fbpx
Home ReviewsGame Reviews F1 22 | The Review

F1 22 | The Review

Γράφει ο/η Δημήτρης Γαλατσάνος

Ήταν μια ταραχώδης χρονιά για την Codemasters. Όταν εξαγοράστηκε πέρυσι από την Electronic Arts, το στούντιο της στο Cheshire, συγχωνεύτηκε με το Criterion, για να δουλέψουν μαζί στο Need for Speed. Το GRID Legends, είναι μια επανάληψη που επικεντρώνεται περισσότερο στην ιστορία της σειράς, η οποία δεν είχε πολύ καλή θέση στα charts – όπως και η περσινή F1 2021 με το Braking Point. Γνωρίζοντας όλα αυτά, και ότι αυτή είναι μια χρονιά σημαντικών αλλαγών για τη Formula 1, φτάνουμε στο F1 22. Το θεμέλιο στην βιβλιοθήκη των αγώνων της Codemasters, τη ναυαρχίδα της και αυτή που θεωρείται η πιο ακριβής προσομοίωση του αθλήματος στην αγορά.

Δεν είναι κακό, ειδικά αν ληφθεί υπόψη το πόσο σταθερά έχουν χτιστεί τα θεμέλια της σειράς με το πέρασμα των χρόνων. Με βάση τη σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 για το 2022, υπάρχουν και οι δέκα ομάδες που γνωρίζετε και πιθανώς αγαπάτε, από την Oracle Red Bull Racing έως τη Scuderia Ferrari. Όλοι οι βασικοί οδηγοί είναι μέσα, όπως ο Max Verstappen, ο πρωταγωνιστής του εξωφύλλου Charles LeClerc, ο Sergio Perez και ο Lewis Hamilton. Επίσης, επιστρέφουν διάσημες πίστες όπως το Bahrain International Circuit, το Baku City Circuit, του Monaco και άλλες.

Τρεις από τις πίστες – το Circuit de Barcelona-Catalunya, το Yas Marina Circuit και το Albert Park Circuit – έχουν δεχτεί αλλαγές σε σχέση με την περσινή έκδοση, για να αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες τους. Το Miami International Autodrome είναι η μόνη νέα πίστα για φέτος, κάτι που είναι κρίμα, λόγω της έλλειψης εναλλακτικών σχεδιασμών πίστας. Ωστόσο, νιώθεις ωραία σε όλες τις πίστες, καθώς οδηγείς. Υπάρχει ένας ωραίος συνδυασμός των οχημάτων με πολλές νέες λειτουργίες και εμπειρίες και η μετατόπιση των ωρών της ημέρας σε συνδυασμό με τον καιρό, τα βοηθούν να λάμπουν με διαφορετικούς τρόπους.

Μιλώντας για νέα χαρακτηριστικά, – το F1 Life –, είναι μια από τις πιο παράξενες και περιττές προσθήκες που έχουν γίνει. Ακούγεται απλό – έχετε ένα σπίτι που μπορεί να διακοσμηθεί με διαφορετικά δάπεδα, έργα τέχνης τοίχων, φώτα, καναπέδες, κ.λπ., καθώς και να κερδίσετε Supercars, τα οποία μπορούν να εμφανιστούν σε βασικά σημεία. Επιπλέον, λειτουργεί και σαν λόμπι, όπου άλλοι παίκτες μπορούν να κάνουν παρέα όταν παίζουν online. Επίσης, υπάρχει ένα δωμάτιο Επάθλων για να επιδεικνύετε τα βραβεία σας. Στην αρχή, φαίνεται σαν κάτι το σπουδαίο, επειδή αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σας παρουσιάζει το F1 22, ωστόσο δεν είναι κάτι το αξιοσημείωτο.

Αλλά λίγο πολύ αυτό είναι. Κερδίζετε SC Tokens, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να αγοράσετε επιπλέον Supercars – τα οποία συνολικά είναι 10 – και χρησιμοποιείστε PitCoin, για να αγοράσετε επώνυμες μπλούζες, καπέλα, γυαλιά ηλίου, παντελόνια και οτιδήποτε άλλο. Βέβαια, το PitCoin, μπορεί να αγοραστεί με πραγματικά χρήματα και ξαφνικά βγάζει νόημα γιατί το F1 Life βρίσκεται στο επίκεντρο. Ακόμα, δεν μπορείτε να περπατήσετε σε πραγματικό χρόνο ή να ελέγξετε τα επιπρόσθετα χαρακτηριστικά. Η όλη διαδικασία φαίνεται σημαντική στην αρχή, αλλά γρήγορα καταλαβαίνεται ότι δεν είναι.

Ευτυχώς η Codemasters δεν έχει ασχοληθεί με το Career Mode, δηλαδή το MyDriver και το MyTeam. Το πρώτο σας κάνει να ξεκινάτε είτε από τη Formula 2, είτε πηγαίνετε κατευθείαν στη Formula 1. Από εκεί επιλέγετε μια ομάδα – με την καθεμία να έχει διαφορετικές απαιτήσεις, όπως η κατάκτηση του πρωταθλήματος ή η κατάταξη – για να έχετε μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο που θέλετε να αγωνιστείτε.

Το MyTeam σας βλέπει να αγωνίζεστε και να δημιουργείτε μια ομάδα, επιλέγοντας έναν κύριο χορηγό, έναν προμηθευτή μονάδας ισχύος και έναν συμπαίκτη (με διαθέσιμα είδωλα, όπως ο Ayrton Senna και ο Michael Schumacher). Αυτό που είναι ιδιαίτερα σπουδαίο για τη φετινή λειτουργία είναι τα διαφορετικά σημεία εισόδου. Μπορείτε να πάτε με μια ομάδα διεκδικητή του πρωταθλήματος που διαθέτει σημαντικούς πόρους, να εισέλθετε ως μια ολοκαίνουργια ομάδα και να αγωνιστείτε ακόμα πιο σκληρά για να φτάσετε στην κορυφή ή να επιλέξετε μια μεσαία προσέγγιση.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, θα αποφασίσετε σε τι θα εστιάσετε, τι πρέπει να παράγει η Ε&Α, θα διαχειριστείτε το Ηθικό της Ομάδας σας και θα αποφασίσετε ποιες εκδηλώσεις θα ενταχθούν στο πρόγραμμά σας. Όταν βρίσκεστε στην πίστα, μπορούν να ολοκληρωθούν διαφορετικά Race Programmes για να ενισχυθεί η ανάπτυξη για διαφορετικά Τμήματα, εκτός από τον συμψηφισμό των Research Points. Ακόμα καλύτερα, εάν έχετε προσέξει κάποιο συγκεκριμένο μέρος, τότε θα μπορούσατε να ολοκληρώσετε το Race Programme, ώστε η ανάπτυξη να κοστίσει λιγότερα Research Points.

Τα Race Programmes έχουν ένα αρκετά διαφορετικό σύνολο στόχων, είτε είναι η παραμονή κοντά στην αγωνιστική γραμμή, η διαχείριση της φθοράς και της ισχύος των ελαστικών, η εκτέλεση ενός καλού γύρου ή η παραμονή στην πίστα. Εναλλακτικά, μπορείτε να είστε ανοιχτοί και να αφήσετε την τεχνητή νοημοσύνη να χειριστεί κάποια πράγματα ή ακόμα και να κατευθύνετε τον συμπαίκτη σας να προσπαθήσει να ολοκληρώσει ορισμένους στόχους σε ένα Race Programme, με κίνδυνο να αποτύχει και να εξαντλήσει τον χρόνο εξάσκησής σας. Η διατήρηση της εστίασής τους και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους, βοηθά σε αυτό.

Τα Department Events θα εμφανιστούν και στις δύο λειτουργίες, όπως για παράδειγμα η επιλογή να ακολουθήσετε την Durability team ή να αγνοήσετε τη γνώμη τους – αυτά μπορούν επίσης να επηρεάσουν την εστίαση του συμπαίκτη σας. Υπάρχουν ακόμη και συνεντεύξεις που μπορεί να επηρεάσουν διαφορετικά τμήματα. Συνολικά, αν και δεν έχει αλλάξει από πέρυσι, είναι διασκεδαστικό και ικανοποιητικό, καθώς συνδυάζεται με τα νέα χαρακτηριστικά και συστήματα.

Φυσικά, προσφέρονται πολλοί αγώνες. Έχουν γίνει πολλά, σχετικά με τους νέους κανόνες, τον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα προσεγγίζουν χαμηλότερα το έδαφος και τη διασπορά της ροής του αέρα, για να ευνοηθεί η προσπέραση. Η ανταπόκριση και η αίσθηση της ταχύτητας είναι ακριβείς, είτε κινείστε σε ευθεία με τελική ταχύτητα, είτε στρίβετε με μεγάλη ταχύτητα.

Η εύρεση του σωστού συγχρονισμού, μεταξύ του φρεναρίσματος, της επιτάχυνσης και της προσπέρασης, μαζί με την εύρεση του σωστού μέρους για να προσπεράσετε τους αντιπάλους, χωρίς να προκληθεί σύγκρουση, είναι το κλειδί. Αυτό κάνει τους αγώνες να φαίνονται συναρπαστικοί. Τα χειριστήρια είναι βολικά και η εφαρμογή του DualSense στο PS5 είναι σταθερή, με διαφορετική δυναμική ανάδραση και αποκρίσεις, που σας  κάνουν να νιώθετε βυθισμένοι στο περιβάλλον του παιχνιδιού.

Η παρουσίαση ενισχύεται περαιτέρω από τα νέα Immersive Pit Stops και τα Formation Laps. Τα πρώτα σας κάνουν να χρονομετρήσετε την είσοδο σας στα Pit Stop – κάντε το σωστά και μπορεί να κερδίσετε μερικά δευτερόλεπτα. Κάντε το λάθος και η ομάδα σας θα είναι πιο επιρρεπής στο να κάνει λάθη, κοστίζοντας σας πολύτιμα δευτερόλεπτα από τον αγώνα. Τα Immersive Formation Laps είναι επίσης συναρπαστικά, καθώς προσπαθείτε να αγωνιστείτε όσο το δυνατόν καλύτερα, ενώ συγχρονίζετε την είσοδο σας στην διάταξη. Αν κάνετε λάθος ή οδηγήσετε απερίσκεπτα, θα απομακρυνθείτε από την αρχική σας θέση.

Φυσικά αν αυτά είναι πάρα πολλά για εσάς, μπορείτε να πάτε με το κανονικό στυλ των Pit Stops. Υπάρχουν επίσης τα νέα Sprint Races , που ισχύουν σε ορισμένες πίστες στο Grand Prix και στο Career Mode. Αυτοί οι αγώνες δεν έχουν καθόλου Pit Stops και είναι καθοριστικοί για τη σειρά τερματισμού στο Grand Prix, μεταξύ άλλων πλεονεκτημάτων. Είναι μια ωραία προσθήκη, εισάγοντας ακόμη περισσότερα στοιχήματα σε κάθε αγώνα.

Επίσης, η προσαρμοστική τεχνητή νοημοσύνη κρατάει τα πράγματα ανανεωμένα. Στη μικρότερη ρύθμιση, φαίνεται σαν τα αντίπαλα αυτοκίνητα να έχουν πιο καλές εκκινήσεις, χωρίς να κάνουν κραυγαλέα λάθη. Το κλειδί είναι το πως θα αξιοποιήσετε αυτές τις εκκινήσεις. Σε μέτρια δυσκολία (50 και άνω), τα αυτοκίνητα τεχνητής νοημοσύνης φαίνονται πιο ανθεκτικά, πρόθυμα να σας χτυπήσουν, αλλά είναι αρκετά έξυπνα ώστε να σας αφήσουν να περάσετε για να αποφύγετε τις άμεσες συγκρούσεις. Υπάρχουν μερικά παιχνίδια μυαλού, που οδηγούν σε πιο σκληρούς αγώνες, οι οποίοι κατά κύριο λόγο δεν είναι δύσκολοι. Μπορείτε να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα προεπιλεγμένα στυλ παιχνιδιού Casual, Normal και Expert, όμως μπορείτε να τροποποιήσετε μερικές άλλες επιλογές, όπως τους κανόνες και το πόσο αυστηροί θέλετε να είναι, τις ζημιές του αυτοκινήτου, τις συγκρούσεις, τα Flashbacks, την λειτουργία καυσίμου και οτιδήποτε άλλο. Υπάρχουν πολλές επιλογές που σας βοηθούν να μπείτε στο παιχνίδι πολύ πιο έντονα.

Εκτός από το Career και το Grand Prix (το τελευταίο περιλαμβάνει τη Formula 1 και τις σεζόν της Formula 2 του 2021), έχετε τα Pirelli Hot Laps. Εδώ χρησιμοποιείτε αυτά τα Supercars για έναν γύρο και ολοκληρώνετε διαφορετικές δοκιμασίες, όπως το drifting και τη διατήρηση μιας μέσης ταχύτητας. Οι πίστες είναι σχετικά ευθείες και τίποτα πολύ τρελό. Ωστόσο, υπογραμμίζεται άλλο ένα βασικό ζήτημα με το F1 Life.

Ενώ είναι ωραίο να συλλέγεις Supercars, έρχονται σε αντίθεση με τη συνολική ατμόσφαιρα και την προσέγγιση των αγώνων της Formula 1– παρόλο που φαίνονται καλά για να αγωνιστούν. Είναι λογικό για το Forza, που είναι μια γιορτή για όλα τα είδη οχημάτων, αλλά για ένα παιχνίδι όπως αυτό, θα ήταν προτιμότερη η προσθήκη κλασικών αυτοκινήτων. Θα προτιμούσα να συλλέγω, να μαθαίνω για την ιστορία τους και να συγκρίνω τον χειρισμό τους, με την τρέχουσα γενιά αυτοκινήτων της Formula 1.

Όπως έχουν τα πράγματα, τα Supercars απλά υπάρχουν – δεν είναι πολλά και τα κερδίζεις με γρήγορο ρυθμό. Τα Pirelli Hot Laps μπορούν να εμφανιστούν ως διαφορετικές δοκιμασίες στο Career Mode, δίνοντας εύκολα, μερικά Research Points. Απλά κάνουν πιο ενδιαφέροντα τα πράγματα, αντί να επεκτείνονται στην πραγματική πτυχή του παιχνιδιού της Formula 1.

