Home ReviewsGame Reviews Farmagia | The Review

Farmagia | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Όταν το Fairy Tail κυκλοφόρησε για πρώτη φορά την anime σειρά του, μπορώ να πω πως με εντυπωσίασε ιδιαίτερα μαζί με τα μεγάλούς τρεις τίτλους της εποχής και με έκανε να ενδιαφερθώ για μαγικές μάχες με ένα εξίσου μαγικό soundtrack να παίζει από πίσω. Μέχρι σήμερα, το μεσαιωνικό metal του Fairy Tail κατά την διάρκεια κάποιας μάχης μου έχει μείνει χαραγμένο στην μνήμη ενώ παράλληλα τα σχέδια του Hiro Mashima είναι άκρως χαρακτηριστικά στον κόσμο των manga και Anime.

Ο Hiro Mashima έγινε γνωστός για τα σχέδιά του και τις ιστορίες στα RAVE MASTER και FAIRY TAIL ενώ αργότερα είδαμε και άλλες δημιουργίες όπως τα EDENS ZERO και DEAD ROCK πριν επιστρέψει στο FAIRY TAIL με το 100 Years Quest Arc. Με τo γνωστό anime να αναβιώνει με ένα νέο κεφάλαιο αλλά και τέσσερα νέα παιχνίδια, ο δημιουργός φαίνεται να έχει “τα χέρια του γεμάτα” αφού μαζί με τις XSEED Games και Marvelous μας φέρνει το Farmagia, ένα νέο RPG που παραείναι γνώριμο.

Το Farmagia μεταφέρει τους παίκτες σε έναν σκοτεινό, μαγικό αλλά παράλληλα ζωντανό κόσμο όπου σίγουρα θα μας θυμίσει τα προηγούμενα έργα του Hiro Mashima ενώ παράλληλα θα φαντάζει και ως κάτι φρέσκο. Στον Underworld κόσμο της Felicidad η επανάσταση, η φιλία και οι μάχες με μαγικά τέρατα βρίσκονται στο επίκεντρο της ζωής. Οι κάτοικοι αυτού του κόσμου συνυπάρχουν με αυτά τα τέρατα και τα χρησιμοποιούν για να τους βοηθούν με τις καθημερινές εργασίες αλλά και σε μαγικές μάχες ενάντια σε άλλα τέρατα και Farmagias.

Εδώ, ο πολιτισμός ανθεί χάρη στην αρμονική συμβίωση με τα πλάσματα αυτά. Οι Farmagia αποτελούσαν τη ραχοκοκαλιά της ειρηνικής κοινωνίας, υπό την καθοδήγηση του σοφού Μάγου και των έξι ισχυρών στρατηγών του, των Oración Seis. Ωστόσο, η ισορροπία καταρρέει με τον θάνατο του Μάγου, και ένας από τους στρατηγούς του, ο Glaza, αρπάζει την εξουσία και οδηγεί τη Felicidad σε σκοτεινούς καιρούς καταπίεσης.

Στο Farmagia, οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο του Ten, ενός νεαρού Farmagia που επαναστατεί ενάντια στην τυραννική κυριαρχία του Glaza μαζί με μία από τους Oración Seis, έχοντας στο πλευρό του μια ακόμα ομάδα φίλων. Καθώς εξερευνούν τη Felicidad, αντιμετωπίζουν τέρατα και συγκεντρώνουν συμμάχους, όχι μόνο για να επιβιώσουν, αλλά και για να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν τα υπόλοιπα μέλη των μάγων.

Το παιχνίδι προσπαθεί να συνδυάσει πολλά στοιχεία άλλων παιχνιδιών αναμειγνύοντας μια προβλέψιμη, σχετικά, ιστορία μαζί με μηχανισμούς εκπαίδευσης τεράτων, εξερεύνησης τοποθεσιών και εξέλιξη της ιστορίας. Ο πυρήνας του όμως εντοπίζεται στην εκτροφή των τεράτων, στην δημιουργία τους και την ανάπτυξή τους. Έχοντας την ομάδα μας έτοιμη μπορούμε να εξερευνήσουμε άλλες τοποθεσίες αντιμετωπίζοντας τέρατα και άλλους εχθρούς που μπορεί να μας σταθούν εμπόδιο.

Για να δημιουργήσουμε τα τέρατά μας, το Farmagia υλοποιεί αρκετά βασικούς αγροτικούς μηχανισμούς που έχουμε ξανασυναντήσει σε παιχνίδια όπως το Harvest Moon και το Stardew Valley. Μας δίνεται ένα κομμάτι γης (και μόνο αυτό) και πάνω σε αυτό σκάβουμε, φυτεύουμε, ποτίζουμε και λιπαίνουμε τα σπαρτά μας για να λάβουμε το αποτέλεσμα. Τα σπόρια που ρίχνουμε μετατρέπονται σε συγκεκριμένα τέρατα που χωρίζονται είτε σε Battle Monsters είτε σε Research Buddies. Η διαφορά μεταξύ των δύο κατηγοριών είναι πως τα Battle Monsters είναι τα τέρατα που παίρνουμε μαζί μας κατά την διάρκεια της εξερεύνησής μας ενώ τα Research Monsters απευθύνονται σε εκείνα που προκύπτουν κατά την διάρκεια συγκεκριμένων επιθέσεων ή περιπτώσεων.

Κάθε πράξη που θα κάνουμε στο χωράφι μας χρειάζεται FP (Farming Points) που αποτελούν την ενέργειά μας για εκείνη την ημέρα. Κάθε πράξη μας χρησιμοποιεί έναν πόντο με την αρχή να μας δίνονται 40 πόντοι και όσο προχωράμε να βελτιώνουμε την ποσότητά τους. Όσο προοδεύουμε θα πρέπει να προγραμματίσουμε στρατηγικά το ποια τέρατα θα φυτέψουμε και τι θα κάνουμε στο χωράφι αφού υπάρχουν περιπτώσεις που δεν θα μπορούμε να ποτίσουμε όλα τα φυτεμένα τέρατα.

Αφού θερίσουμε τα τέρατα που είναι έτοιμα, τότε μπορούμε να τα έχουμε στον πάγκο για να τα βάλουμε πριν βγούμε σε κάποιο Maze Expedition ή αν έχουμε τον μέγιστο αριθμό, να τα πουλήσουμε (αυτόματα) για να λάβουμε παραπάνω χρήματα.

Τα τέρατα μάχης που έχουμε εκπαιδεύουνται στο Ranch, ένα άλλο μέρος στο νησί μας όπου μπορούμε να δαπανήσουμε ορισμένα αντικείμενα για να αυξήσουμε το επίπεδο και κατά συνέπεια ορισμένα στατιστικά του εκάστοτε τέρατος. Τα τέρατα ευνοούνται από ορισμένα στατιστικά όπως τους Fangs (λύκους) που χρειάζονται μεγαλύτερη επίθεση και ομαδικότητα για να είναι αποτελεσματικοί ενώ άλλα τέρατα όπως τα Arkies χρειάζονται περισσότερη άμυνα και επίθεση για να αντέχουν επιθέσεις αλλά και να βαράνε καλύτερα από μακριά.

Όπως και σε άλλα farming games, το Farmagia χρησιμοποιεί ένα υποτυπώδες crafting system για να φτιάξουμε υλικά και αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν να λιπάνουμε το έδαφος ή να εκπαιδεύσουμε τα τέρατά μας ανεβάζοντας τα επίπεδά τους αλλά και συγκεκριμένα στατιστικά. Επιπλέον, δημιουργούμε και τα Agri-Buddies, δηλαδή τέρατα που μας βοηθούν στην φάρμα. Όσο καλύτερα τέρατα βρίσκουμε τόσο πιο αποτελεσματική και εύκολη γίνεται η κάθε δραστηριότητα με την ποιότητα των τεράτων να βελτιώνεται και τον χρόνο που χρειαζόμαστε να μειώνεται αισθητά – και βέβαια, την ενέργειά μας να δαπανείται πιο αποτελεσματικά.

Δεν πρέπει, σε όλα τα παραπάνω, να ξεχνάμε και τα treats ή δώρα που είναι απαραίτητα για την διατήρηση καλών σχέσεων μεταξύ τεράτων και χαρακτήρων. Τα treats λειτουργούν ως καταλύτες για την καλύτερη εκπαίδευση και φιλική διάθεση των τεράτων μας προς τα εμάς ενώ τα δώρα μας βοηθούν να αναπτύξουμε τις σχέσεις μας με άλλους χαρακτήρες και κατά συνέπεια να λάβουμε τις σχετικές απολαβές και χρήσιμα αντικείμενα και ευλογίες.

