Από μικρά παιδιά πάντα ακούγαμε ιστορίες όπου το καλό αντιμετωπίζει το κακό, το φως το σκοτάδι. Αυτά τα παραμύθια μας συντρόφευαν και μας ταξίδευαν. Έπλαθαν τη φαντασία μας και διαμόρφωναν τη σκέψη μας. Αυτές τις αναμνήσεις άγγιξε η ενασχόληση μου με το Noctuary.
Το Noctuary έρχεται από το Gratesca Studio και αποτελεί μόλις τη δεύτερη απόπειρα του στα visual novels. Με τη προσπάθεια του αυτή επιχειρεί να προσφέρει κάτι καινούργιο στο genre και να το διαφοροποιήσει από τα υπόλοιπα του είδους.
Μέσα από το Noctuary ταξιδεύουμε στη παραμυθένια χώρα της Inlixaland. Η Inlixaland αποτελεί ένα μαγικό τόπο που κατοικείται από τις illuminators, οι οποίες με τη πάροδο των χρόνων έχουν καταφέρει να αναπτύξουν το πολιτισμό τους τιθασεύοντας τη δύναμη του φωτός και ζώντας αρμονικά με τη φύση. Εμπόδιο τους είναι η αέναη διαμάχη με τις δυνάμεις του σκότους, τους Darkritters, που επιθυμούν να καταλάβουν τη χώρα και να εξαφανίσουν το φως δια παντός. Για να αντιμετωπίσουν την απειλή αυτή οι illuminators έχουν ιδρύσει το σώμα των Arborangers. Κάπου εδώ συναντάμε τις πρωταγωνίστριες μας, την Alina και την Fancia, δύο νεαρές illuminators που έχουν ως όνειρο να γίνουν Arborangers και να βοηθήσουν στη μάχη κατά του σκότους.
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2023/12/07-1-1024x576.png)
Η ιστορία του παιχνιδιού στον κύριο άξονα της είναι καλογραμμένη, με ανατροπές, εκπλήξεις και συχνές εναλλαγές συναισθημάτων. Πρόκειται για μια ιστορία που έχει ως κύρια θεματική την ενηλικίωση και τη φιλία. Εδώ θα εξαρτηθεί αν το παιχνίδι είναι για τα γούστα σας, καθώς οι διάλογοι του σε πολλά σημεία έχουν “παιδικό” χαρακτήρα. Προσωπικά το βάζω στα θετικά καθώς είναι απόλυτα ταιριαστοί με το ύφος και τη προσωπικότητα των χαρακτήρων.
Το σύνολο της ιστορίας μοιράζεται σε Main και Side Missions, των οποίων η επιλογή μπορεί να γίνει μέσα από το κεντρικό χάρτη του παιχνιδιού. Ένα μικρό παράπονο μπορεί να γίνει για τα Side Missions, τα οποία λόγω του ότι επικεντρώνονται σε exposition με δευτερεύοντες χαρακτήρες, πολλές φορές δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό σε επίπεδο αφήγησης. Σε αυτά τα σημεία το παιχνίδι κάνει “κοιλιά” αφηγηματικά.
Στα του gameplay, το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε δύο κομμάτια. Στη μία μεριά έχουμε το visual novel κομμάτι όπου ουσιαστικά δεν κάνετε κάτι ουσιαστικό, απλά πατώντας αριστερό κλικ στο ποντίκι σας προχωράτε στο επόμενο κείμενο.
Από την άλλη έχουμε το action κομμάτι του τίτλου. Ουσιαστικά το παιχνίδι ενδιάμεσα της αφήγησης μας τοποθετεί σε combat αρένες όπου θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε ορδές εχθρών και bosses. Το combat system αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη από μόνο του καθώς δεν συνηθίζεται να βλέπουμε τόσο καλοδουλεμένο combat σε visual novels.
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2023/12/04-1024x576.png)
Σε αυτές τις αρένες κατά κύριο λόγο έχουμε τον έλεγχο των Alina και Fancia, όπου ανά πάσα στιγμή μπορούμε να εναλλασσόμαστε ανάμεσα στις δύο με το πάτημα ενός πλήκτρου. Στο πυρήνα του το combat system είναι combo based με light και heavy attacks. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα του dodge για την αποφυγή εισερχόμενων επιθέσεων από τις ορδές των εχθρών που θα βρούμε μπροστά μας. Σε αυτό βοηθάει πολύ και η επιλογή της top down οπτικής του παιχνιδιού, η οποία δίνει άριστη αίσθηση του χώρου και της τοποθέτησης των εχθρών μας.
Η κάθε μία από τις ηρωίδες έχει διαφορετικό στυλ μάχης, με της Alina να είναι κυρίως melee based και της Fancia να είναι long ranged με projectiles. Πάνω στο στυλ της κάθε χαρακτήρα έχουμε τρεις παραλλαγές, κάθε μία από τις οποίες μας δίνει πρόσβαση σε νέες επιθέσεις. Η εναλλαγή σε κάθε παραλλαγή μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή κατά τη διάρκεια της μάχης.
Οι εχθροί από τη μεριά τους παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία ως προς τη μορφή, τη δυσκολία και τα είδη των επιθέσεων τους. Από τη μία έχουμε τους πιο χαμηλού επιπέδου εχθρούς οι οποίοι μπορούν να εξολοθρευτούν με μόλις μερικές επιθέσεις. Στη πορεία το παιχνίδι ρίχνει στο δρόμο μας πιο challenging εχθρούς, με μπάρα shield που πρέπει να εξαντληθεί για να γίνουν stunned. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στα bosses τα οποία αποτελούν ευχάριστη πρόκληση με τα patterns των επιθέσεων τους να αλλάζουν συνεχώς κατά τη διάρκεια της μάχης.
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2023/12/06-1024x576.png)
To combat system έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο που θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε σωστή τακτική στο παιχνίδι σας. Σε περίπτωση που επιχειρήσετε να επιτεθείτε κατά μέτωπο με button mashing τότε θα αποτύχετε γρήγορα. Απαιτείται σωστή χρήση των dodges, τα οποία δεν είναι άπειρα και έχουν cooldown χρόνο για να ξαναχρησιμοποιηθούν, και σωστό timing στις επιθέσεις σας.
Ευπρόσδεκτη είναι η εισαγωγή επιλογών και παραμέτρων στο επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού ώστε να μπορέστε να διαμορφώσετε την εμπειρία της μάχης όπως εσείς επιθυμείτε. Επίσης υπάρχει και training mode στο βασικό μενού του παιχνιδιού για όποιον επιθυμεί να εξοικειωθεί περαιτέρω.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στα animations των χαρακτήρων, με τις επιθέσεις να είναι ευδιάκριτες και να δίνουν στο combat system την απαραίτητη βαρύτητα κατά τη διάρκεια της μάχης.
Στο RPG κομμάτι, το progression σύστημα του παιχνιδιού συνοδεύει άψογα το combat system και είναι κοινό και για τις δύο ηρωίδες. Με την ολοκλήρωση Main Missions λαμβάνουμε Photons τα οποία χρησιμοποιούνται για αναβάθμιση των βασικών attributes των χαρακτήρων όπως Health, Damage, Speed. Επιπλέον, ολοκληρώνοντας Side Missions αποκτάμε blessings τα οποία μπορούμε να τα εξοπλίσουμε στα διαθέσιμα slots και να παραμετροποιήσουμε την εμπειρία της μάχης. Ανάλογα με την επιλογή που θα κάνουμε θα λάβουμε και τα ανάλογα boosts, καθιστώντας την επιλογή τους στρατηγικής σημασίας. Υπάρχει η δυνατότητα πολλαπλών blessing setups ώστε να μπορέστε να πειραματιστείτε ανάλογα με το στυλ μάχης που σας βολεύει.
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2023/12/08-1024x576.jpg)
Περνώντας στον οπτικό τομέα, στο visual novel κομμάτι του παιχνιδιού βλέπουμε πολύ όμορφα και καλοσχεδιασμένα 2D μοντέλα χαρακτήρων, τόσο στις φιγούρες όσο και στις εκφράσεις. Στο action κομμάτι του παιχνιδιού, τα 3D μοντέλα των χαρακτήρων και τα περιβάλλοντα είναι αρκετά προσεγμένα, χωρίς όμως κάτι το ακραία εντυπωσιακό.
Στα του ήχου, στο soundtrack του παιχνιδιού έχει γίνει πολύ αξιόλογη δουλειά, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στο τελικό αποτέλεσμα. Η σύνθεση των μελωδιών ταιριάζει απόλυτα με το ύφος του παιχνιδιού και έρχονται σε απόλυτη αρμονία με την αφήγηση και το gameplay. Οι ερμηνείες των ηθοποιών στο voice acting είναι επίσης αξιόλογες, με έναν μικρό αστερίσκο στο γεγονός ότι δεν υπάρχει η επιλογή αγγλικής μεταγλώττισης. Προσωπικά δεν το θεωρώ σημαντικό αρνητικό παράγοντα, απλά η ύπαρξη μεταγλώττισης σε μια γλώσσα πιο γνώριμη θεωρώ θα έδινε τη δυνατότητα καλύτερης κατανόησης των ερμηνειών.
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2022/01/Reviewed-on_PC-1024x128.jpg)
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2022/03/available-on-PC.jpg)
![](https://joystick.com.gr/wp-content/uploads/2023/12/game_info_js_new.jpeg)