Πόζες & πίξελ: όταν «καυτά» μοντέλα διαφήμιζαν βιντεοπαιχνίδια
Μπορεί τα σημερινά παιχνίδια να προτιμούν infuencers, ηθοποιούς και διαδικτυακές καμπάνιες, για να διαφημιστούν, αλλά τη δεκαετία του ‘80 και του ‘90, τα τμήματα marketing των εκδοτών βιντεοπαιχνιδιών ήταν υπέρ μιας πιο …αποκαλυπτικής προσέγγισης του κοινού. Ήταν άλλωστε η εποχή που διαδέχθηκε τη σεξουαλική απελευθέρωση των 70’s, με εντυπωσιακά μοντέλα να κατακλύζουν τα βίντεο κλιπ ποπ μουσικής, τα paddock της Formula 1 και φυσικά, τα εξώφυλλα.

Σε αυτά τα εξώφυλλα, κυρίως στα αποκαλούμενα «νεανικά» περιοδικά, αλλά και στα έντυπα του ειδικού Τύπου, οι gaming publishers θα στόχευαν ώστε να τραβήξουν την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προσοχή του αναγνώστη, ελλείψει άλλων μέσων. Το ίντερνετ, άλλωστε, βρισκόταν σε υποτυπώδη μορφή και ο τηλεοπτικός χρόνος κόστιζε πανάκριβα. Και ο προφανής τρόπος ήταν να επιστρατεύσουν …επαγγελματίες, οι οποίες, όπως θα δείτε, δεν απογοήτευσαν με την εργασία τους!
Ας δούμε πρώτα μερικές διαφημίσεις από την εποχή των arcades. Θα διαπιστώσετε ότι η KONAMI έδειξε ιδιαίτερο διαφημιστικό «ζήλο», αλλά και η SEGA δεν δίστασε να τη μιμηθεί, ενώ οι αμερικανικές εταιρείες “coin op” ήταν ήδη πρωτοπόρες:







Καθώς οι gamers εγκατέλειπαν σταδιακά τα «ουφάδικα», οι αντίστοιχες διαφημίσεις τέθηκαν στην υπηρεσία των home computers και των κονσολών. Στη πρώτη περίπτωση, ξεχωρίζει η διαφήμιση για το κλασικό παιχνίδι στρατηγικής “Defender of the Crown” του 1986, αλλά και του cult horror adventure “Elvira: mistress of the dark” του 1990:

Στη δεύτερη περίπτωση, τόσο τα μαγαζιά που πωλούσαν περιφερειακά για κονσόλες όσο και οι ίδιοι οι console manufacturers, δεν δίστασαν να εκμεταλλευτούν την υποχώρηση των «ταμπού» στη διαφήμιση, τάση που έλαβε χώρα στις αρχές των nineties. Ακόμα και η …family friendly Nintendo δεν απείχε από το χορό, με κάποιες «σκανδαλιστικές» καμπάνιες για το Gameboy. Την ίδια εποχή, η SNK προμοτάρει τη κονσόλα Neo Geo ως «αντροχωρίστρα», ενώ ίσως η πιο τολμηρή διαφήμιση παιχνιδιού ήταν αυτή για το παιχνίδι τένις “Davis Cup World Tour” του Mega Drive:


Στη περίπτωση του Mega Drive και του Mega CD, η Sega πάντως φαίνεται να το «τερμάτισε», εκμεταλλευόμενη ένα σχεδόν ολόκληρο τεύχος του περιοδικού Penthouse! Συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος 29, πλαισίωσε τα προϊόντα της, όχι μόνο με τον πρωταθλητή της Φόρμουλα 1, Damon Hill, αλλά κυρίως, με τα κάλλη της Σκωτσέζας Kirsten Imrie:



Καθώς ερχόμασταν στο τέλος της δεκαετίας του ‘90, η αυξανόμενη πολιτική ορθότητα ήθελε τις γυναίκες στις διαφημίσεις να εμφανίζονται περισσότερο δυναμικές. Ήταν η εποχή του «φαινομένου» Tomb Raider, με μια σειρά από live models να ενσαρκώνουν την Lara Croft στα περιοδικά και στις εκθέσεις τύπου Ε3. Μερικές από αυτές ήταν οι Nell McAndrew, Lara Weller και η μετέπειτα ηθοποιός Rhona Mitra:



Τιμητική αναφορά αξίζει επίσης να κάνουμε στην Kerri Ann Hoskins, το μοντέλο που ενσάρκωσε τη Sonya Blade στο Mortal Kombat 3. Η Hoskins όχι μόνο συμμετείχε στις διαφημιστικές καμπάνιες της εποχής, αλλά και φωτογραφήθηκε πρόσφατα για την επέτειο των 25 χρόνων της σειράς Mortal Kombat – και όπως βλέπετε διατηρείται ετοιμοπόλεμη και έτοιμη να σκορπίσει …fatalities:

Και αν νομίζατε ότι στο παρόν αφιέρωμα, θα παραθέταμε μόνο κυρίες, κάνετε λάθος – το τελευταίο μοντέλο που θα σας δείξουμε, είναι ο γνωστός μας από τις ταινίες «ερωτικού ρεαλισμού», Rocco Siffredi. Ο Siffredi, ο οποίος πέρα από πορνοστάρ είχε ασχοληθεί και με το μόντελινγκ, συμμετείχε το 1999 στη γαλλική διαφήμιση του παιχνιδιού Trickstyle για το Sega Dreamcast:

Κλείνουμε το ιδιαίτερο αυτό αφιέρωμα, με τρόπο καλοκαιρινό και ελληνικό – το παρακάτω εξώφυλλο του καλοκαιρινού τεύχους του περιοδικού PIXEL για το 1986. Το εξώφυλλο είχε επιμεληθεί ο Έκτορας Χαραλάμπους και ο φωτογράφος Κώστας Ελευθεράκης και, μπορείτε να το βρείτε, όπως και όλα τα τεύχη του περιοδικού, σε ελεύθερη μορφή, στο αντίστοιχο site της Compupress. Όπως βλέπετε, ο Commodore 64 της φωτογραφίας πλαισιώνεται από ένα ιδιαίτερα «χυμώδες» …περιφερειακό!

Η παρέα του joystick.gr σας εύχεται καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!
του Βύρωνα Αρβανίτη