fbpx
Home NewsGaming News Modern Warfare II Multiplayer – πληροφορίες & εντυπώσεις

Modern Warfare II Multiplayer – πληροφορίες & εντυπώσεις

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Μανδραβίλλης

Η Closed Beta του Modern Warfare II έφτασε, και πριν ανοίξει από αύριο 18 Σεπτεμβρίου για κατόχους PlayStation ήθελα να γράψω αυτό το άρθρο έχοντας κλείσει ένα 5ωρο stream παίζοντας την closed beta, σε όλους τους χάρτες και τα modes της. Θα βρείτε αναλυτικά τι μπορείτε να περιμένετε από το παιχνίδι όσον αφορά το Gunsmith 2.0, τα όπλα, εξοπλισμούς και kill/scorestreaks που θα έχετε στην διάθεση σας, τα νέα gameplay χαρακτηριστικά και πως αλλάζουν το παιχνίδι, και τέλος τις εντυπώσεις μου μετα από ένα 5ωρο παιχνιδιού.

Η μεγαλύτερη αλλαγή στο progression του νέου παιχνιδιού είναι το Gunsmith 2.0. Όπως είδαμε και σε πρόσφατο βίντεο, τα όπλα διατηρούν τις 7 θέσεις για attachments, ενώ προστίθεται μια 8η θέση, το receiver (βάση) του όπλου το οποίο καθορίζει την λειτουργία του. Για παράδειγμα το 1ο όπλο με το οποίο θα ξεκινήσουν οι περισσότεροι είναι το Μ4. Το Μ4 ξεκινάει ως AR (Assault Rifle) με την αντίστοιχη βάση, και μετα από μερικά levels ξεκλειδώνεται η βάση του BR (Battle Rifle), το οποίο παύει να είναι αυτόματο, γίνεται ημιαυτόματο τουφέκι ακριβείας/σκοπευτή (precision/marksman rifle) και έχει το δικό του upgrade path όπου μετά ξεκλειδώνει βάση για SMG και LMG, και από το LMG path ξεκλειδώνεται και το M16.
Πρακτικά αυτό σημαίνει 2 πράγματα – τα όπλα έχουν «οικογένειες», οπότε ένα ΑΚ θα το δείτε και σε SMG και σε 3σφαιρη έκδοση πέραν του πολυβόλου, και τα εξαρτήματα (attachments) κάθε όπλου μοιράζονται τις περισσότερες φορές στην οικογένεια με τα υπόλοιπα μέλη. Ένα red dot sight που ξεκλειδώνει ο παίκτης από το SMG path γίνεται διαθέσιμο και στο AR path για παράδειγμα, αλλά προς θλίψη του γράφων δεν ανοίγουν όλα τα εξαρτήματα για όλες τις βάσεις. Όταν μιλάμε για το grenade launcher έχει μια λογική ότι δεν μπορείς να το βάλεις στην βάση π.χ. των SMG/LMG, αλλά δεν περιορίζεται μόνο στα «special» εξαρτήματα, καθώς από περίπου 8 σκοπευτικά εξαρτήματα, μόνο τα 4 μπορώ να βάλω στο M4 AR.
Μένει να δούμε αν αυτοί οι περιορισμοί είναι στην beta ή και στο κανονικό παιχνίδι. Το σύστημα γλιτώνει στα χαρτιά το grind του να ανοίγεις το ίδιο εξάρτημα πολλές φορές, αλλά από τη στιγμή που πάλι θα πρέπει να κάνεις level up το όπλο για να ανοίξουν τα attachment slots, και έως τότε θα έχεις ανοίξει νέα attachments, δεν βλέπω ακριβώς την ουσία του, τουλάχιστον όχι στην beta. Μένει να δούμε αν θα πετύχει τον στόχο του όταν θα έχουμε να κάνουμε με το πλήρες οπλοστάσιο στο παιχνίδι.

Η επόμενη μεγάλη προσθήκη είναι τα νέα multiplayer game modes – Prisoner Rescue & Knockout, ενώ στην παρουσίαση του Call of Duty NEXT (link στο stream μας εδώ) ανακοινώθηκε και το Invasion, καθώς και η επιστροφή του Ground War. Το Prisoner Rescue θυμίζει λίγο Counter-Strike, όπου οι 2 ομάδες προσπαθούν να σώσουν ή να φυλάξουν 2 κρατούμενους. Οι επιτιθέμενοι μπορούν να σηκώσουν έναν αιχμάλωτο στις πλάτες ενός παίκτη, αλλά ο παίκτης μετά δεν θα μπορεί να τρέξει και θα περιορίζεται στο να χρησιμοποιεί μόνο το πιστόλι (αν έχει πιστόλι για secondary) ή τις γροθιές του. Για κάθε όμηρο που σώζεται η ομάδα κερδίζει πόντους, και για κάθε όμηρο που μένει πίσω όταν τελειώσει το timer του γύρου ή πεθάνουν όλοι οι επιτιθέμενοι, οι αμυνόμενοι παίρνουν τους αντίστοιχους πόντους, με την πρώτη ομάδα που θα φτάσει τους 500 πόντους να κερδίζει. Στο Knockout, οι ομάδες σπεύδουν να σηκώσουν μια τσάντα γεμάτη χαρτονομίσματα όπως οι αντίστοιχες στο Plunder mode του Warzone (με το ίδιο εφέ όπου φεύγουν δολάρια στον αέρα καθώς τρέχει αυτός που την κρατάει) με νικήτρια την ομάδα που κρατάει την τσάντα όταν τελειώσει ο χρόνος, ή όταν σκοτώσουν την αντίπαλη ομάδα. Να σημειωθεί ότι και στα 2 modes δεν υπάρχουν respawns, που σημαίνει ότι αν ένας παίκτης πέσει πρέπει να ρισκάρει να μείνει εκτεθειμένος για λίγα δευτερόλεπτα και να τον σηκώσει κάποιος συμπαίκτης του. Αυτή η ένταση σε στυλ Rainbow Six Siege, σε συνδυασμό με την go-pro κάμερα στο όπλο του συμπαίκτη που κάνεις spectate όσο είσαι κάτω κάνουν αυτά τα 2 modes να ξεχωρίζουν από τα «βασικά» team deathmatch & domination που έχει η beta στο quickplay playlist της. To Invasion δεν είναι διαθέσιμο στην beta αλλά είναι ένα mode σε παρόμοιο μέγεθος με το Ground War, όπου 20 παίκτες σε κάθε ομάδα παίζουν team deathmatch αλλά σε μεγάλους χάρτες. Το ενδιαφέρον είναι ότι κάθε ομάδα θα συμπληρώνεται και από 20 επιπλέον bots, το οποίο με τη σειρά του θυμίζει το εξαιρετικό Titanfall 2 που επίσης έχει bots & players σε κάποια modes του!

Τα maps είναι νευραλγικό σημείο σε κάθε multiplayer shooter, και η open beta μας δίνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα layouts στα οποία μπορούμε να κυνηγήσουμε ή να κυνηγηθούμε από άλλους παίκτες. Η beta έρχεται με 4 6v6 maps, και το πρώτο είναι το Valderas Museum, ένας μοντέρνος χώρος που αποτελείται από το campus του μουσείου και έχει 3 κύρια lanes, με το ένα άκρο να είναι εξωτερικό και εκτεθειμένο σε snipers αλλά με έναν λαβύρινθο για κάλυψη και μάχες σώμα με σώμα, το μεσαίο lane να οδηγεί σε πλακόστρωτη πλατεία με σιντριβάνι στη μέση το οποίο είναι εγγυημένος θάνατος για όποιον αποπειραθεί να το διασχίσει καθώς καλύπτεται από πολλές και υπερυψωμένες μεριές, και το άλλο άκρο μπαίνει μέσα στο campus και τις εναέριες γέφυρες του και ενώνει με εναλλακτικό μονοπάτι τις κλειστές περιοχές του χάρτη. Το επόμενο map είναι το Mercado Las Almas (αγορά «οι ψυχές») το οποίο κυριαρχείται από την ομώνυμη λαχαναγορά στο κέντρο του map, που είναι και το μεσαίο lane αυτού του χάρτη, ένα ακόμα kill zone στο οποίο λαμβάνουν μέρος οι περισσότερες μάχες καθώς οι ομάδες προσπαθούν να κρατήσουν την αγορά η οποία έχει πολλά πλαϊνά τούνελ τα οποία προσφέρονται για πλαγιοκοπήσεις και δυσάρεστες εκπλήξεις αν δεν τα κοιτάξει ο παίκτης πριν προσπαθήσει να περάσει. Τα πλαϊνά lanes του χάρτη είναι ένα mix από ευθείες και πολλούς κλειστούς χώρους, προσφέροντας εύφορο έδαφος για όλων των ειδών τα loadouts, είτε είναι κοντινής είτε μακρινής απόστασης. Ο χάρτης θυμίζει έντονα τις ταινίες Sicario, τον χάρτη Italy από το Counter-Strike καθώς και τον αντίστοιχο χάρτη Market από το Battlefield 4. Το Farm 18 είναι ένα κέντρο εκπαίδευσης ειδικών δυνάμεων μέσα σε ένα παλιό εργοτάξιο. Το highlight του χάρτη είναι το shoot house του 1ου Modern Warfare (2006) που βρίσκεται στο κέντρο του χάρτη, ενώ το μεσαίο lane είναι ότι πρέπει για μακρινές βολές καθώς βλέπει ο παίκτης από την μια άκρη του χάρτη στην άλλη. Μέχρι τώρα τα 3 maps έχουν αρκετά κοινά: 3 αρκετά διακριτά lanes με αρκετές δυνατότητες πλαγιοκόπησης των εχθρών, πολύ καλή ισορροπία κλειστών χώρων αλλά και ανοιχτών ευθειών, και άπλετο verticality. Ο τελευταίος χάρτης που θα συζητήσουμε, το Breenbergh Hotel αλλάζει την φόρμουλα και μας δίνει έναν χάρτη σε στυλ κλασσικού Counter-Strike ή Rainbow Six. Το ξενοδοχείο είναι τεράστιο, και απαιτεί καλή κάλυψη από την ομάδα καθώς έχει πάρα πολλές γωνίες από τις οποίες μπορούν να συμπλακούν οι παίκτες. Τα spawn points είναι πάντα στο εξωτερικό του ξενοδοχείου και αν και αυτό έχει 3 lanes, δεν είναι τόσο διακριτά όσο στα άλλα maps και διαρκούν πολύ λίγο πριν καταλήξουν σε κάποιον ανοιχτό (εσωτερικό) χώρο.

Από όπλα η Beta είναι λίγο περιορισμένη – στα διαθέσιμα όπλα βρίσκουμε 3 assault rifles, 1 shotgun, 1 sniper, 1 SMG, 1 battle rifle, 2 LMGs, 2 launchers και 2 πιστόλια – και τα περισσότερα όπλα είναι κλειδωμένα για custom loadouts και αναγκαστικά τα χρησιμοποιείτε μόνο με τα default loadouts. Αυτό γίνεται επειδή το leveling στην beta είναι κλειδωμένο στα 15 levels και δεν μπορεί ο παίκτης να ανέβει π.χ. στα 20 που ανοίγει το μοναδικό Sniper Rifle που είναι διαθέσιμο αυτή τη στιγμή. Από τα υπάρχοντα όπλα λοιπόν έχουμε το κλασσικό M4/M16 και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το αντίπαλο δέος ΑΚ-47U. Δυστυχώς το AK έχει κλειδωμένα όλα τα attachments οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αφιερώσει χρόνο ο παίκτης που θέλει να ανοίξει όσα περισσότερα πράγματα μπορεί πριν τελειώσει η beta. Το M4 είναι το κλασσικό έμπιστο όπλο, καλό σε μέση εμβέλεια αλλά αρχίζει να έχει σοβαρό spread σε μεγάλες αποστάσεις, το οποίο με το κατάλληλο setup κάνει aim down sights (ADS) σχεδόν αμέσως και μοιράζει πόνο. Το ΑΚ είναι ελαφρώς πιο δυνατό με μεγαλύτερο recoil και λιγότερη ακρίβεια αλλά σε κοντινή μάχη σχεδόν πάντα κερδίζει το Μ4, και είναι κρίμα που δεν μπορούμε να ανοίξουμε attachments και να συγκρίνουμε και τα 2 όπλα στις καλές τους. Το Μ4 SMG που δοκίμασα δεν με κέρδισε ιδιαίτερα, αλλά δεν είχε το χάλι του M16 που είναι πραγματικά το χειρότερο όπλο της beta με μηδαμινή ακρίβεια ή damage που να την δικαιολογεί. Κλωτσάει σαν μουλάρι και αντί να εξαφανίζει τον εχθρό με ένα καλό burst, άντε 2, έχω γράψει βίντεο όπου ούτε με headshot δεν πήρα kill! Το μόνο θετικό στο M16 είναι πως διαθέτει την μοναδική βάση που παίρνει το noob tube δηλαδή το M203 Grenade Launcher από κάτω.

