Με το 2024 να φτάνει σιγά σιγά προς το τέλος του καλούμαστε για ακόμα μία φορά να αναδείξουμε τα παιχνίδια που ξεχωρίσαμε. Τα παιχνίδια που μας ενθουσίασαν, που μας πρόσφεραν αξέχαστες εμπειρίες και που μας συντρόφευσαν, τόσο στις όμορφες όσο και στις άσχημες στιγμές. Σαν χρονιά το 2024 δεν αποτέλεσε εξαίρεση όσον αφορά το πλήθος και το εύρος των κυκλοφορίων που άφησαν το στίγμα τους. Σαν Joystick λοιπόν, με μεγάλη μας χαρά σας παρουσιάζουμε τα παιχνίδια που μας άγγιξαν λίγο παραπάνω από τα άλλα και θεωρούμε ότι αξίζουν μία τιμητική αναφορά.
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Τζίμης Γίγας
“Έχει σουρουπώσει και το σκοτάδι σιγά σιγά τυλίγει τη Ζώνη. Το detector μου χτυπάει σαν τρελό – ένα artifact βρίσκεται κάπου κοντά, το νιώθω. Όμως, πριν προλάβω να εντοπίσω την ακριβή του θέση μου την πέφτουν bandits μέσα από τις σκιές. Τα πυρά τους με αναγκάζουν να τρέξω, ενώ η έλλειψη σφαιρών, επειδή δεν πέρασα από το stash νωρίτερα, κάνει την κατάσταση απελπιστική. Ξαφνικά, ο καιρός αλλάζει και κεραυνοί αρχίζουν να σκάνε τριγύρω, φωτίζοντας στιγμιαία το τοπίο με την εκτυφλωτική τους λάμψη. Οι φωνές και οι ριπές απομακρύνονται, το χάος τους αποδιοργανώνει. Σταματάω, παίρνω μια ανάσα και προσπαθώ να χαλαρώσω. Και τότε, ο ασύρματος σπάει τη σιωπή. Ένα σήμα – κάποιος φρουρός ζητάει βοήθεια, η φωνή του γεμάτη απόγνωση. Ένας συνάδελφός του αιμορραγεί, ετοιμοθάνατος, κι εγώ ακούω την αγωνία τους να διαπερνάει το θόρυβο της καταιγίδας. Κοιτάζω γύρω μου. Ένα τεράστιο, σκοτεινό εργοστάσιο ξεπροβάλλει στον ορίζοντα, επιβλητικό και ανατριχιαστικό. Ξέρω ότι δεν πρέπει να πάω εκεί, ξέρω ότι δεν θα μου βγει σε καλό. Αλλά τα πόδια μου κινούνται από μόνα τους. Πλησιάζω, με το όπλο σφιχτά στα χέρια και τον φόβο να φωλιάζει στο πίσω μέρος του μυαλού μου.” Αυτό είναι το Stalker 2. Και αυτή είναι μόνο μία από τις πολλές ιστορίες που δημιουργεί. Αυτό είναι το αγαπημένο μου παιχνίδι για φέτος!
Silent Hill 2 Remake

