fbpx
Home HOT “Πλαφόν” στις αμοιβές εκατομμυρίων εντός της E.A. – από live services τα περισσότερα έσοδα

“Πλαφόν” στις αμοιβές εκατομμυρίων εντός της E.A. – από live services τα περισσότερα έσοδα

Γράφει ο/η Βύρωνας Αρβανιτης

Δύσκολοι καιροί για τα διευθυντικά στελέχη της Electronic Arts: το συμβούλιο των μετόχων της εταιρείας αποφάσισε να «κουρέψει», τόσο τις αυξήσεις στις ετήσιες αμοιβές τους, όσο και τα μπόνους – από τα τελευταία, εξαιρέθηκαν τα μπόνους σε μορφή μετοχών.

Συγκεκριμένα, συμφωνήθηκε μισθοί και μπόνους να μην ξεπερνούν από χρονιά σε χρονιά το τριπλάσιο των αρχικών ποσών. Τα μπόνους υπολογίζονται σε ποσοστό 60% βάσει της ετήσιας επίτευξης στόχων (όπως θα δείτε παρακάτω, οι «στόχοι» είναι δισεκατομμύρια). 

Ξεκινώντας από τη κορυφή, ο CEO Andrew Wilson, θα λάβει μόλις 83% αύξηση στον ετήσιο μισθό του σε σχέση με πέρυσι, αμειβόμενος με 39 εκατομ. δολάρια (το 2021 είχε λάβει 21 εκατομ. δολάρια). Σημειώνεται ότι τον Μάιο του 2020, ο Wilson είχε λάβει πακέτο παραμονής 48 εκατομ. δολαρίων.

Επίσης, ο ίδιος θα λάβει έξτρα αποζημίωση 8 εκατομ. σε μετρητά στην περίπτωση αποχώρησης. Όλα τα παραπάνω, όπως προαναφέραμε, δεν περιλαμβάνουν τα μπόνους σε μετοχές (τα φετινά ανέρχονται 32,8 εκατομμύρια).

Μειώσεις στις ετήσιες αποζημιώσεις θα υποστούν τα λοιπά διευθυντικά στελέχη: ο  Blake Jorgensen θα υποστεί μείωση 39%,  από $19.5 εκατομμύρια  σε $11.8. Η επικεφαλής των studio, Laura Miele, 30%, από $16.1 εκατομμύρια σε $11.2 (ενδεχομένως να «τιμωρήθηκε» για τα «χάλια» του τελευταίου παιχνιδιού “Battlefield”). Ο Kenneth Moss θα «πέσει» από τα $14.3 εκατομμύρια στα $9.7, δηλαδή 32% μείωση σε σχέση με πέρυσι. Μόνο ο επικεφαλής μάρκετινγκ, Chris Bruzzo, γλιτώνει το «τσεκούρι», λαμβάνοντας αύξηση 34% (από $7.2 σε  $9.7 εκατομμύρια).

Στο παρακάτω ενδοεταιρικό ενημερωτικό έγγραφο, θα δείτε αναλυτικά τις απολαβές και τα bonus των ανώτερων αυτών στελεχών:

Το Δ.Σ. δικαιολόγησε το μάλλον «κτηνώδες» μπόνους σε μετοχές του Wilson, αναφέροντας πως επί της θητείας του,από το 2013 ως σήμερα, η μετοχή της E.A. «εκτοξεύτηκε», από τα 27,6 δολάρια, στα 125,7 δολάρια το 2021.

Αν αναρωτιέστε πόσα δισεκατομμύρια «καθαρίζει» ετησίως ο αμερικανικός κολοσσός, αυτά αγγίζουν τα 6 δις ετησίως. Το σημαντικότερο είναι ότι τα περισσότερα από αυτά (71%), προέρχονται από live services και microtransactions (π.χ. από το FIFA Ultimate Teams), γεγονός που ίσως εξηγεί την «αλλεργία» της εταιρείας σε single player, story driven software.

Στο παρακάτω ενδοεταιρικό ενημερωτικό έγγραφο, θα δείτε αναλυτικά τα έσοδα της Electronic Arts για το 2021:

Πάντως, παρόμοιες αποφάσεις για «πλαφόν» στις συγκεκριμένες απολαβές, αναμένεται να λάβει και η πλειοψηφία των μετόχων, του έτερου αμερικανικού κολοσσού της Activision / Blizzard.

Πηγές: gamesindustry.biz, axios.com

You may also like