Το 2013, η Microsoft δημιούργησε το ID@Xbox για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ανεξάρτητοι προγραμματιστές όταν εργάζονταν με την πλατφόρμα του Xbox.
Σήμερα λοιπόν, η εταιρεία μας ταξιδεύει στο παρελθόν και ρίχνει μια ματιά σε αυτά τα 10 χρόνια ζωής του προγράμματος. Το πρόγραμμα είχε ως στόχο να παρέχει εύκολη και απλή κυκλοφορία παιχνιδιών στο Xbox ενώ παράλληλα προσπάθησε να ανταποκριθεί στα σχόλια των προγραμματιστών για τη δημιουργία νέων προγραμμάτων όπως το Xbox Game Preview και το παιχνίδι μεταξύ πλατφορμών.
Το ID@Xbox επέτρεψε την αποστολή πάνω από 3.000 παιχνιδιών στο Xbox από ανεξάρτητους προγραμματιστές ενώ πάνω από 5.000 προγραμματιστές έχουν ενσωματωθεί στο πρόγραμμα. Πέρα από αυτά όμως, για να παρέχει η εταιρεία ίση πρόσβαση στην λήψη αποφάσεων και ταχύτερη ανατροφοδότηση στους προγραμματιστές, η εταιρεία εγκαινιάζει μια νέα διαδικασία που θα περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για να μπορούν οι σχεδιαστές να υποβάλουν μια ιδέα ώστε αυτή να μπορεί να έχει τις κατάλληλες προυποθέσεις για κάποια συμφωνία, με αποτέλεσμα να λαμβάνεται υπόψιν το παιχνίδι τους πιο γρήγορα.
Το ενδιαφέρον σε όλα αυτά είναι πως η εταιρεία έχει ενεργοποιήσει και τη λιανική κυκλοφορία και παραγωγή δίσκων για developers στο ID@Xbox. Αυτό το πρόγραμμα λιανικής βρίσκεται ακόμα σε πιλοτική φάση με περιορισμένο αριθμό συνεργατών, αλλά οι devs μπορούν να δημιουργήσουν φυσικές εκδόσεις των παιχνιδιών τους μόνο με χαμηλή «ελάχιστη ποσότητα παραγγελίας» φυσικών μονάδων. Έτσι, όσοι από εμάς θελήσουν φυσικά Xbox games στο μέλλον, θα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες να τα αποκτήσουμε αλλά και ενδεχομένως περισσότερα αντίγραφα στην αγορά.
Τέλος, ενδιαφέρει εξίσου έχει και το παρακάτω infographic που δημοσίευσε η εταιρεία:
