fbpx
Home HOT Όταν η Sony έφτιαχνε το δικό της Redfall

Όταν η Sony έφτιαχνε το δικό της Redfall

Γράφει ο/η Τζίμης Γίγας

Θα μπορούσε άραγε η Sony το 2023 να δώσει ένα Redfall; Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη για τον παχυλό τίτλο που θα διακοσμούσε το σημερινό άρθρο. Δεν χρειάστηκαν παρά μερικά δετερόλεπτα για να μου έρθουν μυρωδίες απο ”καμμένα λαστιχα” και αναθυμιάσεις ”τρύπιου ντεπόζιτου” από το αποτυχημένο λανσάρισμα του Drive Club και ο προηγούμενος φαντεζί τίτλος να πάει στο συρτάρι. Εδώ που τα λέμε το πιθανότερο ένα τέτοιο άρθρο ήδη να έχει γραφτεί. Μεγαλύτερη σημασία έχει η συλλογική μνήμη.

Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι το Drive Club δεν ήταν ποτέ κακό παιχνίδι ούτε έβλεπες την αποτυχία να έρχεται οπως με το Redfall. Στο τέλος της διαδρομής του, το παιχνίδι έτρεχε άψογα κάτω από το καπό. Δεν παύει όμως να είναι μια διδαχτική ιστορία που κρύβει αρκετά κοινά στοιχεία. Και φαίνεται πως η Sony πήρε το μαθημά της.

Η Evolution Studios, η εταιρεία πίσω από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MotorStorm, ιδρύθηκε το 1999 στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το στούντιο απέκτησε γρήγορα τη φήμη για την παραγωγή Racing παιχνιδιών υψηλής ποιότητας και μέχρι το 2007, είχε γίνει θυγατρική της Sony Computer Entertainment.

Το Driveclub ανακοινώθηκε αρχικά το 2013 στην Ε3 όπου παρουσιάστηκε και το PlayStation 4. Ήταν ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια της χρονιάς και θεωρήθηκε ότι θα ήταν ο κορυφαίος launch τίτλος της κονσόλας. Το Driveclub θα ήταν ένα παιχνίδι αγώνων που σχεδιάστηκε για να είναι μια social εμπειρία, επιτρέποντας στους παίκτες να δημιουργούν κλαμπ και να ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε αγώνες και προκλήσεις.

Την εποχή της ανακοίνωσής του, το Driveclub θεωρήθηκε βασικό μέρος της στρατηγικής της Sony για την προώθηση της υπηρεσίας PlayStation Plus, η οποία είχε λανσαριστεί το 2010. Το PlayStation Plus ήταν τότε μια συνδρομητική υπηρεσία που πρόσφερε στα μέλη πρόσβαση σε online παιχνίδια, δωρεάν παιχνίδια κάθε μήνα, και αποκλειστικές εκπτώσεις. Η δημοτικότητα της υπηρεσίας αυξανόταν γρήγορα και η Sony ήθελε να χρησιμοποιήσει το Driveclub για να την προωθήσει περαιτέρω. Ως μέρος αυτής της στρατηγικής, η Sony ανακοίνωσε ότι το Driveclub θα είναι διαθέσιμο στους συνδρομητές του PlayStation Plus την ημέρα της κυκλοφορίας του, χωρίς επιπλέον κόστος. Η συγκεκριμένη έκδοση ωστόσο θα ήταν ελαφρώς πετσοκομμένη από την πλήρη έκδοση που θα κυκλοφορούσε ταυτόχρονα στα ράφια. Αυτό θεωρήθηκε ως ένα σημαντικό επίτευγμα για την υπηρεσία, καθώς έδωσε στους συνδρομητές πρόσβαση σε ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια της χρονιάς εντελώς δωρεάν και μάλιστα τη πρώτη μέρα κυκλοφορίας. Επιπλέον, θα ήταν ένα σημαντικό boost για την Evolution, καθώς σήμαινε ότι εκατομμύρια παίκτες θα είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν το παιχνίδι από τη πρώτη μέρα κυκλοφορίας.

Η ανάπτυξη του Driveclub δεν ήταν χωρίς προκλήσεις. Το 2013, μόλις λίγες εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία του παιχνιδιού, ανακοινώθηκε ότι το παιχνίδι θα καθυστερούσε μέχρι τις αρχές του 2014. Η καθυστέρηση οφειλόταν σε προβλήματα με τα online στοιχεία του παιχνιδιού, το οποίο θεωρήθηκε βασικό μέρος του την κοινωνική εμπειρία του. Ο ίδιος ο Shuhei Yoshida δήλωνε τότε: ”Το Driveclub θα είναι ένα πραγματικά καινοτόμο, κοινωνικά συνδεδεμένο παιχνίδι αγώνων, αλλά η ομάδα χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να υλοποιήσει το όραμά της – και είμαι απολύτως βέβαιος ότι το παιχνίδι θα ξεπεράσει τις προσδοκίες σας.

Ωστόσο, όταν το παιχνίδι κυκλοφόρησε τελικά τον Οκτώβριο του 2014, έτυχε χλιαρής υποδοχής. Το παιχνίδι επικρίθηκε για την έλλειψη περιεχομένου, την κακή τεχνητή νοημοσύνη και τα πολλά bugs. Το online multiplayer μαστιζόταν επίσης από τεχνικά ζητήματα, τα οποία δυσκόλεψαν τη σύνδεση μεταξύ των παικτών. Ως αποτέλεσμα, πολλοί παίκτες εγκατέλειψαν το παιχνίδι αμέσως μετά την κυκλοφορία του και η φήμη του παιχνιδιού πληγώθηκε σοβαρά. Μάλιστα ανάγκασε τη Sony να πάρει πίσω την υποσχεσή της για δωρεάν διάθεση του παιχνιδιού στους PlayStation Plus συνδρομητές μέχρι να μπορούν οι server να ανταπεξέλθουν στη κίνηση και παράλληλα να δώσουν εξτρα χρόνο στους προγραμματιστές να δουλέψουν σε λύσεις.

Εντυπωσιακό παραμένει το γεγονός ότι ακόμη και ο τότε πρόεδρος της Sony Ευρώπης, Jim Ryan, δεν γνώριζε πότε θα γίνει διαθέσιμη η PlayStation Plus έκδοση του Drive Club. Τελικά αυτή έγινε διαθέσιμη ξανά στις 23 Ιουνίου του 2015, σχεδόν 8 μήνες μετά την ακυρωσή της.

Παρά τα πολυάριθμα updates και patches, το Driveclub δεν ανέκαμψε ποτέ πλήρως από την ασταθή κυκλοφορία του. Οι κριτικές για το παιχνίδι ήταν μικτές και πολλοί παίκτες ήταν απογοητευμένοι με την έλλειψη περιεχομένου και τα συνεχιζόμενα προβλήματα με τους servers.

Το 2016, η Sony ανακοίνωσε ότι έκλεινε τα Evolution Studios, επικαλούμενη «μια τακτική αναθεώρηση των πόρων και του προϋπολογισμού της SCE Worldwide Studios». Αυτό ήταν ένα θλιβερό τέλος για ένα στούντιο που είχε δημιουργήσει μερικά από τα πιο αγαπημένα Racing παιχνίδια της προηγούμενης δεκαετίας.

Παρά την προβληματική ανάπτυξή του και το τερματισμό του, το Driveclub παραμένει ένα ενδιαφέρον θέμα όσων αφορά τις προκλήσεις της ανάπτυξης και της κυκλοφορίας ενός μεγάλου Triple-A βιντεοπαιχνιδιού. Υπογραμμίζει επίσης τη σημασία των online λειτουργιών και πως μπορούν να ”κρεμάσουν” ένα τίτλο. Δεν είναι λίγες φορές όπου η Gaming βιομηχανία τρέφει τους κινδύνους του Overhype και της υπο-παροχής.

Από τον ενθουσιασμό που ανακοινώθηκε ως παιχνίδι της πρώτης ημέρα του PlayStation Plus μέχρι την απογοήτευση της προβληματικής κυκλοφορίας του, η κληρονομιά του παιχνιδιού θα είναι πάντα γλυκόπικρη.

You may also like