Είναι μια πάρα πολύ καλή χρονιά για τους fighting fans, αν όχι η καλύτερη εδώ και πολλά χρόνια. Μετά την κυκλοφορία του Street Fighter 6 τον περασμένο Ιούνιο, και του Mortal Kombat 1 τον Σεπτέμβριο, ήρθε επιτέλους η ώρα του Tekken 8! Το πασίγνωστο fighting επιστρέφει αποκλειστικά για next-gen και το αποτέλεσμα, τόσο σε γραφικά όσο και σε περιεχόμενο, ρίχνει σαγόνια.
Αρχικά να μιλήσουμε για τους χειρισμούς. Το Tekken 7 είχε ένα βοηθητικό σύστημα οπού με το L1 + κάποιο από τα face buttons ο χαρακτήρας εκτελούσε κάποια από τις special κινήσεις του. Είδαμε αυτό το σύστημα να το πηγαίνει πολλά βήματα παραπέρα το Street Fighter 6 προσθέτοντας τα modern & dynamic control modes, οπού στην περίπτωση του modern που επιτρέπεται και online, σχεδόν όλες οι special κινήσεις γίνονται με το τρίγωνο και κάποια κατεύθυνση του μοχλού. Αντί να κάνει ο παίκτης ημικύκλιο μπροστά και τετράγωνο για το fireball του Ryu για παράδειγμα, πατά απλά τρίγωνο χωρίς να κουνάει τον μοχλό. Επίσης, έχουμε την προσθήκη των auto-combos, οπού με το R2 κρατημένο ο παίκτης μπορεί να πατάει επανειλημμένα κάποιο face button για να εκτελέσει ένα combo που θα καταλήξει και σε super επίθεση αν το επιτρέπει η μπάρα ενέργειας. Το Tekken 8 λοιπόν ακολουθεί το 2ο μέρος του modern control scheme του SF6, επιτρέποντας στον παίκτη να αλλάξει μεταξύ classic & assisted controls οποιαδήποτε στιγμή θέλει με το L1. Στο assisted, κάθε face button λειτουργεί διαφορετικά: το Χ κάνει αντεπίθεση, ο κύκλος low attacks/grabs, το τρίγωνο ξεκινάει air combos και τέλος το τετράγωνο κάνει τα heavy combos που χρησιμοποιούν και το heat σύστημα (ένα καινούργιο feature του T8) αλλά και το Rage Art το οποίο επιστρέφει στο Tekken 8 μετά την εισαγωγή του στο Tekken 7.
Το heat είναι ένα καινούργιο σύστημα που εισάγει το Tekken 8 και μπορεί να θυμίσει λίγο το νέο drive system του SF6 όσον αφορά το πόσο μπορεί να αλλάξει ή να γυρίσει μια μάχη. Το heat υποδεικνύεται από μια μπλε μπάρα κάτω από την μπάρα ζωής του παίκτη μας και ενεργοποιείται με 2 τρόπους – τα heat burst & heat engager. Το heat burst μπορεί να ενεργοποιηθεί με smashing επίθεση πατώντας το R1, ενώ το heat engager ακολουθεί αυτόματα μετά από συγκεκριμένες επιθέσεις διαθέσιμες σε κάθε χαρακτήρα. Όσο ο παίκτης είναι σε heat, όλες οι επιθέσεις κάνουν chip damage (δηλαδή ένα περίπου 30%-40% του damage τους περνάει την άμυνα του αντιπάλου) και ανοίγουν οι εντολές heat dash και heat smash. Το heat dash χρησιμοποιείται για να συνεχίσει ένα combo που έχει πετάξει τον αντίπαλο πιο μακριά, κλείνοντας την απόσταση αστραπιαία, ενώ το heat smash μπορεί να ενεργοποιηθεί για να ‘κάψει’ όλη την εναπομένουσα μπάρα heat και να πραγματοποιήσει μια πολύ δυνατή επίθεση (το αντίστοιχο rage smash του Tekken 7). Να σημειωθεί ότι σε assist mode, τα combo που δημιουργεί το τετράγωνο χρησιμοποιούν στο φουλ το heat σύστημα, οπότε είναι ένας εύκολος τρόπος να το δοκιμάσει ο παίκτης και να δει τις αντίστοιχες heat κινήσεις των χαρακτήρων. Σε γενικές γραμμές, ο εκμοντερνισμός των χειρισμών που ακολουθούν τόσο το Street Figther 6 όσο και το Tekken 8 μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει, και το Tekken 8 πετυχαίνει καλύτερη ισορροπία από το SF6 – ενώ εκεί ο παίκτης ‘κλειδώνει’ μεταξύ Classic ή Modern controls, δεχόμενος ένα 20% damage penalty με τα modern controls (και χωρίς να έχει όλες τις κινήσεις διαθέσιμες με assist), το Tekken 8 δεν σε κλειδώνει πουθενά – παίζοντας online είδα πολλές φορές τους αντιπάλους μου να ανοιγοκλείνουν το assist σύστημα για να κάνουν κάποια συγκεκριμένη κίνηση με τους ‘παραδοσιακούς’ χειρισμούς πριν το ανοίξουν πάλι και λιώσουν το τρίγωνο (και εμένα μαζί) για combo. Τέλος, τα rage arts επιστρέφουν στο Tekken 8, και είναι τα αντίστοιχα X-Rays του Mortal Kombat, δηλαδή επιθέσεις που γίνονται διαθέσιμες όταν η ζωή του παίχτη πέσει πολύ χαμηλά και δίνουν την δυνατότητα για πολύ δυνατό και εντυπωσιακό comeback. Wall/floor breaks υπάρχουν και εδώ, και όταν διαλέγουμε πίστα αναγράφεται ποιο από τα 2 υποστηρίζει το κάθε map. Χαρακτήρες φεύγουν μέσα από τοίχους, πατώματα, πλαγιές και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς ενώ η μάχη συνεχίζεται κανονικότατα, προσφέροντας μεγάλη απόλαυση να το βλέπεις (ειδικά όταν περνάς εσύ το κεφάλι του αντιπάλου μέσα από επιφάνεια, και όχι εκείνος το δικό σου).
Το story mode του Tekken 8 συνεχίζει από εκεί που τελείωσε το Tekken 7 – 6 μήνες μετά τον θάνατο του Heihachi Michima από τον γιο του Kazuya, ο Jin Kazama με την βοήθεια των Lars & Lee επιτίθεται στον Kazuya στην πολύ εντυπωσιακή πίστα του Times Square στη Νέα Υόρκη, και φυσικά τις μαζεύει γιατί θα ήταν awkward να τελειώσει το story από το 1ο κεφάλαιο. Η μάχη έχει ως θετικό αποτέλεσμα ότι ο Kazuya χρησιμοποιεί δημόσια το devil form του αποκαλύπτοντας το πραγματικό του πρόσωπο στην ανθρωπότητα, και ως αρνητικό αποτέλεσμα ότι αφενός ξεκληρίζει εκατομμύρια κόσμου την ίδια στιγμή και αφετέρου ότι αναδεικνύεται ως δικτάτορας του κόσμου, κηρύσσοντας το 8ο King of Iron Fist Tournament (παραδοσιακά ο μοναδικός τρόπος να λυθεί οποιαδήποτε διαφωνία στο σύμπαν του Tekken) στο οποίο κάθε χώρα θα στείλει εκπρόσωπο της με την ελπίδα ότι θα βγει νικητής αλλιώς ο Kazuya θα καταστρέψει την χώρα κάθε ηττημένου. Με αυτά τα πολύ χαλαρά stakes, ξεκινάει το Tekken 8. Σε γενικές γραμμές το story ακολουθεί τον Jin στο ταξίδι του να δαμάσει και να ελέγξει τον δαίμονα που κρύβει μέσα του με αλλαγή σε άλλους χαρακτήρες σε κάποια από τα κεφάλαια του παιχνιδιού. Δύο πολύ ωραία χαρακτηριστικά του story mode είναι ότι αφενός στο tournament ο παίκτης μπορεί να διαλέξει ποιόν παίκτη θα χειριστεί σε κάθε match (εκτός από το match που παίζει ο Jin), και αφετέρου υπάρχει ένα κεφάλαιο στο οποίο το παιχνίδι γυρνάει σε beat ‘em up mode στο στυλ του παλιού καλού Tekken Force όπου ο παίκτης χειρίζεται εναλλάξ μερικούς χαρακτήρες και ξυλοφορτώνει ορδές από κακούληδες. Ευτυχώς σε αντίθεση με το Tekken 7, δεν έχουμε ‘bullshit’ μάχες πέρα από την τελική που είναι πολλαπλά phases ευτυχώς με checkpoints. Το story ολοκληρώνεται σε περίπου 3-4 ώρες, είναι όσο πρέπει σε διάρκεια για να μην κουράσει, και είναι ΘΕΟΠΑΛΑΒΟ καθώς και πάρα πολύ εντυπωσιακό.
