα λόγια) η οποία λαμβάνει μέρος εν είδει σατιρικού-σκωπτικού ενσωματωμένου «διαλείμματος» σε παραστάσεις Noh (κλασικό μουσικό ιαπωνικό δράμα).
Την παραπάνω τεχνική θα την διαπιστώσετε και στα μουσικά θέματα του παιχνιδιού τα οποία μοιάζουν σα να ξεπήδησαν κατευθείαν από κάποιο carnival funhouse. Το παιχνίδι ηχητικά δε διαφέρει από τον προκάτοχό του. Ο δραματικός μουσικός τόνος παρουσιάζεται σαν πρόσχημα για να κορυφωθεί μια νότα περιφρόνησης και χλευασμού. Δεν λείπουν και από εδώ τα ορχηστρικά κομμάτια με την συνδρομή, μάλιστα, παραδοσιακών μουσικών οργάνων, βιολιών, ηλεκτρικής κιθάρας δημιουργώντας ένα παιγνιώδες συνονθύλευμα. Οι ambient ήχοι κινούνται στο ίδιο επίπεδο όπου κυριαρχεί ένας συνδυασμός τρόμου και καρικατούρας από κοντόπνοες, στιγμιαίες σαν σπινθήρες κραυγές, ανατριχιαστικές ψαλμωδίες και αναπόφευκτες σιωπές. Τα voice over είναι απόλυτα επιτυχημένα· έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε αγγλικά και ιαπωνικά τα οποία μπορείτε να αλλάξετε οποιαδήποτε στιγμή. Οι φωνές και στις δύο γλώσσες είναι ζωντανές, επιβεβαιώνουν τα χαρακτηριστικά του concept και πείθουν με την ερμηνεία τους. Τα κείμενα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα με διαλόγους πλήρεις χιουμοριστικών υπαινιγμών, όπως αναφέραμε πιο πάνω σατιρίζοντας πολλές φορές την δυτική και ασιατική κουλτούρα μέσα από τους χαρακτήρες των παραμυθιών, θυμίζοντας συγγραφικά έργα του Tim Burton όπως το «The melancholy death of Oyster Boy and other stories» και το «Now we are sick» των Neil Gaiman, Stephen Jones και άλλων.
Blood Maiden can’t be fought, Blood Maiden can’t be sought
Αρχικά, ο χειρισμός φαντάζει δαιδαλώδης αλλά το tutorial είναι πανταχού παρόν ακόμα και σε αρκετά προχωρημένο στάδιο του παιχνιδιού. Οι φίλοι των first person dungeon crawlers -και πιο συγκεκριμένα του πρώτου μέρους- θα το προσπεράσουν γρήγορα αφού τα game mechanics κινούνται ακριβώς στα βήματα του πρώτου μέρους του παιχνιδιού. Θα ξεκινήσετε την περιπέτειά σας έχοντας στη διάθεσή σας τρεις χαρακτήρες, την Otsuu, την Little Mermaid και την Red Riding Hood. Με την εξέλιξη του παιχνιδιού θα βρείτε τη συντροφιά και άλλων χαρακτήρων εκ των οποίων οι έξι θα αποτελούν το party. Χρησιμοποιείτε πέντε εντολές για την Otsuu (attack, defend, skill, item, escape) ενώ από τις υπόλοιπες Blood Maidens απουσιάζει η επιλογή item. Οι μάχες είναι turn based και η σειρά προτεραιότητας εξαρτάται από το agility. Μετά τις αντιπαραθέσεις σας με τα τέρατα λαμβάνετε EXP, Blood Crystals -με τα οποία αναβαθμίζετε όπλα και skills-, αντικείμενα και εξοπλισμό. Θα περιπλανηθείτε σε σκοτεινούς και ειδεχθώς διακοσμημένους λαβύρινθους προσπαθώντας αρχικά να εντοπίσετε την υπόλοιπη παρέα αλλά και επιζώντες, να ανασύρετε μυστικά και στη συνέχεια να δραπετεύσετε. Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας θα αντιμετωπίσετε random τέρατα και bosses, θα προσπαθήσετε να αποφύγετε παγίδες με τα κατάλληλα skills, θα ελέγξετε περιοχές προκειμένου να βρείτε πρόσβαση σε δυσπρόσιτα μέρη, θα συναντήσετε φιλάργυρους εμπόρους. Δε θα σταθώ καθόλου στα Status, Item κ.λπ. γιατί είναι αυτονόητος ο χαρακτήρας τους.
