Παραδέχομαι ότι δεν είμαι και ο μεγαλύτερος φαν του golf. Είναι ένα άθλημα που δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα, δεν γνωρίζω τους κύριους κανόνες και τις ιδιαιτερότητές του και το θεωρούσα ανέκαθεν μια ασχολία για πιο μεγάλες ηλικίες. Ωστόσο, μεγαλώνοντας και εγώ σαν άνθρωπος άρχισα να διευρύνω τους ορίζοντές μου καθώς και τα ενδιαφέροντά μου με αποτέλεσμα να φτάνω σε μια κατάσταση όπου δεν αποκλείω τίποτα. Από εκεί λοιπόν που το μόνο που γνώριζα για το golf είναι ότι με ένα μπαστούνι πρέπει να βάλω το στημένο μπαλάκι μέσα στην τρύπα, αυτό έχει αρχίζει να αλλάζει με τους τίτλους που βγαίνουν όλα αυτά τα χρόνια και πόσα μάλλον στο Nintendo Switch.
Το ενδιαφέρον μου άρχισε να γίνεται όλο και μεγαλύτερο όταν έπιασα για πρώτη φορά το Golf Story, ένα indie παιχνίδι που ξέφευγε από τα καθιερωμένο υιοθετώντας ένα storyline με βάση το άθλημα – και κατάφερε εν τέλει με τον τρόπο του να μας εντυπωσιάσει αρκετά. Επόμενο στην σειρά είχαμε το Mario Golf Super Rush που παρόλο που δεν είχαμε την ευκαιρία να το δοκιμάσουμε ήταν ένας τίτλος που μας τράβηξε εξίσου το ενδιαφέρον λόγω του roster και του καλού track record της Nintendo με αντίστοιχους τίτλους. Φτάνοντας λοιπόν στο σήμερα, έχουμε το Cursed to Golf, ένα indie-έκπληξη που καταφέρνει να εντυπωσιάσει τόσο με τα γραφικά του όσο και με το ιδιαίτερο gameplay του.
Βλέπετε, το κοινό που έχουν όλα αυτά τα παιχνίδια είναι πως παρόλο που διατηρούν τον βασικό πυρήνα του αθλήματος τον εμπλουτίζουν με περίεργους μηχανισμούς, εμπόδια και άλλα τέτοια κόλπα. Το ίδιο γίνεται και στο Cursed to Golf όπου θα βρεθούμε σε 18 διαφορετικές πίστες που θα μας ξαναστείλουν στην αρχή όταν τις ολοκληρώσουμε. Μια κόλαση που δεν έχει ποτέ τέλος.

Η ιστορία του Cursed to Golf λειτουργεί ως μια αρχή για τα γεγονότα του. Ο βασικός μας ήρωας έχει λάβει μέρος σε ένα τουρνουά και φτάνει στην τελευταία τρύπα της ημέρας. Λίγο πριν τελειώσει τον γύρο του, ένας κεραυνός χτυπάει το μπαστούνι του με αποτέλεσμα να τον σκοτώνει ακαριαία. Μέσα σε λίγα λεπτά θα βρεθεί σε ένα Golf καθαρτήριο εκεί όπου θα πρέπει να αγωνιστεί για να καταφέρει να ξεφύγει και να επιστρέψει στην ζωή. Για να το κάνει αυτό θα πρέπει να καθαρίσει 18 τυχαία δομημένες πίστες και να ξεπεράσει κάθε δυσκολία που αυτές κατέχουν.
Μέσα σε αυτές τις δυσκολίες είναι εμπόδια, παγίδες, τέρατα και φαντάσματα που κόβουν την διαδρομή της μπάλας μας και αφεντικά που έχουν ως σκοπό να μας αποτρέψουν από το να στείλουμε την μπάλα μέσα στην τρύπα. Κάθε πίστα είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο που μοιάζουν περισσότερο με γρίφους ή platformers παρά με απλές πίστες golf. Θα πρέπει να χτυπήσουμε την μπάλα με τέτοιο τρόπο, ύψος και δύναμη που θα μας επιτρέψουν να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και να φτάσουμε στο τέλος.

Για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που μας δίνονται έχουμε στην διάθεσή μας τρία διαφορετικά μπαστούνια για να χρησιμοποιήσουμε. To πρώτο, το driver, είναι το δυνατό της τριάδας και μας επιτρέπει να ρίχνουμε μακρινές μπαστουνιές, το Iron είναι το ισορροπημένο, εκείνο που μας επιτρέπει να περνάμε την μπάλα μέσα από στενά ανοίγματα και τέλος το wedge, είναι αυτό που μας επιτρέπει να ρίχνουμε πιο στοχευμένες, κοντινές μπαστουνιές.
Μαζί με τα μπαστούνια έχουμε και μια συλλογή καρτών που χρησιμεύουν ως τα προσωρινά μας power-ups για κάθε run. Μέσω αυτών μπορούμε να μετατρέψουμε το μπαλάκι σε πάγο ώστε να επιπλέει στο νερό, να του δίνουμε έξτρα πηδήματα για να ανεβαίνει σε υψηλότερα επίπεδα, να έχουμε περισσότερες ρίψεις σε έναν γύρο ή να ρίχνουμε το μπαλάκι σε TNT ώστε να τα ενεργοποιούμε για να αποκαλύπτουμε κρυφά δρομάκια ή να διαλύουμε εμπόδια και παγίδες.
Κατά την διάρκεια του κάθε run μπορούμε να μαζέψουμε πολλές χάρτες αλλά τις χάνουμε αν αποτύχουμε το επίπεδο όπου όπως σε κάθε κλασικό roguelike ξεκινάμε από την αρχή και από το μηδέν.

Μαζί με τις κανονικές πίστες έχουμε και ορισμένες προκλήσεις όπως τα Cursed Holes που μας περιορίζουν με διάφορους τρόπους. Ορισμένοι από αυτούς είναι οι περιορισμένες ρίψεις, να ρίχνουμε την μπάλα σε συγκεκριμένη γωνία ή συγκεκριμένη δύναμη, να μην χτυπάμε αγάλματα για να πάρουμε παραπάνω ρίψεις ή να αναποδογυρίζει ολόκληρο το επίπεδο. Αν επιλέξουμε να αντιμετωπίσουμε τις εν λόγω προκλήσεις θα λάβουμε περισσότερες κάρτες και χρήματα ως έπαθλο – αλλά δεν είμαστε υποχρεωμένοι να τις ολοκληρώσουμε.
Όλα τα παραπάνω έρχονται να δέσουν σε ένα προσεγμένο και καλό σύστημα golf. Οι ρίψεις είναι αρκετά εύκολες και η ποικιλία των μπαστουνιών μας επιτρέπει μεγαλύτερη ακρίβεια. Συνδυάζοντας το περιβάλλον αλλά και τις κάρτες μας μπορούμε με ευκολία να ολοκληρώσουμε ορισμένα πεδία ενώ άλλα ίσως χρειαστούν λίγο ιδιαίτερη μεταχείριση. Ο απλός χειρισμός δένει αρμονικά με τα πάντα, επιτρέποντας στον παίκτη να επικεντρώνει στην ακρίβεια πάρα σε άλλα στοιχεία.

Ωστόσο, δεν είναι όλα…αρμονικά. Τα επίπεδα, ενώ έχουν τον τυχαίο παράγοντα, δεν εναλλάσουν πολλά από τα στοιχεία τους. Ίσως δούμε αλλαγή σε επίπεδα και θέση εμποδίων, ωστόσο αυτά δεν αλλάζουν ιδιαίτερα με αποτέλεσμα να ξέρουμε λίγο-πολύ τι να περιμένουμε από κάθε πίστα. Οι παγίδες κυμαίνονται συνήθως σε λίμνες, καρφιά, εμπόδια και εκρηκτικά ή κάρτες που μπορεί να αλλάξουν τον τρόπο που κατευθύνεται το μπαλάκι.
Επίσης, λείπει πολλές φορές η χαρά της ανακάλυψης. Σε σχέση με action-based roguelikes, εδώ η ακρίβεια και η τοποθέτηση παίζουν αρκετά μεγάλο ρόλο οπότε κάθε χτύπημα είναι σημαντικό. Γι’αυτόν τον λόγο δημιουργείται η αίσθηση πως δεν θέλουμε να εξερευνήσουμε νέους συνδυασμούς ή πάρουμε ρίσκα ώστε να μείνουμε σε σίγουρες λύσεις που θα μας επιτρέψουν να προχωρήσουμε. Αυτό σημαίνει με την σειρά του πως σημαντικοί παράγοντες όπως η ποικιλία, η εξερεύνηση και το ρίσκο μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα και το παιχνίδι γίνεται πιο…μονότονο.
Πέρα από το gameplay, σε ορισμένες εκδόσεις ίσως αντιμετωπίσουμε πρόβλημα και με την ορατότητα στα επίπεδα. Η κάμερα είναι αρκετά κοντά στον χαρακτήρα και το μπαλάκι μας με αποτέλεσμα να μην γνωρίζουμε την δομή του επιπέδου και να μην ξέρουμε πάντα που θα καταλήξει το μπαλάκι – ή έστω να μην το υπολογίζουμε σωστά. Υπάρχει μια κάμερα που μπορούμε να κινούμε δεξιά και αριστερά αλλά δεν είναι και η πιο βιώσιμη λύση. Θα προτιμούσαμε να υπάρχει η δυνατότητα μεγέθυνσης ώστε να υπάρχει μια καλύτερη εικόνα του περίγυρού μας.

Παρά τις ατέλειές του, το Cursed to Golf έχει φανταστική παρουσίαση. Τα pixel γραφικά του καθώς και τα animation είναι λεπτομερή, χρωματιστά και ευχάριστα στο μάτι και κάθε εφέ είναι σχεδιασμένο πανέμορφα. Τα χρώματα διαμορφώνουν μια σκοτεινή, αλλόκοσμη ατμόσφαιρα η οποία δεν μας ανατριχιάζει απαραίτητα αλλά μας δίνει αυτή την αίσθηση ενός αφιλόξενου αλλά παράλληλα χαριτωμένου κόσμου. Όλα αυτά εμπλουτίζονται εξίσου και από την chiptune μουσική του Mark Sparling, υπεύθυνου για την μουσική του Shantae – οπότε μπορείτε να περιμένετε μικρά αριστουργήματα.
Σε γενικές γραμμές, το Cursed to Golf είναι ένα ιδιαίτερο indie παιχνίδι που προσπαθεί να απευθυνθεί τόσο στους λάτρεις του αθλήματος αλλά και σε όσους αρέσκονται στα roguelikes. Έχει ορισμένες ιδιαιτερότητες όμως που ίσως να μας αποτρέψουν από το να ξαναπαίξουμε όπως οι μονότονες παγίδες ή τα περιορισμένα ‘builds’, η ατμόσφαιρα, η παρουσίαση και ο καλός χειρισμός του ίσως να είναι αρκετά να μας επαναφέρουν στις πίστες του. Θα λέγαμε πως είναι ένας τίτλος κατάλληλα φτιαγμένος ώστε να κάνουμε διαλείμματα από μεγαλύτερους τίτλους και αξίζει μια μελλοντική αγορά.