Από εξοπλισμό επιστρέφουν τα γνωστά flash/stun grenades, ενώ έχει προστεθεί το shock stick ένα tactical που σοκάρει τους εχθρούς κάνοντας τους να μείνουν ακίνητοι και να πυροβολήσουν ανεξέλεγκτα ενώ καταστρέφει άλλους εξοπλισμούς και βραχυκυκλώνει οχήματα. Από perks, επιστρέφουν φυσικά τα overkill, double time, scavenger & E.O.D., ενώ τα perks πλέον δουλεύουν ως εξής: ο παίκτης διαλέγει 2 «βασικά» perks, ένα 3ο που ξεκλειδώνεται σχετικά γρήγορα στην πορεία του ματς, και ένα ultimate perk που ξεκλειδώνεται προς τα μισά του ματς. Τα πιο δυνατά perks όπως π.χ. το Cold-Blooded είναι πλέον στη θέση του «ενδιάμεσου» perk, ενώ τα ultimate perks αλλάζουν σημαντικά το παιχνίδι – το Bird’s Eye κάνει zoom out το minimap, όταν ανοίξει κάνει ένα ολικό ping εντοπίζοντας εχθρούς που δεν έχουν το Ghost ultimate perk, και μετά σε κάθε UAV που ανοίγει από την ομάδα αντί να δείχνει τους εχθρούς στο minimap του παίκτη με το perk σαν κουκκίδες, τους δείχνει σαν βέλη οπότε ξέρεις και προς τα που κοιτάει ανάλογα την κατεύθυνση του βέλους. Τα field upgrades υπάρχουν ακόμα, με ακόμα περισσότερες tactical επιλογές, τις οποίες ο γράφων εκτίμησε βαθύτατα σαν οπαδός του Tom Clancy. Το σόου κλέβει η Tactical Camera, ένα gadget που το πετάει σε επιφάνεια ο παίκτης και μπορεί είτε να την ελέγξει χειροκίνητα και να κάνει mark εχθρούς όπως το drone στο warzone/MW19 είτε να την αφήσει να ενημερώνει αυτόματα τον παίκτη αν αναγνωρίσει εχθρική κίνηση. Τα trophy system & loadout drops επιστρέφουν και ειδικά το 2ο θα είναι πολύ σημαντικό πάλι σε Warzone, ενώ φαίνεται πως στο τελικό παιχνίδι ανοίγει και 2η θέση για field upgrade, όπου λογικά ο παίκτης μπορεί να κουβαλήσει 2 αλλά να κάνει deploy ένα τη φορά. Οι operators φυσικά επιστρέφουν, με την Task Force 141 του Captain Price να είναι παρούσα στην «καλή» ομάδα SPECGRU με κάθε operator της να φοράει μάσκα όπως ο Ghost. Στην beta έχουμε Ghost, Price, Soap & Farah, ενώ απουσιάζουν προς στιγμήν οι Gaz και Vargas. Στην SPECGRU θα βρούμε επίσης την Kleo (Κλειώ), μια Ελληνίδα ειδικοδυναμίτισα των ΛΟΚ η οποία φέρει το εθνόσημο μας στο μανίκι (αλλά όχι στον μπερέ για κάποιο λόγο!). Τέλος, να μιλήσουμε για τα killstreaks/scorestreaks τα οποία επιστρέφουν ταυτόχρονα με την μορφή που τα ξέρουμε. Πλέον μπορεί ο κάθε παίκτης να διαλέξει αν θέλει να χρησιμοποιεί killstreaks ή scorestreaks από την οθόνη των killstreaks και πατώντας το R2 για να τα γυρίσει από την μία στην άλλη επιλογή. Ενώ τα killstreaks ανοίγουν μόνο με kills (ή 2 assists αντί για 1 kill), τα scorestreaks ανοίγουν με κάθε ενέργεια που βοηθάει την ομάδα όπως το να παίζεις το objective, να κάνεις mark εχθρούς αλλά και φυσικά kills & assists. Όλα τα καλά streaks είναι εδώ, με πρώτο και κύριο το UAV & Counter UAV, Cruise Missile, Chopper Gunner, Gunship και άλλα. Δυστυχώς, φαίνεται ότι δεν υπάρχει tactical nuke για τους εκλεκτούς που θα κάνουν 30 σερί kills.

