fbpx
Home ReviewsGame Reviews Mortal Kombat 1 | The Review

Mortal Kombat 1 | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Μανδραβίλλης

Σε μια ήδη εξαιρετική χρονιά γεμάτη υπέροχα games, οι φίλοι των fighting ζουν τα καλύτερα τους καθώς σε διάστημα 7 μηνών κυκλοφορούν sequels για 3 από τα μεγαλύτερα franchises στον χώρο. Τον Ιούνιο είχαμε την απόλαυση να παίξουμε Street Fighter 6 (του οποίου ο 2ος DLC χαρακτήρας κυκλοφόρησε αυτές τις μέρες), και τον Ιανουάριο κυκλοφορεί εκτός απροόπτου το Tekken 8. Σήμερα όμως, έχουμε να μιλήσουμε για το αγαπημένο μου fighting franchise – το Mortal Kombat 1! Όπως και σε εκείνο το review, θα θυμίσω ότι το review που θα διαβάσετε γράφεται από την οπτική γωνία ενός ενθουσιώδη casual fan και δεν έχω τις γνώσεις να εμβαθύνω σε frame data.

Το γενικό theme του review θα έχει να κάνει, σε αντίθεση με το Street Fighter 6 και το πόσα πράγματα άλλαξε, με το πόσα πράγματα το MK1 δεν άλλαξε. Το σύστημα ελέγχου είναι ακριβώς όπως το ξέρουμε εδώ και τουλάχιστον 4 παιχνίδια, δεν έχουμε δηλαδή κάποιο ‘modern’ σύστημα χειρισμού ή assisted combos αν και νομίζω ότι το Mortal Kombat ήταν λιγότερο απαιτητικό στα inputs του σε σχέση με το SF. Έχουμε ένα πολύ γεμάτο και πληρέστατο story mode το οποίο πιστεύω καλύπτει όλο το εύρος της σειράς έστω και με σπόντες, τα towers είναι εδώ να μας δώσουν το απαραίτητο arcade mode, υπάρχει ένα νέο seasonal single player σύστημα με τα Invasions που θα το αναλύσουμε, καθώς και τα βασικά και τίποτα άλλο στο multiplayer κομμάτι. Αν και το MK1 προσθέτει κάποια νέα και συναρπαστικά πράγματα όπως τα invasions ή οι Kameo χαρακτήρες, λείπουν και πολλά πράγματα από τον προκάτοχο του τα οποία είτε δεν υπάρχουν καθόλου είτε έχουν υπεραπλουστευτεί. Και αν και το παιχνίδι το τελείωσα πρώτα στο PS5 και δεν είχα κάποιο πρόβλημα πέρα από την προβλεπόμενη γκρίνια περί 30 FPS menus/cinematics που θα ρίξω στην παράγραφο με τα τεχνικά θέματα του παιχνιδιού, ένα ακόμα πράγμα που δεν άλλαξε είναι το κακό PC port το οποίο 2 βδομάδες σχεδόν από την κυκλοφορία έχει ακόμα σημαντικά bugs.

Ας ξεκινήσουμε με το story mode. Προσωπικά λατρεύω στα fighting να υπάρχει ένα δυνατό story mode, είτε με custom χαρακτήρα όπως έκανε πρόσφατα το Street Fighter 6 είτε αλλάζοντας χαρακτήρες κάθε λίγες μάχες όπως κάνουν παραδοσιακά τα Mortal Kombat από το 9 και μετά. Το σενάριο αποτελεί ταυτόχρονα συνέχεια του Mortal Kombat 11 και του expansion του, αλλά και reboot, καθώς ο Elder God και Keeper of Time Liu Kang χρησιμοποιεί την κλεψύδρα της Kronika για να δημιουργήσει ένα νέο σύμπαν στο οποίο κατοικούν πάλι οι γνωστοί και αγαπημένοι μας χαρακτήρες, από τον Johnny Cage και τους shaolin monks με τον Raiden πλέον στην θέση του Liu Kang να κάνει παρέα με τον Kung Lao, μέχρι τους κακούς του story για τους οποίους να έχει οριστεί ένα πιο ‘πεζό’ μονοπάτι που ακολουθούν… μέχρι που κάτι μπλέκεται στα σχέδια του Liu Kang και αφυπνεί τον Shang Tsung ο οποίος με την σειρά του ξεκινάει τα γνωστά του κόλπα.