Όσον αφορά τα skills, διακρίνονται σε character, normal, bloodpack και massacre. Η κάθε κατηγορία skills αφορά είτε επίκτητα χαρακτηριστικά, όπως τα character, είτε μορφή add on based όπως τα bloodpacks. Τα normal και massacre σχετίζονται με το job class του κάθε χαρακτήρα και το massacre mode αντίστοιχα. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να επισημάνω ότι στο menu «Skills» αναπτύσσονται τρία sub-menus. Πρόκειται για το «skill set» όπου ορίζετε ποια skills θα φέρουν μαζί τους οι χαρακτήρες, το «skill creation» για upgrade -το οποίο γίνεται με CP που αποκτάει ο κάθε χαρακτήρας ξεχωριστά από τις μάχες- και «blood ability slot» όπου μπορείτε να ορίσετε και να τροποποιήσετε δευτερεύοντα abilities που χρησιμεύουν κυρίως εκτός μάχης και σε αλληλεπίδραση με το περιβάλλον. Σημειώνουμε ότι όλα τα skills αδιακρίτως καταναλώνουν SP. Επίσης, με τα skills μπορείτε να αλλάζετε τη συμπεριφορά των χαρακτήρων κατά τις μάχες έχοντας να επιλέξετε ανάμεσα σε πληθώρα διαφορετικών jobs classes (Paladin, Blood Hunter κ.λπ) προσαρμόζοντάς τα στις εκάστοτε ανάγκες σας.
Ο Jack μπορεί αυτή τη φορά να μην βρίσκεται στο πρωταγωνιστικό επίκεντρο αλλά επανέρχεται πιο εξελιγμένος αφού μεταμορφώνεται σε Nightmare Jack! Ακριβώς· ένας Nightmare στη διάθεσή σας με ένα πολύ ενδιαφέρον σύστημα να τον περιβάλλει. Ο Nightmare Jack είναι διαθέσιμος μόνο σε συνδυασμό με την Otsuu με την οποία μοιράζεται την ίδια θέση στο party. Όταν έρθει η σειρά της μάχης μπορείτε είτε να κάνετε double attack με τον έναν χαρακτήρα του ζευγαριού είτε ο καθένας ξεχωριστά τη δική του. Ο Jack διαθέτει τέσσερεις εντολές: nightmare zone, deep breath, item, escape. Επίσης, διαθέτει ένα mind rate meter το οποίο υπό δυσχερείς συνθήκες -επιθέσεις, status ailments κ.λπ- θα αυξάνει σε κλίμακα μέχρι να μεταμορφωθεί σε Ripper Jack χάνοντας, έτσι, την επαφή του με την πραγματικότητα με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός ελέγχου και με την πιθανότητα να συμπαρασύρει την Otsuu σε Blood Skelter mode! Το τελευταίο είναι μια κατάσταση κατά την οποία η Blood Maiden χάνει τον έλεγχο, όπως θα δούμε πιο αναλυτικά παρακάτω. Για να αποφευχθεί η μεταμόρφωση σε Ripper, ο Jack χρησιμοποιεί το «deep breath». Αν ο Jack μεταμορφωθεί, η Otsuu χρησιμοποίει το «counselling» για να τον κατευνάσει και αν αλλάξει μορφή συνολικά τρείς φορές κατά τη διάρκεια της μάχης τότε το παιχνίδι τελειώνει.
Το formation, επίσης, παίζει καθοριστικό ρόλο καθώς από τη θέση με την οποία είναι τοποθετημένοι οι χαρακτήρες δέχονται και το ανάλογο attack rate οπότε φροντίστε να έχετε τους πιο δυνατούς χαρακτήρες στη μέση και περιφερειακά τους πιο αδύναμους. Υπάρχει, επίσης, το partner system όπου ορίζετε έναν συνοδοιπόρο μέσα στο party που σας κάνει support με διάφορους τρόπους. Τα Marchen, τα οποία παρουσιάζονται randomly ή με σήμανση στον λαβύρινθο, διαθέτουν τα δικά τους elemental weaknesses τα οποία ταξινομούνται με σειρά δραστικότητας στο σχήμα fire>air>earth>water>fire. Εκμεταλλευόμενοι το weakness τους πετυχαίνετε δύο πράγματα: αυξάνετε το damage αλλά και την πιθανότητα για «blood splatters». Τα τελευταία συνιστούν την πηγή για τα πιο δυνατά skills γεμίζοντας την blood splatter bar. Να σημειωθεί σε αυτό το σημείο ότι η blood splatter bar γεμίζει και με critical attacks αλλά και όταν επιτεθείτε στους κακούς με «overkill». Όταν αυτό συμβεί, ενεργοποιείται το massacre mode όπου ο χαρακτήρας αλλάζει μορφή αυξάνοντας τα στατιστικά των Blood Maiden με ταυτόχρονη ενεργοποίηση των massacre skills.
