fbpx
Home JG Originals Πως φτάσαμε από τον Batman του Arkham στη Harley Quinn του Suicide Squad

Πως φτάσαμε από τον Batman του Arkham στη Harley Quinn του Suicide Squad

Γράφει ο/η Κώστας Παπαδόπουλος

Με τη κυκλοφορία του Suicide Squad: Kill the Justice League έρχεται το πολυναμαμενόμενο νέο βήμα της Rocksteady, μιας Rocksteady που σε διάστημα 9 ετών μας έδωσε μία από τις καλύτερες σειρές παιχνιδιών στην ιστορία του μέσου.

Για να δούμε όμως πως ξεκίνησαν όλα και τι μεσολάβησε για να φτάσουμε στο σήμερα.

Πως ξεκίνησαν όλα

Η Rocksteady Studios ιδρύθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2004 από τους Jamie Walker και Sefton Hill. Οι δύο τους παλιότερα εργάζονταν ως creative director και head of production στην Argonaut Games, μέχρι και το κλείσιμο της. Στο νέο τους ξεκίνημα έφεραν μαζί τους αρκετούς developers από την Argonaut. Ιδρυτικός επενδυτής της Rocksteady τότε (κατέχοντας το 25,1% των μετοχών της εταιρείας) ήταν η SCi Entertainment, η οποία στη πορεία μετονομάστηκε σε Eidos.

Το πρώτο παιχνίδι της Rocksteady ήταν το Urban Chaos: Riot Response το 2006. Πρόκειται για ένα first person shooter που αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας τη μηχανή γραφικών Havok και έγινε published από την Eidos Interactive για PlayStation 2 και Xbox.

Στο παιχνίδι ο ήρωας μας είναι μέλος ομάδας ΜΑΤ που καλείται να αντιμετωπίσει μία κακόφημη συμμορία  που έχει καταλάβει τη πόλη. Το παιχνίδι έτυχε μέτριων κριτικών και γενικά θα λέγαμε ότι “πέρασε και δεν ακούμπησε”.

ΚΑΘΩΣ ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ARKHAM, ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΚΑΙ SPOILERS ΓΙΑ ΤΗ ΠΛΟΚΗ ΤΟΥΣ

Batman Arkham Asylum: Πρώτη βουτιά στο κόσμο του Batman

Την άνοιξη του 2007 η Eidos αποκτά τα δικαιώματα από τη DC για να φτιάξει παιχνίδι Batman. Η Rocksteady αποφασίζει να ετοιμάσει και να δείξει ένα πρωτότυπο δείγμα στην Eidos, η οποία με τη σειρά της της επιτρέπει να παρουσιάσει επίσημα τη προσέγγιση της για το παιχνίδι. Το παιχνίδι αρχίζει να αναπτύσσεται και τον Σεπτέμβριο του 2007 μπαίνει σε στάδιο παραγωγής.

Στα πλαίσια της ανάπτυξης η Rocksteady δείχνει ζήλο και ξεκινά να δημιουργήσει τη πιο ολοκληρωμένη  Batman εμπειρία. Πρώτη και πολύ καθοριστική κίνηση για αυτό ήταν η επιλογή του Paul Dini για το σενάριο του παιχνιδιού. Ο Paul Dini είναι ένας από τους πιο γνωστούς συγγραφείς στην ιστορία των DC Comics και ήταν ένας από τους κεντρικούς συγγραφείς της ιστορικής σειράς Batman: The Animated Series, της σειράς που σε μεγάλο βαθμό καθορίζει έως και σήμερα τι είναι ο Batman.

Ο συγγραφέας Paul Dini, κυρίως γνωστός για τη δουλειά του στο Batman The Animated Series.

Από νωρίς αποφασίζεται ότι το παιχνίδι θα διαδραματίζεται στο Arkham Asylum και συνεπώς ότι ο Joker θα έπαιζε σημαντικό ρόλο σε αυτό. Βάση για την ιστορία αποτέλεσε το graphic novel του Grant Morisson Arkham Asylum: A Serious House on Serious Earth. Η αφήγηση του παιχνιδιού είναι επηρεασμένη από το Bioshock και συνεπώς το Arkham Asylum με τη σκοτεινή του ατμόσφαιρα αποτελεί το τέλειο setting.