Μάκης Δεστούνης
Αγαπημένο παιχνίδι για φέτος το Silent Hill 2 Remake. Απίστευτη αναβίωση και αναβάθμιση ενός θρυλικού τίτλου που αγαπήθηκε και προσφέρε μπόλικες ανατριχίλες στα 00s. Η Bloober, παρα την αμφισβήτηση που δέχτηκε σε ότι είχε να κανει με τις ικανότητες της και παρα τον χλευασμό που δέχτηκε με το προτελευταίο τρέιλερ του παιχνιδιού που έδωσε στην δημοσιότητα, διέψευσε τους πάντες δίνοντας στο κοινό ένα από τα καλύτερα Remakes και ένα από τα καλύτερα Horror των τελευταίων 10 ετών, με υποδειγματικες αλλαγές οι οποίες κατάφεραν να το διαφοροποιησουν δραματικά από τον προκάτοχό του. Εμένα προσωπικά η αίσθηση που μου άφησε ήταν εξαιρετικά διαφορετική σε σχέση με το Original και πραγματικά το λάτρεψα.
Βασίλης Κυριαφίνης
Στις πολλές συζητήσεις που κάναμε στο Triple-A από τη στιγμή της ανακοίνωσης του, το Silent Hill 2 πάντα παρουσιαζόταν σαν “Το Μεγάλο Στοίχημα”. Ήταν ο τίτλος που ή θα έβαζε την Bloober στην κατηγορία των “σημαντικών” studios, η θα την έκαιγε υπό το μένος των απογοητευμένων fans. Χάρη τόσο στην αφοσίωση τους όσο και στις δεξιότητες που ανέπτυξαν μέσα από την πολύχρονη παρουσία τους στον χώρο, οι εμπλεκόμενοι προγραμματιστές κατόρθωσαν το αδιανόητο: Πήραν ένα από τα κλασικότερα survival-horror παιχνίδια όλων των εποχών κι αναδημιουργώντας το, το έκαναν ακόμη καλύτερο. Το Silent Hill 2 αποτελεί σαφές κι αδιαμφισβήτητο παράδειγμα του πόσο αναγκαίο είναι για την κλασική Τέχνη του μέσου να ανανεώνεται όταν έχει περάσει τόσος πολύς καιρός. Σήμερα, όλοι μπορούν να βιώσουν το μεγαλείο της Team Silent, χωρίς να χρειάζεται να φοράνε γυαλιά νοσταλγίας. Ο εφιάλτης του James ήταν το όνειρο πολλών παικτών κι ο τίτλος της χρονιάς μου για το 2024.
Final Fantasy VII: Rebirth

Αλέξανδρος Μανδραβίλλης
Τώρα, πρέπει σε μια παράγραφο να περιγράψω γιατί για εμένα το FF7:Rebirth είναι το παιχνίδι της χρονιάς. Πρέπει σε μια παράγραφο να καταφέρω κάπως να περάσω τα συναισθήματα που δημιουργούνται στην αρχή περνόντας μέσα απο τον υπόνομο της Kalm και ανοίγοντας τις πόρτες για να βγεί το party στον ανοιχτό κόσμο κάτι που -spoiler alert- συναντάει και ξεπερνάει το “γουααααααου” που έκανα σαν παιδί την πρώτη φορά που βγήκα απο την Midgar. Πρέπει σε μια παράγραφο να μιλήσω για το πως το combat έχει βελτιωθεί σε τέλειο (?) βαθμό, με τα νεα synergies και skills κυριολεκτικά να μην χορταίνω να τα βλεπώ. Πρέπει να γράψω για τα συναισθήματα που δημιουργούνται βλέποντας πάλι Junon (η παρέλαση! το τελευταίο boss!!), Corel & Cosmo Canyon (γνωρίζοντας πλήρως το emotional damage που συνοδέυει την εκάστοτε περιοχή), τα συναισθήματα που δημιουργούνται -Ω ΘΕΕ ΜΟΥ- στο Golden Saucer. Πρέπει σε μια παράγραφο να αναφέρω τα τελευταία κεφάλαια του παιχνιδιού οπού είχα κολλήσει στην οθόνη και δεν ήθελα να σηκωθώ για τίποτα μέχρι να δω την κλιμάκωση του σεναρίου – μια κλιμάκωση που ακόμα ‘χωνέυω’. Τα έχουμε πεί στο video review μας εξάλλου, καθώς και στο spoiler review μας. Ε δεν γίνεται! Απο τις καλύτερες εμπειρίες που έχω παίξει ever. Τόσο απλά.
Embrace your dreams and whatever happens, protect your SOLDIER honor!
Κωνσταντίνος Σινιοράκης
Το παιχνίδι που ξεχώρισα μέσα στο 2024 ήταν το Final Fantasy VII Rebirth. Η συνέχεια του θρύλου που μας προσφέρει επικές στιγμές, ατέλειωτο περιεχόμενο αλλά και ένα από τα καλύτερα Soundtrack που έχουν γραφτεί ποτέ. Η ιστορία εξελίσσεται με τρόπο που δεν περιμέναμε και χτίζεται όμορφα για το επόμενο παιχνίδι.
Warhammer 40,000: Space Marine 2