To massacre mode εξαντλεί τα blood splatters και διαρκεί για ελάχιστους γύρους οπότε φροντίστε να διαθέσετε εποικοδομητικά τις δυνατές επιθέσεις του. Αντίθετα, αν η Blood Maiden δεχθεί χτυπήματα τόσο από εχθρούς όσο και από παγίδες του Jail προστίθενται αρνητικά blood points με σκούρο μωβ χρώμα. Σε αυτή την περίπτωση, αν η μπάρα γεμίσει τότε η Blood Maiden θα μπει στο Blood Skelter mode όπου χάνει τον έλεγχο και επιτίθεται αδιακρίτως. Όταν η blood splatter bar γεμίσει μέχρι ένα σημείο τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την επιλογή «lick» πάνω σε μια Blood Maiden. Αυτό θα ενεργοποιήσει τα blood soul skills που προσφέρουν healing ή/και temporary boost σε όλο το party. Επίσης, το lick βοηθάει στον περιορισμό του Blood Skelter mode το οποίο αν διατηρηθεί για ώρα χωρίς ίαση τότε θα μεταδοθεί και στους υπόλοιπους χαρακτήρες!
Τα όπλα και τα skills ενσωματώνουν διάφορα effects από τα οποία άλλα έχουν επιθετικό modifier και άλλα αυξάνουν τις πιθανότητες ενεργοποίησης συγκεκριμένων status. Για παράδειγμα, το effect «Bloodshot» αυξάνει την πιθανότητα να ενεργοποιηθεί το «Kagome-Kagome» με το οποίο ο εχθρός γυρίζει ανάποδα με εκτεθειμένο το αδύνατο σημείο του επιτυγχάνοντας περισσότερο damage. Κατά το massacre mode, οι Blood Maidens αλλάζουν και χαρακτηριστικά. Έτσι, η Red Riding Hood αποκτά αυτιά λύκου, η Alice διατηρεί έναν φιόγκο στα μαλλιά όμοιο με εκείνον της ηρωίδας στην ομώνυμη ταινία της Disney κ.α. Οι μεταμορφώσεις αυτές συνοδεύονται από πραγματικά πανέμορφα anime σκίτσα. Με το Blood Skelter η μεταμόρφωση είναι σχεδόν ολοκληρωτική τόσο εξωτερικά -προσλαμβάνοντας περισσότερα στοιχεία των παραμυθιών τους- όσο και πνευματικά αφού ο χαρακτήρας καταλήγει αράθυμος με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την συμπεριφορά του στο party. Τέλος, κατά την περιπλάνησή σας θα βρεθείτε σε βάσεις όπου θα έχετε την ευχέρεια να αναπτύξετε διαπροσωπικές σχέσεις με τους συντρόφους σας παρέχοντας διάφορα δώρα, να ασχοληθείτε με την κηπουρική φυτεύοντας blood crystals για συγκομιδή αντικειμένων και πολλές άλλες ασχολίες. Στο Mary Skelter 2 υπάρχει πληθώρα δραστηριοτήτων που ανταμείβουν όσους διακρίνονται για την υπομονή τους.
Ο χάρτης αποκαλύπτεται ταυτόχρονα με τις κινήσεις σας στο dungeon και μπορείτε να τον συμβουλεύεστε για σημάνσεις που αφορούν διάφορα τεκταινόμενα και καταστάσεις, όπως points of interest, save camps, items αλλά και desires όπως τα hunger, libido και sleep που διαμορφώνουν τόσο την διάθεση των χαρακτήρων όσο και του Jail. Έχετε τη δυνατότητα να μετακινηθείτε με auto pilot σημειώνοντας στον χάρτη την πορεία που θέλετε να ακολουθήσετε κινούμενοι ακόμα και μεταξύ διαφορετικών επιπέδων. Όσο διαρκεί η διαδρομή μέσω auto pilot δεν απενεργοποιείται το random battle encounter. Αργότερα θα έχετε και τη δυνατότητα για fast travel. Προκειμένου να αποκτήσετε πρόσβαση σε πόρτες και πύλες θα χρειαστεί να τοποθετήσετε ένα μοναδικό κάθε φορά αντικείμενο το οποίο βρίσκετε κατά την περιήγησή σας. Αν τοποθετήσετε λάθος αντικείμενο τότε θα υποστείτε damage ή θα αναμετρηθείτε με εχθρούς. Στο dungeon υπάρχουν πολλά gimmicks, δηλαδή παγίδες, τα οποία μπορείτε να προσπελάσετε ή να απενεργοποιήσετε μέσω συγκεκριμένων ικανοτήτων, τα λεγόμενα «blood abilities». Αν συναντήσετε εχθρούς κοντά σε gimmick π.χ. καρφιά ή γκιλοτίνες τότε θα δεχθείτε damage τόσο από τα τελευταία όσο και από τους εχθρούς.