Σε νέα gameplay χαρακτηριστικά, πλέον οι παίκτες μπορούν να κρεμαστούν από περβάζια και αν έχουν πιστόλι για 2ο όπλο να το χρησιμοποιήσουν προς μεγάλη έκπληξη των εχθρών. Αν και κάτι που δεν μπορούμε να δούμε ακόμα στην beta επειδή δεν υπάρχει αντίστοιχος χάρτης, το Modern Warfare 2 θα υποστηρίζει και μάχες κάτω από το νερό, με τους παίκτες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν το νερό για κάλυψη καθώς όσο βαθύτερα είναι κάποιος τόσο πιο δύσκολο να τον δουν από την επιφάνεια. Ειδικά στο Warzone προβλέπεται να είναι σημαντικό gameplay χαρακτηριστικό. Τέλος, ένα χαρακτηριστικό που θα κάνει πολύ κόσμο χαρούμενο είναι η δυνατότητα να παίξει σε 3ο πρόσωπο, με την κάμερα πίσω από τον παίκτη, ενώ όταν αυτός σημαδεύει η κάμερα θα γυρίζει σε 1ο πρόσωπο για το ADS. Αυτό θα υποστηρίζεται σε συγκεκριμένα playlists και δεν είναι ακόμα ανοιχτό, αλλά περιμένουμε να το δούμε! Να σημειωθεί ότι ακόμα και σε εκδόσεις κονσόλας, υπάρχει field of view (FOV) slider τόσο για 1ο όσο και για 3ο πρόσωπο.

Οι εντυπώσεις μου μετά το 5ωρο που έγραψα χθες είναι πολύ θετικές – το παιχνίδι είναι ξεκάθαρα συνέχεια του προηγουμένου, απίστευτου Modern Warfare, έρχεται και απλά προσθέτει υλικό πάνω στο ήδη υπάρχον το οποίο για εμένα είναι ξεκάθαρα θετικό. Το Gunsmith και ο τρόπος που γίνονται unlock τα όπλα με προβληματίζει λίγο καθώς για παράδειγμα δεν υπάρχει κανένα διαθέσιμο SMG στην beta από την αρχή, και πρέπει να περάσεις μέσα από το battle rifle (DMR) του M4 για να ανοίξεις την βάση του SMG αλλά αυτό είναι κάτι που στο τελικό παιχνίδι ελπίζω να μην είναι πρόβλημα. Τα unlocks με απασχολούν λίγο καθώς είμαι της άποψης ότι έπρεπε ΟΛΑ τα unlocks σε μια βάση να είναι ανοιχτά και για τις υπόλοιπες, και ας φτιάξει ο κάθε παίκτης ότι καρναβάλι θέλει για όπλο. Πέρα από το gunsmith όμως, το gameplay ρέει υπέροχα και πραγματικά δεν κούρασε καθόλου ακόμα και μετα από 5 ώρες σερί stream.

Σύντομα θα ανεβεί και άρθρο για τις ανακοινώσεις σχετικά με Warzone 2.0 και Call of Duty Mobile. Μέχρι τότε, stay Joystick!

You may also like