Την περίοδο όπου η Telltale Games έγινε γνωστή για τα αφηγηματικά της έργα ήταν και η περίοδος που ολοένα και περισσότεροι παίκτες άρχιζαν να δείχνουν ενδιαφέρον σε αυτό το είδος παιχνιδιών. Εξάλλου είναι πιο ευχάριστο για κάποιους από εμάς να “διαβάζεις” ένα βιβλίο όσο βλέπεις τα γεγονότα του να εκτυλίσσονται μπροστά στα μάτια σου.
Κάποιες από τις αγαπημένες μας σειρές παιχνιδιών είχαν την τιμή να αποκτήσουν την δική τους ιστορία στο σύμπαν της Telltale με τρανά παραδείγματα τα Telltale’s Tales from the Borderlands, Minecraft: Story Mode αλλά και από σειρές όπως το The Walking Dead, Batman, Game of Thrones και Batman να είναι μόλις μερικές από αυτές. Όταν όμως ήρθε το αναπόφευκτο κλείσιμο της εταιρείας πολλές ιστορίες έμειναν “κρεμασμένες” με το The Wolf Among Us να είναι το πρώτο και κυριότερο. Ευτυχώς, αυτό δεν κράτησε για πολύ διότι η εταιρεία επιστρέφει με τρεις νέους τίτλους υπό το όνομά της.
Μιλώντας για αγαπημένες μας σειρές, το Borderlands είναι μια από αυτές. Με τα βασικά FPS να είναι στην κορυφή των προτιμήσεών μας όταν πρόκειται για Looter Shooters και τα spin-offs να προσθέτουν από κάτι στην χαοτική ιστορία αυτού του σύμπαντος, το πρώτο Tales from the Borderlands αποτέλεσε ένα κομβικό σημείο στην σύνδεση μεταξύ των Borderlands 2 και Borderlands 3 αφού πολλά από τα γεγονότα διαμόρφωσαν τα σκηνικά του σχετικά πρόσφατου sequel και άφησαν ανοιχτά τα ενδεχόμενα για την συνέχεια των ιστοριών των βασικών ηρώων.
Αρκετά χρόνια μετά και με την ομάδα της Gearbox Software να αναλαμβάνει τα ηνία, το New Tales from the Borderlands είναι μια αξιότιμη προσπάθεια να συνεχιστεί το spin-off ύφος της σειράς με νέους χαρακτήρες, μια νέα και ενδιαφέρουσα ιστορία, αλλά και ένα νέο gameplay μοτίβο που είναι παράλληλα φρέσκο αλλά και γνώριμο.
Λίγο καιρό μετά τα γεγονότα της ιστορίας του Borderlands 3 το New Tales from the Borderlands ανοίγει με έναν μικρό πρόλογο που μας προετοιμάζει για τα όσα θα δούμε. Για ακόμα μια φορά, στο επίκεντρο της ιστορίας βρίσκονται τα Vaults και οι Eridians, η αρχαία εξωγήινη φυλή που τα δημιούργησε, με την διαφορά πως δεν πυροβολούμε ότι κινείται κατά πάνω μας. Βασικοί πρωταγωνιστές είναι τρεις τυχαίοι κάτοικοι της Promethea που υπό άλλες συνθήκες θα αποτελούσαν Side-quest NPCs των βασικών παιχνιδιών. Πρώτη στην σειρά είναι η Anu Dhar, μια επιστήμονας της Atlas Corporation που προσπαθεί να πάει ενάντια στην μοίρα του σύμπαντος και να δημιουργήσει ένα εργαλείο που θα επιτρέπει την ίαση πληγών, τραυμάτων και του κόσμου γενικότερα. Ο αδερφός της και μόνιμος κάτοικος του πλανήτη, Octavio, προσπαθεί με κάθε τρόπο να ανοίξει την δική του επιτυχημένη επιχείρηση και να λάβει μια θέση ανάμεσα στους 30 σημαντικούς επιχειρηματίες του γαλαξία. Τέλος, η Fran προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια της και να πάρει την πολυπόθητη αποζημίωση της ασφάλειάς της για να επιδιορθώσει το Fran’s Frogurt, το αγαπημένο της μαγαζί το οποίο δέχθηκε την οργή ενός lazer κατά την διάρκεια της πρώτης εισβολής από την Maliwan.
Οι τρεις ήρωες συνδέονται μεταξύ τους με έναν ‘περίεργο’ τρόπο αλλά έναν που βγάζει νόημα. Τα δύο αδέρφια τσακώθηκαν μετά την προσπάθεια της Anu να πείσει τον Octavio να πάει μαζί της στην Atlas με αποτέλεσμα να χωριστούν και τον Octavio να πιάνει δουλειά στο μαγαζί της Fran. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο εκτυλίσσονται τα γεγονότα τους φέρνει μαζί σε μια προσπάθεια να αντιστρέψουν την μοίρα τους και φυσικά να βγάλουν κάποιο κέρδος.
Στο σύνολό τους, τα επεισόδια του New Tales from the Borderlands δεν ξεπερνούν τα πέντε. Κατά την διάρκεια κάθε επεισοδίου θα δούμε τα γεγονότα να εκτυλίσσονται από την οπτική και των τριών ηρώων με μερικές εξαιρέσεις ανάλογα τις επιλογές που θα κάνουμε. Στον πυρήνα του, το νέο παιχνίδι της σειράς διατηρεί όλα τα στοιχεία του παρελθόντος στο μεγαλύτερο κομμάτι του, δηλαδή ελαφρύ χιούμορ, παραπομπές σε σκηνές και ατάκες από ταινίες και σειρές, ενδιαφέρον motion capture για τις εκφράσεις των ηρώων δίνοντας ζωή σε κάθε σκηνή και ωραία διαβίβαση των συναισθημάτων και χαρακτήρες που ίσως να αγαπήσουμε περισσότερο από τους πρωταγωνιστές.
Σε αντίθεση με το Tales from the Borderlands, το New Tales from the Borderlands μας επιτρέπει να παίξουμε και τα πέντε επεισόδια με την σειρά χωρίς να χρειάζεται να περιμένουμε. Για όσους θυμούνται, η Telltale λάνσαρε κάθε επεισόδιο σταδιακά αφήνοντάς μας με την ανυπομονησία για το τι γίνεται παρακάτω. Εδώ, η διαφορά είναι πως κάθε επεισόδιο χωρίζεται από τα στατιστικά του τι επέλεξαν άλλοι παίκτες σε αντίθεση με τις δικές μας επιλογές αφήνοντάς μας το περιθώριο να το αφήσουμε και να συνεχίσουμε κάποια άλλη στιγμή.
Αντίστοιχα με τον τρόπο της Telltale, το gameplay μπαίνει σε δεύτερη – ή και τρίτη – μοίρα καθώς όσα μπορούμε να κάνουμε είναι ελάχιστα. Δεν υπάρχουν γρίφοι για να λύσουμε παρά τα περιστασιακά QTE events των οποίων λίγες είναι οι φορές όπου η αστοχία θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα, ενώ όταν λαμβάνουμε τον έλεγχο του χαρακτήρα μας είναι για να αλληλεπιδράσουμε με το περιβάλλον μας, να βρούμε τις συλλεκτικές φιγούρες Vaultlanders και να βρούμε χρήματα για να αγοράσουμε τα skins που ξεκλειδώνουμε σταδιακά.
Κατά την διάρκεια της ιστορίας, όπως αναφέραμε και παραπάνω, μας δίνονται απαντήσεις που μπορούμε να δώσουμε με το πρόσωπο του χαρακτήρα που θα τις δώσει στο κέντρο της ροδέλας. Σχεδόν κάθε απάντηση έχει και ένα αντίκτυπο, είτε θετικό είτε αρνητικό, στις σχέσεις των τριών ηρώων και στην δυναμική της ομάδας τους. Όσο χτίζεται η μεταξύ τους σχέση τόσο πιο θετικά θα είναι τα αποτελέσματα στις απαραίτητες σκηνές και θα υπάρχει διαφορετικός διάλογος ή ατμόσφαιρα μεταξύ τους. Ένα στοιχείο που ίσως να είμαι εγώ περίεργος που τον “πείραξε” που δεν υπάρχει είναι η έλλειψη του “The character will remember that” που μας ενημέρωνε πως οι επιλογές μας είχαν ένα σημαντικό (πολλές φορές) αντίκτυπο στην ιστορία και στον τρόπο με τον οποίο θα κυλούσαν τα γεγονότα . Βέβαια, αυτό το άγνωστο είχε την γοητεία του αφού πάντα θα υπήρχε η έκπληξη του αποτελέσματος των πράξεών μας.
Τα επεισόδια του New Tales from the Borderlands κυλάνε ομαλά, με το character development να μοιάζει φυσικό και την σχέση των τριών ηρώων να αναπτύσσεται αργά και φυσικά. Δεν έλειπαν και τα time-skips αφού η ιστορία απαιτούσε υπομονή και ανάπτυξη για κάποια γεγονότα. Ωστόσο, εκεί που χάνεται η ουσία είναι προς το τέλος σε μια περίοδο όπου κάθε χαρακτήρας περνάει από το στάδιο της κάθαρσης και της ανακάλυψης την στιγμή που η κατάσταση είναι κρίσιμη και ο χρόνος είναι σημαντικός – με αποτέλεσμα να χάνεται όλο το pacing που είχε δημιουργηθεί καθόλη την πορεία.
Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.