Η Rocksteady προσηλωμένη στο στόχο της σχεδιάζει το παιχνίδι αυστηρά με βάση τις αρχές που ορίζουν τον χαρακτήρα του Batman.

Ο Batman δεν σκοτώνει και δεν οπλοφορεί. Με βάση αυτήν αρχή η Rocksteady αναπτύσσει το combat system του παιχνιδιού. Αυτό αποτέλεσε και τη μεγαλύτερη πρόκληση για το studio καθώς μέχρι τότε δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο με αυτό που είχαν στο μυαλό τους. Εν τέλει μετά από πολλές δοκιμές και υλοποιήσεις κατέληξαν σε combat system που δίνει μία flow αίσθηση μεταξύ των επιθέσεων και με απλό control scheme για να αντικατοπτρίζει την ευκολία με την οποία ο ήρωας μπορεί να εκτελέσει τις κινήσεις. Η προσθήκη των iconic gadgets συμπλήρωσε το combat και έδωσε ακόμα περισσότερη πιστότητα στο χαρακτήρα. Το εν λόγω σύστημα ήταν τόσο καλά υλοποιημένο και πρωτότυπο που επηρέασε τη βιομηχανία για τα επόμενα χρόνια.

Ο Batman ερευνά και δρα στο σκοτάδι. Με βάση αυτήν την αρχή σχεδιάζονται τα detective mode και stealth system. Η Rocksteady σχεδίασε το περιβάλλον του Arkham Asylum ώστε ο Batman να μπορεί να αλληλεπιδρά με αυτό και να το χρησιμοποιεί για τις ανάγκες της εκάστοτε πρόκλησης.

Για το κερασάκι στη τούρτα, η Rocksteady αποφασίζει να κάνει cast για τους ρόλους των Batman και Joker τους Kevin Conroy και Mark Hamill, οι οποίοι είναι ευρέως γνωστοί για τις αντίστοιχες ερμηνείες τους στο Batman: The Animated Series. Με αυτή τη κίνηση γίνεται σαφές ότι το παιχνίδι θέλει να δώσει στους fans τη πιο αυθεντική εμπειρία Batman που είχε γίνει έως τότε.

Οι Kevin Conroy και Mark Hamill ενσαρκώνουν τους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Όλα τα παραπάνω ενώνονται σαν κομμάτια παζλ και δημιουργούν το τελικό αριστουργηματικό αποτέλεσμα.

Η ιστορία του Batman Arkham Asylum ξεκινά με τον Batman να παραδίδει τον Joker στο άσυλο για κράτηση μετά από αποτυχημένο εγκληματικό σχέδιο του τελευταίου. Σύντομα όμως γίνεται αντιληπτό ότι αυτό ήταν επιθυμία του Joker εξ αρχής καθώς γρήγορα αποκτά έλεγχο του ασύλου και εγκλωβίζει τον Batman μέσα σε αυτό μαζί με πλήθος εγκληματιών και villains.

Μέσα από την εξέλιξη του παιχνιδιού βλέπουμε τον Batman να φτάνει στα όρια του και να καλείται να ξεπεράσει τον εαυτό του κατά τη διάρκεια μιας βραδιάς. Ο κάθε villain που αντιμετωπίζει αντικατοπτρίζει και μία πτυχή του.

Ειδική αναφορά αξίζει να γίνει στο encounter με τον Scarecrow. Αν και δεν αποτελεί τυπικά boss fight, καθώς δεν περιέχει μάχη, συνοψίζει άψογα τη ψυχολογική σύσταση του ήρωα μας. Αν και εξωτερικά μοιάζει άτρωτος μέσα του έχει αδυναμίες και φόβους. Μέσα από τα sequences αυτά βλέπουμε ξεκάθαρα τα τραύματα του παρελθόντος, την εμμονή σε αυτά και το φόβο για ένα τραγικό μέλλον. 

Το παιχνίδι κυκλοφορεί το 2009 και λαμβάνει τη καθολική αποδοχή από κριτικούς και παίχτες, καθιστώντας το το κορυφαίο superhero παιχνίδι που έχει κυκλοφορήσει έως τότε. Η επιτυχία αυτή οδήγησε τη Warner να εξαγοράσει τη Rocksteady και να την εντάξει στο δυναμικό της. To Arkham Asylum μπήκε και στο παγκόσμιο ρεκόρ Guinness ως το πιο αναγνωρισμένο superhero videogame, πρωτιά που μετέπειτα έχασε από το sequel του.

Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης το studio χρειάστηκε να περιορίσει αρκετά το όραμα του και να αφαιρέσει ιδέες και χαρακτήρες/villains, καθώς υπήρχε κίνδυνος να “μπουκώσει” ασφυκτικά το παιχνίδι. Παρ ’όλα αυτά οι ιδέες αυτές δεν πετάχτηκαν αλλά κρατήθηκαν για το sequel. Για αυτό το λόγο προστέθηκε στο παιχνίδι ένα μυστικό δωμάτιο (ως easter egg) στο οποίο αποκαλυπτόντουσαν τα μελλοντικά σχέδια του διευθυντή του ασύλου Quincy Sharp για το Arkham City.

Τo μυστικό δωμάτιο με τα σχέδια για το Arkham City.

Batman Arkham City: Το τέλειο γίνεται τελειότερο

Μετά την επιτυχία του Arkham Asylum η δημιουργία ενός sequel ήταν αυτονόητη. Οι ιδέες άλλωστε υπήρχαν στο τραπέζι από πριν. Έχοντας έτοιμη τη βάση το στοίχημα πλέον είναι πως μπορεί να γίνει καλύτερο κάτι που είναι ήδη άψογο.

Στο ηνία του σεναρίου επιστρέφει ο Dini και μαζί του το cast των ηθοποιών από το πρώτο παιχνίδι, οι οποίοι ξεχώρισαν με τις ερμηνείες τους.

Η μεγαλύτερη αλλαγή έρχεται στο κόσμο του παιχνιδιού καθώς από το άσυλο του Arkham μεταφερόμαστε στην ομώνυμη πόλη. Για τις ανάγκες του διευρυμένου χάρτη το studio βελτίωσε τη πλοήγηση και το gliding, ώστε να μπορεί ο παίχτης να μπορεί ελεύθερα να διασχίζει σοκάκια και να πετάει ψηλά.

Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης υπήρχαν σκέψεις να προστεθεί multiplayer mode στο παιχνίδι, το οποίο όμως απορρίφθηκε γρήγορα καθώς το studio ήθελε να επικεντρωθεί στο single player κομμάτι.

Ο μεγαλύτερος χάρτης έδωσε στους developers και μεγαλύτερο αφηγηματικό καμβά για να ξεδιπλώσουν τις ιδέες τους. Έτσι προσθέτουν περισσότερα side missions και  περισσότερους villains ώστε να δημιουργήσουν μεγαλύτερη πρόκληση στον Batman.

Το σενάριο βρίσκει ένα κομμάτι του Gotham να έχει μετατραπεί σε φυλακή, στεγάζοντας όλους τους villains του Batman, υπό τον έλεγχο του Hugo Strange. Ο Strange έχοντας γνώση της μυστικής ταυτότητας του Batman, γεγονός που καθιστά τον ήρωα μας ευάλωτο απέναντι του, χρησιμοποιεί τις αδυναμίες του για να τον διαλύσει ψυχικά. Χαρακτηριστικό είναι το σημείο όπου ο ήρωας μας στέκεται πάνω από το σημείο που δολοφονήθηκαν οι γονείς του και ακούγονται τα λόγια του Strange να διεισδύουν στο τραύμα του.

Στο Arkham City βρίσκεται και ο Joker, πλέον ετοιμοθάνατος από το δηλητήριο που υπάρχει μέσα του μετά τα γεγονότα του πρώτου παιχνιδιού. Καταφέρνοντας να δηλητηριάσει τον Batman με το ίδιο δηλητήριο τον εξαναγκάζει να αναζητήσει και εκείνος τη θεραπεία για να μπορέσουν να σωθούν. Κατά τη διάρκεια της βραδιάς ο ήρωας μας ισορροπεί ανάμεσα στην επιβίωση και στη μάχη για το κοινό καλό. Μέσα από αυτό τονίζεται και η αντίθεση των δύο χαρακτήρων (Batman και Joker), καθώς βλέπουμε τι είναι διατεθειμένος να κάνει ο καθένας τους για τον ίδιο στόχο.

Πάντα στο πλάι του είναι ο Alfred, η πατρική του φιγούρα. Η Rocksteady συνετά τον συμπεριέλαβε στο παιχνίδι καθώς είναι αυτός που τη κρίσιμη στιγμή θα δώσει στον ήρωα μας την απαραίτητη ώθηση να ακολουθήσει το καθήκον του.

Για το φινάλε του παιχνιδιού η Rocksteady παίρνει μια πολύ γενναία απόφαση, αποφασίζει να σκοτώσει τον Joker. Μία απόφαση η οποία μπορούσε να αποτύχει παταγωδώς αν εκτελούνταν άτσαλα. Παρ ’όλα αυτά το studio μέσα από την εκτέλεση αποδεικνύει ότι κατανοεί απόλυτα τη ψυχοσύνθεση και τις αξίες των χαρακτήρων αυτού του σύμπαντος.

Με το πέρας της τελικής μάχης ο Batman καταφέρνει να πάρει τη δική του δόση από το αντίδοτο. Κρατώντας στα χέρια του την υπόλοιπη δόση αρχίζει να αναρωτιέται αν πρέπει να τη χρησιμοποιήσει για να σώσει τον Joker, καθώς ότι έχει κάνει ο τελευταίος στη ζωή του έχει καταλήξει σε θάνατο και δυστυχία. Μη έχοντας υπομονή ο Joker επιτίθεται στον Batman, κάνοντας τον να καταστρέψει ακούσια το φιαλίδιο. Ο Joker, πλέον στα πρόθυρα του θανάτου, ακούει τον Batman να του εξομολογείται ότι παρά τα όσα έκανε εκείνος θα τον έσωζε και πεθαίνει γελώντας.

Το παιχνίδι κυκλοφορεί το 2011 και αποθεώνεται από κοινό και κριτικούς, ξεπερνώντας το πήχη που είχε θέσει το προηγούμενο παιχνίδι. 

Batman Arkham Knight: Το κλείσιμο της τριλογίας και τα πρώτα σημάδια πτώσης

Με την ολοκλήρωση του Arkham City η Rocksteady ξεκινά τη παραγωγή του τρίτου παιχνιδιού της σειράς. Με τη Warner Bros Montreal στο ενδιάμεσο να κυκλοφορεί το εγκληματικά υποτιμημένο Batman Arkham Origins, το studio είχε όλο το χρόνο στη διάθεση του να εργαστεί. Με τη μετάβαση στην 8η γενιά κονσολών πλέον είχε την απαραίτητη “ιπποδύναμη” για να υλοποιήσει τις ιδέες του.

Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση πήγαν όλα τέλεια. Κατά τη προσωπική μου γνώμη το Arkham Knight, αν και πολύ καλό παιχνίδι, είναι υποδεέστερο από  τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς.

Με το τέλος της ανάπτυξης του Arkham City ο Paul Dini μυστηριωδώς απομακρύνεται από το project. Με τον αρχιτέκτονα των δύο πρώτων παιχνιδιών πλέον εκτός η Rocksetady ορίζει δική της ομάδα συγγραφέων για το σενάριο.

Το cast διατηρεί το βασικό κορμό του και κάνει δύο πολύ σημαντικές προσθήκες. Στο ρόλο του επιθεωρητή Gordon έχουμε τον Jonathan Banks (Breaking Bad, Better Call Saul) και στο ρόλο του Scarecrow τον John Noble (Lord of the Rings, Sleepy Hollow, Fringe).

Οι Jonathan Banks και John Noble αποτελούν τις νέες προσθήκες του cast.

Με τη δύναμη του νέου hardware το studio έχει τη δυνατότητα να υλοποιήσει πλήρως το όραμα του. Η βασικότερη προσθήκη που πραγματοποιεί είναι αυτή του Batmobile, του iconic οχήματος του ήρωα μας. Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι πλέον μεγαλύτερος, καθώς περιέχει ολόκληρο το Gotham, και τα μοντέλα των χαρακτήρων ξανασχεδιάζονται, έχοντας πλέον πολύ μεγαλύτερη λεπτομέρεια. Τεχνικά το παιχνίδι είναι άρτιο και μέχρι και σήμερα είναι από τα ομορφότερα παιχνίδια που κυκλοφορούν εκεί έξω.

Κατά τη διάρκεια της προώθησης του παιχνιδιού μαθαίνουμε ότι ο βασικός villain, μαζί με τον Scarecrow, είναι ο Arkham Knight, από τον οποίο προέρχεται και ο τίτλος του παιχνιδιού. Πρόκειται για έναν villain που έχει τα ίδια skills με τον Batman και γνωρίζει όλες τις τακτικές του. Όπως ήταν φυσικό επακόλουθο οι περισσότεροι σκεφτήκαμε ότι ο Arkham Knight στη πραγματικότητα είναι ο Jason Todd (πρώην Robin) και ότι πρόκειται για παραλλαγή του Red Hood. Η Rocksteady μέχρι και τη κυκλοφορία του παιχνιδιού διέψευδε τη θεωρία αυτή και επέμενε πως ο Arkham Knight είναι πρωτότυπος χαρακτήρας και πως δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Φανταστείτε την έκπληξη μας λοιπόν όταν παίζοντας το παιχνίδι διαπιστώσαμε ότι όντως ήταν ο Jason Todd. Δυστυχώς το studio δεν εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να δώσει κάτι πρωτότυπο μέσα από τον χαρακτήρα του Arkham Knight παρά προτίμησε να πει μια παραλλαγή της ιστορίας του Red Hood.

Με τη κυκλοφορία του παιχνιδιού άρχισαν να εμφανίζονται και άλλες αστοχίες.

Για να καταστήσουν ουσιαστική τη προσθήκη του Batmobile στο παιχνίδι οι developers το σχεδίασαν σαν να είναι οντότητα του παιχνιδιού που συμμετέχει σε combat και stealth scenarios, όπως και ο Batman. Αυτό επιτεύχθηκε δίνοντας του τη δυνατότητα με το πάτημα ενός κουμπιού να μετατρέπεται σε tank. Δυστυχώς όμως στο gameplay η εμπειρία του χειρισμού του δεν ήταν καθόλου ευχάριστη. Οι κατά μέτωπο μάχες είναι υπερβολικά πολλές και επαναλαμβανόμενες και τα stealth sections είναι χρονοβόρα και κουραστικά,  απαιτώντας να κρύβεσαι από άλλα tanks και τη κατάλληλη στιγμή να βρεθείς πίσω τους για να τα εξοντώσεις. Σαν να μην έφτανε αυτό το παιχνίδι φρόντιζε σεναριακά να μας υποχρεώνει να το χρησιμοποιούμε δίχως δίνοντας μας εναλλακτική επιλογή για να προχωρήσει η πλοκή. 

Το Batmobile στη tank μορφή του.

Η εισαγωγή του Batmobile επηρέασε και το ρόλο του Riddler στο παιχνίδι. Ο Riddler είναι παρών σε όλα τα παιχνίδια της σειράς, γεμίζοντας τη κάθε περιοχή με γρίφους και challenges. Για τις ανάγκες του Arkham Knight όμως βλέπουμε τον Riddler να έχει κατασκευάσει υπόγειες πίστες σε όλο το Gotham για να προκαλέσει τον Batman να κάνει καλύτερο χρόνο ανά γύρο με το αυτοκίνητο του και να τον αντιμετωπίζει στο τέλος χρησιμοποιώντας mech στολή. Η συγκεκριμένη προσέγγιση δεν ταιριάζει καθόλου ούτε στο χαρακτήρα των κόμικς ούτε και στο χαρακτήρα των προηγούμενων παιχνιδιών. Ο σκοπός του Riddler είναι πάντα να αποδεικνύει μέσα από την παρανοϊκή οπτική του ότι είναι πνευματικά ανώτερος του Batman.

Η πλοκή του παιχνιδιού ξεκινά με τον Scarecrow υπό την απειλή χημικής βόμβας να εκκενώνει το Gotham. Οι μόνοι που μένουν πίσω είναι οι δυνάμεις της αστυνομίας και ο Batman. Προσπαθώντας να σταματήσει τον Scarecrow, ο Batman ανακαλύπτει ότι μαζί του είναι ο Arkham Knight, ένας villain αγνώστου ταυτότητας που δείχνει να ξέρει τα πάντα για εκείνον.

Και καθώς προχωράει η πλοκή, με τον ήρωα μας να εντείνει τις προσπάθειες του να σταματήσει τον Scarecrow, ξαφνικά εμφανίζεται ο Joker. Λόγω του δηλητηρίου που είχε μέσα του στο Arkham City, o Batman αρχίζει να μεταλλάσσεται σε εκδοχή του Joker. Οι συγγραφείς ουσιαστικά επιλέγουν να  χρησιμοποιήσουν το σεναριακό τρικ της παραίσθησης για να δικαιολογήσουν την “ανάσταση” του. Προσωπικά δεν θεωρώ κακή σκέψη να έχουμε τον Batman να μάχεται, κατά τη διάρκεια της πιο δύσκολης βραδιάς της ζωής του, να διατηρήσει τη ψυχική του διαύγεια και τη λογική του, και η οπτικοποίηση αυτής της μάχης να έρχεται με τη μορφή του Joker. Παρ ’όλα αυτά όμως αυτή η επιλογή είχε ως αποτέλεσμα να παραμεριστεί αφηγηματικά ο βασικός ανταγωνιστής. Κατά τη διάρκεια του campaign ο Scarecrow δεν έχει κάποιο βασικό κίνητρο ή ουσιαστικό λόγο για τις πράξεις του. Απλά θέλει να γεμίσει το Gotham με φόβο.

Καθώς προχωράει η ιστορία κάνει την εμφάνιση του ο Arkham Knight, ο οποίος δείχνει να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά από τον Batman, γνωρίζοντας τα πάντα για εκείνον. Εδώ προκύπτει και άλλο ένα πρόβλημα του παιχνιδιού, η έλλειψη ουσιαστικών boss fights. Κατά τη διάρκεια της ιστορίας αντιμετωπίζουμε τον Arkham Knight 4 φορές, με τη κάθε μία να είναι πιο απογοητευτική από την άλλη. Τη πρώτη φορά τον αντιμετωπίζουμε μέσα σε ελικόπτερο με το Batmobile. Τη δεύτερη μας κυνηγάει σε ένα υπόγειο τούνελ με ένα τεράστιο γεωτρύπανο και προσπαθούμε να του ξεφύγουμε με το Batmobile (το οποίο στο συγκεκριμένο segment είναι λες και οδηγάμε μπαλάκι του pinball). Τη τρίτη φορά τον αντιμετωπίζουμε μέσα σε tank πάλι με το Batmobile. Τη τέταρτη φορά, που πλέον έχει αποκαλυφθεί η ταυτότητα του, προσπαθούμε μέσα σε ένα δωμάτιο να βρεθούμε κρυφά κάτω από τη θέση που βρίσκεται για να εκτελέσουμε το ίδιο  takedown 3 φορές και να νικήσουμε. Δεδομένου ότι η σειρά έχει δώσει αξιομνημόνευτα boss fights (Mr Freeze-Arkham City) και με το Arkham Origins να έχει δώσει ένα επικό boss fight με τον Deathstroke, θα περίμενε κανείς η μάχη με τον Arkham Knight να θύμιζε κάτι τέτοιο. Με βάση ποιοι είναι αντιμέτωποι θα έπρεπε να είχαμε μία επική μάχη με γρήγορες εναλλαγές μεταξύ gadgets και χτυπημάτων και αλλεπάλληλες προσαρμογές τακτικής και από τους δύο. Να σημειωθεί ότι στο endgame του παιχνιδιού συναντάμε τον Deathstroke μόνο και μόνο για να τον αντιμετωπίσουμε σε tank πάλι με το Batmobile.

Στο Arkham Knight δοκιμάζεται και η σχέση του Batman με τον επιθεωρητή Gordon, έναν από τους πιο έμπιστους συμμάχους του. Στις αρχές του παιχνιδιού ο Gordon μαθαίνει ότι για πολλά χρόνια η κόρη του δούλευε εν αγνοία του με τον Batman ως Oracle. Η αποκάλυψη τον κλονίζει σε σημείο που τον ωθεί να απομακρυνθεί από τον ήρωα μας νιώθοντας προδομένος. Με το πέρας της τελικής μάχης με τον Arkham Knight, οι Gordon και Batman κατευθύνονται στη ταράτσα του κτιρίου για να αντιμετωπίσουν τον Scarecrow που έχει αιχμάλωτη τη Barbara. Καθώς ανεβαίνουν έχουμε την αποκάλυψη ότι ο Gordon πάντα γνώριζε τη πραγματική ταυτότητα του Batman. Πλέον οι δύο χαρακτήρες, έχοντας όλα τους τα χαρτιά ανοιχτά, αναγνωρίζουν το πόσο ίδιοι είναι και το πόσο είναι διατεθειμένοι να κάνουν τα πάντα για την οικογένεια τους. Εδώ η σχέση των δύο αντρών κάνει το κύκλο της.