Το σύστημα μάχης του Farmagia συνδυάζει στρατηγική και συνεργασία, προσφέροντας δυναμικές επιλογές που εξελίσσονται όσο εξερευνούμε τα διάφορα νησιά και τοποθεσίες. Κάθε μάχη επικεντρώνεται στην στιγμιαία λήψη αποφάσεων και την τακτική μείωση του KO gauge των εχθρών – ως παίκτες στόχος μας είναι να επιτεθούμε συντονισμένα με τα τέρατά μας και να αμυνθούμε με άψογο συγχρονισμό για να μειώσουμε τη γραμμή αντοχής του αντιπάλου. Μόλις το KO gauge μηδενιστεί, ο αντίπαλος θα είναι προσωρινά ανήμπορος, δημιουργώντας ένα πολύτιμο άνοιγμα για βαριές επιθέσεις. Το Legion Attack, όπου όλα τα τέρατα συμμετέχουν ταυτόχρονα στην επίθεση, μεγιστοποιεί τη ζημιά σε αυτό το παράθυρο ευκαιρίας, προσφέροντας καθοριστική υπεροχή στον παίκτη.

Από την άλλη, έχουμε ορισμένες ειδικές κινήσεις γνωστές ως Unite Blitz και Fusion Summon που προσφέρουν ενίοτε εντυπωσιακές επιθέσεις με ευρύτατη επιρροή στη μάχη. Το Unite Blitz επιτρέπει στα τέρατα του ίδιου είδους να ενώνονται για να εξαπολύσουν μια ισχυρή επίθεση, πλήττοντας πολλαπλούς εχθρούς ταυτόχρονα. Από την άλλη, το Fusion Summon είναι μια ακόμα πιο ισχυρή επιλογή, αφού συνδυάζει τέρατα διαφορετικών ειδών, προκαλώντας μαζική ζημιά σε όλους τους αντιπάλους. Επιπλέον, τα Fairy Skills, που βρίσκονται κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης, δίνουν προσωρινά boosts στα τέρατα και τους Farmagia και προσφέρουν τη δυνατότητα προσαρμογής της στρατηγικής πριν από κάθε μάχη.

Αυτό που θα παρατηρηθεί όσο παίζουμε είναι πως κάθε τοποθεσία που θα επισκεφθούμε είναι σχετικά όμοια, τουλάχιστον σαν διαμόρφωση. Κάθε νησί έχει διαφορετική αισθητική αλλά οι “όροφοι” που θα εξερευνήσουμε έχουν πάνω-κάτω την ίδια διαρύθμιση και δεν μας τραβάνε το ενδιαφέρον. Θα λέγαμε πως πρόκειται για απλά πατώματα με μια μικρή δόση διακόσμησης και μια διαρρύθμιση που μας περνάει απαρατήρητη και καταλαβαίνουμε πως απλά υπάρχει για..να υπάρχει.

Αυτοί οι…αδιάφοροι ορόφοι χωρίζονται κυρίως σε τρία είδη: Fairy Floors, Monster Nests και Item Floors με τα Checkpoints και Boss Rooms να βρίσκονται στο ενδιάμεσο και το τέλος. Κάθε λαβύρινθος λειτουργεί με την λογική ενός Roguelite τίτλου αφού δεν υπάρχει συγκεκριμένη διαρρύθμιση και το τι θα τύχουμε κάθε φορά σε upgrades και αντικείμενα διαφέρει.

Η…δειλή φύση του Roguelike/Roguelite στοιχείου φαίνεται και στον τρόπο που μας δίνονται τα upgrades κατά την διάρκεια της εξερεύνησης. Αυτά τα εντοπίζουμε στην μορφή ενός καρποφόρου φυτού που μας ανταμείβει με την επιλογή μιας εκ τριών καρτών με διαφορετικές, προσωρινές αναβαθμίσεις για 1-2 από τα Battle Monsters που κουβαλάμε στην ομάδα μας. Ωστόσο, στην πλειοψηφία τους, αυτές οι αναβαθμίσεις δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμες (ή καθόλου) και αν δεν πάρουμε κάποια από αυτές δεν αλλάζουν πολλά αλλά φαντάζουν περισσότερο ως quality-of-life ευκολίες παρά ό,τι άλλο.

Το Farmagia θα μπορούσε να είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό που υπάρχει εδώ. Πρόκειται για έναν τίτλο που προσπαθεί να προσδώσει μια ‘cozy’ χροιά σε ένα παιχνίδι δράσης και μαγείας, αναμειγνύοντας στοιχεία από διάφορα είδη παιχνιδιών χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία. Σαν ιδέα θα μπορούσε να λειτουργήσει αλλά όπως φαίνεται, όλο αυτό χάθηκε κάπου στην πορεία. Παράδειγμα, το σύστημα μάχης θυμίζει αρκετά το αντίστοιχο του Pikmin με λογική Πέτρα-Ψαλίδι-Χαρτί μιας και ορισμένοι εχθροί είναι αδύναμοι σε συγκεκριμένα Battle Monsters μας αλλά το βάρος πίσω από τις επιθέσεις μας είναι απογοητευτικό και σε γενικότερο βαθμό, σύντομα γίνεται μονότονο.

Η εξερεύνηση, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, είναι άκρως αδιάφορη αφού κάθε τοποθεσία και κάθε όροφος δεν έχει κάτι που να μας τραβάει το ενδιαφέρον ή να μας μένει χαραγμένο. Θα μου πείτε πως και το Binding of Isaac έχει πανομοιώτυπα δωμάτια αλλά εδώ θα έρθω να αντικρούσω με το Hades που κάθε τοποθεσία είναι σχηματισμένη με τέτοιο τρόπο που δένει αρμονικά στο σύνολο και βοηθάει στην δημιουργία μιας μοναδικής ατμόσφαιρας.

Η ιστορία μας αφήνει εξίσου να ζητάμε το κάτι παραπάνω αφού αν έχουμε δει το Fairy Tail ή το Rave Master τότε ξέρουμε τι να περιμένουμε και στο Farmagia. Ο Ten, σαν ένας άλλος Natsu, έχει μαζί του έναν μικρόσωμο σύντροφο που αιωρείται δίπλα του και η παρέα του φέρει πολλά χαρακτηριστικά παρόμοια με αυτά των μάγων της Guild. Πιο απλά, αυτό που είχε γίνει αντιληπτό για τον Hiro Mashima είναι πως κάθε έργο του ακολουθεί ένα συγκεκριμένο μοτίβο τόσο για τους χαρακτήρες όσο και την ιστορία και αυτό δεν είναι κάτι που αλλάζει εδώ.

Εξίσου απογοητευτικό είναι το γεγονός πως η διήγηση και οι διάλογοι, αν και fully voice-acted, γίνονται με στατικές εικόνες των χαρακτήρων που κουνάνε απλά το στόμα τους. Υπάρχουν μια στο τόσο in-game animated cutscenes αλλά είναι τόσο αραιά και τόσο σύντομα που δεν μας προκαλούν ιδιαίτερη αίσθηση. Το στοιχείο αυτό ενισχύεται και από το σημείο που θα περάσουμε τον περισσότερο χρόνο μας. Εδώ δεν έχουμε μια φάρμα, ένα βασίλειο το οποίο μπορούμε να εξερευνήσουμε ή να περπατήσουμε αλλά ένα ακόμα στατικό μενού στο οποίο πλοηγηθούμαστε για να πάμε από δραστηριότητα σε δραστηριότητα – και με κάθε μάχη να κρατάει περίπου 5-6 λεπτά καταλαβαίνει κανείς πως ο περισσότερος χρόνος δαπανείται σε αυτό το…μουντό, μονότονο μενού.

Ακόμα και οι στατικές εικόνες όμως φέρουν αισθητές ατέλειες. Είτε παίζουμε σε κονσόλα είτε σε υπολογιστές μπορούμε να διακρίνουμε “άγριες” γραμμές στα σχέδια και όχι εκείνες τις απαλές, προσεγμένες γραμμές που βρίσκουμε σε αντίστοιχα παιχνίδια. Αυτό είναι κάτι που μας κάνει να απορούμε καθώς τα σχέδια του δημιουργού είναι πασίγνωστα και υποβαθμίζονται από αυτή την…ατέλεια. Από την άλλη, τα 3D μοντέλα είναι πιο γεμάτα, ζωντανά και τα εφέ “μπουκώνουν” ευχάριστα την οθόνη μας, αν και δεν προσδίδουν το βάρος που θα θέλαμε στην μάχη.

Δυστυχώς, το Farmagia ήταν ένας τίτλος που ήθελα να μου αρέσει τόσο επειδή θα ήθελα ένα πάρα πολύ καλό Fairy Tail παιχνίδι αλλά και γιατί δεν υπάρχουν πολλά παιχνίδια του είδους σε υπολογιστές και κονσόλες. Αν και η βασική ιδέα φαντάζει ελκυστική, η υλοποίηση της μοιάζει βιαστική, ατιμέλητη και ρηχή. Αναμειγνύονται πολλά διαφορετικά στοιχεία και μηχανισμοί αλλά δίνουν την αίσθηση πως έχουν προστεθεί σε πολύ επιφανειακό επίπεδο σε μια προσπάθεια να δημιουργηθεί το κάτι διαφορετικό, χωρίς όμως επιτυχία και βάθος.

Αν και το βιντεοπαιχνίδι δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει, οι ελπίδες μου εναποθέτονται στο αντίστοιχο Anime το οποίο θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή μελλοντικά. Ελπίζω μόνο το παιχνίδι να μην ήταν promotional material για την σειρά διαφορετικά…

Ευχαριστούμε την εκδότρια εταιρεία για την παροχή του Review Code του παιχνιδιού.

You may also like