Η Ιαπωνία ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένη με τους Samurai και τους δαίμονες. Σίγουρα όχι σε κυριολεκτικό βαθμό αλλά η μυθολογία της και τα προϊόντα φαντασίας της συνδέονται άμεσα με την απεικόνιση του κακού και τους δαίμονες. Αυτές οι απεικονίσεις συνήθως συνδέονταν με αντίστοιχες κακουχίες, μύθους και δεισιδαιμονίες, κάτι που βλέπουμε μέχρι και σήμερα σε πολλές σειρές, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια. Η σειρά Onimusha της Capcom, βαθιά εμπνευσμένη από την ιαπωνική φεουδαρχική εποχή, ξετυλίγει με την σειρά του το νήμα μιας μυστηριώδους αφήγησης με πρωταγωνιστές γενναίους πολεμιστές που δεν πολεμούν μόνο για τη ζωή τους, αλλά για την ίδια την ψυχή του κόσμου ενάντια σε δαίμονες και τέρατα.
Το Onimusha: Warlords, ο πρώτος τίτλος της σειράς, μάς συστήνει τον Samanosuke Akechi σε μια σκοτεινή αποστολή ενάντια στους Genma — δαιμονικές υπάρξεις που δρουν στις σκιές. Με κινηματογραφική αισθητική και μηχανισμούς εμπνευσμένους από άλλες σειρές της Capcom, το παιχνίδι συνδυάζει την μάχη, με γρίφους και μυστήριο, θέτοντας τα θεμέλια ενός μοναδικού κόσμου, στην ίδια φλέβα με άλλους τίτλους της εταιρείες όπως το Dino Crisis και το Resident Evil. Η συνέχεια έρχεται με το Onimusha 2: Samurai’s Destiny, όπου ο Jubei Yagyu, καλείται να αντισταθεί στην ίδια απειλή, ενώ το σύστημα σχέσεων με άλλους χαρακτήρες έρχεται να προσθέσει βάθος και επιλογές στην αφήγηση.

Έτσι, μερικές εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του Onimusha: Way of the Sword μας ξύπνησαν μνήμες από το franchise που χάθηκε στον χρόνο. H Capcom όχι απλά αποφάσισε να αναγεννήσει την σειρά με ένα νέο κεφάλαιο, αλλά φρόντισε να μας φρεσκάρει την μνήμη με το Remaster του Onimusha 2: Samurai’s Destiny.
To Onimusha 2: Samurai’s Destiny είναι η ολοκαίνουργια Remastered έκδοση του κλασσικού Onimusha 2 που κυκλοφόρησε το 2002 για το PS2. Ένα Adventure Hack and Slash που διατηρεί την ταυτότητα του και τους μηχανισμούς του, σε ένα ανανεωμένο και όμορφο περιτύλιγμα. Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι ένα: καλύπτει μία Remaster έκδοση έναν τίτλο 23 ετών ή θα άξιζε περισσότερο ένα Remake;
Το ταξίδι ξεκινάει για άλλη μία φορά
Ο Jubei είναι ο μοναδικός επιζών μετά την λεηλασία του χωριού του από τον δαίμονα Nobunaga και ορκίζεται πως θα πάρει εκδίκηση. Στο ταξίδι του ο Jubei θα γνωρίσει ανθρώπους που θα τον βοηθήσουν στον στόχο του αλλά και πολλούς δαίμονες που θα προσπαθήσουν να τον σταματήσουν. Είναι μία αρκετά κλισέ ιστορία με ενδιαφέρον σενάριο που κρατάει το ενδιαφέρον μέχρι και σήμερα. Να σημειώσουμε πως το σενάριο δεν έχει αλλάξει η τροποποιηθεί από το αρχικό, ενώ δεν υπήρχε και κάποια νέα προσθήκη.

Παρόλο που δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα, ο χειρισμός έπρεπε να δεχθεί τροποποιήσεις. Τα tank controls αντικαταστάθηκαν με μοντέρνους χειρισμούς, γιατί όπως είπε και ο δημιουργός, «θα δυσκολευόντουσαν αρκετά οι παίκτες».
Δυστυχώς όμως, αυτό που δεν άλλαξε – και ενδέχεται να σας εκνευρίσει μερικές φορές – είναι η στατική κάμερα. Από το να αλλάζει τρεις φορές μέσα σε ένα δωμάτιο, μέχρι και να μην μπορείτε να δείτε τον εχθρό μπροστά σας. Μπορεί πριν 23 χρόνια η στατική κάμερα να ήταν αποδεκτή, όμως για μία έκδοση του 2025 είναι απαράδεκτη. Υπήρχαν αρκετές φορές που πεθάναμε εξαιτίας της κακής τοποθέτησης της κάμερας, και ειδικά σε ένα boss fight στη μέση του παιχνιδιού, που δεν μπορούσα να δω από πού έρχεται ο εχθρός.
Στις πιο θετικές προσθήκες, πλέον μπορείτε να αλλάζετε τα όπλα του χαρακτήρα real-time, χωρίς να μπαίνετε σε κάποιο μενού, και η μεταμόρφωση του χαρακτήρα σε Onimusha γίνεται όποτε το επιλέξετε εσείς — και όχι αυτόματα όταν γεμίζει η ανάλογη μπάρα.
Φυσικά, εκτιμούμε την προσθήκη του Auto-Save που πάντα μας γλιτώνει από έξτρα κόπο ή και την ανάγκη να κάνουμε συνέχεια Manual Save.

Οπτικά, το Onimusha 2 δε μοιάζει σίγουρα με παιχνίδι του 2002, όμως φαίνεται αρκετά γερασμένο. Σίγουρα η HD αναβάθμιση ζωντάνεψε τα χρώματα και τα τοπία φαίνονται αρκετά εντυπωσιακά, όμως η ηλικία του τίτλου δεν καταφέρνει πάντα να κρυφτεί καλά πίσω από την ομίχλη. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι πιο ζωντανά από ποτέ με όμορφα χρώματα και σε συνδυασμό με τους πιο ‘Old-Shcool’ διαλόγους και τα κοντινά πλάνα, μας κάνουν την εμπειρία πιο ευχάριστη. Αφαιρέθηκε το Motion Blur που υπήρχε στην αρχική έκδοση και τα FPS παραμένουν σταθερά και κλειδωμένα στα 60 (μόνο για κονσόλες).
Για όσους λαχταρούν την έξτρα δυσκολία, η νέα Hell Mode δυσκολία είναι εδώ για εσάς. Όσοι είστε λάτρεις των DMC είστε στο κατάλληλο μέρος, καθώς σε αυτή τη δυσκολία εάν δεχτείτε ένα χτύπημα τότε το παιχνίδι τελειώνει εκεί για εσάς. Σίγουρα μία ενδιαφέρον προσθήκη, όμως με την κάμερα να είναι εναντίων σας θα έχετε μία παραπάνω δυσκολία. Στο μενού επίσης θα δείτε και το ‘Gallery‘. Διάφορα σχέδια από χαρακτήρες και περιβάλλον του τίτλου, ζωγραφισμένα από τον δημιουργό και τους υπαλλήλους της Capcom.

Αχρείαστες αλλαγές
Για όσους έχουν σκοπό να δοκιμάσουν το Onimusha 2: Samurai’s Destiny στο PC, ίσως να το σκεφτείτε καλύτερα μετά την εμφάνιση του Denuvo DRM. Για όσους δε γνωρίζουν, το DRM είναι ένα αντί πειρατικό λογισμικό που για να λειτουργήσει μειώνει την απόδοση του παιχνιδιού, αυξάνει την χρήση της CPU και περιορίζει αρκετά όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν Mods. Επίσης, μία απόφαση που ίσως ήταν αχρείαστη ήταν να γίνουν Censor κάποια σημεία του παιχνιδιού αλλά και στολές που μπορείτε να ξεκλειδώσετε για κάποιους χαρακτήρες. Το συγκεκριμένο ‘παράπονο’ ίσως να μην επηρεάσει κανέναν, όμως πραγματικά δεν υπήρχε κανένας λόγος.
Το soundtrack δεν είναι πλέον συμπιεσμένο και η μίξη ήχου έχει βελτιωθεί τόσο στο gameplay όσο και στα cutscenes. Επίσης όσον αφορά το κομμάτι του ήχου, πλέον μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε Αγγλικό και Ιαπωνικό Voice Over.
Συμπέρασμα
Σε γενικές γραμμές, η remastered έκδοση του Onimusha 2: Samurai’s Destiny επαναφέρει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά κεφάλαια της Capcom, διατηρώντας τη φεουδαρχική ατμόσφαιρα και την υπερφυσική απειλή των Genma σε ένα ταξίδι εκδίκησης. Παρά τις βελτιώσεις σε γραφικά, ήχο, real-time αλλαγή όπλων και auto-save, η εμπειρία “σκοντάφτει“ σε παρωχημένα στοιχεία όπως η στατική κάμερα, το DRM στο PC και ορισμένες αχρείαστες προσθήκες ή αλλαγές. Ωστόσο, με την προσθήκη του Hell Mode και bonus υλικό, η remaster προσφέρει μια νοσταλγική αλλά λειτουργική εμπειρία, παραμένοντας πιστή στη μυθολογία και τη σκοτεινή αφήγηση που καθιέρωσε τη σειρά — θέτοντας ταυτόχρονα το ερώτημα αν αξίζει μια πλήρης αναγέννηση μέσω remake.
Ευχαριστούμε την CD Media S.A. για την παραχώρηση του review code του παιχνιδιού.


