Home NewsGaming News Νέο BATTLEFIELD: Το 98% της ομάδας ανάπτυξης δεν έχει εμπειρία με τη σειρά

Νέο BATTLEFIELD: Το 98% της ομάδας ανάπτυξης δεν έχει εμπειρία με τη σειρά

Γράφει ο/η Σπύρος Κασταμονίτης

Η θρυλική σειρά Battlefield ετοιμάζεται – μετά την καταστροφική πορεία του 2042 – να μπει σε μια νέα εποχή. Η οποία θα αποτελέσει την ολική (και ελπιδοφόρα;) αναβίωση της, με σημαντικές αλλαγές στην ανάπτυξη και σχεδιαστική φιλοσοφία της.

Σύμφωνα με έναν πρώην developer της DICE (Rizible), το 98% του συνόλου των ατόμων που εργάστηκαν στα παλιά, θρυλικά κεφάλαια του BF δεν έχει καμία απολύτως σχέση πια με το πρότζεκτ και η τωρινή ομάδα αποτελείται από εντελώς νέους και άπειρους δημιουργούς μαζί του.

Η ρεκτιφιέ κίνηση της ΕΑ θα αποτελέσει μέρος των “διορθωτικών” ενεργειών για να φέρει το παιχνίδι ξανά στο προσκήνιο. Ειδικότερα, μετά από μια σειρά κυκλοφοριών που δεν άφησαν και τις θετικότερες εντυπώσεις στους φίλους του δημοφιλούς franchise (BFV/2042).

Ο Rizible αναφέρει συγκεκριμένα σε ανάρτηση του στο Bluesky (εναλλακτικό social media σαν το X/twitter) πως:

«Αν είστε φαν του Battlefield, συγκρατήστε τις προσδοκίες σας. Αυτή είναι μια νέα εποχή για το παιχνίδι, φτιαγμένο από μια εντελώς νέα ομάδα, με νέα φιλοσοφία. Το αν αυτό είναι καλό ή κακό εξαρτάται από την προσωπική σας άποψη.»

Με την DICE να έχει παραμείνει ένας σκελετός του παλιού εαυτού της, τόσο σε επικεφαλείς όσο και σε προγραμματιστές/σχεδιαστές, η EA έχει στραφεί στη στρατολόγηση βετεράνων ονομάτων προερχόμενων από το Call of Duty. Με την λίστα να συμπεριλαμβάνει τα ονόματα των Vince Zampella και του Byron Beede. Για να επαναφέρουν μαζί το Battlefield στις παλιές του δόξες. Αναφορικά με τα ‘μεγάλα ονόματα’ της gaming βιομηχανίας, σ αυτά βρισκόταν και ο Marcus Lehto. Ο πρώην σχεδιαστής του Halo. Ο οποίος ήταν αρχικά να ηγηθεί της ομάδας ανάπτυξης της single player εμπειρίας, προσφέροντας τη δημιουργική του καθοδήγηση. Η EA προσέλαβε τότε τον Lehto με σκοπό να δημιουργήσει ένα νέο στούντιο στο Σιάτλ, το 2022, με όνομα ‘Ridgeline’. Όμως λόγω προσωπικών και επαγγελματικών λόγων αλλά και (το σημαντικότερο) με τις χειρότερες εντυπώσεις από την ηγεσία της ΕΑ, έφυγε τον Φεβρουάριο του 2024 από το πρότζεκτ. Η αποχώρηση του συνέπεσε μαζί και με το κλείσιμο του studio που ήταν επικεφαλής.

Το σχέδιο ήταν τα στούντιο της Ripple Effect (στο Λος Άντζελες), DICE και Ridgeline να παράγουν παιχνίδια όπως ακριβώς οι Infinity Ward, Treyarch και η Sledgehammer φτιάχνουν τα παιχνίδια της σειράς του Call of Duty. Η Industrial Toys θα ανέπτυσσε το Battlefield Mobile.

