Το Video Game History Foundation ανακοίνωσε πρόσφατα πως δουλεύει πάνω σε ένα project το οποίο ονομάζεται “Video Game Source Project”. Το εν λόγω project, αποσκοπεί στο να διατηρηθεί η τεράστια ιστορία των video games, σώζοντας όλο το raw υλικό των παιχνιδιών που έχει χρησιμοποιηθεί σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Προφανώς, για να γίνει κάτι τέτοιο, υπάρχει η συμβολή αρκετών εταιριών ανάπτυξης παιχνιδιών. Αναφορικά, εταιρίες όπως η Bethesda και η Capcom, έχουν εμπιστευτεί το VGHF για να επαναφέρει χαμένο υλικό παλαιότερων τίτλων τους.
Λέγοντας “raw υλικό”, εννοείται υλικό όπως ο πηγαίος κώδικας ενός παιχνιδιού, οποιασδήποτε μορφής σχέδια, documentation και σαφώς ότι άλλο μπορεί να έχει καθορίσει την παραγωγή ενός video game, από την πρώτη στιγμής της σύλληψης του (ως ιδέα), μέχρι και τα εσωτερικά e-mails, γράμματα και faxes που έχουν σταλεί, τα οποία αφορούν το εκάστοτε video game.
Η αρχή γίνεται με τα πρώτα δύο Monkey Island παιχνίδια, The Secret of Monkey Island και Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. Έχει γίνει ήδη μελέτη αρκετών μηνών, πάνω στον κώδικα του παιχνιδιού, ώστε να γίνει πιθανή ανάκτηση κρυμμένου κώδικα ή άλλων πραγμάτων που ίσως να μην είχαν φτάσει ποτέ στα μάτια των παικτών, κατά την κυκλοφορία των τίτλων. Στις 30 Οκτωβρίου, θα πραγματοποιηθεί ένα livestream με καλεσμένο τον Ron Gilbert (co-creator του Monkey Island), στο οποίο θα παρουσιαστούν όποια ευρήματα έχουν βρεθεί.
Εκτός από την ιστορική σημασία αυτής της κίνησης, ο Frank Cifaldi (co-director του εγχειρήματος) αναφέρει πως δεν είναι ιδιαίτερα εφικτό να γίνει remaster ένα αρκετά παλιό παιχνίδι, χωρίς την συμβολή μίας τέτοιας βιβλιοθήκης και αυτό γιατί είναι απαραίτητη η ύπαρξη τόσο του πηγαίου κώδικα, όσο και των υπόλοιπων assets. Τονίζει, πως ένα video game επιβιώνει μετά την κυκλοφορία του χάρις την διατήρηση αυτού του υλικού.
Αναφορικά, το Video Game History Foundation είναι μία “μη κερδοσκοπική οργάνωση” η οποία μελετάει οτιδήποτε σχετίζεται με την δημιουργία ενός video game. Η ανησυχία πως ήδη χάνεται αρκετό υλικό από αμέτρητους τίτλους, την παρακίνησε στο να δημιουργήσει μία παγκόσμια βάση διατήρησης υλικού. Εκτός από την διατήρηση, όλο το υλικό που θα διασωθεί, μπορεί να συμβάλει σε τομείς όπως η εκπαίδευση και αυτό είναι κάτι που σίγουρα χρειάζεται, μιας και η προσβασιμότητα και η απλοποίηση στα εργαλεία έχει κάνει αρκετούς νέους ανθρώπους να στραφούν προς την δημιουργία παιχνιδιών (παντός τύπου).
Μπορείτε να πάρετε μία γεύση σχετικά με δράσεις του Video Game History Foundation και να καταλάβετε την βαρύτητα του εγχειρήματος, ρίχνοντας μία ματιά στην ανακατασκευή ενός χαμένου παιχνιδιού που ονομάζεται “Days of Thunder (NES)” ή στην ανάλυση του “Disney’s Aladdin (Sega Genesis/Mega Drive)”.