Home ReviewsGame Reviews ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist | The Review

ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist | The Review

Γράφει ο/η thanOS
ENDER MAGNOLIA

Τίτλοι που έχουν προβεί σε Early Access πριν την πλήρη κυκλοφορία τους συνηθίζουν να δέχονται ένα μικρό “σνομπάρισμα” λόγω αυτής της επιλογής τους. Ένα από τα παραδείγματα τίτλων που έχουν προβεί σε αυτή είναι και ο τίτλος που θα αναλύσουμε σήμερα, το ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist. Στην συγκεκριμένα περίπτωση δεν αναφερόμαστε τόσο σε ένα άμεσο sequel, αλλά σε μία υλοποίηση που λαμβάνει χώρα δεκαετίες μετά τα γεγονότα του προκατόχου του, ENDER LILLIES. Έχει καταφέρει όμως το ταξίδι της Lilac να φτάσει τα μεγαλεία που είδε η περιπέτεια της Lily;

Η πρωταγωνίστριά μας είναι μία Attuner, η οποία ξυπνάει σε ένα “κατεστραμμένο” τοπίο, συγκεκριμένα εντός μίας σπασμένης δεξαμενής σε ένα αρκετά περίεργο υπόγειο εργαστήριο χωρίς πολλές αναμνήσεις. Μετά από αυτή την αφύπνιση, ο σκοπός της είναι να εξοικειωθεί με τα Homunculi, μία φυλή τεχνητών ανθρωπόμορφων πλασμάτων, να ψάξει τις χαμένες αναμνήσεις της, αλλά και να διορθώσει την κατάσταση του βασιλείου στο Land of Fumes.

ENDER MAGNOLIA
“Ποια είναι όμως η Lilac;” σας ακούω και ρωτάτε.

Σαν σύνολο, το ταξίδι σας στο ENDER MAGNOLIA θα διαρκέσει κοντά στις 18 ώρες, με άλλες 3 με 4 ώρες ώστε να βρείτε όλα τα κρυφά μυστικά του κόσμου του, ο οποίος, μάλιστα, είναι αρκετά ζωντανός. Η Lilac στην πορεία της θα συναντήσει αρκετούς κατοίκους που είτε θα της μιλήσουν για τα δρώμενά τους, είτε για να της δώσουν μία νέα ελπίδα για την σωτηρία του κόσμου αυτού. Εκτός αυτού, σε κάθε “παγκάκι” που θα ξαποστάσετε για λόγους που θα αναφερθούμε παρακάτω, μπορείτε να ακούσετε τα Homunculi και να σας μιλήσουν για τις αναμνήσεις που τους επανέρχονται. Αυτοί οι τρόποι εξιστόρησης είναι και ο λόγος που η ιστορία ξεφεύγει από ένα τυπικό σενάριο και δημιουργεί μία πραγματική ζωντάνια στον κόσμο της.

Δύο είναι, όμως, οι μεγαλύτερες αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του. Στις συνομιλίες που προαναφέραμε δεν μιλάμε για μονολόγους, αλλά για διάλογο, καθώς η Lilac συμμετέχει και η ίδια με την δικιά της φωνή, σε αντίθεση με την Lily. Η δεύτερη μεγάλη αλλαγή είναι η μείωση των τερματισμών από τρεις σε δύο, με το Ending B την στιγμή της συγγραφής του κειμένου να μην έχει βρεθεί ο τρόπος πρόκλησής του.

ENDER MAGNOLIA

Ας μιλήσουμε λίγο για το ίδιο το Land of Fumes. Ο χάρτης για την διάρκεια των προαναφερθέντων 20 ωρών είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός. Η λογική των Metroidvania δηλώνει και εδώ παρούσα, καθώς το ταξίδι σας μπορεί να είναι αχανές και να σας δίνεται πλήρως η ελευθερία του προς τα που να κατευθυνθείτε, αλλά το ίδιο θα σας σταματήσει και θα σας οδηγήσει προς την σωστή διαδρομή. Αρκετά θετικό είναι ότι σχετικά νωρίς θα δείτε σχεδόν όλες τις αναβαθμίσεις στην κινησιολογία σας, με ελάχιστες περιοχές να μένουν “κρυφές” προς εσάς.

Κάθε μία περιοχή έχει την δική της ταυτότητα όχι μόνο σε εχθρούς (όπου θα αναφερθούμε παρακάτω), αλλά και σε μυστικά. Εντός αυτού του τεράστιου χάρτη, υπάρχει μία ποικιλία κρυφών δωματίων και διαδρόμων που φαινομενικά είναι δύσκολα να βρεθούν, όμως όσο περισσότερο εξερευνείτε, τόσο περισσότερο θα “φανερώνονται”.

Όμως, ταξίδι χωρίς loot δεν υπάρχει. Έτσι και στο ENDER MAGNOLIA, το loot σας είναι διάφορα trinkets που είτε θα πετύχετε είτε θα αγοράσετε όσο βαδίζετε στο Land of Fumes. Κάθε ένα από αυτά, επίσης, διατίθεται προς αναβάθμιση για να βελτιώσετε τις επιδόσεις σας, αναβάθμιση αρκετά αισθητή. Την ίδια μοίρα έχουν και οι “κρύσταλλοι” που θα αποκτήσετε με σκοπό να αυξήσετε την χωρητικότητα σας και να έχετε όσα περισσότερα μπορείτε μαζί σας. Μέχρι και το τέλος, αν ακολουθήσετε μία φυσιολογική διαδρομή χωρίς πολύ ψάξιμο, θα έχετε ανακαλύψει έναν υγιή και μεγάλο αριθμό από αυτά.

ENDER MAGNOLIA

Μετά το “ξύπνημά” της, η Lilac συνάντησε την Nola, το πρώτο και για τον συντάκτη πιο σημαντικό Homunculus. Ο λόγος που την αναφέρουμε ως κύρια είναι γιατί θα αποτελέσει για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού το βασικό σας “όπλο”, αντικαθηστώντας ένα melee weapon. Όσο προχωράτε βαθύτερα στο ENDER MAGNOLIA, θα συναντήσετε και άλλα Homunculi διαφόρων επιθέσεων, παρέχοντας το καθένα από τρία διαφορετικές ικανότητες για να χρησιμοποιήσετε, είτε κάποιο projectile, είτε parry. Οι επιλογές που δίνονται για την συνολική διάρκεια είναι παραπάνω από αρκετές, προσφέροντας μάλιστα και πληθώρα συνδυασμών για το πώς θα χτίσετε το οπλοστάσιο σας από Homunculi.

Η ταυτότητα της εκάστοτε περιοχής δίνεται και με τους εχθρούς της. Κάθε ένας από αυτούς, πέρα από μοναδικότητα στο εικαστικό, έχει και μοναδικότητα στην κινησιολογία του. Θα συναντήσετε σίγουρα από ένα απλό minion, μέχρι και αυτούς που έχουν ένα παραπάνω μέτρο προστασίας όπως κατέχοντας deflect ή κρατώντας μία ασπίδα, με σκοπό να δοκιμάσουν τις ικανότητες σας σε έναν ικανοποιητικό βαθμό. Δυναμική επιστροφή κάνει και η μπάρα τύπου stagger κάτω από την μπάρα υγείας του εκάστοτε εχθρού, Minion και Boss Fight.

Σχετικά με τα Boss Fights, θα συναντήσετε και δεύτερης διαλογής Bosses, αλλά και αυτά που θα τεστάρουν πραγματικά την αντίληψή σας για το παιχνίδι. Το θέμα των eye frames που θα αναφέρουμε παρακάτω σίγουρα θα αποτελέσει παράπονο για πολλούς, μιας και οι επιθέσεις τους εκτελούν παραπάνω από μία φορά συνεχόμενη ζημιά, οδηγώντας αρκετά συχνά στην οθόνη “You Died”, αλλά η εξιλέωση και η ευχαρίστηση όταν θα προβείτε σε Tune του εχθρού μετά την κατατρόπωσή του είναι μοναδική.

ENDER MAGNOLIA
Για τις ανάγκες του κειμένου επιλέχθηκε η προκαθορισμένη δυσκολία Hard.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ποικιλία υπάρχει και στο πόσο εύκολο ή δύσκολο θα είναι το ταξίδι σας. Πέρα από τις προκαθορισμένες, υπάρχουν και περαιτέρω ρυθμίσεις είτε για παραπάνω ζωή στους εχθρούς, είτε να χάνετε μετά από ένα χτύπημα, είτε να μην μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καθόλου αντικείμενα αναπλήρωσης ζωής.

Επίσης, μία σημαντική λεπτομέρεια που επιστρέφει από τον προκάτοχο είναι και η έλλειψη των eye frames όταν δέχεστε ζημιά από τους εχθρούς, κάτι που στις υψηλότερες δυσκολίες θα προσφέρει σίγουρα την πρόκληση που αναζητούν, όχι μόνο οι παίκτες των Metroidvania, αλλά και των Souls-like, μιας και υπάρχουν αρκετά στοιχεία, όπως το respawn των εχθρών κατά την ανάπαυλά σας στα παγκάκια/bonfires ή την επιφανειακή δυσκολία όχι μόνο των εχθρών σαν σύνολο, αλλά και των ίδιων των Boss Fights.