Sebastian Ηλιάδης
Παρόλο που η φετινή χρονιά ήταν δύσκολη για μένα και το gaming, βρήκα λίγο χρόνο και απο τα λίγα παιχνίδια που έπαιξα, το Space Marine 2 ηταν αυτό που ξεχώρισα από όλα τ’ άλλα. Σαν τεράστιος fan του κόσμου του Warhammer 40K το Space Marine 1 έκανε τα πάντα καλά όταν κυκλοφόρησε στην εποχή του PS3 και Xbox 360. Όταν ανακοινώσανε το 2 μετά από πολλά χρόνια, χάρηκα και ανησυχούσα ταυτόχρονα. Ευτυχώς το Space Marine 2 έκανε τα πάντα καλύτερα από τον προκάτοχο του “ξύνοντας” τη φαγούρα του 40K fan σαν εμένα και ταυτόχρονα να ικανοποιεί τον καινούριο παίχτη που θέλει να ανακαλύψει αυτόν τον καταπληκτικά τεράστιο κόσμο. Πραγματικά το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους fan και μη.
May the Emperor Protect You και χρόνια πολλά σε όλους!
Call of Duty: Black Ops 6

Δημήτρης Γαλατσάνος
Αν και φέτος δεν είχα τον χρόνο να ασχοληθώ με πολλά παιχνίδια, το Black Ops 6 κατάφερε να ξεχωρίσει και να με κερδίσει. Η νέα προσθήκη στη σειρά έφερε καινοτομίες στο gameplay, μια συναρπαστική ιστορία και ένα ανανεωμένο multiplayer που διατηρεί τη φρεσκάδα του. Η κινηματογραφική ατμόσφαιρα και οι καλοδουλεμένοι μηχανισμοί του το κάνουν να λάμπει, καθιστώντας το τη προσωπική επιλογή του τίτλου “Παιχνίδι της Χρονιάς”. Ίσως η πιο εντυπωσιακή εμπειρία για τους fans της σειράς και όχι μόνο.
Black Myth: Wukong

