fbpx
Home ReviewsGame Reviews One Piece Odyssey | The Review

One Piece Odyssey | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Το πλήρωμα των Strawhats βρίσκεται για άλλη μια φορά στην δίνη μιας επικίνδυνης καταιγίδας. Κεραυνοί και πάγος πέφτουν πάνω στο καράβι τους το οποίο μυστηριωδώς έχει βρεθεί στον αέρα, ανάμεσα από τα σύννεφα. Καταφέρνοντας να ξεφύγουν από αυτή την καταστροφή θα βρεθούν κοντά στο νησί Waford, εκεί όπου μια νέα περιπέτεια τους περιμένει.

Το νέο παιχνίδι της Bandai Namco και ILCA επισκέπτεται για ακόμα μια φορά τον μοναδικό κόσμο του Eiichiro Oda και μας δίνει μια ακόμα ιστορία που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελεί κομμάτι της ιστορίας που βλέπουμε κάθε εβδομάδα στους δέκτες μας. Μετά την αξιοσέβαστη προσπάθεια του One Piece: World Seeker, η ILCA ανέλαβε να δημιουργήσει ένα νέο, διαφορετικό τίτλο που αυτή τη φορά θα μας έδινε πρόσβαση σε όλο το πλήρωμα ενώ θα εξερευνούμε έναν μεγάλο κόσμο αλλά και τις αναμνήσεις του πληρώματος.

Η ιστορία ξεκινάει σαν να είναι βγαλμένη από ταινία. Το πλήρωμα μπαίνει σε μια καταιγίδα που σηκώνει το καράβι τους στα σύννεφα και το οδηγεί στο νησί του Waford εκεί όπου το πλήρωμα χωρίζεται για λίγο και ο Luffy χάνει το ψάθινο καπέλο του. Ωστόσο, η άφιξη του πληρώματος στο νησί δεν αφήνει τους Πέντε Γηραιούς σε ησυχία καθώς στέλνουν ένα συγκεκριμένο άτομο στο νησί για να τους σταματήσει.

Στο Waford, οι ήρωες θα συναντήσουν ένα μεγάλο τέρας – ρομπότ που έχει ως απώτερο σκοπό να τους σκοτώσει – και δεν είναι το μόνο. Κατά την διάρκεια της μάχης θα συναντήσουν τον Adio Suerte, έναν εξερευνητή και την Lim, μια κοπέλα με ιδιαίτερες ικανότητες όπως το να αφαιρεί αναμνήσεις και δυνάμεις από όσους αγγίζει. Κατά την διάρκεια αυτής της μάχης, η Lim αφαιρεί τις ικανότητες από όλο το πλήρωμα πιστεύοντας πως είναι κακοί πειρατές – και έτσι θέλει να εξασφαλίσει ότι δεν θα χρησιμοποιήσουν τις δυνάμεις τους για να βλάψουν το νησί – τις αποθηκεύει σε κύβους και τους σκορπίζει σε όλο το νησί. Έτσι, το πλήρωμα θα πρέπει να αναζητήσει όλους τους κύβους ώστε να επαναφέρει τις δυνάμεις τους. Αλλά αυτή η αναζήτηση θα τους οδηγήσει σε περιοχές όπως οι Alabasta, Water-7, Enies Lobby, MarineFold και Dressrosa λειτουργώντας έτσι ως μια εισαγωγή σε όσους δεν έχουν επαφή με το franchise.

Γνωρίζουμε πως το έργο του Eiichiro Oda μας ταξιδεύει σε έναν εξαιρετικά μεγάλο κόσμο. Πάνω από 1000 επεισόδια, σελίδες manga και ταινίες έχουν δημιουργήσει έναν κόσμο φαντασίας που μεγαλώνει συνεχώς και μας έχει δώσει μια άλλη ματιά για τους πειρατές. Φρούτα του Διαβόλου, περίεργες ικανότητες, φανταστικά και δημιουργικά σχέδια τόσο στις περιοχές όσο και στους χαρακτήρες επιτρέπουν στον Oda να συνεχίζει να μας δίνει μοναδικές δημιουργίες και ιστορίες γεμάτες μυστήριο αλλά και ενδιαφέρον. Το ταξίδι στο Waford είναι μια από αυτές αφού θα συναντήσουμε χαρακτήρες και τοποθεσίες που θα μας ωθήσουν στο να τις εξερευνήσουμε και να δούμε όλα όσα έχει να μας προσφέρει το εν λόγω νησί.

Τόσο ο Adio όσο και η Lim είναι δύο χαρακτήρες που θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν βγει από κάποια ταινία της σειράς αφού και οι δύο τους έχουν ικανότητες που δεν συνδέονται με τα Φρούτα του Διαβόλου αλλά θα μπορούσαν να απειλούν την ισορροπία της δύναμης στον κόσμο αυτό. Παρόλα αυτά, η εξερεύνηση του Adio αλλά και των Strawhats θα τους οδηγήσουν σε νέες πληροφορίες για το ταξίδι τους ενώ παράλληλα θα δοκιμάσουν τις ικανότητές τους ενώ θα ξεκλειδώσουν άλλες που ακόμα δεν έχουμε δει εν δράσει.

Όπως είπαμε και παραπάνω, όσοι δεν γνωρίζουν το σύμπαν του One Piece, η ιστορία του Odyssey φροντίζει στο να μας βάλει λίγο στο κλίμα με τα Memory Islands, τα στιγμιότυπα αναμνήσεων από τις σημαντικότερες στιγμές του πληρώματος στα οποία γίνεται και μια σύντομη εισαγωγή όλων των χαρακτήρων που πρέπει να γνωρίζουμε. Στόχος μας είναι να μαζέψουμε πίσω τις δυνάμεις μας, να καταλάβουμε την δύναμη της Lim και να βρούμε τον λόγο των καταιγίδων στο Waford.

O χρόνος που θα περάσουμε στο Waford είναι αρκετά λιγότερος από εκείνον που θα περάσουμε στα Memory Islands. Για παράδειγμα, η Alabasta απαιτεί περίπου 9 ώρες για να την ολοκληρώσουμε και αφού το κάνουμε θα επιστρέψουμε σε ένα μικρό κομμάτι του Waford εκεί όπου θα μπορέσουμε να εξερευνήσουμε νέα σημεία και θα αντιμετωπίσουμε κολοσσούς ώστε να ελευθερώσουμε περισσότερες από τις δυνάμεις μας και να πάμε στην επόμενη ανάμνηση.

Η ιστορία του One Piece Odyssey είναι και ο μεγαλύτερος παράγοντας που θα μας ωθήσει στο να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι. Το Waford έχει αρκετό ενδιαφέρον ως προς την εξερεύνηση και τα τοπία του ενώ τα Memory Islands αποτελούν ένα γράμμα αγάπης προς το One Piece την στιγμή που δίνουν μια διαφορετική ματιά σε ήδη γνωστές ιστορίες. Ακόμα και χωρίς το βασικό gameplay, η περιπέτεια αυτή είναι μια που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των One Piece fans.

Δεν θα μπορούσαμε όμως να μιλάμε για ένα RPG χωρίς να αναφερθούμε και σε ένα από τα μεγαλύτερα στοιχεία του – το σύστημα μάχης. Το One Piece Odyssey είναι ένα παραδοσιακό JRPG που φροντίζει να κάνει την διαφορά με μοναδικά συστήματα και ενδιαφέρουσες αλλαγές στην βασική φόρμουλα. Το party μας αποτελείται κάθε φορά από τέσσερις ήρωες με την δυνατότητα να μπορούμε να τους αλλάξουμε κατά την διάρκεια της μάχης, ανάλογα την περίσταση. Μπορούμε να επιτεθούμε με μια απλή κίνηση, να χρησιμοποιήσουμε ειδικές ικανότητες και να χρησιμοποιήσουμε αντικείμενα ή να επιλέξουμε να επιτεθούμε με διαφορετική σειρά.

Η διαφορά σε σύγκριση με άλλα παιχνίδια του είδους είναι πως οι χαρακτήρες μας και οι εχθροί μας μπορεί να χωρίζονται σε τμήματα πάνω στο πεδίο μάχης. Τα εικονίδια των ηρώων μας δείχνουν δίπλα τους το πόσους εχθρούς έχουν να αντιμετωπίσουν και αφού καθαρίσει το τμήμα τους μια ένδειξη μας δείχνει ότι μπορούν να κινηθούν ώστε να βοηθήσουν τα άλλα μέλη του πληρώματος. Επιπλέον, κάθε ήρωας διακρίνεται με μια διαφορετική δύναμη ανάμεσα στα Power, Technique και Speed με την κάθε μια να είναι αδύναμη ή δυνατή ενάντια στις υπόλοιπες. Έτσι, η αλλαγή των ηρώων μας κατά την διάρκεια της μάχης ώστε να χρησιμοποιούμε τις κατάλληλες δυνάμεις και αδυναμίες θα είναι αρκετά για να μας βοηθήσουν στην έκβαση μιας μάχης.

Κάθε ήρωας από την άλλη χρησιμεύει και σε διαφορετικές καταστάσεις. Για παράδειγμα, το κεντρικό τρίο, οι Luffy, Zoro και Sanji είναι τα DPS της ομάδας με τον Chopper να είναι το Healing Support. Από την άλλοι, οι Nami, Usopp και Robin χρησιμοποιούμε elemental και AoE επιθέσεις για να προσφέρουν την δική τους υποστήριξη. Κάθε ειδική ικανότητα χρησιμοποιεί TP για να ενεργοποιηθεί των οποίων ποσοστό παίρνουμε πίσω κάθε φορά που κάνουμε μια απλή επίθεση.

Προχωρώντας στην ιστορία θα λάβουμε πίσω πολλές από τις ικανότητες που χάθηκαν στον πρόλογο αλλά και κύβους για να αυξήσουμε την δύναμή τους. Επιπλέον, θα λάβουμε και Bond Arts, κινήσεις που γίνονται με δύο ή περισσότερα μέλη της ομάδας μας και ενεργοποιούνται από μια μπάρα η οποία αντίστοιχα γεμίζει όσο πραγματοποιούμε συνεργατικές δραστηριότητες κατά την διάρκεια της μάχης. Πιο συγκεκριμένα, δίνοντας buffs, κάνοντας heal και βγάζοντας εκτός αγώνα εχθρούς που είναι στον τομέα κάποιου άλλου ήρωα γεμίζουμε αυτή την μπάρα. Πολλές φορές, αυτές οι κινήσεις είναι αρκετές για να μας βγάλουν από μια δύσκολη κατάσταση.

Οι μάχες είναι αρκετές για να μας δώσουν αρκετά XP ώστε να κρατάμε την ομάδα μας ανταγωνιστική και δυνατή ενάντια στις προκλήσεις. Στις εκάστοτε μάχες μπορεί να τύχει να βρεθούμε και σε “Δραματικά σενάρια” τα οποία μας δίνουν ένα side-objective που ολοκληρώνοντάς το μας ανταμείβει με περισσότερους πόντους εμπειρίας και χρήματα. Αυτά τα events ποικίλλουν από το να σκοτώνουμε εχθρούς με συγκεκριμένο χαρακτήρα, να επιβιώσουμε σε μια μάχη ενάντια σε powered-up τέρατα ή να χρησιμοποιήσουμε συγκεκριμένες κινήσεις.

Δεν θα μιλούσαμε για ένα RPG όμως αν δεν υπήρχαν και τα ανάλογα Equipment και Crafting συστήματα. Στον τομέα του εξοπλισμού θα βρούμε πολλά accessories που μας ανταμείβουν με διαφορετικές βελτιώσεις σε στατιστικά. Εδώ όμως η τοποθέτησή τους γίνεται με ένα grid-based πίνακα (σαν τα inventories σε παιχνίδια όπως το Diablo και Path of Exile) που πολλές φορές μας οδηγεί στο να “ψαχνόμαστε” με την τοποθέτησή τους παρά με το να νοιαζόμαστε για τις βελτιώσεις που μας δίνονται. Για να σας δώσω να καταλάβετε τι εννοώ, στην αρχή του παιχνιδιού λάβαμε ένα accessory που έδινε καλό defense boost αλλά κάλυπτε όλες τις θέσεις του equip slot με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να βελτιώσουμε κάτι άλλο με 2ο accessory.

Όσο για το Crafting, εξερευνώντας το νησί θα βρούμε υλικά και αντικείμενα θα μας επιτρέψουν να φτιάξουμε healing items, revives ή debuff items για τους εχθρούς μας. Αργότερα, η Robin θα μας δίνει την δυνατότητα να ενώνουμε accessories μαζί ώστε να παράγουμε καλύτερα στατιστικά και effects δημιουργώντας έτσι ένα καλύτερο σκηνικό για τις μάχες. Αυτό έχει ως συνέπεια να δημιουργούμε αντικείμενα που είναι εξαιρετικά δυνατά σε σημείο που δεν θα χρειαστεί να ανησυχούμε για τις προκλήσεις που μας περιμένουν στο τέλος του παιχνιδιού.

