Home NewsGaming News Call of Duty — Αστρονομικά Κόστη ανάπτυξης που ζαλίζουν!

Call of Duty — Αστρονομικά Κόστη ανάπτυξης που ζαλίζουν!

Γράφει ο/η Σπύρος Κασταμονίτης

Σε μια δικαστική κατάθεση που προκάλεσε αίσθηση, αποκαλύφθηκαν τα τεράστια κόστη ανάπτυξης τριών παιχνιδιών της σειράς Call of Duty, με ποσά που κυμαίνονται από $450 – έως – $700 εκατομμύρια. Όπως αποκαλύπτει η ενημερωτική ιστοσελίδα Gamefile, σύμφωνα με τον Patrick Kelly, creative director της Activision, το Black Ops III (2015) κόστισε $450 εκατομμύρια, το Modern Warfare (2019) $640 εκατομμύρια, και το Black Ops Cold War (2020) έφτασε το αστρονομικό ποσό των $700 εκατομμυρίων.

Παράλληλα, οι πωλήσεις τους άγγιξαν τα 43, 41 και 30 εκατομμύρια αντίτυπα, αντίστοιχα. Οι τρεις τίτλοι πούλησαν συνολικά περισσότερα από 114 εκατομμύρια αντίτυπα, σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία. Ειδικότερα μετά την θεαματική επιστροφή της Infinity Ward το 2019 με το reboot της σειράς Modern Warfare και της τότε πιο σοβαρής (‘boots on on the ground’) προσέγγισης. Κάτι που φάνηκε ακόμη και από την αρχική αποκάλυψη τον Μάιο εκείνης της χρονιάς. Φυσικά σε αυτό συνέβαλε και μια εκπληκτική πορεία το 2020, με την έλευση του Warzone. Κάτι που προώθησε παράλληλα και το κύριο παιχνίδι. Αναμφίβολα αν λάβουμε ως δεδομένο τα νούμερα αυτά, εύλογα μπορούμε να υποθέσουμε και κατά προσέγγιση τα κόστη του φετινού παιχνιδιού.

Η αποκάλυψη αυτή προέκυψε στο πλαίσιο δικαστικής υπόθεσης που συνδέει τη δημοφιλή σειρά με την τραγωδία στο σχολείο Robb στο Ουβάλντε του Τέξας. Όπου κατηγορίες αποδίδουν ευθύνες στο περιεχόμενο της Activision και της Meta για την έμμεση επιρροή πάνω στις πράξεις του δράστη. Συγκεκριμένα, στις 24 Μαΐου 2022 ένας 18χρονος, ο Σαλβαδόρ Ράμος, εισέβαλε στο Δημοτικό Σχολείο Ρομπ (Robb Elementary School) και άνοιξε πυρ, σκοτώνοντας 19 μαθητές και 2 δασκάλους, πριν πέσει νεκρός από τα πυρά της αστυνομίας. Αν και η δήλωση του P. Kelly δεν αποτελεί άμεση απάντηση στις εν λόγω κατηγορίες, λειτουργώντας ως υποστηρικτικό ‘χαρτί’ της νομικής θέσης της εταιρείας στην δικαστική της υπεράσπιση, εμείς μπορούμε να αντλήσουμε την κολοσσιαία κλίμακα της παραγωγής του Call of Duty.

[Διαβάστε επίσης]

Η Shift Up επιβραβεύει τους υπαλλήλους της με PS5 Pro και μπόνους μετά την επιτυχία του Stellar Blade

Ποσά χρημάτων που ξεπερνούν τα “αθώα” όρια του gaming όπως το γνωρίζουμε. Με κάποιες από τις παραγωγές να ξεπερνούν προϋπολογισμούς εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων. Φερ’ ειπείν να υπενθυμίσουμε ότι αντίστοιχα υπερυψηλό είναι και το κόστος ανάπτυξης και για άλλες εταιρείες. Όπως το The Last of Us Part II του Playstation και της Sony που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2020. Με το ποσό να προκαλεί σοκ αντίστοιχα κι εκεί, φτάνοντας και τα $220 εκατομμύρια δολάρια.

Η σειρά πλέον κατατάσσεται και επίσημα ανάμεσα στις πιο ακριβές αλλά και επικερδή στην ιστορία της βιομηχανίας. Παρά τα τεράστια κόστη δημιουργίας, τα παιχνίδια της τα τελευταία χρόνια όχι μόνο επιτυγχάνουν να τα καλύπτουν, αλλά συνάμα και να παράγουν επιπρόσθετο κέρδος. Πολλούς μήνες μετά την κυκλοφορία τους. Κρατώντας σταθερή την ροή χρημάτων στα ταμεία της Activision. Εκτός από την άμεση πώληση του βασικού παιχνιδιού, η εταιρεία κερδίζει επιπλέον παχουλά έσοδα από την πώληση διαφόρων κοσμητικών αντικειμένων. Όπως skins όπλων ή χαρακτήρων (πχ διάσημους ήρωες gaming ή μη περιεχομένου, δημοφιλή πρόσωπα της καλλιτεχνικής σκηνής). Όπως και του ψηφιακού της ‘νομίσματος’-CoD Points για λοιπές αγορές μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα του τίτλου.

Αυτά τα δεδομένα δεν προκαλούν έκπληξη, δεδομένου του τεράστιου αντίκτυπου της σειράς. Η οποία γνωρίζει καλά πώς να μένει στο επίκεντρο των gaming-εξελίξεων. Όσο έχει εδραιωθεί σε πολιτισμικό φαινόμενο και κορυφαία ετήσια πηγή εσόδων για την Activision.

Ενδεικτικό του τεράστιου ‘αποθέματος χρημάτων’ της Activision και της εμπορικής/μάρκετινγκ δυναμικής και επιρροής της σειράς αποτελεί κι η απόκαλυψη ενός διάσημου streamer, ονόματι Myth_. Ο οποίος μαρτύρησε πως έλαβε μποναμά $400,000 από την ίδια. Για να μεταδώσει μέσω του καναλιού του τουλάχιστον 50 ώρες gameplay του Modern Warfare το 2019. Παρά την γενναιόδωρη αμοιβή, ο ίδιος ανέφερε πως θα έπαιζε σε livestream ή και χωρίς το παιχνίδι, ούτως ή άλλως. Ακόμα κι αν δεν είχε λάβει καμία χορηγία.

Η αποκάλυψη αυτών των ποσών που κυριολεκτικά ζαλίζουν βοηθά στο να ριχτεί φώς στο όλο και αυξανόμενο κόστος ανάπτυξης των μεγάλων, AAA τίτλων. Υπογραμμίζοντας ακόμη την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος ως ‘προϊόν’, με βάση την προσεχτική ανάλυση της ψυχοσύνθεσης της αγοράς. Μαζί με την τεχνολογική καινοτομία που απαιτείται για τη δημιουργία κορυφαίων παιχνιδιών. Συν τα μεγέθη των ομάδων στα δημιουργικά παρασκήνια αλλά και τα επίσης φουσκωμένα έξοδα για μάρκετινγκ προώθηση. Ειδικότερα αυτά των γνωστών – μπλοκμπάστερ – ονομάτων του Gaming χώρου όπως το Grand Theft Auto.

You may also like