Ανησυχητικός αέρας φαίνεται να φυσά πάνω από την ανάπτυξη του νέου ‘Battlefield‘. Καθώς πληροφορίες που επικαλείται το μέσο Ars Technica και λοιπές πηγές περιγράφουν ένα εξαιρετικά δύσκολο περιβάλλον ανάπτυξης, με το single-player κομμάτι του παιχνιδιού να βρίσκεται σε μια δυσμενή κατάσταση.
Η πολυπόθητη για πολλούς επιστροφή του story/campaign – που αναπτύσσεται πλέον από τα τις Motive και Criterion, έπειτα από το οριστικό κλείσιμο της Ridgeline Games – φαίνεται πώς εχει χτυπηθεί από τη μοίρα και δεν έχει καν περάσει το απαραίτητο στάδιο ελέγχου ποιότητας ως τον περασμένο Μάιο. Όντας σε μια συνεχή σχεδιαστική κρίση, παρουσιάζοντας ασυνέπειες και σοβαρές ελλείψεις. Η διάρκειά του υπολογίζεται γύρω στις 6 ώρες, κάτι βέβαια όχι τόσο αρνητικό αν αναλογιστούμε ότι περίπου τόσο διαρκούν πάνω-κάτω τα περισσότερα campaign σε πολεμικά παιχνίδια που περιλαμβάνουν και multiplayer στο όλο πακέτο. Τόσο στα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς αλλά και φυσικά αυτό το νούμερο εντοπίζεται και αλλού, σε ανταγωνιστικές προτάσεις. Βέβαια δεν γνωρίζουμε τη φύση αυτού. Αν θα συνεχίσει την διήγηση της ιστορίας στο μοτίβο των μικρών αυτόνομων ιστοριών σε κεφάλαια, στο ίδιο ύφος με τα Battlefield 1 & V, ή εάν επιστρέψει στην πρώιμη και συνηθισμένη ουσία των αρχικών BF.
Να υπενθυμίσουμε πως το κομμάτι αυτό είχε αναλάβει να αναπτύξει στις αρχές η Ridgeline Games. Με τον ταλαντούχο Marcus Lehto (δημιουργό του Halo) στο δημιουργικό τιμόνι. Εν τέλει τον ίδιο να καταλήγει να αποχωρεί λόγω διαφορων και έπειτα στο κλείσιμο του στούντιο, με το project να καταλήγει να περνάει από μια δυσκολη φάση επανασυντονισμού. Με τελικό αποτέλεσμα ένα μπλεγμένο σκηνικό, χωρίς επαρκή κατεύθυνση, που άφησε την ιστορία του νέου τίτλου ουσιαστικά… ξεκρέμαστη.
Οι πληροφορίες μιλούν πώς λόγω της όλης αυτής εσωτερικής κατάστασης χάους και του μεγέθους του πρότζεκτ υπάρχει ενδεχόμενο να χάσει το λανσάρισμα και να διατεθεί αργότερα ή ξεχωριστά. Είτε ακόμη και να κοπεί εντελώς, εάν δεν υπάρξει ουσιαστική πρόοδος μέσα στο καλοκαίρι ή γενικότερα έως τα τέλη του έτους καθώς η εταιρεία θέλει εν πάση περιπτώσει να κυκλοφορήσει τον τίτλο πριν το τέλος του οικονομικού έτους που λήγει τον Απρίλιο του 2026.
Οι υπερφιλοδοξίες της EA
Γεμάτη με εσωτερικές συγκρούσεις και εξωπραγματικούς στόχους.
Η EA φιλοδοξεί να ρίξει στην αγορά ένα Battlefield που θα περιλαμβάνει ένα γεμάτο σε περιεχόμενο και υπερπλήρες πακέτο που ευελπιστεί να καλύψει τους πάντες. Συνάμα να διορθώσει τα κακώς κείμενα του παρελθόντος (BFV, BF2042), να ξανακερδίσει την εμπιστοσύνη των ‘βετεράνων’ παικτών της, ενώ ταυτοχρόνως να κλέψει κοινό εκμεταλλευόμενη τα λάθη και τις δόξες των δημοφιλή αντιπάλων της (Call of Duty/FORTNITE). Ένα γιγαντιαίο πρότζεκτ με single player ιστορία, κλασικό multiplayer και ένα δωρεάν BR mode. Με τις φήμες να αναφέρουν πως πρόκειται για τον διάδοχο του αποτυχημένου εμπορικά Firestorm. Μόνο που αυτή την φορά θα θέλει να εκμεταλλευτεί τους αγανακτισμένους παίκτες του CoD Warzone.
