Home ReviewsGame Reviews Azure Striker Gunvolt 3 | The Review

Azure Striker Gunvolt 3 | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Η σειρά Azure Striker Gunvolt ήταν ένα ιδιαίτερο εύρημα στις εποχές του Nintendo 3DS. Έχοντας παίξει όλα τα παιχνίδια της σειράς Mega Man σε παλιές αλλά και πιο πρόσφατες κονσόλες, έψαχνα διαρκώς κάτι καινούργιο αλλά παράλληλα και γνώριμο. Έτσι, όταν εντόπισα το Azure Striker Gunvolt η προσοχή μου έπεσε τόσο στα γραφικά και τα σχέδια όσο και στο ιδιαίτερο gameplay του.

Η Inti Creates έγινε μια άκρως αγαπημένη εταιρεία ανάπτυξης action platformers που πέρα από τα Azure Striker Gunvolt έγινε γνωστή από άλλους τίτλους όπως τα Mega-Man Zero, Mega-Man ZX, Blaster Master, Mighty No. 9 καθώς και το προσωπικό μου αγαπημένο Dragon Marked for Death. Έτσι, όταν το τρίτο παιχνίδι της σειράς κυκλοφόρησε στο Nintendo Switch και βλέποντας πως έχουμε να κάνουμε με έναν καινούργιο πρωταγωνιστή – σε αυτή την περίπτωση, πρωταγωνίστρια – δεν ήθελα να χάσω χρόνο και την ευκαιρία να το δοκιμάσω, ακόμα και με το Xenoblade Chronicles 3 στον ορίζοντα.

To Azure Striker Gunvolt 3 λαμβάνει χώρα αρκετά χρόνια μετά τα γεγονότα του δεύτερου παιχνιδιού και ακολουθεί την Kirin, μια πράκτορα-πολεμίστρια μιας μυστικής οργάνωσης. Αποστολή της είναι να ανακαλύψει τον λόγο που διάφορα Septima χάνουν τον έλεγχό των δυνάμεών τους και μετατρέπονται σε καταστροφικούς δράκους. Στην πρώτη της αποστολή, ο δράκος που καλείται να αντιμετωπίσει είναι ο Gunvolt τον οποίο πολεμάει και καταφέρνει να επαναφέρει κρατώντας τον παράλληλα ως σύμμαχο στην υπόλοιπη αποστολή της.

Η ιστορία απλώνεται όσο προχωράμε, με περισσότερα καινούργια και παλιά Septima να βρίσκονται στον δρόμο μας. Η διήγηση παραμένει σε “anime επίπεδα” με τις περιγραφές και την έκθεση των γεγονότων να γίνεται ταχύτατα με αποτέλεσμα πολλές φορές να χανόμαστε. Σχεδόν σε όλο το παιχνίδι θα συναντήσουμε για άλλη μια φορά την συνεχόμενη αλληλουχία διαλόγων μεταξύ των χαρακτήρων την ώρα που η δράση διαδραματίζεται με αποτέλεσμα να χάνεται σημαντική πληροφορία. Ωστόσο, το “ζουμί” της ιστορίας εντοπίζεται στα cutscenes και κατά την διάρκεια των boss fights.

H ουσία του gameplay παραμένει ίδια, με την Kirin να έχει στην διάθεσή της έναν μοναδικό τρόπο επιθέσεων. Σε σχέση με τον Gunvolt, εκείνη έχει στην διάθεσή της ένα μεγάλο katana το οποίο χρησιμοποιεί για να κόβει τους εχθρούς της. Πέρα από το σπαθί της όμως, διάφορες ταινίες-φυλαχτά τα οποία μπορεί να εκτοξεύσει στους εχθρούς της, της επιτρέπουν να τηλεμεταφέρεται πάνω τους και να τους αποτελειώνει με μια κίνηση σε όποιο σημείο του (ορατού) επιπέδου βρίσκονται. Για παράδειγμα, αν έχουμε βάλει talisman σε 3 εχθρούς μας, το πάτημα ενός κουμπιού μας μεταφέρει και στους τρεις σκοτώνοντάς τους με σύντομες κινήσεις.

Σε αντίθεση με το ηλεκτρικό πεδίο του Gunvolt, η δυνατότητα να σημαδεύουμε και να καταστρέφουμε τους εχθρούς μας με σύντομες και θανατηφόρες επιθέσεις είναι αρκετά διασκεδαστική – κάτι για το οποίο ανησυχούσα όταν είδα πρώτη φορά το gameplay της Kirin. Υπάρχει το κάτι εθιστικό στην δυνατότητα του να μπορείς να καθαρίζεις ολόκληρα κομμάτια ενός επιπέδου χωρίς να ακουμπάς το έδαφος και να αφήνεις πίσω σου μια σειρά από καταστροφές. Επίσης, είναι ενδιαφέρον το πως η Inti Creates κατάφερε να δημιουργήσει ένα ακόμα διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού πέρα από αυτούς του Gunvolt και του Copen (της spin-off σειράς Gunvolt Chronicles: Luminous Avenger).

Οι φίλοι του Gunvolt όμως δεν μένουν τελείως παραπονεμένοι καθώς μπορούμε να παίξουμε με τον χαρακτήρα, απλά για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Όσο δεχόμαστε και προκαλούμε ζημιά μια extra μπάρα κάτω από τους πόντους υγείας μας, γεμίζει. Όταν ολοκληρωθεί το γέμισμα μπορούμε να ενεργοποιήσουμε το Tag Mechanic και να λάβουμε τον Gunvolt υπό τον έλεγχό μας για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Όσο τον έχουμε υπό τον έλεγχο η μπάρα μειώνεται με μεγαλύτερη μείωση να σημειώνεται όσο δεχόμαστε ζημιά.

Διατηρώντας τον αρχικό σχεδιασμό, η Inti Creates δοκιμάζει για άλλη μια φορά τις ικανότητές μας μέσω του End-level Ranking. Μια βαθμολογία δίνεται ανάλογα με τις επιδόσεις μας σε όλη την διάρκεια και όλα τα κομμάτια του εκάστοτε επιπέδου. Αυτή η βαθμολογία πηγάζει από παράγοντες όπως το συνολικό μας σκορ και ο χρόνος ολοκλήρωσης του επιπέδου, κάτι που υπάρχει σε όλα τα παιχνίδια της σειράς. Εδώ όμως ενισχύεται από τα chain attacks που κάνουμε με την Kirin, την ζημιά που ενδεχομένως θα δεχθούμε, αλλά και πιο περίπλοκους παράγοντες όπως πόση ώρα μένουμε στον αέρα ή το στυλ με το οποίο σκοτώνουμε τους εχθρούς μας. Σε σχέση με το παρελθόν όμως, τα Kudos – οι πόντοι που μαζεύονται – δεν χάνονται κάθε φορά που δεχόμαστε ζημιά αλλά “κλειδώνουν” με αποτέλεσμα να πρέπει να μαζέψουμε ένα ποσό για να μπορέσουμε να τα ανοίξουμε και να συνεχίσουμε το score attack μας.

Με την βαθμολογία να φτάνει το S++ είναι αμέσως ξεκάθαρο πως πρέπει να είμαστε στην καλύτερη φόρμα μας αν θέλουμε να πετύχουμε το μέγιστο αποτέλεσμα. Είναι ξεκάθαρο επίσης πως πρόκειται για ένα παιχνίδι που ζητάει την προσοχή μας αλλά και επαναλήψεις μέχρι να μάθουμε απ’έξω τα επίπεδα, την τοποθέτηση των εχθρών μας πάνω σε αυτά αλλά και τις καλύτερες διαδρομές για εξοικονόμηση χρόνου. Ευτυχώς, κάθε επίπεδο είναι μικρό αλλά σίγουρα θα περάσουμε αρκετές ώρες μέχρι να τα μάθουμε στην εντέλεια – σε αυτό βοηθάει και το εθιστικό και ασταμάτητο gameplay του.

Τo Azure Striker Gunvolt 3 είναι στον πυρήνα του ένα action platformer με RPG στοιχεία. Η Kirin έχει στην διάθεσή της δύο βασικά όπλα ενώ όσο προχωράει ξεκλειδώνει νέες ενεργές και παθητικές ικανότητες που την βοηθούν να βελτιωθεί. Οι ικανότητες αυτές ποικίλουν από παντοδύναμες επιθέσεις χώρου, ασπίδες και προστατευτικά μέχρι και EXP boosts ή invulnerability frames μεταξύ επιθέσεων από εχθρούς. Με μια πρώτη ματιά, αυτές οι ικανότητες δεν αλλάζουν ιδιαίτερα το gameplay αλλά αποτελούν μια μεγάλη βοήθεια σε επίπεδα που ενδεχομένως μας ζορίζουν.

Οι ικανότητες που μπορούμε να λάβουμε ποικίλουν εξίσου σε δύναμη και βαθμό, με κάθε μια να είναι κλειδωμένη πίσω από ένα gacha σύστημα. Σε αντίθεση με τους προηγούμενους τίτλους που στο τέλος κάθε πίστας, ανάλογα με την βαθμολογία μας, μπορούσαμε να πάρουμε υλικά για να φτιάχνουμε ικανότητες, εδώ μαζεύουμε “Image Pulses” που μεταφράζονται σε νομίσματα για να τις τραβήξουμε. Όσο περισσότερα Image Chips λαμβάνουμε, τόσο περισσότερα τραβήγματα έχουμε και άρα περισσότερες πιθανότητες να βρούμε ένα skill που μας αρέσει ή είναι πιο δυνατό.

Αυτό που παραμένει όμως εξίσου διασκεδαστικό και ενίοτε εντυπωσιακό είναι οι μάχες με τα αφεντικά. Κάθε boss έχει ιδιαίτερη εμφάνιση και προσωπικότητα καθώς και επιθέσεις που το κάνουν να ξεχωρίζει. Όταν αδειάσουμε την υγεία τους εώς έναν βαθμό, εξαπολύουν μια Ultimate επίθεση την οποία, αν προσέξουμε, μπορούμε να την αποφύγουμε και να αντεπιτεθούμε. Επιπλέον, ανεβάζοντας τον βαθμό δυσκολίας θα διαπιστώσουμε πως υπάρχουν και επιπλέον επίπεδα σε κάθε μάχη με αποτέλεσμα να ανακαλύπτουμε συνεχώς και κάτι καινούργιο – μέχρι να φτάσουμε στο πραγματικό τέλος του παιχνιδιού.

Πριν κλείσουμε αυτή την ματιά μας, καλό θα ήταν να αναφερθούμε και στα γραφικά του Azure Striker Gunvolt 3. Ο τρίτος τίτλος της σειράς κυκλοφορεί σε ένα πιο δυνατό σύστημα από το Nintendo 3DS οπότε είναι επόμενο να δούμε καλύτερα σχέδια στα cutscenes, μεγαλύτερη λεπτομέρεια στα εφέ των επιθέσεων, μεγαλύτερη ευκρίνεια στο Pixel art και συνεπώς καλύτερη δουλειά στα τοπία και την γενικότερη αισθητική του τίτλου.

Μαζί με το οπτικό κομμάτι, εντύπωση προκαλεί και το ακουστικό, με μ

ουσικά κομμάτια που μας συνεπαίρνουν, έντονα ost για κάθε μάχη και όμορφα ηχητικά εφέ που μας τραβάνε κάθε φορά που τα επαναλαμβάνουμε. Επιπροσθέτως, οι voice actors δίνουν μια μοναδική χροιά σε όλη την δράση δίνοντάς μας την εντύπωση που παίζουμε κάποιο διαδραστικό anime.

You may also like