Κάθε θρύλος έχει μια αρχή. Για το Halo, αυτή η αρχή ήρθε στις 15 Νοεμβρίου του 2001, με το Halo: Combat Evolved, ένα παιχνίδι που δεν άλλαξε απλώς το Xbox, άλλαξε ολόκληρη τη βιομηχανία και τον τρόπο που παίζουμε και επικοινωνουμε από το σαλόνι μας.
Ήταν το πρώτο κεφάλαιο μιας διαχρονικής ιστορίας που συνδύαζε στρατιωτική τακτική και φιλοσοφία αλλά και τραγωδία και πίστη σε έναν σκοπό, όλα μέσα από το κράνος ενός υπερστρατιώτη που δεν χρειαζόταν να πει πολλά. Γιατί κάθε του κίνηση, κάθε του βήμα, κουβαλούσε βάρος.
Το SPARTAN-II πρόγραμμα
Πολύ πριν από τα γεγονότα του Halo CE, η ανθρωπότητα ζούσε σε έναν σιωπηλό πόλεμο. Όχι ενάντια σε εξωγήινους, ναι και σε αυτούς, αλλά στον ίδιο της τον εαυτό.
Οι Εξεγέρσεις των Αποικιών είχαν φέρει τη UNSC στα όριά της, και εκεί μπήκε στο παιχνίδι η Δρ. Catherine Halsey. Η μαμά των Spartans. Στα αρχεία του βιβλίου The Fall of Reach, περιγράφεται πως η Halsey ξεκίνησε το SPARTAN-II πρόγραμμα όχι για να σώσει την ανθρωπότητα από το Covenant, αλλά για να καταπνίξει τις ανθρώπινες επαναστάσεις.
Τα παιδιά που επιλέχθηκαν, ανάμεσά τους κι ο John-117, απήχθησαν σε ηλικία έξι ετών (όπως και οι δικοί μας Σπαρτιάτες) και αντικαταστάθηκαν με κλώνους που πέθαιναν μέσα σε εβδομάδες. Ένα σκοτεινό μυστικό που η UNSC έκρυψε βαθιά στα εγκατα της.
Από τα 75 παιδιά, λιγότεροι από 40 επέζησαν τις γενετικές και χειρουργικές επεμβάσεις. Κάθε SPARTAN έγινε όπλο, ένα «project της ανθρωπότητας» που δεν μπορούσε να αποτύχει.

Η πρώτη επαφή με το Covenant
Το 2525, η ανθρωπότητα ήρθε για πρώτη φορά αντιμέτωπη με το Covenant, μια θρησκευτική συμμαχία εξωγήινων φυλών που θεωρούσαν τους ανθρώπους βλάσφημους.
Ο πλανήτης Harvest έγινε το πρώτο θύμα. Εκεί ξεκίνησε ο δεκαετής πόλεμος, που κατέληξε με την πλήρη σχεδόν εξόντωση των εξωτερικών αποικιών.
Στο παρασκήνιο, η Dr. Halsey δημιούργησε την Cortana, μια έξυπνη Α.Ι. φτιαγμένη από το αντίγραφο του δικού της εγκεφάλου. Αυτή η απόφαση, του να χαρίσει στην ανθρωπότητα έναν ψηφιακό “εαυτό” της ίδιας, έμελλε να καθορίσει την τύχη του σύμπαντος και του σημερινού ελεύθερου κόσμου που κυριαρχεί η UNSC.

Το Pillar of Autumn
Το Halo: Combat Evolved ξεκινά ακριβώς μετά τα γεγονότα του The Fall of Reach. Μιλήσαμε πρόσφατα για αυτό.
Το UNSC Pillar of Autumn, με καπετάνιο τον Jacob Keyes, διαφεύγει από την καταστροφή του Reach, έχοντας στο πλοίο τον John-117, τους τελευταίους εν ζωή SPARTAN, και την Cortana.
Ακολουθώντας μια “τυφλή” διαδρομή για να μη μαρτυρήσουν τις συντεταγμένες της Γης, πέφτουν πάνω σε κάτι αδιανόητο: Έναν τεράστιο, μεταλλικό δακτύλιο που περιφέρεται γύρω από έναν πλανήτη-γίγαντα.
Ένα Halo. Γράφω αυτές τις γραμμές και ανατριχιάζω διάολε.