Στην φετινή έκδοση, υπάρχουν κι άλλα προβλήματα που είναι ίδια με της περσινής και πιο συγκεκριμένα στην έλλειψη Πρωταθλημάτων ή εναλλακτικών σχεδιασμών πίστας. Αν και ο συνολικός σχεδιασμός της πίστας είναι εξαιρετικός, ειδικά στο Μαϊάμι, θα ήταν ωραίο να περιπλέκουμε τα πράγματα μια στο τόσο. Επίσης, αντί για τρεις θέσεις αποθήκευσης στο MyTeam και άλλες τρεις στο MyDriver, φέτος δίνονται μόνο τρεις θέσεις αποθήκευσης για ολόκληρο το Career Mode. Αυτό φαίνεται πολύ περιοριστικό, ειδικά δεδομένου του τεράστιου εύρους των ρυθμίσεων, των προσεγγίσεων, των ομάδων και των χορηγών που μπορούν να αναζητήσουν οι παίκτες.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η προσαρμογή της στολής και του λογότυπου είναι αρκετά μέτρια. Οι αρχικές επιλογές για το σχεδιασμό του avatar είναι σχετικά ικανοποιητικές, αλλά η προσαρμογή του λογότυπου περιορίζεται στην επιλογή ενός σχήματος και μερικών χρωμάτων. Όσον αφορά την εμφάνιση του αυτοκινήτου, μπορείτε να επιλέξετε διαφορετικά λογότυπα χορηγών, αλλά δεν μπορείτε να αλλάξετε τις θέσεις τους. Μπορείτε να αγοράσετε νέα σχέδια Εμφάνισης, ρούχων, emote και οτιδήποτε άλλο, με PitCoin, από το κατάστημα εντός του παιχνιδιού.

Όσον αφορά τις την παραγωγή, είναι αρκετά καλή, τόσο στη συνολική αναπαράσταση των αυτοκινήτων και των πιστών, όπως και στην αίσθηση της ταχύτητας και την οπτική πληροφόρηση, κατά τη διάρκεια των αγώνων. Ο ήχος είναι ικανοποιητικός, είτε πρόκειται για τους ήχους του κινητήρα, είτε για τους νέους σχολιαστές (με τον David Croft να αλλάζει με τον Alex Jacques). Τα Character models είναι ενδιαφέροντα, αν και μπορεί να φανούν αφύσικα σε κάποια σημεία.

Τα καιρικά φαινόμενα είναι ωραία σχεδιασμένα, αλλά το συνολικό αποτέλεσμα, δυστυχώς δεν έχει μεγάλη διαφορά από πέρυσι. Ωστόσο, υπάρχουν περίεργα σφάλματα και δυσλειτουργίες. Μια φορά τα φώτα που αντανακλούσαν στο αυτοκίνητό μου, απέδιδαν για λίγο στα 30 FPS. Άλλες φορές τα μαλλιά του χαρακτήρα μου εξαφανίζονταν τυχαία και κατά τη διάρκεια μιας νίκης που ήμουν στην εξέδρα, η υφή του δέρματος όλων αντικαταστάθηκε από το χρώμα του φόντου. Ήτα πολύ παράξενο.

Δεν υπάρχει κάτι τρομερά καινοτόμο στο παιχνίδι. Ενώ βρίσκεστε στην πίστα και χειρίζεστε αυτοκίνητα σε ιλιγγιώδεις ταχύτητες, το frame rate παραμένει σταθερό, ακόμα και όταν βρέχει. Ένα πράγμα που πρέπει να σημειωθεί είναι οι ζημιές του αυτοκινήτου. Αν και είναι ρεαλιστικές και μπορεί να επηρεάσουν την απόδοση, είτε προκαλούν πιο συχνά spin-out είτε σας βγάζουν από τον αγώνα, δεν θα δείτε σημαντικά ατυχήματα.

Το F1 22 είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης στη σειρά για τους καινούριους παίχτες, με πολλές δυνατότητες προσβασιμότητας και διασκεδαστικούς αγώνες, αν και είναι σε ένα περιβάλλον που απαιτεί ακρίβεια και εξάσκηση. Για τους παλιούς παίκτες, δεν είναι σίγουρο ότι θα απολαύσετε τη νέα οδική συμπεριφορά, τα επανασχεδιασμένα αυτοκίνητα, τις νέες δυνατότητες παρουσίασης και τα λοιπά. Το F1 Life φαίνεται ασήμαντο, περισσότερο σαν ένα τέχνασμα και λιγότερο σαν μια κεντρική προσθήκη της φετινής έκδοσης.

Ευχαριστούμε θερμά την AVE για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like