Το Darkest Dungeon 2 κυκλοφόρησε σε μορφή Early Access στις 26 Οκτωβρίου 2021. Ο συγκεκριμένος τίτλος μαζί με κάποιους άλλους που κυκλοφορούν σε early access μου έχουν αλλάξει λίγο την γνώμη για το μοντέλο αυτό. Μια ματιά αυτής της γνώμης μπορείτε να ρίξετε και εδώ. Ας πάμε όμως και στο ζουμί της υπόθεσης! Το Darkest Dungeon 2 είναι επιτέλους εδώ!
Θα με ακούσετε ή μάλλον θα διαβάσετε πολλές φορές να γράφω και να επαναλαμβάνω ότι η σειρά Darkest Dungeon έχει ίσως την καλύτερη σκοτεινή ατμόσφαιρα που έχω συναντήσει τα τελευταία χρόνια σε παιχνίδι. Τα Lovecraftικά σημάδια βρίσκονται παντού και το κοσμικά απόκοσμο κλίμα που έχει το παιχνίδι σε καθηλώνει.
Από την αρχή βλέπουμε τις αλλαγές με τον προηγούμενο τίτλο του παιχνιδιού. Για να μεταφερθούμε από την μια περιοχή στην άλλη είμαστε οδηγοί μιας άμαξας η οποία φέρει επάνω της το φως της ελπίδας. Η άμαξά μας έχει όνομα και το όνομα αυτής δεν είναι καθόλου τυχαίο. Λέγεται The Last Hope (Η τελευταία ελπίδα) και όντως μας κάνει να νιώθουμε ότι είμαστε η τελευταία ελπίδα για σωτηρία.

Φτάνοντας στα Crossroads βρίσκεσαι στην δύσκολη (για την αρχή) απόφαση να διαλέξεις ποιους χαρακτήρες θέλεις να πάρεις μαζί σου στο ταξίδι προς το βουνό. Πλέον οι χαρακτήρες είναι έντεκα συν έναν έξτρα που δεν μπορείς να τον στην λίστα για αρχή. Εδώ θα μπορέσεις να καθορίσεις και κάποιες επιλογές για τον κάθε χαρακτήρα που θα έχεις μαζί σου που θα σε ακολουθούν σε ολόκληρο το ταξίδι σου. Από εδώ ξεκινά το δύσκολο και απαιτητικό ταξίδι για την σωτηρία του κόσμου!
Οδηγώντας την άμαξα προς το πανδοχείο στην διαδρομή έχουμε διάφορα εμπόδια που καλύπτουν το ένα τρίτο του δρόμου, αλλά και κάποιες φορές ολόκληρο το δρόμο. Κάθε φορά που πέφτουμε πάνω σε ένα από τα μικρά εμπόδια ο πυρσός στο πίσω μέρος της άμαξας χάνει λίγο από την φωτεινότητά του. Τα μεγάλα εμπόδια που είναι αδύνατο να αποφύγουμε μας οδηγούν σε μάχη με εχθρούς. Η μάχη με τους εχθρούς ακολουθεί τους κανόνες turned base μάχης με κάθε έναν από τους εμπλεκόμενους να περιμένει την σειρά του για να κάνει την κίνησή του. Η θέση που έχουμε τοποθετήσει τους ήρωες στη μάχη παίζει σημαντικό ρόλο μιας και τα skills που έχουμε επιλέξει στα Crossroads για τον κάθε έναν από αυτούς, μπορούν να γίνουν μόνο από συγκεκριμένες θέσεις. Συνήθως οι ήρωες που αντέχουν περισσότερο ξύλο έχουν και skills που μπορούν να γίνουν από τις δυο μπροστινές θέσεις και αντίστοιχα αυτοί που είναι λιγότερο ανθεκτικοί στη μάχη έχουν skills που μπορούν να γίνουν από τις δυο πίσω θέσεις.

Οι μάχες είναι έντονες και αργότερα θα πρέπει να οργανωθούν με τέτοιο στρατηγικό τρόπο που πολλές φορές θυμίζουν κινήσεις στο σκάκι. Νικητής είναι αυτός που θα επιβιώσει. Αν κάποιος από τους ήρωες πεθάνει τον χάνουμε και αν καταφέρουμε να φτάσουμε στο επόμενο πανδοχείο τότε και μόνο τότε έρχεται στην ομάδα μας ένας τυχαίος ήρωα από αυτούς που έχουμε ξεκλειδώσει. Εδώ έρχεται και η επιλογή του δωδέκατου ήρωα. Κάθε φορά που φτάνουμε στο πανδοχείο μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε και να πάρουμε μαζί μας μέχρι και το επόμενο πανδοχείο τον κυνηγό κεφαλών (Bounty Hunter). Ο κρυφός ήρωας έρχεται στην ομάδα μας με ένα μικρό κόστος και πλήρως αναβαθμισμένα όλα του τα skills για να μας προσφέρει τις υπηρεσίες του.
Κατά την διάρκεια του ταξιδιού μας έχει προστεθεί και ένας έξτρα κίνδυνος. Ανά πάσα στιγμή μπορεί είτε να πέσουμε σε ενέδρα, είτε να πέσει η άμαξα σε εμπόδιο με σκοπό να καταστραφούν οι ρόδες τις. Στην περίπτωση της ενέδρας η άμαξά μας είναι εξοπλισμένη με προστατευτικά τα οποία όμως μπορούν να αντέξουν ορισμένο αριθμό επιθέσεων. Κάτι παρόμοιο ισχύει και στα εμπόδια που καταστρέφουν σιγά, σιγά τους τροχούς. Εάν χάσουμε όλα τα προστατευτικά ή τους τροχούς τότε αναγκαζόμαστε να μπούμε σε μια άνιση μάχη μιας και καθ’ όλη τη διάρκεια της μάχης ένας από τους χαρακτήρες μας (τυχαίος σε κάθε γύρο) αναγκάζεται να χάσει τη σειρά του επισκευάζοντας την άμαξα.

Για ακόμη μια φορά οι σχέσεις μεταξύ των ηρώων μας σε κάθε ταξίδι μπορούν να αποβούν είτε μοιραίες, είτε να σώσουν την κατάσταση. Ο κάθε ένας από τους ήρωες μπορεί να συμπαθήσει ή να αντιπαθήσει έναν άλλο. Στην περίπτωση που οι ήρωες αποκτήσουν καλές σχέσεις μεταξύ τους, δύο από τα skills τους (που επιλέγονται τυχαία από το παιχνίδι) αποκτούν κάποια έξτρα θετική επίπτωση, έτσι ώστε να σε βοηθήσουν στην μάχη. Σε αντίθετη περίπτωση που οι ήρωες αντιπαθήσουν ο ένας τον άλλο, δυο από τα skills τους, που πάλι επιλέγονται τυχαία από το παιχνίδι, έχουν κάποιες αρνητικές επιπτώσεις. Στην περίπτωση συμπάθειας τα skillς μπορούμε ΑΝ θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε. Στην περίπτωση αντιπάθειας τα skills μπαίνουν υποχρεωτικά στον παίχτη μας αντικαθιστώντας τυχαία κάποια από αυτά που είχαμε επιλέξει. Αυτό μπορεί σε σημεία κλειδιά να προκαλέσει αρκετά προβλήματα στην ομάδα μας μιας και τα skills που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο κάθε ήρωας είναι πέντε.
Καλό είναι λοιπόν σε κάθε επίσκεψη στο πανδοχείο να ελέγχουμε τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων και αν γίνεται να τους προστατέψουμε από το να “μαλώσουν” χρησιμοποιώντας κάποια από τα αντικείμενα που μπορείς να αγοράσεις μέσα στο πανδοχείο (πχ Τράπουλα, Ουίσκι κλπ).

Ο τελικός μας προορισμός είναι πάντα οι σκοτεινοί πρόποδες του βουνού που δεσπόζει στην εισαγωγική μας οθόνη. Ο δρόμος για εκεί όμως πλέον είναι αρκετά πιο περίπλοκος και μακρύς. Στην early access του Darkest Dungeon 2 είχαμε την δυνατότητα να πάμε μέχρι το πρώτο μεγάλο αρχηγό (Boss) του παιχνιδιού. Τώρα πλέον μπορούμε να πάμε και στις πέντε επιλογές. Για να μας δοθεί η δυνατότητα όμως να ξεκινήσουμε το επόμενο μεγάλο ταξίδι θα πρέπει πρώτα να νικήσουμε το προηγούμενο Boss έστω μια φορά.
Όπως είπαμε ο δρόμος είναι πλέον πιο μακρύς και με περισσότερες διακλαδώσεις. Μέσα στις πρώτες ώρες του παιχνιδιού θα καταφέρεις να κερδίσεις το πρώτο Boss μιας και οι μάχες που χρειάζονται για να φτάσεις εκεί δεν σε εξουθενώνουν και ο δρόμος είναι αρκετά μικρός. Από το δεύτερο όμως Boss και μετά τα πράγματα αγριεύουν. Κάθε μια από τις αποστολές, μου έπαιρνε γύρω στη μια ώρα μέχρι να φτάσω στο βουνό. Έξτρα εμπόδιο στον δρόμο σου μετά το πρώτο Boss είναι το γεγονός ότι θα πρέπει στην διάρκεια του ταξιδιού σου να αντιμετωπίσεις και να νικήσεις και ένα από τα μίνι Bosses που μπορείς να βρεις. Τα μίνι Bosses είναι επτά στο σύνολο και μπορείς να τα βρεις στις αντίστοιχες περιοχές. Κάποια βρίσκονται στην φλεγόμενη πόλη, κάποια στο σάπιο βάλτο και άλλα στην περιοχή των ψαράδων. Το κάθε ένα από αυτά έχει και το δικό του μοναδικό επίπεδο δυσκολίας κάνοντας πολλές φορές τις μάχες πανδύσκολες. Στα δικά μου επιτυχημένα runs πάντα επέλεγα να αντιμετωπίσω τα ευκολότερα για την σύσταση της ομάδας μου, μιας και αν φτάσεις στο τέλος της διαδρομής χωρίς να έχεις σκοτώσει ένα από τα μίνι Bosses δεν σου δίνεται η δυνατότητα να αντιμετωπίσεις το τελικό Boss.

Μεγάλη αλλαγή σε σχέση με τον προκάτοχο του παιχνιδιού είναι ότι εδώ τους ήρωες τους ξεκλειδώνεις μία φορά και τους έχεις για πάντα στην διάθεσή σου κάθε φορά που αρχίζεις νέα προσπάθεια. Κατά την διάρκεια του ταξιδιού σου εκτός από τα χρήματα που μαζεύεις για να αγοράσεις εξοπλισμό, κερδίζεις και κεριά. Αυτά κάθε φορά που είτε χάσεις, είτε έχεις μια επιτυχημένη αποστολή σου δίνεται η δυνατότητα να τα ξοδέψεις στον βωμό του ελπίδας (Altar of Hope). Εκεί μπορείς να αγοράσεις με κεριά πολλά και διάφορα καλούδια. Μπορείς να αγοράσεις όλους τους ήρωες και σιγά, σιγά να τους κάνεις πιο δυνατούς ξοδεύοντας περισσότερα κεριά στον καθένα. Μπορείς να αναβαθμίσεις την άμαξά σου έτσι ώστε να έχεις περισσότερο αποθηκευτικό χώρο ή να μπορείς να δεχθείς περισσότερα χτυπήματα από τις ενέδρες. Μπορείς να ξεκλειδώσεις νέα αντικείμενα έτσι ώστε να μπορείς να τα βρεις στα επόμενά σου ταξίδια. Θα χρειαστείς στο σύνολο γύρω στις δυο χιλιάδες κεριά για να μπορέσεις να ξεκλειδώσεις όλες τις δυνατότητες – επιλογές στον βωμό της ελπίδας. Αυτός ο αριθμός των κεριών φαντάζει αρκετά μεγάλος μιας και σε κάθε περιπέτεια μπορείς να μαζέψεις μεταξύ δέκα και εκατό.
Ο κάθε ένας από τους ήρωες μας έχει φυσικά και την δική του ιστορία που μπορείς να ανακαλύψεις κατά την διάρκεια της περιπέτειας. Το μόνο που θα χρειαστεί είναι να επισκεφτείς στην διάρκεια του ταξιδιού σου τα Heroes Shrines και να επιλέξεις έναν από τους ήρωες που έχεις μαζί σου στην άμαξα για να δεις την ιστορία του. Ο κάθε ένας ήρωας θα χρειαστεί πέντε επισκέψεις στα Shrines για να ολοκληρώσει την ιστορία του και να ξεκλειδώσει όλα τα του τα skills.