ENDER MAGNOLIA

Ίσως ένα από τα τμήματα του τίτλου που μου “μιλούσε” περισσότερο όσο βυθιζόμουν στο Land of Fumes ήταν το animation και ο εικαστικός του τομέας. Κάποια από τα συναισθήματα που μου προκάλεσε το σκοτεινό τοπίο του ENDER MAGNOLIA ήταν σίγουρα η κατάθλιψη και η στεναχώρια. Έχει γίνει τρομερή δουλειά σε κάθε γωνία του Land of Fum, με σκοτεινούς χρωματισμούς να έχουν επιλεχθεί για να ζωγραφίσουν το παιχνίδι. Η ατμόσφαιρα που έχει δημιουργηθεί μόνο προσφέρει σε αυτά τα συναισθήματα που θα νιώσετε, με ελάχιστες στιγμές φωτός να σας προσφέρουν μία ελπίδα για ένα ευχάριστο μέλλον. Ακόμα όμως και αυτά τηρούν πιστά την κατήφεια του κόσμου.

Μία σημαντική, αλλά αρκετά προβληματική, επιστροφή είναι στο κομμάτι της μουσικής του ENDER MAGNOLIA. Υπεύθυνοι και για αυτόν τον τίτλο, όπως και στο ENDER LILLIES, είναι το ιαπωνικό μουσική συγκρότημα Mili. Όμως, υπάρχει ένα νόμισμα δύο όψεων δυστυχώς με το OST του τίτλου. Παρόλο που η δημιουργία του εν λόγω συγκροτήματος είναι όμορφη στο αυτί και ταιριαστή κατά έναν μεγάλο βαθμό στην εκάστοτε περιοχή (με το παραπάνω τραγούδι σίγουρα να καταλαμβάνει νωρίς θέση στα καλύτερα του έτους), το συναίσθημα αυτό δεν παρατηρείται στα Boss Fights, στα οποία υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η μουσική να κρατηθεί η ίδια με την περιοχή που βρίσκεστε. Το πρόβλημα αυτό δεν παρατηρείται συνέχεια, δημιουργώντας την απορία αν πρόκειται για κάποιο bug ή μία αρκετά περίεργη επιλογή των δημιουργών. Ευτυχώς, το ίδιο παράπονο δεν υπάρχει για τα sound effects, καθώς είναι απολαυστικός και ηχητικά πλέον o τεμαχισμός των εχθρών που θα συναντήσετε στο διάβα σας.

Για όσους θα δουν το ENDER MAGNOLIA ως απλά μία νέα κυκλοφορία, άξιο αναφοράς είναι ότι ο τίτλος δεν κυκλοφόρησε απλά, αλλά βγήκε από την κατάσταση του Early Access. Η “κατάσταση” αυτή υπόσχεται ότι για την ίδια τιμή θα λάβετε αρχικά μία λειψή εμπειρία μέχρι την πλήρη ημερομηνία κυκλοφορίας του. Ο λόγος αυτής της επιλογής ποικίλει, ανάλογα με τον δημιουργό.

Το ENDER MAGNOLIA ως Early Access για την ίδια τιμή δεν παρείχε τίποτα παραπάνω από ένα επί πληρωμή demo διάρκειας μίας ώρας, περιορίζοντάς σας σε μία συγκεκριμένη περιοχή με τους όποιους εχθρούς συναντήσετε. Το αντίτυπο που λάβαμε εμείς ως σελίδα ακύρωνε εντελώς την οποιαδήποτε πρόοδο έκανα στο Early Access όταν ενεργοποιήθηκε η πλήρης κυκλοφορία, κάτι αρκετά στενάχωρο. Φαίνεται, όμως, ότι υπάρχει αισθητή εξέλιξη από την Early Access κυκλοφορία μέχρι σήμερα, κυρίως στο κομμάτι του UI.

ENDER MAGNOLIA

Το ENDER MAGNOLIA: Bloom in the Mist αποτελεί μια εντυπωσιακή εμπειρία που ξεχωρίζει για τον βαθύ κόσμο του, τη μελετημένη αφήγηση και τη σκοτεινή του ατμόσφαιρα. Παρόλο που έχει κάποιες αδυναμίες, όπως η έλλειψη eye frames και τα ζητήματα με το OST, προσφέρει ένα ικανοποιητικό gameplay για τους λάτρεις των Metroidvania και Souls-like παιχνιδιών. Η προσοχή στη λεπτομέρεια, τόσο στον εικαστικό τομέα όσο και στον σχεδιασμό των μηχανισμών του παιχνιδιού, καθιστούν το ταξίδι της Lilac αξέχαστο, παρά τις προκλήσεις που μπορεί να συναντήσουν οι παίκτες. Σίγουρα ένας τίτλος που αξίζει την προσοχή για όσους αναζητούν μια απαιτητική και συναισθηματικά φορτισμένη περιπέτεια.

Ευχαριστούμε την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του Review Code του παιχνιδιού.

ENDER MAGNOLIA

You may also like