Home ReviewsGame Reviews Bloomtown: A Different Story | The Review

Bloomtown: A Different Story | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Λίγο πριν το Dragon Ball Sparking Zero μου “ρουφήξει” την ζωή και το Metaphor: ReFantazio με προετοιμάσει για την εποχή του επόμενου Persona, ένα νέο turn-based RPG ήρθε να μου κρατήσει συντροφιά, φαινομενικά από το πουθενά. Με μια μίξη από Stranger Things, ελάχιστο Stardew Valley και αρκετά ερεθίσματα από την σειρά Persona, το Bloomtown: A Different Story πρόκειται να εντυπωσιάσει τους λάτρεις του είδους αλλά και όσους αναζητούν κάτι παράλληλα γνώριμο και διαφορετικό.

Το παιχνίδι ξεκινάει με δύο αδέρφια, την Emily μια 12χρονη  με ταλέντο στην περιπέτεια και τον Chester, οι οποίο πηγαίνουν να μείνουν στον παππού τους για το καλοκαίρι. Αυτό που ξεκινά όμως ως ένα γαλήνιο καλοκαίρι στη γραφική πόλη γρήγορα εξελίσσεται σε εφιάλτη γεμάτο μυστήριο και δαίμονες. Τα παιδιά της πόλης εξαφανίζονται και απόκοσμα γεγονότα κάνουν την ξαφνική ηρεμία πολύ ανησυχητική. Ως Emily, είναι καθήκον σας να αποκαλύψετε τα μυστήρια πίσω από το Bloomtown και να σώσετε τους κατοίκους του από μια απαίσια μοίρα, με την βοήθεια απροσδόκητων συμμάχων.

Το Bloomtown: A Different Story συνδυάζει την εξερεύνηση με γνώμονα την αφήγηση, την εξέλιξη των χαρακτήρων και έναν συνδυασμό καθημερινών δραστηριοτήτων μαζί με dungeon crawling. Εδώ δεν έχουμε την δυνατότητα να αποθηκεύσουμε την πρόοδό μας χειροκίνητα αλλά μόνο αυτόματα, επομένως θα πρέπει να κάνουμε προσεκτικές κινήσεις και στρατηγικές, ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε δευτερεύουσες αποστολές, καθώς μπορούν να αποτύχουν χωρίς εύκολο τρόπο να αναιρέσουμε τα λάθη μας ή τα αποτελέσματα που προκύπτουν.

Ο πυρήνας του παιχνιδιού περιστρέφεται γύρω από τέσσερα χαρακτηριστικά της Emily—Charisma, Guts, Intelligence και Skills. Καθόλη την διάρκεια της περιπέτειας μαζεύουμε και κατανέμουμε πόντους σε αυτά τα χαρακτηριστικά και καθώς συμμετέχουμε σε διάφορες δραστηριότητες, όπως η παρακολούθηση ταινιών, η κηπουρική ή η επίλυση σταυρόλεξων, θα αποκτήσουμε εμπειρία για να τα εξελίξουμε. Το μέγιστο επίπεδο της Emily σε κάθε χαρακτηριστικό περιορίζεται στο 9, στοιχεία σημαντικό μιας και αρκετές αποφάσεις ή ικανότητες της ηρωίδας βασίζονται σε έναν συνδυασμό επιπέδου και αποτελεσμάτων ρίψεων ζαριών σε μια κοινή φλέβα με το Baldur’s Gate 3. Συγκεκριμένα, επιλέγοντας ορισμένες γραμμές διαλόγου ή κάνοντας ορισμένες δραστηριότητες πρέπει να ρίξουμε μια ζαριά που ανάλογα με αυτή έχουμε και το αντίστοιχο αποτέλεσμα. Ωστόσο, δεν διέκρινα πολλές περιπτώσεις όπου το αποτέλεσμα αυτό είχε κάποια σοβαρή επίπτωση ή αλλαγή στην ροή των γεγονότων, κάτι που το καθιστά περισσότερο ως ένα gimmick παρά ως σημαντικό στοιχείο του gameplay.