Το θρυλικό νησί του Waford είναι μια πανέμορφη τοποθεσία γεμάτη μυστήριο, ιδιαίτερα σημεία, όμορφα τοπία και ποικιλία στα πλάσματα που κατοικούν σε αυτό. Είναι ένας τόπος που μας ωθεί στον να τον εξερευνήσουμε ώστε να βρούμε όλους τους κρυμμένους του θησαυρούς. Η μορφολογία του όμως δεν είναι αυτή ενός ανοιχτού κόσμου αλλά ενός γραμμικού μονοπατιού που ενίοτε ανοίγεται για να μας δώσει πρόσβαση σε κρυφά σημεία και τοποθεσίες. Όπως και να’χει, η παρουσίαση που έγινε τόσο μέσω της ILCA αλλά και της φαντασίας του Eiichiro Oda μας βοηθάει στο να μην βαρεθούμε την εξερεύνηση κάθε τοποθεσίας ενώ η δημιουργία κάθε Memory Island έγινε με τέτοιο τρόπο που φαντάζει ως γράμμα αγάπης προς την σειρά και τους fans. Αυτό είναι κάτι που φαίνεται και από τον διάλογο των χαρακτήρων μεταξύ τους, οι οποίοι σχολιάζουν ή υποδεικνύουν σημεία ενδιαφέροντος με αστείες ατάκες και στιγμές.

Όσο εξερευνούμε το νησί θα βρούμε αρκετά αντικείμενα που θα μας βοηθήσουν στην μάχη ενώ ανάλογα τον χαρακτήρα που θα επιλέγουμε κατά την αναζήτηση – την ίδια στιγμή που έχουμε την δυνατότητα να τους αλλάζουμε στην στιγμή – θα βρίσκουμε και διαφορετικά υλικά στις περιοχές. Πιο συγκεκριμένα, αν επιλέξουμε τον Sanji θα βρίσκουμε υλικά μαγειρικής για να φτιάξουμε νέα πιάτα ενώ ο Zoro καταστρέφει εμπόδια και πόρτες που μας κόβουν. Η Nami από την άλλη μπορεί να βρει θησαυρό και λεφτά ενώ ο Chopper μπορεί να εντοπίσει φυτά για να φτιάξει φάρμακα και healing items.

Αδυνατώντας να αποφύγω την σύγκριση με το World Seeker, η εμφάνιση, παρουσίαση και τα γραφικά του Odyssey φαντάζουν ανώτερα. Τα 3D μοντέλα είναι αρκετά λεπτομερή αλλά παράλληλα ευχάριστα στο μάτι δίνοντας την αίσθηση ενός μοντέρνου anime. Όπως είπαμε και παραπάνω, τα περιβάλλοντα είναι γεμάτα ζωή και ομορφιά σπρώχνοντάς μας να τα εξερευνήσουμε ενώ οι εχθροί μας έχουν σημαντική ποικιλία που δύσκολα βρίσκουμε σε άλλα JRPG  – αλλά και πάλι δεν λείπουν οι αναχρωματισμοί σε πολλούς από τους εχθρούς. Για παράδειγμα, ένας εχθρός μπορεί να έχει άσπρο χρώμα υποδηλώνοντας πως ο τύπος του αλλάζει σε πάγο.

Όσο παίζαμε εντοπίσαμε κάποια πράγματα που μας ενόχλησαν καθώς μας θύμισαν design εφαρμογές του παρελθόντος. Εξερευνώντας το Waford θα βρούμε σε πολλά σημεία αόρατους τοίχους που μας εμποδίζουν από το να προχωρήσουμε. Αντίστοιχα, αν χρησιμοποιήσουμε ικανότητες περιήγησης όπως το Gum-Gum Rocket για να περάσουμε απέναντι, ο χαρακτήρας μας μένει στάσιμος για μερικά δεύτερα πριν είναι σε θέση να προχωρήσει. Άλλες στιγμές, αν ξεφύγουμε από το μονοπάτι του main quest βλέπουμε έναν μικρό διάλογο που μας λέει πως “δεν είναι αυτός ο σωστός δρόμος” και όλα σκοτεινιάζουν για 1-2 δευτερόλεπτα πριν μας γυρίσει πίσω με αποτέλεσμα να διακόπτεται η ροή. Αυτό είναι κάτι που συμβαίνει και όταν αλλάζουμε τους ήρωες κατά την διάρκεια της εξερεύνησης, κάτι που μας παραξένευσε την στιγμή που υπάρχουν παιχνίδια που αλλάζουν τους ενεργούς ήρωες χωρίς διακοπές.

Τέλος, η απόδοση του One Piece Odyssey στους υπολογιστές φαίνεται να είναι αρκετά καλή αφού σε ένα σύστημα με επεξεργαστή AMD Ryzen 7 3800X, 32GB Ram και μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX 1660 Super παίζαμε ανενόχλητοι στις μέγιστες ρυθμίσεις, χωρίς πτώσεις στα καρέ ή crashes.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Hellas για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like