Σύμφωνα με όσες πληροφορίες γνωρίζουμε έως σήμερα, ο νέος τίτλος θα φέρει το θέρετρο του πολέμου στη σημερινή εποχή. Με κλασικά, αγαπημένα game modes και μεγάλη ποικιλία οχημάτων να δίνουν το παρόν. Ενώ οι multiplayer μάχες θα επιστρέψουν στο τέμπο για έως 64 παίκτες. Με υποσχέσεις για ρεαλιστικά στοιχεία καταστροφής περιβάλλοντος. Με όλα αυτά ως μια ελπίδα για να επιστρέψει στις ρίζες του franchise – εποχών 3/4.

Η ανάπτυξη του επόμενου Battlefield υλοποιείται με μια αρμάδα τεσσάρων διαφορετικών στούντιο. Αποτελούμενη από τις DICE, Criterion, Ripple Effect, και Motive. Σε μια προσπάθεια να προσεγγίσουν το μοντέλο επιτυχίας και σχεδιασμού του υπερπετυχημένου εμπορικά Call of Duty.

Ο Rizible όμως προειδοποιεί ότι η νέα προσέγγιση της EA στοχεύει περισσότερο στο εμπορικό κέρδος. Παρά στο να δημιουργήσει συγκινήσεις στους παλιούς και νέους παίκτες. Οι οποίοι νιώθουν απογοητευμένοι για την πορεία και μοίρα του παιχνιδιού. Ειδικότερα όσοι έκαψαν εκατοντάδες ώρες, έριξαν αίμα και ιδρώτα στα εικονικά περιβάλλοντα του τα τελευταία χρόνια.

«Η ηγεσία της EA (Andrew Wilson, Laura Miele, Beede, Zampella και όλοι οι υπόλοιποι) είναι πλήρως επικεντρωμένη στην επιχειρηματική στρατηγική. Σκοπός τους είναι να εξάγουν το μέγιστο δυνατό έσοδο από τους παίκτες και να αυξήσουν την αξία των μετοχών. Δημιουργούν παιχνίδια για να κερδίσουν χρήματα, όχι το αντίστροφο.»

Αναφέρθηκε και στην αξιοποίηση AI τεχνικών πίσω και εντός της δημιουργίας του νέου παιχνιδιού. Κάτι που είδαμε να αναφέρεται και στη πρόσφατη παρουσίαση των επενδυτών.

Συγκεκριμένα, σε μία από τις αναρτήσεις του τονίζει:

«Η πιο “πειραματική” δυνατότητα που ήξερα ήταν η ιδέα να υπάρχει ένας Α.Ι. Commander. Όχι (με τη μορφή ενός) ChatGPT/LLM Α.Ι., αλλά κάτι παραδοσιακό, βασισμένο σε αλγόριθμους που (θα) δίνει αυτόματα εντολές σε ομάδες κατά τη διάρκεια των μαχών. Αν πλησιάζει η σημαία για κατάληψη (από εχθρικά στρατεύματα), η εντολή θα είναι να υπερασπιστείς τη σημαία. Αν υπάρχει άλλη (συμμαχική) ομάδα κοντά, η εντολή θα είναι να ενωθείτε και να συγχωνευτείτε (ώστε να την καταλάβετε).»

Σύμφωνα με τον ίδιο, το υπάρχον πλάνο της ΕΑ περιλαμβάνει: ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι στο συνηθισμένο εύρος τιμής. Ένα πακέτο με μία τυπική single player ιστορία, το multiplayer και το συνοδευτικό του περιεχόμενο. Μαζί με τα σημεία των ημερών όπως Live service στοιχεία, seasons και battle pass. Ενώ η Battle-Royale συνταγή που ξεκίνησε “πειραματικά” το 2018 και δεν καρποφόρησε (Firestorm) θα επιστρέψει. Αυτή τη φορά ως δωρεάν συνοδευτικό παιχνίδι, παρόμοιο με το Warzone (2020).