Εν τέλει ο Batman καταφέρνει να κατευνάσει τη μετάλλαξη και να σταματήσει τον Scarecrow, με ένα τίμημα όμως. Όλος ο κόσμος πλέον γνωρίζει τη πραγματική του ταυτότητα. Έχοντας πλέον σώσει τη πόλη ενεργοποιεί το Knightfall Protocol, που έχει ως αποτέλεσμα με το που εισέρχεται στην οικία του αυτή να καταστρέφεται ολοσχερώς, αφήνοντας ερωτηματικά για το τι απέγινε ο ίδιος.

Δυστυχώς και σε αυτό το σημείο απογοητεύει η Rocksteady καθώς αποτυγχάνει να δώσει έναν οριστικό και σαφές επίλογο στη τριλογία. Τι απέγινε ο Batman; Η μυστηριώδης φιγούρα που βλέπουμε στο τέλος ποιος είναι; Είναι ο ίδιος ο Batman που επέζησε, είναι κάποιος άλλος, είναι μία παραίσθηση; Το τι απέγινε ο ήρωας μας θα το μάθουμε χρόνια μετά μέσα από τη προώθηση του επόμενου παιχνιδιού της. Το studio επιλέγει να αφήσει ημιτελές το κλείσιμο για να μείνει ένα παραθυράκι ανοιχτό για τυχόν μελλοντική επιστροφή και για να προωθήσει το season pass του.

Παρά τα αρνητικά που αναφέρθηκαν το Arkham Knight αποτελεί έναν αξιόλογο τίτλο που πιο πολύ θυμίζει χαμένη ευκαιρία παρά κακό παιχνίδι. Το παιχνίδι κυκλοφορεί το 2015 και λαμβάνει θετική ανταπόκριση από κριτικούς και παίχτες αλλά σε πιο μετριασμένο επίπεδο σε σχέση με τα δύο προηγούμενα παιχνίδια.

Μετά τα Arkham τι;

Με το κλείσιμο της τριλογίας, και τη πειραματική κυκλοφορία του Batman Arkham VR το 2016, όλοι αναρωτιόμασταν ποιο θα είναι το επόμενο βήμα της Rocksteady. Μέσα στα επόμενα χρόνια έβγαιναν φήμες που συνέδεαν το studio με διάφορα projects, από παιχνίδι Superman, Damian Wayne Batman μέχρι και online multiplayer τίτλο. Χωρίς να επιβεβαιώνεται τίποτα από αυτά περιμέναμε σε κάθε μεγάλη έκθεση μήπως έχουμε κάποια ανακοίνωση από το studio, με αυτή όμως να μην έρχεται ποτέ. Η 8η γενιά κονσολών έκλεισε με τη Rocksteady να έχει κυκλοφορήσει μόλις ένα παιχνίδι σε αυτή και αυτό στις αρχές της.

Εν τέλει τον Αύγουστο του 2020 παίρνουμε την ανακοίνωση που περιμέναμε.

Και το όνομα αυτού

Στο DC FanDome του 2020 ανακοινώνεται ότι το νέο παιχνίδι της Rocksteady είναι το Suicide Squad: Kill the Justice League. Η ανακοίνωση συνοδεύεται με cinematic trailer που απεικονίζει τους Harley Quinn, Deadshot, King Shark και Captain Boomerang  να αντιμετωπίζουν το στρατό του Brainiac υπό τις εντολές της Amanda Waller. Η ανατροπή έρχεται στο τέλος του trailer όπου αποκαλύπτεται ότι η Justice League είναι υπό τον έλεγχο του Brainiac και συμμετέχει στην εισβολή στη Γη.

Η αρχική αντίδραση στην ανακοίνωση είναι θετική με το παιχνίδι να μοιάζει στα χαρτιά ικανό να συμβαδίσει με τα υψηλά στάνταρ που έχει θέσει η Rocksteady τα προηγούμενα χρόνια. Μαζί με την ανακοίνωση μαθαίνουμε επίσης ότι το παιχνίδι ανήκει στο ίδιο σύμπαν με τα Arkham και διαδραματίζεται 5 χρόνια μετά το Arkham Knight.

Η αρχική αυτή αντίδραση όμως με το πέρασμα των μηνών θα αρχίσει να μετριάζεται καθώς μαθαίνουμε περισσότερα νέα για το παιχνίδι.