Στο Darkest Dungeon 2 ο θάνατος των ηρώων σου πολλές φορές είναι αναπόφευκτος. Για να μπορέσω να προχωρήσω και να σκοτώσω τους μεγάλους αρχηγούς χρειαζόμουν πάνω από είκοσι με τριάντα προσπάθειες κάθε φορά. Η επιλογή των ηρώων παίζει τεράστιο ρόλο στο πόσο γρήγορα θα ολοκληρώσεις την κάθε αποστολή, μιας και κάποιοι από αυτούς είναι αρκετά πιο χρήσιμοι και δυνατοί από κάποιους άλλους. Οι συνδυασμοί επίσης που μπορείς να κάνεις για να δημιουργήσεις την ομάδα σου μπορεί να φαντάζουν άπειροι αλλά δυστυχώς μετά από κάποιες προσπάθειες θα βρεις τον εαυτό σου να χρησιμοποιεί συνεχώς τους ίδιους ήρωες. Αγαπημένος μου που πάντα έχω στα ταξίδια μου είναι ο Man at Arms. Ο σκληροτράχηλος στρατιώτης που με την ασπίδα του και το σκήπτρο του (mace) οδηγεί την ομάδα στην νίκη!
Η αισθητική του Darkest Dungeon 2 είναι σκοτεινή και νιώθεις την κάθε περιοχή που ταξιδεύεις να ζωντανεύει. Η χρωματική παλέτα που επιλέχτηκε από τους δημιουργούς του παιχνιδιού ταιριάζει απόλυτα στον κόσμο που έχουν δημιουργήσει. Τα μοντέλα των χαρακτήρων αλλά και των εχθρών είναι πανέμορφα και σχεδιασμένα με αρκετή λεπτομέρεια. Έπιασα τον εαυτό μου να καθυστερώ να τελειώσω μια μάχη γιατί ήθελα να παρατηρήσω και να προσέξω όλες τις λεπτομέρειες στο περιβάλλον και στους χαρακτήρες. Το animation των χαρακτήρων είναι μινιμαλιστικό αλλά συνάμα όμορφο.
Όλη αυτή την εμπειρία την απογειώνει ο ήχος του παιχνιδιού. Με ένα θαυμάσιο soundtrack που δεν με κούρασε καθόλου (παρόλο που επαναλαμβάνετε) και με έναν φανταστικό αφηγητή που κάθε φορά που τον ακούς σε μεταφέρει στον κόσμο του παιχνιδιού.

Το Darkest Dungeon 2 είναι κατά γενική ομολογία αρκετά πιο εύκολο από τον προκάτοχό του Darkest Dungeon. Αυτό βέβαια δεν σε σταματά από το να πανηγυρίζεις έξαλα κάθε φορά που κερδίζεις μια δύσκολη μάχη. Η στρατηγική είναι το βασικό κομμάτι της κάθε αναμέτρησης και πολλές φορές πρέπει να σκεφτείς αρκετά βήματα μπροστά έτσι ώστε να είσαι προετοιμασμένος για τις μάχες που έρχονται ή για τον δρόμο που θα ακολουθήσεις για να φτάσεις στο βουνό. Οι δημιουργοί της Red Hook Studios πήραν μια πετυχημένη συνταγή (Darkest Dungeon) και την εξέλιξαν σε βαθμό που νιώθεις ότι έχεις μπροστά σου κάτι εντελώς καινούργιο όταν όμως ξεκινάς το ταξίδι σου όλα σου φαίνονται γνώριμα. Χαίρομαι πραγματικά που το παιχνίδι είναι αρκετά φιλικό σε νέους παίχτες χωρίς ταυτόχρονα να απογοητεύει τους φανατικούς του φίλους.
Το βασικό του μειονέκτημα που ίσως κάνει το παιχνίδι άδικο πολλές φορές, είναι ο παράγοντας τύχη. Πολλά πράγματα γίνονται και επιλέγονται εντελώς τυχαία από το παιχνίδι. Δεν μπορείς με τίποτα να οργανώσεις μια τέλεια αποστολή. Μπορεί σε αναπάντεχο σημείο, όσο προσεκτικός και να είσαι να γίνει κάτι που απλά θα σου καταστρέψει ένα τέλειο run. Εάν αυτό συμβεί και προς το τέλος της περιπέτειας η απογοήτευση είναι το συναίσθημα που σε καταβάλει μιας και νιώθεις ότι έχασες μια ώρα από τη ζωή σου.