Η οικοδόμηση σχέσεων με τους NPC είναι επίσης ζωτικής σημασίας. Κάθε σύντροφος προσφέρει παθητικά μπόνους καθώς ο δεσμός μας μεγαλώνει, ξεκλειδώνοντας νέα χαρακτηριστικά που επηρεάζουν τις αλληλεπιδράσει. Η διαχείριση των σχέσεων και η εργασίες μας σε ορισμένες εγκαταστάσεις, η κηπουρική και η χειροτεχνία είναι όλα απαραίτητα για την επιβίωση όσο προοδεύουμε. Η διαχείριση χρόνου παίζει σημαντικό ρόλο, με την ημέρα της Emily να ξεκινά στις 9:00 π.μ. και να τελειώνει στις 10:00 μ.μ., περιορίζοντας τις δραστηριότητες που χωρίζουμε σε μια μέρα. Όσοι έχουν παίξει κάποιο από τα τελευταία παιχνίδια της σειράς Persona τότε θα γνωρίζουν και την λογική πίσω από αυτά τα συστήματα. Η δημιουργία και η εξέλιξη μιας φιλίας μας βοηθάει ανεβάζοντας στατιστικά ή ξεκλειδώνοντας διευκολύνσεις και μοναδικές ικανότητες, κάτι που θα μας χρησιμεύσει όσο προχωράμε στην ιστορία. 

Πέρα όμως από τα βασικά quests που αποτελούν και το “ζουμί της υπόθεσης” το Bloomtown λάμπει και στα Side Quests, προσφέροντας περίπλοκους γρίφους και προκλήσεις εξερεύνησης. Περίπλοκοι γρίφοι, δραστηριότητες όπως ψάρεμα και γυμναστική και άλλες αντίστοιχες εμβαθύνουν την διαμόρφωση του κόσμου ενώ ανταμείβουν τους παίκτες με χρήσιμα αντικείμενα ή αναβαθμίσεις. Για παράδειγμα, σε μια αποστολή, η σωστή απάντηση σε ερωτήσεις σχετικά με τον ιμπρεσιονισμό ή τους δεινόσαυρους στο μουσείο οδηγεί σε κάποιου είδους εξέλιξη, ενώ υπάρχουν ακόμη και προκλήσεις που σχετίζονται με το ψάρεμα που αποφέρουν σπάνια ρεκόρ με μοναδικά οφέλη εντός του παιχνιδιού.

Οι αποστολές, όπως αναφέραμε παραπάνω, περιλαμβάνουν εξίσου περίπλοκη λήψη αποφάσεων, όπως για παράδειγμα το να επιλέξουμε την μετάβασή μας σε ένα κτήριο μέσω μιας κρυφής εισόδου ή ρίχνοντας τα ζάρια από την “κανονική” οδό. 

Oι επιρροές του Persona όμως δεν τελειώνουν στον κοινωνικό τομέα του παιχνιδιού. Το Combat διαθέτει έναν μηχανικό αιχμαλωσίας δαιμόνων και μίξης τους για να είδη πλασμάτων. Αυτή η διαδικασία ενισχύει τις ικανότητές μας, με τους δαίμονες να ταξινομούνται σε τέσσερις ρόλους: Tank, Warrior, Supporter και Witch. Κάθε δαίμονας προσφέρει μοναδικούς συνδυασμούς ξορκιών και ενισχύσεις στατιστικών στοιχείων, αλλά η άνοδος του επιπέδου και η απόκτηση των spells βασίζονται στην τύχη, κάνοντας κάθε playthrough δυναμικό.

Το σύστημα μάχης επικεντρώνεται στις συναντήσεις άλλων δαιμόνων με μάχες που τις ξεκινάμε εμείς με το πάτημα ενός κουμπιού. Η βασική στρατηγική βασίζεται σε ένα turn-based μοτίβο  με την σειρά επιθέσεων να είναι καθορισμένη ως Emily → Ramona → Chester → Hugo, καθιστώντας έτσι τον προγραμματισμό απαραίτητο. Οι παίκτες πρέπει επίσης να διαχειρίζονται σειρές εχθρών, καθώς οι melee επιθέσεις δεν μπορούν να φτάσουν τους εχθρούς που βρίσκονται στο πίσω μέρος, τουλάχιστον μέχρι να καθαριστεί η πρώτη σειρά. Οι επιθέσεις μεγάλης εμβέλειας χρησιμοποιούν σφαίρες, επαναφορτίζοντας στο τέλος των μαχών, υποχρεώνοντάς μας έτσι να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί και να διαχειριστούμε σωστά τους πόρους μας. 

Οι αδυναμίες και οι αντιστάσεις του κάθε εχθρού παίζουν κεντρικό ρόλο. Τα κόκκινα βέλη υποδεικνύουν τρωτά σημεία, ενώ τα μπλε δείχνουν κάποιου είδους αντίσταση, ανοσία ή ακόμα και αντανάκλαση επιθέσεων με βάση τον αριθμό των βελών. Η εκμετάλλευση των αδυναμιών είναι απαραίτητη αφού μας ανταμείβουν με επιπρόσθετες επιθέσεις, ενώ πολλές φορές μπορεί να έχουμε την ευκαιρία για μια “All Attack” ή μια προσπάθεια αιχμαλωσίας των δαιμόνων, η οποία επιτυγχάνεται και αυτή με τη ρίψη ζαριών.

Το gameplay του Bloomtown: A Different Story είναι το κεντρικό στοιχείο του και σίγουρα είναι αρκετά γνώριμο στους φίλους του είδους αλλά δεν είναι το μόνο ελκυστικό κομμάτι του. Η Lazy Bear Games σε συνεργασία με την Differense Sense Games αναδεικνύουν το ταλέντο και την ικανότητά τους φτιάχνοντας ένα πανέμορφο, λεπτομερές pixelated κόσμο με χαριτωμένους χαρακτήρες, έντονα χρώματα και εξίσου ελκυστικά animations. Αν και προσωπικά, δεν μπορώ να πω πως μου άρεσαν τα overworld μοντέλα των χαρακτήρων (που πήγε ο λαιμός τους;) τα τέρατα και οι λεπτομέρειες του περιβάλλοντος καταφέρνουν να μας αιχμαλωτίσουν και να μας γοητεύσουν. 

Σχεδόν όλα τα στοιχεία του, από τους χαρακτήρες, τα περιβάλλοντα και τα πλάσματα, ακόμα και τα γραφικά της διεπαφής χρήστη είναι πανέμορφα με λεπτομερή pixels και εξίσου ζωντανά χρώματα. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα πραγματάκια που δεν με ενθουσίασαν ιδιαίτερα όπως είναι η κίνηση των χαρακτήρων στο χώρο. Για να τρέξουμε πρέπει να έχουμε πατημένο ένα από τα κουμπιά ενώ εξίσου ενοχλητικά, τουλάχιστον στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι η υψηλή συχνότητα ειδοποιήσεων για τα quests και η αυτόματη αποθήκευση. Υπάρχει ένα αναδυόμενο παράθυρο στο επάνω μέρος της οθόνης κάθε φορά που σηκώνουμε αντικείμενα, σημειώνουμε πρόοδο σε μια αποστολή, τελειώνουμε ή ξεκινάμε μια νέα και οι αυτόματες αποθηκεύσεις γίνονται μετά από κάθε σημαντική ενέργεια μην επιτρέποντάς μας έτσι να επιστρέψουμε σε προγενέστερη κατάσταση.

Παρόλα αυτά, το Bloomtown ξεχωρίζει για το πόσο ουσιαστικά και ικανοποιητικά νιώθουν όλα στο σύνολό τους. Στην αρχή, η ομάδα των ηρώων μπορεί να φαίνεται αδύναμη, αλλά με την πρόοδο του παιχνιδιού, αποκτούν τεράστιες δυνάμεις, όπως το να προκαλούν υστερία, να καλούν καταιγίδες και να εκτοξεύουν πύρινες μπάλες. Η βελτίωση των δεξιοτήτων και της ομάδας είναι άκρως ικανοποιητική, με μια σαφή αίσθηση προόδου. Η ιστορία είναι άριστα δομημένη, ενώ λειτουργίες όπως το γρήγορο ταξίδι και η απλοποιημένη πλοήγηση στα μενού κάνουν το παιχνίδι πιο εύχρηστο. Και με μια ιστορία που διαρκεί περίπου 17 ώρες, ενώ με παράπλευρες αποστολές και συλλογές μπορεί να φτάσει τις 30-40 ώρες, το παιχνίδι των Different Sense Games και Lazy Bear Games θα μιλήσει στις καρδιές των turn-based RPG fans.

Ευχαριστούμε την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του review code του παιχνιδιού.

You may also like