Η EA έχει διασπάσει την ανάπτυξη του νέου Battlefield σε τέσσερις διαφορετικές ομάδες — DICE, Criterion, Motive και Ripple Effect — αναθέτοντας στην καθεμία την υλοποίηση συγκεκριμένων τμημάτων του τίτλου. Παρότι αυτή η στρατηγική μπορεί να φαίνεται ελκυστική και λογική (όπως συμβαίνει, για παράδειγμα, με την Activision), ο τεράστιος προϋπολογισμός, που έχει αγγίξει τα πρωτοφανή 400 εκατ. δολάρια (!), σε συνδυασμό με τις εσωτερικές εντάσεις, γεννούν ανησυχίες και αντιφάσεις τόσο στο εσωτερικό της εταιρείας όσο και στην εικόνα του project προς τα έξω. Όλο αυτό έχει συμβάλει στο να δημιουργήσει ένα σκηνικό απόλυτου χάους.
Όσο παράλληλα υπάρχουν εντάσεις μεταξύ των στούντιο, σχεδιαστικές διαφωνίες και πολιτισμικές διαφορές να επιβαρύνουν το κλίμα. Η DICE, που φημίζεται για την gameplay προσέγγιση της, συγκρούεται ιδεολογικά με την αμερικανική διοίκηση της EA που κυνηγάει το απόλυτο εμπορικό αποτέλεσμα. Η EA έχει θέσει έναν φιλάρεσκο στόχο τους 100 εκατομμύρια παίκτες συνολικά! Ένας αριθμός που πολλοί ακόμη και στο εσωτερικό της – εύλογα – θεωρούν πως φαντάζει εξωπραγματικός. Όταν ακόμα και το θρυλικό Battlefield 1 μόλις που κατάφερε και έφτασε τα 30 εκατομμύρια. Ένα εντυπωσιακό νούμερο ρεκόρ με το hype υπέρ του και μια εξαιρετική marketing προσέγγιση και φιλοσοφία τότε. Όπου πλέον δεν φαίνεται να ικανοποιεί πια τις ορέξεις της αχόρταγης εταιρείας.
Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, υπάρχουν ανώνυμες μαρτυρίες για εξάντληση και διαρκές άγχος να επικρατεί στις ομάδες ανάπτυξης. Η ηγεσία της EA, έχει επιβάλει «ριζικές δομικές και πολιτισμικές αλλαγές» στον τρόπο ανάπτυξης των παιχνιδιών. Με στόχο τη δημιουργία «τίτλων μιας πρωτοφανούς κλίμακας». Οι εργαζόμενοι προγραμματιστές εκφράζουν φόβους ότι σημαντικά κομμάτια του παιχνιδιού, όπως η single-player εμπειρία, μπορεί να μην προλάβουν να ολοκληρωθούν. Τουλάχιστον με την ποιότητα που επιθυμούν οι παίκτες πριν την κυκλοφορία. Οι πολιτισμικές συγκρούσεις, ο τιτάνιος προϋπολογισμός και οι εσωτερικές αναταραχές έχουν αφήσει την ομάδα ανάπτυξης σε κατάσταση αβεβαιότητας. Γεμάτη ακραίο άγχος και υπερωρίες. Με αρκετούς εργαζομένους να λαμβάνουν άδειες ψυχικής υγείας διάρκειας από μερικές εβδομάδες έως και μήνες. Γεγονός που λέει πολλά για την πίεση και τις συνθήκες πίσω από τα δημιουργικά παρασκήνια.
Παρ’ όλα αυτά, ο CEO της EA, σε πρόσφατη συνέντευξή του παραμένει αισιόδοξος και ικανοποιημένος με το έως τώρα αποτέλεσμα. Βασιζόμενος στις «χιλιάδες ώρες διαρκούς playtesting» και στο θετικό αντίκτυπο που έχει αφήσει η μοντέρνα προσέγγιση του multiplayer υλικού. Η οποία -σύμφωνα με δεκάδες διαρροές BF LABS περιεχομένου- έχει αντιστρέψει την αρχική αρνητική προκατάληψη (απόρροια του ‘φαινομένου’ BF-2042). Παραπέμποντας στις όμορφες εποχές του franchise με τα Battlefield 3 και 4.
Ένα όμως μεγάλο ερώτημα, παραμένει. Άραγε θα καταφέρει η EA να συμμαζευτεί και να φέρει το Battlefield πίσω στη θέση που κάποτε απολαύανε;
Ή απλώς θα συνεχίσει την ίδια νοοτροπία και στάση, χαντακώνοντας (ξανά) άλλο ένα ‘παιδί’ της;