Πολύ σύντομα το μίνι τουρνουά μεταξύ Earthrealm & Outworld ξεφεύγει και δίνει βήμα σε ένα story mode γεμάτο ανατροπές και ολοένα πιο εντυπωσιακές εξελίξεις και θεάματα. Αν και βαδίζει σε γνώριμα σεναριακά μονοπάτια με αρκετά twists (π.χ. sub-zero & scorpion είναι αδέρφια), είναι ένα πάρα πολύ διασκεδαστικό 6ωρο~  το οποίο όπως ανέφερα πιο πάνω καλύπτει έστω και με σπόντα σχεδόν όλους τους χαρακτήρες της σειράς. Το όνομα του Khotal ακούγεται σε έναν διάλογο, οι Special Forces εμφανίζονται σε ένα έξυπνο kameo προς το τέλος του story (με προβλεπόμενα αιματηρά αποτελέσματα), και γενικά το προτείνω σε όλους τους fans της σειράς να ασχοληθούν.

Το μόνο ψεγάδι που θα σημειώσω είναι ότι, ως origin ιστορίες για τους περισσότερους μαχητές, πολλές φορές οι χαρακτήρες που ελέγχουμε δεν έχουν όλες τις κινήσεις τους ακόμα. Οι πρώτες μάχες όπου αναλαμβάνουμε τον έλεγχο του Kung Lao είναι ένα καλό παράδειγμα καθώς ο μοναχός shaolin δεν έχει (ακόμα) το χαρακτηριστικό του καπέλο με αποτέλεσμα οι διαθέσιμες κινήσεις να περιορίζονται κατά πολύ.

Πάμε στα invasions! Τα invasions αντικαθιστούν τα timed towers του MK11 και προσφέρουν μια νέα εμπειρία στον κόσμο του franchise. Αρχικά τα invasions παίζονται σε top-down οπτική γωνία καθώς ο παίκτης προχωράει τετράγωνο-τετράγωνο σε έτοιμους χάρτες, όπου κάθε τετράγωνο οδηγεί σε κάποιο fight. Τα περισσότερα είναι τα κλασσικά 1v1 fights, αλλά υπάρχουν και 1v3 fights, towers, test your might events, ambushes, secret fights, και πολλές (πάρα πολλές) μάχες ενάντια σε αντιπάλους με super armor – και φυσικά μην ξεχνάμε τα θεόχαζα modifiers που επιστρέφουν από το MK11 για να παίξουν με τα νεύρα μας.

Για όποιον θέλει να ασχοληθεί με το progression του παιχνιδιού ώστε π.χ. να ανοίξει νέα brutalities, color schemes και kameo χαρακτήρες χωρίς να φάει τα μούτρα του (πολλές φορές στην κυριολεξία) στο online του παιχνιδιού, τα invasions αποτελούν μάλλον δυστυχώς μονόδρομο. Είναι περίεργο πως, ενώ το Krypt του MK11 μας πήγαινε προς ένα νέο Konquest mode, τα Invasions κάνουν στροφή και πάνε σε κάτι πολύ πιο περιοριστικό. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 8 χάρτες invasion στο παιχνίδι και το πλάνο είναι να αντικαθίστανται από νέους χάρτες κάθε 6 βδομάδες για να μην χάσουμε την ευκαιρία να ρίξουμε λίγο καλό FOMO στους παίκτες και να κρατήσουμε τα metrics υψηλά… Δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασαν τα invasions, αλλά βέβαια δεν ήμουν και ο πιο ένθερμος οπαδός των timed towers του προηγούμενου παιχνιδιού.

Το καινούργιο gameplay mechanic του παιχνιδιού είναι οι kameo χαρακτήρες οι οποίοι συμπληρώνουν ένα σημαντικό κενό στο roster των χαρακτήρων καθώς για σεναριακούς λόγους δεν υπάρχουν οι περισσότεροι «απλοί» άνθρωποι όπως Sonya, Jax, Kano πόσο μάλλον η 4αδα special forces των MK X/11 η οποία δεν έχει γεννηθεί ακόμα. Οι kameo χαρακτήρες προσθέτουν μια επιπλέον στρώση στρατηγικής και τακτικής στο παιχνίδι καθώς έχουν από 3 επιθέσεις η καθεμία συνήθως με κάποιο buff ή debuff π.χ. ο sub zero ως kameo χαρακτήρας δίνει μια ασπίδα πάγου στον χαρακτήρα μας, ενώ η Frost μπορεί να παγώσει τον αντίπαλο σαν να είχε δεχτεί ice ball από τον sub zero.

Συνήθως οι επιθέσεις αν πιάσουν θα κάνουν είτε knockdown τον αντίπαλο είτε juggle ανοίγοντας την δυνατότητα στους χαρακτήρες να αρχίσουν νεα combos ή να συμπληρώσουν combos σε συνδυασμό με τους kameo χαρακτήρες. Το roster είναι αρκετά ικανοποιητικό, αν και έχει ενδιαφέρον ότι δεν υπάρχει κανένας νέος χαρακτήρας αν και επιστρέφουν αρκετοί παλιοί σε νέες εκδόσεις τους. Γενικά σαν gameplay το παιχνίδι είναι το Mortal Kombat που ξέρουμε συν τους kameo χαρακτήρες. Θα προτιμούσα να επέστρεφε το tag team του Mortal Kombat 9, αλλά είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα προσθήκη και τόλμημα το kameo σύστημα μάχης.

Στον τεχνικό τομέα, το Mortal Kombat 1 συνεχίζει την παράδοση της σειράς να δίνει καταπληκτικά γραφικά, και σε πολλά σημεία ξεπερνάει ξεκάθαρα το ήδη εντυπωσιακό MK11. Το παιχνίδι δίνει μια χροιά artsy όπως πρόσφατα έκανε το Doom Eternal, κάτι που με είχε ανησυχήσει στα trailers καθώς το MK11 θεωρώ ήταν το απόγειο σε γραφικά στον τομέα των fighting. Τα X-Rays και Fatalities/Brutalities παραμένουν εντυπωσιακά ενώ πολλά από τα περιβάλλοντα στα οποία λαμβάνουν χώρα οι μάχες είναι από τα ομορφότερα που έχω δει ever σε παιχνίδι του είδους. Αν και στο PlayStation 5 δεν συνάντησα bugs, δυστυχώς στο PC έχω δει αρκετά glitches τόσο οπτικά όσο και ηχητικά κάτι που θεωρώ απαράδεκτο σε συνδυασμό -πάλι- με τα 30 FPS σε menus/special moves… δηλαδή ρε διάολε, πότε θα το μάθει αυτό το μάθημα η Netherrealm? Στο ηχητικό κομμάτι θα σημειώσω ότι το παιχνίδι έχει πολύ δυνατό soundtrack και voice acting ΕΚΤΟΣ από την Megan Fox, που δεν χρειάστηκε καν να κοιτάξω ότι όντως έπαιζε την Nitara καθώς κάνει μπαμ σε κάθε εμφάνισης της ότι ηχογράφησε τις γραμμές της από κάποιο home studio με ελάχιστη προσπάθεια να δώσει ένα έστω μέτριο αποτέλεσμα.

Σε γενικές γραμμές το Mortal Kombat 1 είναι ένα «αρκετά καλό» sequel το οποίο παίρνει μηδέν ρίσκα με την συνταγή, κάτι που από μόνο του θα ήταν κατακριτέο μετα από 3 σερί παιχνίδια που ακολουθούν την ίδια φόρμουλα αλλά σε μια χρονιά όπου έχει κυκλοφορήσει το Street Fighter είναι κραυγαλέες οι διαφορές σε φιλοσοφία μεταξύ των developers. Για τους φανς της σειράς είναι απαραίτητη αγορά, αν και το παιχνίδι σε αρκετά σημεία δείχνει να είναι downgrade του MK11 π.χ. το Krypt απουσιάζει και έχεις απλά ένα άγαλμα στο οποίο προσφέρεις koins για να σου δώσει random cosmetic… ούτε σε mobile game τόσο cringe!

Το παιχνίδι επίσης κυκλοφόρησε χωρίς krossplay, κάτι που επίσης θα περίμενε κανείς ότι θα είχαν στρώσει μετα από τόσα χρόνια ενώ λείπουν και μικρά gameplay χαρακτηριστικά όπως το mercy που υπήρχε ήδη και δεν καταλαβαίνω γιατί το αφαίρεσαν. Γενικά για οπαδό των Mortal Kombat ή για κάποιον που θέλει fighting game και για οποιοδήποτε λόγο δεν του κάθεται καλά το Street Fighter 6, το MK1 είναι το 2ο καλύτερο πρόσφατο fighting στην αγορά αυτή τη στιγμή. Ως φαν και των 2, θα παίζω και το ένα και το άλλο αλλά βρίσκω ενδιαφέρον ότι πήγαμε από ένα σχετικά αδιάφορο Street Fighter V και ένα τούμπανο Mortal Kombat 11 σε ένα «απλά καλό» Mortal Kombat 1 και ένα εξαιρετικό Street Fighter 6.

Ευχαριστούμε την CD Media S.A. για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

You may also like