Θεοδόσης Τσιτούρης
Πώς γίνεται ένα παιχνίδι του 7 να μεταμορφώνεται μπροστά στα μάτια σου σε ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του 2024; Κι όμως γίνεται. Ειναι σαν ένα βιβλίο, που όσο προχωρά η ιστορία, τόσο περισσότερο βυθίζεσαι μέσα της. Τί να πρώτο θυμηθώ; Τα αμέτρητα boss fights; Το εκπληκτικό animation και τις θεαματικές πολεμικές φιγούρες; Την επιβλητική μουσική του; Τα ειδυλλιακά φονικά του τοπία; Παρόλα τα μικρά προβλήματα στον τεχνικό τομέα, που είχε, ήρθε για να μείνει μέσα στην καρδιά μου. Ένα θα πω όμως: ακόμη δεν κατάλαβα τι συνέβη…ο βασιλιάς Πίθηκος είναι ο κακός ή ο καλός της ιστορίας; Μπορεί να νικήσει τον Kratos σε μονομαχία;
Σπύρος Κασταμονίτης
Το ‘Black Myth: Wukong’ αποτελεί για μένα τον τίτλο που ξεχώρισα για το 2024. Με ένα άκρως εντυπωσιακό αρχικό reveal και θεματικό εμπνευσμένο από την κλασική κινεζική μυθολογία πίσω απ’ το θρυλικό μυθιστόρημα ‘Journey to the West’, μας παίρνει από το χέρι και μας ταξιδεύει σε μακρινούς τόπους και σε διαφορετικές παραδόσεις. Συνδυάζοντας ένα διασκεδαστικό και εξαιρετικό οπτικά gameplay, με έντονη μαχητικότητα πίσω από την προσωπικότητα του ήρωα, υπό το πέπλο ενός αφηγηματικού ταξιδιού, που αιχμαλωτίζει τόσο με την πλούσια ιστορία και κουλτούρα που προβάλει στα μάτια του παίκτη – όσο και με τα σαγηνευτικά και ζωντανά στην όψη γραφικά χάρη στην Unreal Engine 5. Το παιχνίδι διαφέρει από τα συνηθισμένα και τυποποιημένα “souls-like” μονοπάτια του ανταγωνισμού, προσφέροντας ένα σύστημα level up για να υποστηρίξει την εξέλιξη του χαρακτήρα. Βασισμένο στην απόκτηση “XP” και υλοποιώντας ένα πλούσιο skill tree και διάφορες “μεταμορφώσεις” της εμφάνισης του, που αλλάζει το τέμπο και τη δυναμικότητα στις αλληλεπιδράσεις με εχθρούς και bosses. Μαζί με στοιχεία crafting σε ποικίλα materials, θυμίζοντας αρκετά και τίτλους όπως τα νεότερα God of War. Υπερασπίζεται άξια τον action-rpg τίτλο του, δανείζεται στοιχεία από διάφορα αδελφικά παιχνίδια της βιομηχανίας ενώ παράλληλα εξελίσσει και την δική του φόρμουλα ως τίτλος. Οι δημιουργοί της Game Science κατάφεραν να παραδώσουν ένα συνολικά άρτιο παιχνίδι από την πρώτη μέρα. Συγκρινόμενη με άλλες ομάδες μεγαθήρια του χώρου και ώντας ουσιαστικά το πρώτο της παιχνίδι μεγάλης έκτασης και βεληνεκούς. Χωρίς τραγικά bugs, ή άλλα τεχνικά προβλήματα. Το οποίο τιμά τόσο την ιστορική κληρονομιά του, όσο θυμίζει εξίσου στην gaming βιομηχανία την αξία των single-player εμπειριών και την αναγκαιότητα των πρωτοτύπων οραμάτων δημιουργίας, με ταπεινό τρόπο. Χωρίς περιττές, άγευστες μεταμοντέρνες “σάλτσες”. Με πλώρη τη μυθολογική του πιστότητα και την προσεγμένη γραφή στην υλοποίηση του, το ‘Black Myth: Wukong’ αποτελεί μεστό σημείο αναφοράς για τη gaming βιομηχανία και ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς. Τόσο για εμάς ως Δυτικούς (καθώς το παιχνίδι αγαπήθηκε εξίσου σε παγκόσμιο επίπεδο) όσο και για την αυθεντική γεωγραφικά πατρίδα του. Καλώντας και άλλες ομάδες ανά τον κόσμο να πειραματιστούν δίνοντας σάρκα και οστά στις δικές τους μυθολογικές και λαογραφικές ιστορίες. Οι οποίες έχουν να πουν και να διδάξουν πράγματα ακόμη και μετά από χιλιάδες έτη.
Senua’s Saga: Hellblade II

Aντρέας Κωνσταντινίδης
Είναι πολλά περισσότερα από ένα παιχνίδι, είναι ένα ταξίδι βαθιά μέσα στην ψυχή. Η ερμηνεία της Melina Juergens, ως Senua, είναι μια καλλιτεχνική αποκάλυψη. Κάθε τρέμουλο στη φωνή της, κάθε βλέμμα γεμάτο πόνο και κάθε ανάσα γεμάτη αγωνία, σε κάνει να νιώθεις ότι είσαι εκεί, δίπλα της. Η εμπειρία αυτή ξεπερνά τα όρια του gaming, σε βάζει μέσα στο σκοτάδι της ψυχικής ασθένειας και σε προκαλεί να την κατανοήσεις. Δεν είναι απλά ένας χαρακτήρας, είναι ένα παράθυρο στις πιο εύθραυστες πτυχές της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο τρόπος που μεταφέρει τον πόνο, τη δύναμη και την ελπίδα μέσα από την κίνηση και τον λόγο της, είναι μια εμπειρία που σε διαλύει και σε γεμίζει ταυτόχρονα. Τα σκηνικά και οι ατμόσφαιρες του παιχνιδιού λειτουργούν σαν ένας ζωντανός καμβάς του μυαλού της Senua. Ο κόσμος γύρω της φαίνεται ζοφερός, καθε γωνία γεμάτη απειλές και μαγευτικές λεπτομέρειες που αντανακλούν τον εσωτερικό της αγώνα. Τα τοπία μοιάζουν να πάλλονται από συναισθήματα, άλλοτε ασφυκτικά και άλλοτε λυτρωτικά. Όμως, αυτό που κάνει το παιχνίδι τόσο ξεχωριστό είναι τα μηνύματά του. Σε προκαλεί να αντιμετωπίσεις τους προσωπικούς σου δαίμονες, να δεις την ομορφιά μέσα στον πόνο και να βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις, ακόμη και όταν όλα μοιάζουν χαμένα. Αυτός ο συνδυασμός της καθηλωτικής ερμηνείας, της άψογης αισθητικής και των βαθιά ανθρώπινων μηνυμάτων καθιστά το Senua’s Saga: Hellblade II το απόλυτο παιχνίδι της χρονιάς για εμένα με απλές και συνοπτικές διαδικασίες.
Unicorn Overlord

