Το επόμενο κεφάλαιο της δημοφιλούς πολεμικής (FPS) σειράς, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης οικονομικής αναφοράς της Electronic Arts, φαίνεται ότι δεν θα φτάσει στα ράφια των καταστημάτων πριν από τον Απρίλιο του 2025 ενώ σχεδιάζεται να κυκλοφορήσει πιθανότατα στο ‘κλασσικό παραθυράκι διάθεσης’ τον Οκτώβριο-Νοέμβριο, όμως μια αναβολή για τις αρχές του 2026 δεν θα ήταν παράλληλα καθόλου απίθανη σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα.
Ο Andrew Wilson, ο διευθύνων σύμβουλος της EA, προ λίγων μηνών αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στο μέλλον του franchise και ότι αυτό θα επιστρέψει με εναν “εντελώς νέο τρόπο” και έχει “αξιοσημείωτη εμπιστοσύνη” στην ομάδα ανάπτυξης.
Αναφερόμενος στην τελευταία τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το τρίτο τρίμηνο του 2024, τόνισε ότι:
“Κάνουμε επενδύσεις για το μέλλον της σειράς Battlefield. Οι εξαιρετικές μας ομάδες, αποτελούμενες από πολλά κορυφαία στούντιο σε όλο τον κόσμο, αξιοποιώντας την πρωτοποριακή τεχνολογία της Frostbite (μηχανής γραφικών), σχεδιάζουν ένα εκτεταμένο, κοινοτικό και επικεντρωμένο στους φίλους της σειράς Battlefield σύμπαν.”
Οι ομάδες πίσω από την ανάπτυξη του παιχνιδιού θέλουν να αποφύγουν μια επανάληψη του προβληματικού λανσαρίσματος του ‘Battlefield: 2042’, την αρκετά αποτυχημένη εμπορική επιτυχία άλλα και μειωμένη ενασχόληση του φανατικού κοινού, γι’ αυτό σκέφτονται να αποφύγουν τα συγκεκριμένα λάθη και να παραδώσουν έναν πιο ‘έτοιμο’ και καλοδουλεμένο Battlefield τίτλο. Βέβαια πλέον το ‘2042’ στέκεται αξιοπρεπέστατα και σαν τίτλος μοιάζει πιο γεμάτος και στρωτός σε σχέση με τον πρώιμο εαυτό του, με νέο περιεχόμενο και περισσότερη φροντίδα των δημιουργών από ποτέ μπαίνοντας σύντομα στην 7η σεζόν τον προσεχή Μάρτιο, μαζί με μία σταθερή και αρκετά μεγάλη βάση χρηστών. Παρότι σημειώνεται ότι ένα αξιοσημείωτο ποσοστό παικτών επέστρεψε στο ‘βελτιωμένο’ 2042, αρκετοί ακόμη παίκτες έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους για τη σειρά και περιμένουν το επόμενο παιχνίδι να διορθώσει τα κακώς κείμενα προσφέροντας την κλασσική, και μοναδική στο είδος Battlefield συνταγή, με ανανεωμένη μηχανή γραφικών και μεγαλύτερη δόση της φύσης των καταστροφών στο πεδίο της μάχης, χαρακτηριστικό που δυστυχώς έδειχνε αρκετά μειωμένο στους τελευταίους δύο τίτλους.
Η EA κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2025 κι έπειτα επιδιώκει την προσθήκη νέων κυκλοφοριών στα Battlefield, Mass Effect και Star Wars franchises. Ένα νέο teaser για το νέο Mass Effect ανακοινώθηκε, πρόσφατα, τον Νοέμβριο του 2023, δίνοντας μας μια πρώτη γεύση από το τι να περιμένουμε, όμως η κυκλοφορία του απέχει αρκετά και μπορεί να κάνουμε “μαύρα μάτια” έως το δούμε. Όσον αφορά τα προσεχή παιχνίδια της σειράς Star Wars, περιλαμβανομένων της τρίτης συνέχειας του Jedi Survivor και ενός νέου ‘μυστικού’ προς το παρόν παιχνιδιού FPS από τη Respawn Entertainment, φαίνεται ότι αυτά θα αργήσουν ακόμη πριν δουμε πιο “χειροπιαστό” υλικό.
Υπάρχουν ήδη επίσης αρκετά ισχυρές ενδείξεις ότι το επόμενο έτος αναμένονται πολλά δυνατά χαρτιά και σίγουρα η εταιρεία δε θα ήθελε να λάβουν αυτές οι κυκλοφορίες πάνω τους αποκλειστικά τα περισσότερα φώτα της gaming-δημοσιότητας ή να βιαστεί να προσφέρει τον διάδοχο που θα τα “κάνει όλα σωστά αυτή τη φορά” στο συνηθισμένο για τα δεδομένα της παράθυρο σχεδιασμού επαναλαμβάνοντας παρελθοντικά λάθη. Οι οποίες μάλιστα, επιπροσθέτως μπορεί να επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό την απόφαση για την τελική ημερομηνία κυκλοφορίας σε ένα franchise που ήδη από το Battlefield V του 2018 αντιμετωπίζει τα δικά του δημιουργικά θέματα (το V αφαίθηκε να σέρνεται το κουφάρι του μαζί με το BR-mode του, το Firestorm, με την εταιρεία τότε να δίνει το πράσινο φως για τον επόμενο τίτλο και να μην κοιτά ξανά πίσω) και χρειάζεται μια δυναμική, καθαρή επάνοδο.
Με αρκετούς φίλους της σειράς να επιθυμούν μια επιστροφή που να εμπνέει σιγουριά όπως στις καλές εποχές των ‘Battlefield 3’ (2011) και ‘Battlefield 4’ (2013) ή ακόμη και αναβίωση του αγαπημένου ‘Bad Company 2’ (2010). Πολλοί εκ των πιο παλιών φίλων της σειράς συμφωνούν ότι το ‘Battlefield 1’ ήταν μια εξαιρετική στην υλοποίηση νέα ‘spin of’ ιδέα που διατήρησε την αυθεντική ατμόσφαιρα της σειράς, παρέχοντας ένα sandbox περιβάλλον στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Το παιχνίδι δοκίμαζε καινοτόμες ιδέες, και αναγνωρίστηκε για την προσπάθεια του να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Ωστόσο, δυστυχώς, η εκτίμηση αυτή ήρθε πολύ αργά, καθώς πολλοί παίκτες αντιλήφθηκαν την αξία του παιχνιδιού όταν όμως είχε κυκλοφορήσει ο επόμενος έως και ο μεθεπόμενος τίτλος.
Μάλιστα όσων αφορά τη σειρά ‘Bad Company’, τόσο η σύγχρονη ομάδα προγραμματιστών της DICE, όσο και τα παλαιότερα μέλη της που βρισκόταν πίσω από τα θρυλικά BF παιχνίδια μια δεκαετία πίσω, όπου δεν βρίσκονται πια στην εταιρεία – η οποία θα διατηρήσει το ηγετικό ρόλο στην παραγωγή του νέου τίτλου σε συνεργασία μαζί με τις Respawn Entertainment, Criterion, Ripple Effect κ.λ.π. στούντιο της ΕΑ – δυσκολευότανε να κατανοήσει το ποια ήταν η ‘συνταγή της επιτυχίας’ και γιατί λατρεύτηκε τόσο πολύ από τον κόσμο, οπότε κάπως δύσκολα να δούμε στο εγγύς μέλλον ένα νέο Bad Company (3) παιχνίδι. Παρόλο που υπήρχαν φήμες πριν από χρόνια για τον σχεδιασμό ενός τέτοιου παιχνιδιού, φαίνεται ότι το εγχείρημα εγκαταλήφθηκε, με όλα τα ‘assets’ του να ανακυκλώνονται και να χρησιμοποιούνται αλλού.

Ως φυσικό επακόλουθο όλων αυτών και με την ΕΑ τελευταία να φαίνεται πιο προσεχτική στις ‘κινήσεις’ της, το επόμενο μέλος της ιστορικής πολεμικής σειράς φανερώνει ότι θα έχει και το μεγαλύτερο αναπτυξιακό χάσμα και κύκλο ανάμεσα δύο Battlefield – τίτλων στη σύγχρονη ιστορία του franchise αλλά ταυτοχρόνως και την μεγαλύτερη πρόκληση σαν εγχείρημα, οπότε περιμένουμε σίγουρα να δείξει το παλιό καλό της εαυτό.
Ειδικότερα τώρα με τον Vince Zampella, έναν βετεράνο της βιομηχανίας με πλούσιο υπόβαθρο όπως αυτό της ίδρυσης της ‘Infinity Ward’ μαζί με τους Jason West και Grant Collier, του σχεδιασμού του Call of Duty και ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του θρύλου των fps Medal of Honor (ενας fps θρύλος που πια αναπαύεται στον “παγωμένο τάφο” του), να αναλαμβάνει την επίβλεψη και τον Marcus Lehto, έναν πρώην σχεδιαστή πίσω από ακόμη ένα μεγαθήριο, το Halo, να οδηγεί μια νέα ελπιδοφόρα ομάδα που θα εμπλουτίσει την ιστορία για το campaign του επομένου κεφαλαίου του Battlefield-σύμπαντος.
Σε μια προ μερικών μηνών συνέντευξη του ο Zampella φαίνεται να αντιλαμβάνεται τα σχεδιαστικά στοιχεία που οδήγησαν στην ταραχώδη ανάπτυξη του τωρινού τίτλου με τον ίδιο να τονίζει ότι:
“Νομίζω ότι απλά απομακρύνθηκαν κάπως αρκετά από αυτό που είναι το Battlefield. Προσπάθησαν να κάνουν μερικά πράγματα που ήταν ίσως (πολύ) φιλόδοξα: να αυξήσουν τον αριθμό των παικτών μεταξύ άλλων. Δεν νομίζω ότι αφιέρωσαν αρκετό χρόνο στο να επαναλάβουν αυτό που το κάνει διασκεδαστικά μοναδικό”.
Όσο να ναι μια ομάδα σαν τη Respawn στις ομάδες σχεδιασμού να σώζει τη κατάσταση, καθώς θα έχουν τον μεγαλύτερο δημιουργικό ρόλο και επίβλεψη στον υπό ανάπτυξη νέο τίτλο, με την ίδια να τα πηγαίνει εξαιρετικά τα τελευταία χρόνια στα πρότζεκτ που έχει αναλάβει, έχοντας αποδείξει την αξία της και το δημιουργικό της ταλέντο (Titanfall, Star Wars: Jedi τίτλοι, Apex Legends) όλα τα μέχρι τώρα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν ιδέες και προτάσεις που θα μπορούσαν να επαναφέρουν τον τίτλο στο προσκήνιο διατηρώντας την ταυτότητα και το εκρηκτικό του ταμπεραμέντο που μόνο όσοι έχουν παίξει τα παλιά χρόνια της δόξας (Bad Company 2, Battlefield 3-4) μπορούν να κατανοήσουν πλήρως.
Ποιο θα ήταν (για μένα) το απαραίτητο δομικό συστατικό μιας ιδανικής επιστροφής;
Σκεφτείτε (περισσότερο οι βετεράνοι της σειράς) το Battlefield 3.
Ήταν ο τίτλος όπου έφερε καινοτομίες ενώ παράλληλα σεβάστηκε το όραμα που κουβαλά στις πλάτες του από τις προηγούμενες κυκλοφορίες, δημιούργησε δυνατές συγκινήσεις, μοναδικές #onlyinbattlefield στιγμές, έφερε πραγματικό άλμα γραφικών και εν ολίγοις άφησε το μεγαλύτερο στίγμα του στη σειρά προσελκύοντας νέο αίμα παικτών να ασχοληθούν με το ‘φαινόμενο’ Battlefield.
Με μια οπτικά όμορφη, σινεματικ και ρεαλιστική μιλιταριστική εμφάνιση/αισθητική/sound design & γραφικάρες που έφταναν στα όρια τους τα τότε συστήματα. Εμφάνιση γραφικών που του επιτρέπει ακόμη και σήμερα 13 (!) χρόνια μετά φαίνεται να στέκεται επάξια. Πραγματικά σε σοκάρει το ποσό μπροστά απ’την εποχή του ήταν και σ’ αυτόν τον τομέα.
Πώς θα μπορούσε η EA να υλοποιήσει ορθότερα το ‘reboot’ της σειράς που σκέφτεται;
Τα πράγματα είναι απλά, όπως το έκανε και τότε. Το ‘blueprint’ και μυστικό σχεδιασμού βρίσκεται εκεί.
Αρκεί να πιστέψουν οι “άνωθεν χαρτογιακάδες” στα δυνατά χαρτιά που έχουν στο portfolio τους, να εντοπίσουν τι πραγματικά τα έκανε να ξεχωρίσουν, να βρουν το απαραίτητο μίγμα και δυναμισμό, να δώσουν άπλετο χρόνο ανάπτυξης χωρίς “τσαπατσουλιές” και βιαστικές κινήσεις κυκλοφορίας, με ‘δημιουργική σοβαρότητα’.
Με προσγειωμένη παρουσίαση και teaser/reveal marketing δομή χωρίς περιττές υποσχέσεις και ακυρωμένα χαρακτηριστικά, πλούσιο περιεχόμενο, συμπαθητικό cinematic story 6-8 ωρών – κι όχι ένα καμουφλαρισμένο tutorial – για όσους θέλουν και εφόσον βρίσκεται στο full-far πακέτο τιμής των 70/80€, καλοδεχούμενη μια coop προσθήκη, εκρηκτικό multiplayer 64! παικτών για multiplayer είναι αρκετά – τότε ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα ως πολεμικό fps παιχνίδι -, με σοκαριστικό destruction -το οποίο πέρασε σε δεύτερη μοίρα πια εδώ και καιρό δυστυχώς, όπου όμως επιβάλλεται να επιστρέψει ιδιαίτερα βελτιωμένο και να ρίχνει σαγόνια, εξάλλου ήταν το σήμα κατατεθέν-, μαζί με ότι εξελισσόταν στο πεδίο της μάχης και αποτελούσε το ιδανικότερο εκρηκτικό μίγμα με δυνατές συγκινήσεις. Στιγμές που δε θα ξεχάσω ποτέ μαζί με τα τότε ξενύχτια με την παρέα ενώ το βάρος των τότε πανελλαδικών (2013) πλησίαζε.
Αν και θεωρώ ότι για τους μικρότερους ηλικιακά gamers η μορφή του κλασικού παραδοσιακού multiplayer πακέτου της Battlefield φόρμουλας ίσως θεωρηθεί ξεπερασμένη στην εποχή της κυριαρχίας των Battle Royale και της ανόδου των Extraction shooters, όμως αν γίνει σωστά, είναι η απάντηση για ένα ισχυρό reboot της σειράς, αντάξιο μ’ εκείνο του μακρινού 2011, με το impact όπου άφησε τότε όπου από μόνο του θα φέρει κόσμο πίσω στο παιχνίδι και η ίδια η επίδραση της κοινότητας θα λειτουργήσει υπέρ του.
Για να δούμε, τι μας ετοιμάζουν…
Εσείς παίζετε Battlefield 2042; Πώς σας φαίνεται η μέχρι τώρα πορεία αυτής της σειράς; Ποιους τίτλους λιώσατε και ξεχωρίσατε;
Γράψτε μας κάτω στα σχόλια, είτε στο επίσημο γκρουπ μας στο Facebook.