Εκτός από τα Marchen θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε και τα Nightmares που είναι τρόπον τινά bosses που εποπτεύουν συγκεκριμένες περιοχές μέσα στο Jail και θα σας κυνηγήσουν μέχρι να σας πιάσουν. Η παρουσία τους γίνεται αντιληπτή από την λευκή ομίχλη που εμφανίζεται στην περιοχή και είναι απότοκος του κακού mood του Jail. Όταν συναντήσετε ένα Nightmare λαμβάνει μέρος το «chase mode» κατά τη διάρκεια του οποίου επιστρατεύεται το “Nightmare Field” απενεργοποιώντας τον χάρτη σας. Αυτό δυσχεραίνει τον προσανατολισμό σας αυξάνοντας, ωστόσο, την αδρεναλίνη αφού η καταδίωξη εξελίσσεται real time! Τα Nightmares δεν αποτελούν τα κλασικά bosses καθώς δεν μπορείτε να τα εξουδετερώσετε παρά μόνο να τα αποφύγετε. Η προσπάθεια να απομακρυνθείτε ίσως συμπέσει με random encounter οπότε και θα σας καθυστερήσει χαρακτηριστικά. Φροντίστε να απεμπλακείτε γρήγορα προκειμένου να δραπετεύσετε εγκαίρως αφού ο Nightmare έχει τη δυνατότητα να εισβάλλει και στο πεδίο της μάχης. Ο μόνος τρόπος για να τον επιβραδύνετε είναι είτε με την καταστροφή κάποιου ζωτικού του οργάνου μέσα στη μάχη είτε τοποθετώντας με τα blood abilities παγίδες σε στρατηγικά σημεία εκμεταλλευόμενοι, φυσικά, και τα gimmicks. Όταν, επιτέλους, βρεθείτε σε ασφαλές σημείο η λευκή ομίχλη θα υποχωρήσει και η καταδίωξη ολοκληρώνεται.
Το παιχνίδι σας επιφυλάσσει δύο endings, ένα «καλό» και ένα «κακό» -αν και είναι θέμα οπτικής, όπως, άλλωστε, και το παραμύθι. Δεν είναι στις προθέσεις μου να αναφέρω διακριδόν όλα τα gameplay χαρακτηριστικά του παιχνιδιού αλλά να προσεγγίσετε τις βασικές αρχές που το διέπουν. Πρέπει να αφιερώσετε αρκετές ώρες μέχρι να εξοικειωθείτε και να απολαύσετε το παιχνίδι στην πλήρη έκτασή του. Τέλος, εκτός από τα free DLC έχετε την ευκαιρία να αποκτήσετε επίσης μέσω free DLC το Mary Skelter: Nightmares σε βελτιωμένη, μάλιστα, έκδοση!
It’s a family thing
Το Mary Skelter: Nightmares αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη για τους λάτρεις των anime dungeon crawlers. Το Mary Skelter 2 είναι στην ουσία ένα love letter στους fan του πρώτου μέρους. Στηρίζεται αυτόνομα σε ένα επιτυχημένο «διαπίστευμα» και οι προσδοκίες μας επιβεβαιώθηκαν πανηγυρικά. Περιλαμβάνει αλλά -και το βασικότερο- εξελίσσει όλα τα πρωτότυπα στοιχεία που έκαναν το πρώτο μέρος ξεχωριστό και προκλητικό. Τα gameplay mechanics είναι εξαιρετικά και όταν τα εμπεδώσετε θα απολαύσετε μια πολύ όμορφη εμπειρία. Τα κείμενα παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον όπως και η βασική ιστορία. Η προσθήκη του Nightmare Jack, η εξέλιξη του chase mode και του gameplay δείχνουν ότι η idea factory διαθέτει, όπως δηλώνει και το brand name, ιδέες αλλά και επιμονή υποστηρίζοντας το franchise. Να επισημάνω ότι το παιχνίδι είναι κατάλληλο για άτομα άνω των 18 ετών, μιας και ζούμε σε παράξενες μέρες.
Ευχαριστούμε θερμά την Idea Factory για την διάθεση του παιχνιδιού.