Παναγιώτης Δημητρακόπουλος
Το Unicorn Overlord είναι, για μένα, χωρίς αμφιβολία το παιχνίδι που ξεχώρισα για το 2024. Με την εξαιρετική καλλιτεχνική αισθητική της VanillaWare, το πανέμορφο χειροποίητο στιλ και το σύστημα μάχης που ισορροπεί τέλεια στρατηγική και δράση, ο τίτλος κατάφερε να μου προσφέρει μια εμπειρία που δεν ήξερα ότι ήθελα να βιώσω και σίγουρα με έκανε να δώσω εκατοντάδες ώρες. Η ιστορία του, ειδικά για όσους έχουν παίξει κάποιο παιχνίδι τακτικής ή κάποιο από την σειρά Fire Emblem, δεν είναι κάτι το συνταρακτικό αλλά είναι αρκετή για να μας κρατήσει το ενδιαφέρον. Ο καλοσχεδιασμένος κόσμος του Fevrith από την άλλη, προσφέρει αυτή την αίσθηση ανακάλυψης καθώς και την αίσθηση μιας πραγματικής εκστρατείας γεμάτης προκλήσεις. Τέλος, αυτό που, όπως πάντα, με εντυπωσίαζε μέχρι το τέλος ήταν η καλλιτεχνική κατεύθυνση με τα χαρακτηριστικά σχέδια της VanillaWare. Κάθε χαρακτήρας είχε την δική του ιδιαιτερότητα και ακόμα και οι πιο “generic” ήρωες είχαν κάτι που τους έκανε να ξεχωρίζει. Μπορεί το Unicorn Overlord να μην ήταν ο τίτλος που ακούστηκε πολύ μέσα στο 2024, σίγουρα όμως είναι ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια.
Indiana Jones and the Great Circle

Κωνσταντίνος Τσικόπουλος
Αν το 2024 ήταν μια χρονιά γεμάτη βιντεοπαιχνιδάρες, τότε εγώ ήμουν ο Ιντιάνα Τζόουνς που έψαχνε το χαμένο GOTY. Και το βρήκα. Στην αρχή, ορκιζόμουν ότι το Silent Hill 2 Remake θα ήταν η απόλυτη επιλογή μου. Ξέρεις, οι θολές σκιές, τα συναισθηματικά βάθη, η μουσική του Akira Yamaoka – πού να πεις όχι σε τέτοιο μεγαλείο; Αλλά μετά, λίγο πριν το τέλος της χρονιάς, μπήκε στο πλάνο ο θρυλικός αρχαιολόγος με το Fedora του. Το Indiana Jones and the Great Circle μπήκε στην κονσόλα μου και απλά… δεν ξαναβγήκε. Ήταν σαν τα Χριστούγεννα να συνωμότησαν για να ζήσω την πιο απολαυστική περιπέτεια της ζωής μου. Σπήλαια, μυστικά περάσματα, χαμένοι ναοί και ανατροπές που σε κάνουν να σκέφτεσαι: «Ζω και παίζω μια νέα ταινία ακόμα;». Το παιχνίδι δεν ήταν απλώς ένα ταξίδι – ήταν μια οδύσσεια, με χιούμορ, δράση και, φυσικά, παγίδες που μόνο ο Indy θα μπορούσε να ξεπεράσει. Ήταν εκείνο το σημείο που συνειδητοποίησα ότι το Silent Hill 2 Remake ήταν μεν αριστούργημα, αλλά αυτό εδώ; Αυτό ήταν διασκέδαση στην πιο αγνή της μορφή. Και ξέρεις τι; Τι καλύτερο για τις γιορτές από το να χαθείς σε έναν κόσμο που σου θυμίζει γιατί αγαπάς τα βιντεοπαιχνίδια εξαρχής; Για μένα, το GOTY του 2024 είναι ξεκάθαρα το Indiana Jones and the Great Circle. Και όπως θα έλεγε κι ο Indy: It’s not the years, honey, it’s the mileage. Και εδώ το mileage ήταν απλά ανεπανάληπτο.
Like a Dragon: Infinite Wealth