Πάμε στο roster και τα modes που προσφέρει το Tekken 8. Με 32 χαρακτήρες δεν είναι το μεγαλύτερο αρχικό roster της σειράς (αυτή η τιμή πάει στο μεγαλειώδες Tekken Tag Tournament 2 και τους 59!!! χαρακτήρες του), αλλά σε σχέση με άλλα fighting games που το roster είναι κάτω των 20 χαρακτήρων ακόμα και μετά από μερικά DLC, με βρίσκει σχεδόν απόλυτα ικανοποιημένο. Η μόνη μεγάλη έλλειψη για εμένα -ο Eddie- θα καλυφθεί με το 1ο DLC του Tekken 8 σύντομα. Οι fans των fighting ξέρουν πως πάει το πράγμα – θα πληρώσουν 80€ τώρα & τα DLC πακέτα ή θα περιμένουν 3-4 χρόνια για την complete edition στα 50€ πριν τα sales. Πέρα από τις γνωστές φυσιογνωμίες, το roster του Tekken 8 καλωσορίζει τους Azucena, Victor και Reina σαν νέους χαρακτήρες στη σειρά. Η Azucena είναι αρκετά κοντά στον Eddie και τον Craig σε θέμα fighting style, με την βασίλισσα του καφέ να είναι μια πολύ ευκίνητη striker που αλλάζει stances. Ο Victor είναι Γάλλος μυστικός πράκτορας με πλούσιο οπλοστάσιο (μαχαίρι karambit, πιστόλι και ένα high-tech σπαθί) που αλλάζει stances στην μάχη. Είναι πολύ γρήγορος και αμείλικτος χαρακτήρας, και είναι η κατάλληλη προσθήκη στο Tekken 8 που δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην επίθεση και το επιθετικό παίξιμο ως παιχνίδι. Τέλος, έχουμε την μυστηριώδη Reina που έχει πολύ γνώριμο move set αλλά και πολύ απαιτητική ως χαρακτήρας να την μάθει κανείς.
Πέρα από το story, το practice (με combo trials!) και το versus (VS), το Tekken 8 προσφέρει φυσικά arcade story mode, όπου κάθε ένας από τους 32 χαρακτήρες έχει δικό του intro & ending, παίζοντας 5 fights έκαστος. Σε offline mode υπάρχει επίσης το Arcade Quest, στο οποίο το chibi avatar μας που δημιουργούμε ταξιδεύει σε arcades προκαλώντας άλλους παίκτες σε μονομαχία, ανεβαίνοντας ranks με κάθε νίκη. Το arcade quest είναι πολύ χρήσιμο για αρχάριους καθώς είναι στην ουσία ένα πάρα πολύ μεγάλο χαλαρό και άνετο tutorial για τον εκάστοτε χαρακτήρα και τις κινήσεις του αλλά και για τα mechanics του game. Ολοκληρώνοντας το chapter 1 του arcade quest ανοίγει το Super Ghost mode – τα ghosts είναι άλλοι παίκτες τους οποίους έχει μελετήσει η AI του παιχνιδιού και μπορείς να παίξεις εναντίον τους. Για παράδειγμα κάποιος που θα παίξει ενάντια στο δικό μου ghost θα δει ότι παίζω πολύ επιθετικά με τον Kazuya και αγαπάω τα low attacks, ενώ κάποιος άλλος παίκτης έχει τελείως διαφορετικό στυλ με τον ίδιο χαρακτήρα. Το Super Ghost Battle mode λοιπόν σας βάζει αντιμέτωπους με τους ίδιους τους εαυτούς σας! Όσο παίζετε super ghost battle τόσο το παιχνίδι σας μαθαίνει και προσπαθεί να σας νικήσει, αναγκάζοντας σας να εξελίσσετε τις επιδόσεις σας συνέχεια! Το τελευταίο offline mode είναι η μεγαλειώδης επιστροφή του Tekken Ball από το Tekken 3! Σε αυτό το διασκεδαστικό mode παίζουμε… beach volley, αλλά με Tekken κανόνες, δηλαδή κλωτσομπουνίδια στην μπάλα και special επιθέσεις για να νικήσουμε τον αντίπαλο.
