fbpx
Home ReviewsGame Reviews Metal Max Xeno Reborn | The Review

Metal Max Xeno Reborn | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Η Γη όπως την γνωρίζουμε έχει κάτι μαγικό. Η ζωή, τα χρώματα, η φύση, όλα εκείνα τα στοιχεία που κάνουν τον πλανήτη μας μοναδικό είναι για τους περισσότερους από εμάς κάτι καθημερινό και δεδομένο. Το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θα θέλαμε να δούμε αυτόν τον πλανήτη να καταστρέφεται και ειδικά με εμάς επάνω του. Αλλά η μεταποκαλυπτική Γη έχει και αυτή το κάτι ιδιαίτερο, τουλάχιστον όταν την “μελετάμε” σε κάποιο μέσο ψυχαγωγίας. Τόσο οι ταινίες επιστημονικής φαντασίας όσο και τα βιντεοπαιχνίδια με αυτό το θέμα – δηλαδή την Γη μετά την αποκάλυψη ή ένα καταστροφικό γεγονός – γενούν τόπους, καταστάσεις και ιστορίες που μας προσφέρουν δεκάδες ώρες διασκέδασης, ψυχαγωγίας αλλά και σκέψης.

Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι και το Metal Max Xeno Reborn, ένας RPG τίτλος που λίγο-πολύ χρησιμοποιεί την ίδια λογική που εντοπίζουμε σε άλλα αντίστοιχα παιχνίδια όπως το Fallout και το Mad Max. Όπως έχουμε τα καπάκια στο Fallout ή το νερό στο Mad Max, έτσι και στο Metal Max Xeno τα οχήματα πολέμου γίνονται ένα απαραίτητο εργαλείο για την επιβίωση του ανθρώπινου είδους. Ωστόσο, το παιχνίδι της Nippon Ichi δεν είναι κάτι καινούργιο αλλά μια επανεπίσκεψη σε έναν τίτλο του παρελθόντος, ένα remake που παίρνει τα λάθη και τα μετατρέπει σε κάτι καλύτερο.

Το Reborn είναι ένα reboot του Metal Max Xeno του 2018 το οποίο αλλάζει πολλά στοιχεία του αρχικού τίτλου ώστε να μας δώσει την “definitive” έκδοση ενός παρεξηγημένου έργου. Αν όμως έχουμε δοκιμάσει το προκάτοχο τότε ίσως μας ξενίσουν ορισμένες από τις αλλαγές, όπως για παράδειγμα τα γραφικά.

H ιστορία του Metal Max Xeno διαδραματίζεται στο Dystokio, μιας δυστοπική έκδοση του Tokyo της Ιαπωνίας. Οι μηχανές έχουν καταφέρει να αφανίσουν ένα αρκετά μεγάλο κομμάτι της ανθρωπότητας στα πλαίσια του “Environment Management” – ή αλλιώς του Noah. Αναλαμβάνουμε το ρόλο του Talis, ενός νεαρού οδηγού με ένα μεταλλικό χέρι, την στιγμή που ξυπνάει μέσα στο Tank του με το οποίο πηγαίνει προς την Iron Base για να προετοιμαστεί για μια μεγάλη μάχη με τον Catastropus. Με το μεγαλύτερο κομμάτι της ιστορίας να αφορά την προετοιμασία μας για την τελική μάχη με δυνατότερα όπλα και εξοπλισμό, το world-building γίνεται γύρω από τις ιστορίες των extra χαρακτήρων που βρίσκουμε στο Dystokyo.

Σε γενικότερα πλαίσια, το Metal Max Xeno Reborn είναι ένα open-world jRPG που επικεντρώνεται στην εξερεύνηση και στις μάχες του. Σε σύγκριση με τον αρχικό τίτλο, η μετακίνησή μας στον κόσμο γίνεται πιο γρήγορα και πιο “βολικά” ενώ παράλληλα οι μάχες δεν ξεκινούν αν ακουμπήσουμε κάποιο τέρας ή μηχάνημα αλλά όταν μας αντιληφθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Όταν ξεκινήσει η μάχη δεν μετακινούμαστε σε άλλη οθόνη αλλά εμπλεκόμαστε σε ένα active time combat system που μοιάζει κάπως με αυτό του Xenoblade.

Μια από τις σημαντικότερες αλλαγές είναι αυτή της μετακίνησης αφού μπορούμε να αποφύγουμε μάχες, ειδικά στην αρχή – στοιχείο σημαντικό – ή να ξεκινήσουμε κάποια μάχη κάνοντας επίθεση πάνω στον εχθρό που ενδεχομένως να σημαδέψουμε. Αν τα πυρομαχικά μας είναι αρκετά δυνατά τότε μπορούμε να καταστρέψουμε με την μια τους εχθρούς μας ενώ από την άλλη, μπορούμε να τις αποφύγουμε αν θέλουμε.

To σύστημα μάχης επηρεάζεται από μια μίξη των κλασικών jRPGs με εκείνο των vehicle combat-like παιχνιδιών. Το όχημά μας απαρτίζεται από διάφορα εξαρτήματα και όπλα που μπορούμε να αλλάξουμε ή να προσθέσουμε περισσότερα. Κάθε κομμάτι έχει το δικό του βάρος και αντοχή, δύναμη και πόσο εύκολα καταστρέφεται. Υπάρχει το κάτι εθιστικό στους πιθανούς συνδυασμούς που μπορούμε να κάνουμε και το πως αυτοί αποτυπώνονται στην μάχη. Ίσως αργήσουμε να βρούμε την ισορροπία που θα μας αρέσει αλλά οι πειραματισμοί αξίζουν κάθε δευτερόλεπτο που δαπανάται.

Αυτό που κάνει το combat του Reborn να ξεχωρίζει όμως είναι η αλλαγή του turn-based combat σε Active Time. Αυτό σημαίνει ότι η ικανότητά μας να κινούμαστε στον χώρο όσο πολεμάμε μας δίνει την δυνατότητα να κρυφτούμε πίσω από καλύμματα για να γλυτώσουμε εχθρική ζημιά. Επιπλέον, όπως γίνεται σε άλλα παιχνίδια με ATB σύστημα μάχης μπορούμε να ανοίξουμε ένα μενού και να επιλέξουμε τις επόμενες κινήσεις μας ή πολύ πιο απλά να ενισχύσουμε τις επιθέσεις μας με τις ικανότητες που μαζέψαμε.

Ένα ακόμα στοιχείο που ενισχύει ως έναν βαθμό την ιστορία είναι το Extinction Meter, μια μέτρηση που δείχνει πόσο κοντά είναι οι μηχανής στην επίτευξη του στόχου τους και πόσο κοντά είμαστε εμείς στο να αφανίσουμε τον Catastropus. Η πορεία αυτής της μπάρας αλλάζει όσο εξερευνούμε τον κόσμο και διαλύουμε “καταζητούμενες” μηχανές αλλά και όσο καθόμαστε σταθερές. Παρόλο που υπήρχε αυτό το μέτρο στο πρώτο παιχνίδι, ήταν σχετικά ανούσιο από την άποψη ότι είχαμε ένα πιο γραμμικό τίτλο που τα γεγονότα κυλούσαν ανεπηρέαστα.

Η πιο φανερή και σημαντική αλλαγή όμως εντοπίζεται στα γραφικά του τίτλου. Τα cutscenes και οι διάλογοι ξετυλίγονται με στατικές εικόνες των χαρακτήρων, που ως επί τω πλείστον είναι ευχάριστες στο μάτι. Από την άλλη, τα μοντέλα τόσο των οχημάτων, όσο και των χαρακτήρων ή των τεράτων ξεφορτώθηκαν το cel-shaded look για χάρη ενός πιο τρισδιάστατου, κλασικού σχήματος. Για πολλούς, αυτή η αλλαγή είναι αδιάφορη ενώ για φίλους του τίτλου ίσως να είναι κάτι που δεν χρειαζόταν. Υπάρχει όμως μια καλύτερη αντίληψη του μεγέθους του κόσμου και των στοιχείων του με τα οχήματα να εμφανίζονται σε μια καλύτερη κλίμακα και τα κτήρια να δίνουν μια πιο “ατόφια” αίσθηση στο σύνολο.

Δεν είναι όμως όλα “ρόδινα” μιας και πολλές ατέλειες του παρελθόντος μεταφέρονται στο σήμερα. Πρώτο παράδειγμα αυτού είναι η εμπειρία του χρήστη και η πληροφορία που μεταφέρεται. Ως ένα jRPG είναι λογικό να υπάρχουν πολλά μενού, ιδιαίτεροι μηχανισμοί και κρυφά συστήματα που ενδεχομένως να μας ευνοήσουν αργότερα στις μάχες ή τις εξερευνήσεις μας. Δυστυχώς, οι πληροφορίες αυτές διαβιβάζονται με λειψό περιεχόμενο και κείμενα που μας δίνουν μια ιδέα για τα βασικά στοιχεία και τίποτα παραπάνω. Παράλληλα, υπάρχουν ατέλειες και στον κόσμο του παιχνιδιού μιας και στο ανοιχτό περιβάλλον θα συναντήσουμε συχνά εμπόδια που δεν φαίνονται με αποτέλεσμα να σταματάμε επί τόπου φαινομενικά χωρίς λόγο. Τέλος, προβλήματα εντοπίζονται και στην Αγγλική έκδοση του παιχνιδιού αφού θα δούμε ασυναρτησίες, λάθη στην μετάφραση, λάθη στην ορθογραφία και επιλογές διαλόγου που δεν βγάζουν ιδιαίτερο νόημα. Μπορεί όλα αυτά να μην είναι αποτρεπτικοί παράγοντες για να παίξουμε, επιδρούν ωστόσο στην συνολική ποιότητα του τίτλου.

Παρόλα αυτά, το Metal Max Xeno Reborn είναι ένα παιχνίδι μοναδικό στο είδος του, όχι τόσο από την άποψη του gameplay αλλά περισσότερο από τον κόσμο, την ιστορία και τους χαρακτήρες του. Δεν βλέπουμε καθημερινά παιχνίδι με ATB RPG σύστημα μάχης που βασίζεται σε οχήματα αλλά εδώ έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Η ανανέωση του ίσως ήθελε ακόμα λίγη δουλειά αλλά μας αποδεικνύει πως τελικά τα παιχνίδια που αγαπήσαμε έχουν ακόμα κάτι καλό να αναδείξουν.

You may also like