Home HOT Δίνουμε ιδέες στη Sony για έξτρα χρεώσεις – Οι πιο τρελές χρεώσεις που πρότεινε η κοινότητα

Δίνουμε ιδέες στη Sony για έξτρα χρεώσεις – Οι πιο τρελές χρεώσεις που πρότεινε η κοινότητα

Γράφει ο/η Κώστας Παπαδόπουλος

Η περίπτωση του Concord αποτέλεσε ένα ακόμα στραβοπάτημα για τη Sony στη τωρινή γενιά που διανύουμε. Το παιχνίδι έμεινε online μόλις μια βδομάδα μέχρι η Sony να αποφασίσει να τραβήξει τη πρίζα. Από τότε είδαμε το merch του να βγαίνει προς πώληση στο PlayStation Gear store και μάθαμε το εξωφρενικό ποσό που δαπανήθηκε για την ανάπτυξη του.

Με πρόσφατη την ανακοίνωση του PS5 Pro (και της τιμής του!) αναρωτηθήκαμε τι άλλο θα μπορούσε να κάνει η Sony για να βγάλει τα σπασμένα του Concord. Η αποστολή ήταν δύσκολη και γι’ αυτό στραφήκαμε σε εσάς , τη πιστή μας κοινότητα. Φυσικά όπως ήταν αναμενόμενο για ακόμα μία φορά δεν απογοητεύσατε και προσφέρατε απλόχερα τις ιδέες σας. Έτσι λοιπόν έχουμε τη χαρά να μαζέψουμε τις προτάσεις σας και όλοι μαζί να βοηθήσουμε τη λατρεμένη μας Sony να ξεπεράσει αυτό το ατυχές στραβοπάτημα.

  • Ακόμα περισσότερα Remasters

Η προφανής λύση είναι φυσικά η συνέχεια της ήδη πετυχημένης συνταγής. Γιατί όπως είναι γνωστό ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει! Με το Remaster του Horizon Zero Dawn να είναι καθ’οδόν υπάρχουν τόσα ακατέργαστα διαμάντια εκεί έξω που ζητούν διακαώς ένα φρεσκάρισμα για να έρθουν με κάθε μεγαλείο στα μάτια μας.

Τι πάει να πει το Days Gone έχει πάρει ήδη αναβάθμιση για το PS5 μέσω update; Αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία. Μπορείτε να δείτε με λεπτομέρεια το γρασίδι και να μετρήσετε τις κηλίδες λάσπης που αναπηδούν όταν οδηγά τη μηχανή του ο Deacon στα 60 fps; Φυσικά και όχι! Αυτή την ανάγκη λοιπόν έρχεται να καλύψει το φημολογούμενο remaster του παιχνιδιού.

Αλλά γιατί να μείνουμε εκεί; Τι και αν ο κόσμος ζητά διακαώς το Remaster του Bloodborne, ενός λατρεμένου παιχνιδιού που από το PS4 δεν αναβαθμίστηκε ποτέ. Η Sony ξέρει καλά ότι στη πραγματικότητα άλλες είναι οι πραγματικές επιθυμίες του κοινού. Γιατί λοιπόν να μη δούμε remaster στο remake του Ratchet and Clank (2016) ή ακόμα και στα launch παιχνίδια του PS5 (π.χ. Marvel’s Spider-Man: Miles Morales); Τόσα χρόνια έχουν περάσει από τη κυκλοφορία τους, μία αναβάθμιση/περιποίηση όσο να ναι τη χρειάζονται.

  • Περιβαλλοντικό τέλος στην αγορά retail παιχνιδιών

Όλοι λίγο πολύ έχουμε στο ράφι μας τα αγαπημένα μας παιχνίδια, αυτά που μας έχουν χαρίσει όμορφες στιγμές και τα θυμόμαστε με θέρμη. Κάθε φορά που τα βλέπουμε να κοσμούν το ράφι μας καμαρώνουμε και αναπολούμε τι ωραία που περάσαμε μαζί τους. Έχουμε αναλογιστεί όμως τι αντίκτυπο έχει αυτό περιβαλλοντικά; Όλο αυτές οι πλαστηκές θήκες πόσο επιβαρύνουν το περιβάλλον για να φτιαχτούν;

Εδώ λοιπόν δίνεται μια τεράστια ευκαιρία στη Sony να δείξει το οικολογικό της πρόσωπο. Με την εφαρμογή περιβαλλοντικού τέλους/φόρου η εταιρεία θα καταφέρει αφενός να ξεχωρίσει τους πραγματικούς συλλέκτες από τους casuals και αφετέρου να αφυπνήσει την οικολογική συνείδηση των gamers. Φανταστείτε το όπως ακριβώς γίνεται στα super market όταν αγοράζουμε τη πλαστική σακούλα για τα ψώνια μας. Το κόστος δεν χρειάζεται να είναι υψηλό (0,50-1 ευρώ) αλλά παρ’όλα αυτά θα είναι αρκετό για να δώσει μια ανάσα στα ταμεία της εταιρείας.

  • Χρέωση PSN τροπαίων και πλατινών

Μια εξαιρετική ιδέα που ρίξατε στο τραπέζι είναι η χρηματική αξιοποίηση των PSN trophies συλλογών των χρηστών. Όλοι οι τροπαιο-συλλέκτες καμαρώνουν με τον αριθμό τροπαίων και πλατινών που έχουν καταφέρει να συλλέξουν ανά τα χρόνια. Συγκρίνοντας τα με τους φίλους τους αναπολούν τις ώρες που αφιέρωσαν και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν μέχρι να επιτύχουν τον επιθυμητό στόχο. Αλλά ας μην πάμε μακριά, ας πάρουμε σαν παράδειγμα τον δικό μας Μάκη Δεστούνη.

Έμπειρος πλατινο-κυνηγός με χρόνια εμπειρίας στη πλάτη του, ο Μάκης έχει καταφέρει με τα χρόνια να κατακτήσει έναν αξιοζήλευτο αριθμό πλατινών. Όλοι τον έχουμε θαυμάσει στα βίντεο του να μας εξιστορεί τους άθλους του σε κάθε παιχνίδι και το τι συναισθήματα του άφησαν. Κατά τη γνώμη σας δεν έχει αξία αυτό, το να μοιράζεστε τα επιτεύγματα σας με το κόσμο; Φυσικά και έχει και το γνωρίζετε! Συνεπώς η Sony οφείλει να εφαρμόσει μία μηνιαία χρέωση που θα επιτρέπει στους τροπαιο-συλλέκτες να διατηρούν και να μοιράζονται τα κατορθώματα τους. Απαιτούμε επίσης σε ενδεχόμενη εφαρμογή του μέτρου αυτού ο Μάκης και οι υπόλοιποι πλατινο-κυνηγοί να βγουν μπροστά και να το στηρίξουν δημόσια. Γιατί μόνο όταν πληρώνεις κάτι και δεν το θεωρείς δεδομένο αντιλαμβάνεσαι τη πραγματική του αξία.

  • Συνεισφορά των παιχτών στο licensing των μουσικών κομματιών

Όπως πολύ σωστά επισημάνατε πολλοί μεγάλο κομμάτι της εμπειρίας στο gaming είναι η μουσική. Έχετε αναρωτηθεί όμως πως θα ήταν το gaming χωρίς αυτές τις μουσικές να ντύνουν iconic στιγμές από παιχνίδια; Πως θα ήταν για παράδειγμα το Red Dead Redemption χωρίς το Far Away του Jose Gonzalez ή το Death Stranding χωρίς το Bones των Low Roar; Σίγουρα πολύ διαφορετικά.

Από τη στιγμή λοιπόν που αντιλαμβανόμαστε την αξία της μουσικής, γιατί έχουμε την απαίτηση από την κάθε εταιρεία να επωμίζεται μόνη το κόστος της; Εδώ λοιπόν η Sony μπορεί να πρωτοπορήσει και να δώσει την ευκαιρία στους παίχτες να συνεισφέρουν στην εμπειρία αυτή εφαρμόζοντας μια συμβολική χρέωση (0,20-0,40 ευρώ/παιχνίδι) στη μουσική των δικών της παραγωγών. Φυσικά δεν έχουμε την απαίτηση να είναι υποχρεωτικό για όλους αυτό το μέτρο καθώς αντιλαμβανόμαστε ότι πολλοί μπορεί να μην επιθυμούν να συνεισφέρουν. Θα ήταν παράλογο άλλωστε να αποκλειστούν παίχτες από τις υψηλού επιπέδου παραγωγές της εταιρείας για αυτό το λόγο. Ακόμα και για αυτή τη περίπτωση υπάρχει λύση. Όσοι δεν επιθυμούν να συνεισφέρουν θα εξακολουθούν να παίζουν τα παιχνίδια αυτά, απλά χωρίς μουσική. Δίκαια λοιπόν ο καθένας θα παίρνει την ανάλογη εμπειρία από το κάθε παιχνίδι ανάλογα με το τι προσφέρει.

  • Το καλώδιο φόρτισης του DualSense να πωλείται χωριστά

Αν και η Sony το εφαρμόζει ως ένα βαθμό (η βάση στήριξης μιας Pro κονσόλας 800 ευρώ πωλείται χωριστά) πιστεύουμε ολόψυχα ότι η εταιρεία πρέπει να ενστερνιστεί αυτή τη φιλοσοφία και να τη πάει ένα βήμα παραπέρα. Πλέον στη συσκευασία της κονσόλας να μην περιέχεται το καλώδιο φόρτισης του DualSense.

Σκεφτείτε το και αλλιώς, πλέον στα iPhone εδώ και χρόνια δεν περιλαμβάνεται ο αντάπτορας φόρτισης στη συσκευασία. Παρ’όλα αυτά οι περισσότεροι από εσάς έχετε iPhone στη κατοχή σας παρά το γεγονός αυτό. Από τη στιγμή που δεν σας πειράζει στο κινητό σας να λείπει ένα εξάρτημα φόρτισης, γιατί να σας πειράζει στη κονσόλα σας; Με την επιλογή να αγοράζεται χωριστά το υψηλής ποιότητας κατασκευής καλώδιο της εταιρείας δίνεται η ευκαιρία στους fans του brand να αποδείξουν το loyalty τους. Εννοείται ότι θα πρέπει να υπάρχουν και επιλογές αγοράς από third-party κατασκευαστές, οι οποίες φυσικά θα είναι πιο φθηνές και χαμηλότερης ποιότητας. Από τη στιγμή που η εταιρεία θέλει να προβάλλει ένα πιο premium πρόσωπο, της δίνουμε ολόψυχα τις ευλογίες μας να το αγκαλιάσει μέχρι τέλους.

  • Χρέωση στη χρήση του αποθηκευτικού χώρου της κονσόλας

Ναι ξέρω, θα μου πείτε ότι η Sony ήδη το εφαρμόζει αυτό με τα cloud saves. Γιατί όμως να μείνουμε εκεί, γιατί να μην το πάμε ένα βήμα παραπέρα; Γιατί να μη χρεώνει τη χρήση του εσωτερικού αποθηκευτικού χώρου της κονσόλας; Εδώ θα χρειαστεί να κάνουμε μια πολύ σύντομη ιστορική αναδρομή για να καταλάβετε πλήρως το νόημα αυτής της ιδέας.

To 2018 η Konami κυκλοφόρησε το Metal Gear Survive, τον πρώτο τίτλο Metal Gear στη μετά-Kojima εποχή. Το παιχνίδι έτυχε αρνητικής αποδοχής από μέσα και κοινό για τη προβληματική του δομή (και για το γεγονός ότι δεν είχε ιδέα τι είναι ένα Metal Gear παιχνίδι) αλλά παρ’όλα αυτά κατάφερε να εισάγει κάτι καινοτόμο που πέρασε απαρατήρητο από πολλούς. Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού ουσιαστικά είναι ένας custom χαρακτήρας που φτιάχνουμε εμείς. Η Konami λοιπόν μέσα από το παιχνίδι έφτιαξε χρέωση για όποιον επιθυμούσε να έχει επιπλέον save slot, άρα και επιπλέον custom χαρακτήρα. Πολλοί τότε φανταστήκατε ότι το έκανε από απληστία αλλά κάνατε λάθος. Στη πραγματικότητα η Konami ήθελε να δεθείτε βαθιά με το χαρακτήρα που δημιουργήσατε και με όσα ζήσατε μαζί του. Ο πραγματικός σκοπός της χρέωσης λοιπόν ήταν να σας αποθαρρύνει από το να φτιάξετε νέο χαρακτήρα, για να μην στερηθείτε το δέσιμο αυτό.

Σε αυτόν τον άξονα οφείλει να πατήσει η Sony. Χρεώνοντας επιπλέον για extra saves παιχνιδιών σας θα σας ωθήσει να επενδύσετε συναισθηματικά στα ήδη υπάρχοντα και κατά συνέπεια και στις περιπέτειες που ζήσατε με τα αγαπημένα παιχνίδια σας. Άλλωστε το gaming με την εξέλιξη της αφήγησης του πλέον αλληλεπιδρά σε συναισθηματικό επίπεδο με τους παίχτες, γιατί να μην το κάνει και σχεδιαστικά; Η Sony μπορεί και οφείλει να πρωτοπορήσει σε αυτό το τομέα.

  • Αγορά in-game consumables με αληθινά χρήματα

Το immersion στο gaming είναι το παν. Η αίσθηση του να είσαι μέσα στο παιχνίδι και να το ζεις είναι ομολογουμένως αξεπέραστη. Πως μπορούμε όμως να το πάμε σε άλλο επίπεδο;

Σε ακόμα μία περίπτωση η Sony έχει την ευκαιρία να είναι η πρώτη που θα καινοτομήσει. Φανταστείτε όταν οδηγάτε το αυτοκίνητο σας και συνειδητοποιήτε ότι κοντέυετε να ξεμείνετε από κάυσιμα. Τι κάνετε; Οδηγάτε στο πλησιέστερο βενζινάδικο ώστε να ανεφοδιαστείτε το συντομότερο δυνατό. Γιατί λοιπόν και σε ένα παιχνίδι σαν το Gran Turismo να μην νιώσετε την ίδια αίσθηση; Κατά τη διάρκεια ενός αγώνα λοιπόν θα μπορεί να σας δίνεται η ευκαιρία να ανεφοδιάζετε με καύσιμα το αυτοκίνητο σας πληρώνοντας τα με αληθινά χρήματα.

Με αυτό το τρόπο οι παίχτες θα νιώσουν την αληθινή αγωνία της έλλειψης “αναλώσιμων” και θα κάνουν πιο προσεχτική διαχείριση τους, όπως και στη πραγματική ζωή.

  • Επιβολή φορολογίας για τη κατοχή PS5 (τύπου ΕΝΦΙΑ)

Μία πρόταση με Ελληνικό άρωμα. Όπως γνωρίζετε ο ΕΝΦΙΑ είναι ο φόρος που επιβάλλεται σε όσους έχουν στη κατοχή τους ακίνητη περιουσία. Λογικό επακόλουθο λοιπόν θα μπορούσε να θεωρηθεί η επιβολή αντίστοιχης φορολογίας για τη κατοχή ενός PS5 (πόσο μάλλον ενός PS5 Pro) καθώς με τη τιμή που έχει άνετα μπορεί να θεωρηθεί είδος πολυτελείας στη χώρα μας.

Αυτές είναι οι προτάσεις που έχουμε να δώσουμε στη Sony ώστε να μπορέσει να καλύψει τα σπασμένα του Concord και φασούλι το φασούλι να ξαναγεμίσει το σακούλι της. Φυσικά όλο αυτό δεν θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί χωρίς τη δική σας πολύτιμη συνεισφορά και σας ευχαριστούμε θερμά για αυτό. Πλέον αναμένουμε νεότερα από τη Sony για το μέλλον του PlayStation.

ΥΓ.: Προς αποφυγή παρεξηγήσεων το παρόν κείμενο έχει σατιρικό χαρακτήρα και αποτελεί “αντίδραση” στις τελευταίες αποφάσεις της Sony, ειδικά ως προς τη διαχείριση του Concord. Σε καμία περίπτωση δεν αγνοούμε και τα λάθη της άλλης μεριάς (Microsoft). Άλλωστε είναι ευρέως αποδεκτό ότι αυτή η γενιά έχει απογοητεύσει από κάθε άποψη.

You may also like