Στα online modes έχουμε ranked/unranked matches (με day 1 crossplay γκουχ Mortal Kombat 1 που 6 μήνες μετά ακόμα το παλεύετε), καθώς και το Tekken Fight Lounge όπου πάλι περιφέρεται ο παίκτης με το avatar του και προκαλεί άλλους παίκτες ή τα ghosts τους σε μονομαχίες, κάνει spectate ή μπαίνει στο customization shop. Σε σχέση με το αντίστοιχο battle hub του Street Fighter 6 είναι κάπως φτωχό, αλλά δεν παύει να είναι μια καλοδεχούμενη εναλλακτική του να κοιτάς την θυμωμένη φάτσα του Kazuya στο main menu όσο ψάχνεις online αντίπαλο…
Ανέφερα το customization shop του battle hub εεε του Fight Lounge, το οποίο έχει customization αντικείμενα για το avatar μας τα οποία τα αγοράζουμε με zenny εεε fight money εννοώ. Το customization των χαρακτήρων του Tekken ήταν από παλιά εντυπωσιακό, και το Tekken 8 συνεχίζει την ένδοξη παράδοση του να κάνεις τον χαρακτήρα σου τον μεγαλύτερο κλόουν που υπάρχει ή να φτιάξεις την Tifa, την Lara Croft, την Bayonetta, τον Super Mario, τον Leon Kennedy, τον Ash από Pokemon, τον Goku και ΦΥΣΙΚΑ τους Ryu και Ken (Jin & Lars). Είδα έναν θεούλη που είχε φτιάξει τον ήδη εντυπωσιακό Yoshimitsu να μοιάζει με τον πράσινο Power Ranger! Όλα τα παραπάνω τα βλέπουμε με απίστευτα γραφικά μιας και όπως ανέφερα το Tekken 8 κυκλοφορεί μόνο για next-gen συστήματα (ή μήπως πλέον τα λέμε απλά current-gen?), χρησιμοποιώντας την Unreal Engine 5 και φέρνοντας το αντίστοιχο αποτέλεσμα επιτέλους σε μια γενιά που ακόμα δεν έχει πλήρως διαχωριστεί από την προηγούμενη σε θέμα γραφικών. Το Tekken 8 δεν έχει αυτό το πρόβλημα μιας και είναι πανέμορφο γυρνώντας μας στις εποχές οπού τα fighting (και τα racing) έδειχναν πόσο μπορεί να τεντωθεί μια κονσόλα. Το παιχνίδι τρέχει native 4K με dynamic scaling που μπορεί να το κατεβάσει έως και 50%, ενώ συνήθως παίζουμε σε 1440p ανάλυση – εννοείται σε 60fps.
Κλείνοντας θα πω ότι το Tekken 8 είναι ότι ήθελα από την συγκεκριμένη σειρά. Παρόλο που η σειρά ήταν πιο χαμηλά στις προτιμήσεις μου μετά τα MK & SF, και έχοντας χάσει τα τελευταία χρόνια το top 3 στην καρδιά μου με την έλευση του εξαιρετικού Dragon Ball FighterZ, πλέον το Tekken 8 είναι μόλις λίγο πιο κάτω από το SF6 στις προτιμήσεις μου καθαρά γιατί προτιμώ το πιο ανάλαφρο στυλ του SF έναντι του πιο γειωμένου Tekken και το Mortal Kombat έχει βγει από την 3αδα με το ‘απλά καλό’ Mortal Kombat 1. Για fans της σειράς, αν δεν τους ξενίσουν τα νέα συστήματα, νομίζω θα συμφωνήσουν ότι είναι το καλύτερο παιχνίδι της σειράς από το Tekken 3 και δείχνει να είναι ένα από τα καλύτερα fighting όλων των εποχών. Παρόλο που το roster είναι σχετικά μικρό για Tekken παιχνίδι και γνωρίζοντας πόσα DLC πήρε το Tekken 7, θα πω ότι το Tekken 8 είναι ένα υπερ-ολοκληρωμένο πακέτο που θα προσφέρει πάρα πολλές έως άπειρες ώρες διασκέδασης και ιδρώτα.