Οι πρώην developer αποκάλυψε ότι λόγω μεγάλης κακοδιαχείρισης επίσης ότι πολλοί από τους ταλαντούχους developers της παλιάς DICE, έφυγαν και εργάζονται πλέον σε άλλα πρότζεκτ. Mακριά από το ‘Battlefield’, όμως με την πνευματική του ιδέα να συντηρείται σε στοιχεία και σχεδιασμούς. Aναφερόμενος προφανώς στο The Finals. Το οποίο δωρεάν παιχνίδι αναδεικνύει το μεράκι της παλιάς φρουράς. Σε μάχες πιο κλειστής κλίμακας αλλά με τα στοιχεία που αγάπησαν οι παίκτες (καταστροφή του περιβάλλοντος) να δίνουν δυναμικό παρόν.

Κρίσιμο το μέλλον αν το Battlefield θα ζήσει ή όχι

Η νέα ομάδα εργάζεται πάνω σε μια διαφορετική φιλοσοφία, και το αν αυτή η προσέγγιση θα λειτουργήσει θετικά ή αρνητικά για τη σειρά, μένει να φανεί σύντομα. Η ΕΑ φαίνεται να τα δίνει όλα με σκοπό να “γεννήσει” το δικό της “Call of Duty” επιχειρηματικό μοντέλο πάση θυσία. Ας ελπίσουμε – για το καλό της σειράς – να μην ασελγήσουν πάνω στο κουφάρι του σε περίπτωση εμπορικής αποτυχίας με την κατάληξη να οδηγεί προς την κατάψυξη αυτού (αλά Medal of Honor ή Dead Space).

Το επόμενο παιχνίδι αναμένεται στα τέλη της χρονιάς, ενώ η EA φέρεται να έχει θέσει στόχο να φέρνει μια νέα ‘Battlefield’ “κυκλοφορία” (διαφορετικών μορφών /και πλατφορμών) σε ετήσια βάση. Φόρμουλα… τύπου Call of Duty, μαζί και με mobile μορφές.

Ένα και μόνο ερώτημα γεννάται. Αν η νέα ομάδα μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των παικτών ή αν το franchise θα ακολουθήσει μια εντελώς διαφορετική πορεία, μακριά από τα στοιχεία που το έκαναν αριστουργηματικό στο είδος. Με μια ΕΑ στο ‘τιμόνι’ να καπιταλεύεται τις δημιουργίες της σαν έναν αλαζονικό βασιλιά στο θρόνο του που δεν αντιλαμβάνεται και δεν νιώθει από τα λάθη του.

Η κοινότητα χρειάζεται έναν τίτλο που να κρατάει τη “σπίθα” στον πυρήνα όπου έκανε αυτή τη σειρά, να ξεχωρίσει, να αγαπηθεί τόσο αλλά το σημαντικότερο να ξεχειλίζει μεράκι.

Φαίνεται, σύμφωνα με αναφορές, ότι η EA δοκιμάζει συνεχώς, σε περιορισμένο κύκλο χρηστών, διάφορες σχεδιαστικές και αισθητικές προσεγγίσεις για το νέο Battlefield, με στόχο να βρει την ‘χρυσή τομή’ και να μειώσει τα λάθη. Μένει να δούμε τι απ’ολα αυτά θα δώσουν όντως την σωτήρια πνοή στη νέα αλλαγή σελίδας για το θρυλικό FPS τίτλο. Το μέλλον θα είναι κρύσιμο και οι παίκτες έχουν χορτάσει υποσχέσεις και λάθη λόγω εγωιστικών πρακτικών της “μαμάς” ΕΑ.

Εσάς ποια η άποψη σας για την εξέλιξη της αγαπημένης πολεμικής σειράς τα τελευταία χρόνια; Ποιες οι σκέψεις και οι προβληματισμοί σας;

You may also like