Θάνος Ψαρράς
Όσο και να σκεφτώ, ακόμα και τόσους μήνες μετά, δεν μπορώ να αποδώσω στο 100% το πόσο καλά θα περάσετε με το Like a Dragon: Infinite Wealth. Η Χαβάη είναι τόσο ζωντανή και φιλόξενη όσο περιγράφουν όσοι την επισκέπτονται ή ζουν σε αυτή. Το σύστημα μάχης του είναι άρτια εκτελεσμένο, σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και αρνητές του είδους (πρώην μέλος τους και εγώ) θα περάσουν φανταστικά, σε συνδυασμό με μία πραγματικά δυνατή ιστορία γεμάτη συγκίνηση, χαρά, αλλά και αμέτρητα cameos και Minigames για να απολαύσετε. Ακόμα και το μεγαλύτερο πρόβλημά του δεν υπάρχει στο ίδιο το παιχνίδι, αλλά σε εξωτερικό παράγοντα (αυτόν του New Game+). Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κατάφερε να με προσελκύσει και πάλι στο Turn-Based σύστημα μάχης, μπορώ εύκολα να το κατατάξω ως ένα από τα καλύτερα παιχνίδια του έτους, αλλά και ως το δικό μου Game of the Year.
Neva

Κώστας Παπαδόπουλος
Το gaming σαν μέσο έχει πολλές πτυχές, με τη κάθε μία από αυτές να μας δημιουργεί και διαφορετικό εύρος συναισθημάτων. Μια στο τόσο όμως έρχονται παιχνίδια τα οποία καταφέρνουν να ξυπνήσουν κάτι διαφορετικό μέσα μας. Για μένα ένα από αυτά τα παιχνίδια είναι το Neva. Έχοντας ως πυρήνα του μία στοργική ιστορία για το ρόλο του γονέα, το παιχνίδι επιτυγχάνει να παντρέψει αρμονικά το gameplay με την αφήγηση και να μας ταξιδέψει μέσα από όλα τα στάδια του κύκλου της ζωής. Φυσικά αυτό δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς το ιδιαίτερα εκπληκτικό artstyle του που, δίχως ίχνος υπερβολής, θυμίζει πίνακα ζωγραφικής, αποδεικνύοντας περίτρανα πως το gaming είναι τέχνη. Με το συναίσθημα οδηγό, δεν θα μπορούσα να επιλέξω άλλο παιχνίδι πέραν του Neva για παιχνίδι της χρονιάς.
Tekken 8

Ιωάννης Στεργίου
Το αγαπημένο μου παιχνίδι για το 2024 μπορώ να πω με σιγουριά πως είναι το Tekken 8. Είχα την τύχη να το παίξω από όταν πρώτο κυκλοφόρησε όντας φαντάρος, πηγαίνοντας στις εξόδους μου να λιώνω στα fights. Ανανεωμένο σε όλους του τους τομείς, με καταπληκτικά γραφικά και νέα online modes. Η χρονική περίοδος σε συνδυασμό με το game αυτό καθ’αυτό αποτελεί μια special εμπειρία για μένα.