Η αποκάλυψη του Halo
Στην επιφάνεια του , οι μάχες ξεσπούν ανάμεσα σε UNSC και Covenant. Όμως σύντομα αποκαλύπτεται η φρικτή αλήθεια: το Halo δεν είναι απλώς όπλο. Είναι όπλο μαζικής εξάλειψης της ίδιας της ζωής.
Όπως μαθαίνουμε μέσα από το The Flood του William C. Dietz και τα Terminals στα μετέπειτα παιχνίδια, το Halo κατασκευάστηκε από τους Forerunners για έναν σκοπό να εξαλείψει κάθε νοήμον ζωή στο σύμπαν, ώστε να στερήσει τροφή από το παράσιτο Flood.
Κάθε δακτύλιος, λοιπόν, είναι ένα “ιερό όπλο” στα μάτια του Covenant, αλλά στην πραγματικότητα είναι μηχανισμός καθαρσης. Και ο Master Chief, με την Cortana στο πλευρό του, είναι ο μόνος που μπορεί να το αποτρέψει.
Η μάχη, η θυσία, και ένα θαύμα
Η ιστορία του Halo CE κορυφώνεται όταν ο Chief ενεργοποιεί κατά λάθος το Installation 04, μαθαίνει την αλήθεια από τον 343 Guilty Spark, και παίρνει τη δύσκολη απόφαση: Να καταστρέψει το Halo για να σώσει την ανθρωπότητα.
Η θυσία του Autumn, ο αγώνας επιβίωσης ενάντια στο Flood, και η σχέση που γεννήθηκε ανάμεσα στον Chief και την Cortana, αποτέλεσαν θεμέλιο μύθο της ιστορίας και του παιχνιδιού. Έναν μύθο που γέννησε μια ολόκληρη γενιά παικτών, ιστοριών και κοινοτήτων.
Αυτό που θα ζήσουμε την Παρασκευή, θα ξυπνήσει για όλους εμάς του fans, ανατριχιαστικές μνήμες και ένας τεράστιος λόγος που το αναμένουμε, είναι αυτός . Θα μας επιστρέψει εκεί.
Θέλω να σε βάλω στο ψητό με μερικές άγνωστες ιστορίες που συνδέονται με το πρώτο μέρος, με βάση την σειρά των παιχνιδιών πάντα και θα σου κάνουν γνωστές μερικές πολύ σκοτεινές πτυχές του ίδιου του franchise.
- Ο SPARTAN Samuel-034, ο πρώτος Spartan που πέθανε σε μάχη, έδωσε τη ζωή του για να προστατεύσει τους συντρόφους του πριν προλάβει ο Chief να φύγει για τον Reach, ένα γεγονός που στοιχειώνει ακόμα τον John.
- Το Flood στο CE δεν ήταν τυχαίο: προήλθε από ένα Forerunner containment facility που οι Covenant παραβίασαν πιστεύοντας πως ήταν “ιερός ναός”. Εδώ έχουμε το πρώτο πολιτικό μήνυμα και ευτυχώς τελευταίο.
- Η Cortana κράτησε για τον εαυτό της απόρρητα δεδομένα των Forerunners, τα οποία οδήγησαν αργότερα στα γεγονότα του Halo 4 και την εμφάνιση του Didact. Πολλούς δεν μας έκανε εντύπωση η στάση της στο Infinite.
- Ο Keyes, λίγο πριν τον μετατρέψει το Flood σε αυτό που όλοι γίναμε μάρτυρες, έδωσε στον Chief την τελευταία του εντολή: “Don’t let them have it.” Μια φράση που έγινε ο πυρήνας του Halo ethos και η θυσία αποτελεί πλέον την πρώτη λέξη στην καθημερινότητα ενός Spartan. Θυμίζω ότι ο John, είναι ο τελευταίος Spartan του αρχικού προγράμματος της Halsey.

Η κληρονομιά του Halo
Το Halo: Combat Evolved δεν ήταν απλώς ένας launch title. Ήταν το παιχνίδι που καθόρισε τι σημαίνει sci-fi shooter με ψυχή.
Ήταν η απόδειξη ότι ο κόσμος των videogames μπορεί να έχει χαρακτήρα, σύγκρουση, και συναισθηματικό βάθος.
Από το πρώτο “Contact Harvest” μέχρι το “I think we’re just getting started”, το CE δημιούργησε έναν κύκλο βαθιάς πίστης:
Πίστης στη φιλία, στην αποστολή, και στην ελπίδα ότι ακόμα και όταν όλα μοιάζουν χαμένα, ένας Spartan μπορεί να κάνει τη διαφορά.
Και τώρα;
Αν πράγματι έρχεται ένα remake του Halo: Combat Evolved, τότε δεν είναι απλώς επιστροφή. Είναι κάλεσμα.
Για τους βετεράνους, είναι υπόσχεση.
Για τους νέους, είναι μύηση.
Γιατί το Halo δεν ήταν ποτέ απλώς παιχνίδι. Ήταν πάντα η ίδια η πίστη.
Και η πίστη αυτή έχει όνομα: Halo never dies.