Αρχικά η Rocksteady ανακοινώνει ότι το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί με κύριο άξονα το online co-op gameplay αλλά θα μπορεί να παιχτεί και solo. Όχι ιδιαίτερα ανησυχητικό μέχρι εδώ. Φτάνοντας στον Μάρτιο του 2022 η Rocksteady ανακοινώνει ότι το παιχνίδι θα καθυστερήσει για το 2023, χωρίς να έχουμε δει το παραμικρό δείγμα gameplay.

Στα τέλη της ίδιας χρονιάς έχουμε την είδηση-έκπληξη ότι οι ιδρυτές της Rocksteady Jamie Walker και Sefton Hill αποχωρούν αιφνιδίως, σκορπίζοντας προβληματισμούς για τη κατάσταση του studio.

Στα Game Awards του 2022 επιβεβαιώνεται η παρουσία του Batman στο παιχνίδι, όπου θα έχουμε και τη τελευταία ερμηνεία του αδικοχαμένου Kevin Conroy. Ουσιαστικά μέσα από αυτό το trailer ανακαλύπτουμε ότι ο Batman επιβιώνει μετά το τέλος του Arkham Knight.

Η τελευταία ερμηνεία του Kevin Conroy ως Batman θα είναι στο Suicide Squad: Kill the Justice League.

Και φτάνει η ώρα που θα δούμε το πρώτο gameplay του παιχνιδιού μέσα από το State of Play event της Sony το Φεβρουάριο του 2023. Δυστυχώς όμως αυτό που είδαμε απείχε πολύ από αυτό που φανταζόμασταν. Το παιχνίδι αποδεικνύεται ότι είναι ένα third person co-op looter shooter το οποίο μοιάζει περισσότερο με Crackdown και Fortnite παρά με Arkham παιχνίδι. Σαν να μην έφτανε αυτό το studio ανακοινώνει ότι για να παιχτεί το single player campaign η κονσόλα χρειάζεται να είναι συνέχεια συνδεδεμένη στο internet και ότι το παιχνίδι θα διαθέτει battle pass.

Για να γίνει ακόμα χειρότερο η Warner Bros. ανακοινώνει ότι έχει σκοπό να επικεντρωθεί στη δημιουργία παιχνιδιών υπηρεσίες, ουσιαστικά επιβεβαιώνοντας ότι ο publisher επηρέασε τη δομή και την ανάπτυξη του παιχνιδιού.

Η κατακραυγή του κόσμου είναι τόσο μεγάλη που, από εκεί που το παιχνίδι θα κυκλοφορούσε το Μάιο του 2023, τρώει επ’ αόριστον  αναβολή για το 2024 ώστε να μπορέσει το studio να το διορθώσει. Εν τέλει το παιχνίδι κλειδώνει με ημερομηνία κυκλοφορίας στις 2 Φεβρουαρίου 2024. Από τα πρώτα επίσημα hands on previews δυστυχώς μαθαίνουμε ότι δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα από τη δομή του παιχνιδιού και ότι παραμένει ένα online game as a service παιχνίδι.

Λίγες μέρες πριν τη κυκλοφορία οι παίχτες που αγόρασαν τη Deluxe Edition δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο παιχνίδι λόγω τεχνικού προβλήματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουν προσωρινά οι servers, δημιουργώντας ανησυχία για τη κατάσταση στην οποία θα κυκλοφορήσει το παιχνίδι.

Τελευταίες σκέψεις

Όπως όλα δείχνουν το παιχνίδι θα είναι κάτι τελείως διαφορετικό  από ότι είχαμε συνηθίσει από τη Rocksteady. Τα ολοφάνερα σημάδια που είναι μπροστά μας “φωνάζουν” ότι ίσως αυτός ο τίτλος να αποτελέσει τη ταφόπλακα του studio. Προσωπικά, όντας παίχτης που έχει δεθεί με τα παιχνίδια της στο παρελθόν, διατηρώ μέσα μου μια μικρή ελπίδα ότι το παιχνίδι θα έχει έστω κάτι που να θυμίζει τη παλιά καλή Rocksteady. Τη Rocksteady που με περίσσιο μεράκι έχτισε ένα από τα καλύτερα υπερηρωικά σύμπαντα ανεξαρτήτου μέσου.  

Περισσότερα στις 2 Φεβρουαρίου λοιπόν.

You may also like