fbpx
Home ReviewsGame Reviews Pokemon Scarlet & Violet | The Review

Pokemon Scarlet & Violet | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο όπου πολλά επιτυχημένα franchises δισεκατομμυρίων συνεχίζουν ακάθεκτα την πορεία τους και μας δίνουν νέους τίτλους κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει πως αυτά τα παιχνίδια θα συνοδεύονται πολλές φορές από μικρότερες αλλαγές, ενώ οι προσθήκες που θα γίνονται δεν θα είναι αρκετές για να δικαιολογούν την αγορά τους. Έτσι, οι κυκλοφορίες τους οδηγούν σε ένα αποτέλεσμα που δεν είναι πάντα το καλύτερο ή το επιθυμητό και έτσι δημιουργείται ένα κλίμα αβεβαιότητας για το τι μπορούμε να περιμένουμε στο μέλλον.

Τα Pokémon είναι μια από αυτές τις σειρές. Μια σειρά που δεν διστάζει να διατηρήσει το ετήσιο party κυκλοφοριών τόσο με spin-offs όσο και με mainline τίτλους. Με τα Pokémon Legends: Arceus και Pokémon Brilliant Diamond | Shining Pearl να είναι τα πιο πρόσφατα παιχνίδια της σειράς, υπήρχε μια αβεβαιότητα για το τι τα Scarlet και Violet θα μπορούσαν να καταφέρουν. Πέρα από την νέα γενιά πλασμάτων, ήμασταν προετοιμασμένοι να υποδεχθούμε μια νέα open-world περιπέτεια με αρκετές ώρες περιεχομένου και εξερεύνησης σε συνδυασμό με πολλά νέα χαρακτηριστικά.

Τα πρώτα λεπτά των Pokémon Scarlet & Violet είναι αυτό που θα περιμέναμε. Ξεκινάμε με μια σύντομη προετοιμασία του χαρακτήρα μας, με το δικό του χρώμα δέρματος, το ξεχωριστό στυλ κόμης και χαρακτηριστικά προσώπου που μας δίνουν μια ψευδαίσθηση customization. Αφού ετοιμάσουμε και ονοματίσουμε τον χαρακτήρα μας, η νέα περιπέτεια κάνει πρόλογο με την τυπική αφύπνιση στο δωμάτιό μας λίγα λεπτά πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας.

Η ιστορία μας ξεκινά με την εγγραφή μας στην Ακαδημία της Paldea, μιας σχολής Pokémon που πέρα από τα μαθήματα γύρω από τα πλάσματα, τους τύπους, τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους, θα παρακολουθήσουμε και πιο κλασικά θέματα όπως μαθηματικά και γυμναστική. Φυσικά, για να αρχίσουμε τα μαθήματα πρέπει πρώτα να επιλέξουμε τον σύντροφό μας για αυτό το ταξίδι, ανάμεσα στα 3 βασικά starter Pokémon. Ανάμεσα από τα Sprigatito (Grass Type), Fuecoco (Fire Type) και Quaxly (Water Type) επιλέξαμε την επιλογή του γρασιδιού όχι μόνο γιατί έχει cool μεταμορφώσεις αλλά έχει και το καλύτερο design των τριών – πέρα από την δυνατότητα να γίνει πολύ δυνατό στο endgame.

Επιλέγοντας τον σύντροφό μας ξεκινάμε την σύντομη ζωή μας στην Ακαδημία, εκεί όπου θα περάσουμε μερικές μέρες μελετώντας και μαθαίνοντας πράγματα ώστε να προετοιμαστούμε για την συμμετοχή μας στο Treasure Hunt – ένα event που παραπέμπει στο κλασικό ταξίδι συλλογής Pokémon, αλλά και Badges, με απώτερο σκοπό να φτάσουμε το Champion Rank. Πέρα από το βασικό storyline, το παιχνίδι μας ανοίγει άλλα δύο μονοπάτια που θα πρέπει να ολοκληρώσουμε, με το ένα να μας θέτει ως αποστολή να βρούμε σπάνια υλικά για συνταγές φαγητών, υλικά τα οποία τα φυλάνε πολύ δυνατά Pokémon και το τρίτο μονοπάτι μας καλεί να εξερευνήσουμε και να σταματήσουμε τα σχέδια της Team Star.

Σε κάθε διαδρομή, ένα πράγμα είναι σίγουρο: θα εντοπίσουμε, θα πιάσουμε και θα παλέψουμε ενάντια σε πολλά Pokémon σε όποια σειρά και αν κατευθυνθούμε. Ακόμα και αν επιλέξουμε ένα συγκεκριμένο storyline, μπορούμε πάντα να αλλάξουμε γνώμη και να εξερευνήσουμε είτε την αποστολή της Team Star, είτε να βρούμε σπάνια υλικά μαγειρικής.

Οποιαδήποτε και αν είναι η απόφασή μας θα πρέπει να εξερευνήσουμε τον ανοιχτό κόσμο της Paldea προκειμένου να φτάσουμε στους στόχους μας. Αυτό το κάνουμε είτε με τα πόδια μας είτε με τον δεύτερο νέο σύντροφο μας που έρχεται στην μορφή των Koraidon και Miraidon. Οι εν λόγω δράκοι αποτελούν τα νέα θρυλικά Pokémon που χρησιμεύουν ως Mount και αποκτούμε από τα πρώτα μόλις λεπτά. Αν και δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην μάχη – τουλάχιστον στην αρχή – είναι απολύτως χρήσιμα ως mounts μιας και ο τεράστιος νέος κόσμος θέλει αρκετές ώρες για να τον εξερευνήσουμε πλήρως.

Αυτό που διαπιστώνουμε εξερευνόντας τον κόσμο της Paldea είναι πως βρισκόμαστε περισσότερο σε ένα αραιοκατοικημένο νησί παρά σε μια μεγάλη χώρα. Οι πόλεις έχουν μεγάλες απόστασεις μεταξύ τους και οι κάτοικοι μέσα σε αυτές είναι αρκετά λίγοι. Επιπλέον, στο επίκεντρο της συνολικής ατμόσφαιρας φαίνεται να είναι τα mount μας καθώς τόσο η εμφάνισή τους όσο και ορισμένα κτήρια μοιάζουν βγαλμένα από αγώνες ταχύτητας. Για παράδειγμα, τα Pokemon Centers μοιάζουν περισσότερο με βενζινάδικα παρά κλασικά “νοσοκομεία”.

Εξερευνώντας τις ερήμους, τις πεδιάδες, τις παραθαλάσσιες περιοχές και τις πλαγιές της Paldea θα δούμε παντού άγρια Pokémon και θησαυρούς να μας περιμένουν. Εμπνευσμένα από την φόρμουλα του Legends: Arceus και Breath of the Wild (ναι, είναι παρατραβηγμένη αυτή η σύγκριση αλλά σχεδόν πάντα μας δίνει μια εικόνα για το τι μπορούμε να περιμένουμε), τα Pokémon Scarlet & Violet περιέχουν συντρίμμια αρχαίων πολιτισμών, σπηλιές και υψηλές πλατφόρμες που μπορούμε να εξερευνήσουμε όποια στιγμή το επιθυμούμε. Όσο πιο βαθιά εξερευνούμε μια περιοχή τόσο πιο σπάνια και δυνατά Pokémon εντοπίζουμε με αποτέλεσμα να πρέπει να σκεφτούμε αν είμαστε σε θέση να ανταπεξέλθουμε στην κλιμακούμενη δυσκολία.

Σε αντίθεση με το Legends: Arceus, τα Pokémon που θα βρούμε στις διάφορες περιοχές δεν μπορούμε να τα πιάσουμε πετώντας απλά μια Pokéball αλλά πρέπει να τα πλησιάσουμε και να αντιμετωπίσουμε με τον κλασικό τρόπο της σειράς – αποδυναμώνοντάς τα στην μάχη. Ευτυχώς όμως, πλέον δεν χρειάζεται να βουτάμε στο γρασίδι για να βρούμε Pokémon αφού είναι όλα ορατά στον ανοιχτό κόσμο.

Αν δεν θέλουμε να λάβουμε μέρος σε μάχη υπάρχει η δυνατότητα να βγάλουμε έξω το πρώτο Pokémon από το party μας και να το βάλουμε να αντιμετωπίσει τα άγρια σε σύντομες μάχες που έχουν ως έπαθλο λιγότερους πόντους εμπειρίας από το κανονικό και υλικά για να μπορούμε να φτιάχνουμε-αγοράζουμε TMs.

Ναι, αυτή την φορά τα TMs δεν εντοπίζονται μόνο στον κόσμο ούτε αγοράζονται, αλλά μπορούμε να τα δημιουργήσουμε μαζεύοντας υλικά από τα άγρια Pokémon που αποδυναμώνουμε ή πιάνουμε. Αυτό το κάνουμε στα διάφορα Poké Centers που πλέον έχουν την εμφάνιση περιπτέρου πάνω στα μονοπάτια και περιέχουν τα TMs stores, Heal Centers και Poké Marts.

Όπως είπαμε παραπάνω, τα Koraidon/Miraidon είναι τα mount μας και ως Pokémon τα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε, όσο τα αναθρέφουμε και βρίσκουμε τα σπάνια υλικά μαγειρικής, ξεκλειδώνουμε νέες ικανότητες μεταφοράς όπως glide, surf, dash και climb. Κάθε ικανότητα μας δίνει πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές και μας επιτρέπει να βρούμε περισσότερους θησαυρούς μυστικά

Σε αντίθεση με τα άλλα παιχνίδια της σειράς, εμείς είμαστε αυτοί που ξεκινάμε τις μονομαχίες με άλλους εκπαιδευτές. Έτσι, αντί να μας βλέπουν και να ξεκινούν την μάχη εκείνοι, εμείς είμαστε αυτοί που θα πάνε και θα τους μιλήσουν για αυτόν τον σκοπό. Η διάκρισή τους είναι αρκετά εύκολη αφού είναι οι μόνοι NPCs που παίζουν με μια Pokéball. Όσο νικάμε εκπαιδευτές σε μια περιοχή, ένας NPC τύπου διαιτητή μας δίνει έπαθλα ανάλογα τον αριθμό των εκπαιδευτών που κερδίσαμε.

Από τα χαρακτηριστικά που επιστρέφουν από το Legends: Arceus (που όπως φαίνεται από τα όσα είδαμε, θα λέγαμε πως ήταν ένα tech demo για τις μελλοντικές γενιές) και την προηγούμενη γενιά, είναι η δυνατότητα να γυρνάμε την κάμερα κατά την διάρκεια της μάχης, να σκύβουμε για να κρυβόμαστε, το αυτόματο EXP Share, την δυνατότητα να μάθουμε ξανά κινήσεις που “ξεχάσαμε”, να αλλάξουμε το όνομα και να έχουμε άμεση πρόσβαση στα Boxes. Την επιστροφή τους κάνουν και τα γυμναστήρια που εδώ έχουν μια μικρή διαφορά – ως παίκτες καλούμαστε να ολοκληρώσουμε μικρές, εξαιρετικά εύκολες προκλήσεις πριν αντιμετωπίσουμε τον Γυμναστή. Έτσι, η δυσκολία και η “μαγεία” της πρόκλησης ενός γυμναστηρίου έχει χαθεί λόγω της ανοιχτής υπόστασης του κόσμου και της επιλογής της σειράς με την οποία θα τα επισκεφθούμε.

Το τρίτο μονοπάτι έχει να κάνει με τα αρχηγεία της Team Star εκεί όπου καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε τον εκάστοτε αρχηγό της περιοχής. Για να τον βγάλουμε έξω από το λιμέρι του θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε έναν αριθμό από Pokémon που βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στις εγκαταστάσεις. Για να το κάνουμε αυτό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα τρία πρώτα Pokémon της ομάδας μας και αφού ολοκληρώσουμε στον απαιτούμενο αριθμό τότε ο αρχηγός βγαίνει πάνω στο άρμα του και μας καλεί σε μάχη. Αν καταφέρουμε να τον νικήσουμε, τότε τον διώχνουμε από την περιοχή και επιβραβευόμαστε με κάμποσα League Points (LP – το δεύτερο νόμισμα του παιχνιδιού) και την δυνατότητα να φτιάχνουμε περισσότερα TMs.

Tα Raids επιστρέφουν με την μορφή των Tera Raids, μαχών που βάζουν εμάς και 3 φίλους ή NPCs ενάντια σε ένα δυνατό Pokémon που μπορεί να μεταμορφωθεί σε μια εναλλακτική κρυστάλλινη εκδοχή με μοναδικό συνδυασμό τύπων. