fbpx
Home ReviewsGame Reviews Beacon Pines | The Review

Beacon Pines | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Θεωρώ πως είναι αρκετά δύσκολο να δημιουργήσεις ένα visual novel που θα καταφέρει να προσελκύσει τους παίκτες σε μια εποχή που τα multiplayer, graphic-heavy κι story-driven παιχνίδια δράσης τραβάνε την προσοχή. Όσα διηγηματικά παιχνίδια του είδους έχουν καταφέρει να λάμψουν το κάνανε είτε με τα ενδιαφέροντα σχέδιά τους, είτε με ιδιαιτερότητες στο gameplay, είτε με την ενδιαφέρουσα και διαδραστική διήγησή τους. Παραδείγματα τίτλων που το έχουν καταφέρει θα μπορούσε να είναι το Danganronpa ή το Lost in Play, δύο παιχνίδια που τόσο με το σχέδιό τους όσο και με την άλλοτε χαριτωμένη και άλλοτε σκοτεινή τους ιστορία διατηρούσαν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.

Το Beacon Pines της Hiding Spot είναι ένα ακόμα visual novel που καταφέρνει με μια πρώτη ματιά να μας εντυπωσιάσει και να μας κάνει να βουτήξουμε στον κόσμο του. Η παρουσίαση του παιχνιδιού είναι αυτό που θα μας τραβήξει αλλά η ιστορία του είναι το στοιχείο που θα μας κρατήσει μέχρι και το τέλος του. Όλα διαδραματίζονται στις σελίδες ενός βιβλίου – κυριολεκτικά το παιχνίδι διαδραματίζεται μέσα σε αυτές – με το Beacon Pines να είναι μια μικρή, φαινομενικά τέλεια, πόλη η οποία κρύβει ένα σκοτεινό μυστικό.

Αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Luka, ενός 12χρονου ανθρωπόμορφου ελαφιού που δεν έχει περάσει καλά στην ζωή του. Η εξαφάνιση της μητέρας του, ο ξαφνικός θάνατος του πατέρα του και η ανάθεση ενός νέου φύλακα στο πρόσωπο της Gran τον έχουν οδηγήσει στο να περνάει τον χρόνο του διαβάζοντας comics και αναζητώντας την περιπέτεια μαζί με τον φίλο του, Rolo. Αυτή η αναζήτηση θα τους οδηγήσει στα έγκατα μιας εγκαταλελειμμένης αποθήκης εκεί όπου θα συναντήσουν τον κίνδυνο, την απάτη και σημαντικές αποφάσεις που θα καθορίσουν την δική τους αλλά και την μοίρα ολόκληρης της πόλης.

O τρόπος με τον οποίο εκτυλίσσεται η ιστορία θα μας ταξιδέψει στα παιδικά μας χρόνια, όταν οι γονείς μας κάθονταν και μας διάβαζαν ιστορίες. Ως παιδιά πάντα προτιμούσαμε εκείνες που είχαν εικόνες ώστε να μας βοηθούν να φανταστούμε τον κόσμο και τα πρόσωπα της υπόθεσης. Έτσι και εδώ, κάθε σελίδα συνοδεύεται και από μια εικόνα που στην ουσία αποτελεί και τον χώρο εξερεύνησης και ξετυλίγματος των γεγονότων. Η διήγηση γίνεται από έναν εκ των χαρακτήρων που στην ουσία ζητάει την βοήθειά μας για να δει πως θα καταλήξει η ιστορία.

Συνομιλώντας με άλλους χαρακτήρας, εξερευνώντας τον χώρο γύρω μας και αφήνοντας τα γεγονότα να κυλήσουν θα αποκτήσουμε πρόσβαση σε ‘Charms’ δηλαδή λέξεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να συμπληρώσουμε προτάσεις αργότερα στην εξιστόρηση. Στην αρχή, η χρήση των charms φαίνεται αθώα αλλά γρήγορα θα διαπιστώσουμε πως ανάλογα την λέξη που θα επιλέξουμε η ιστορία θα κυλήσει τελείως διαφορετικά, σε άλλα μονοπάτια και με endings τα οποία δεν είναι πάντα ευνοϊκά.

Η επανάληψη του παιχνιδιού εντοπίζεται σε αυτά τα Charms τα οποία θα μας “σπρώξουν” το να ξαναδούμε την ιστορία αλλά από μια άλλη ματιά κάθε φορά. Ανάλογα τις αποφάσεις που θα πάρουμε θα δούμε και ένα διαφορετικό τέλος μέχρι να φτάσουμε στο απαραίτητο και πολυπόθητο “πραγματικό τέλος”.

Η ανακάλυψη των Charms είναι το κυριότερο στοιχείο του gameplay μιας και ακόμα το σήκωμα μιας πέτρας μας ανταμείβει για την περιέργειά μας. Ευτυχώς, η ύπαρξη του The Chronicle, δηλαδή ενός ιστορικού με τις αποφάσεις και τα μονοπάτια που ακολουθήσαμε, μας βοηθά να κρατάμε σημειωμένη την πρόοδο που έχουμε κάνει, ποια charms έχουμε αξιοποιήσει και που μας έχουν οδηγήσει.

Νεώτερα charms θα μας ωθήσουν στο να αναζητήσουμε και να επανενεργοποιήσουμε ένα σημαντικό σημείο στο Chronicle. Έτσι, το παιχνίδι θα μας ανταμείψει με μυστικά και ανατροπές που αλλιώς δεν θα βλέπαμε. Εξάλλου, η εξερεύνηση ενός κλαδιού μπορεί να αποφέρει ένα charm που θα χρησιμοποιηθεί σε ένα άλλο κλαδί, επομένως ακόμα κι αν ένα από αυτά οδηγεί σε αδιέξοδο, αυτό μας δίνει τα μέσα για να προχωρήσουμε περαιτέρω σε άλλο μονοπάτι. Κατά συνέπεια, δεν δεσμευόμαστε από τις επιλογές μας δίνοντάς μας την ελευθερία να εξερευνήσουμε ακόμη και τις πιο ανεπιθύμητες μοίρες με τη γνώση ότι μπορούμε πάντα να ανατρέξουμε στο παρελθόν και να αλλάξουμε την ροή.

Τόσο η παρουσίαση του παιχνιδιού, όσο και η μουσική, μαζί με τον τρόπο που λειτουργεί το Chronicle και τα Charms δημιουργούν μια gameplay λούπα που δεν μας κάνει να βαριόμαστε αλλά κινεί την περιέργειά μας για το τι γίνεται παρακάτω. Η επανάληψη των σεναρίων δεν έγινε ποτέ αγγαρεία με κάθε ενότητα να φαντάζει φρέσκια, με διαφορετική γοητεία και εντελώς νέους διαλόγους και γεγονότα.

You may also like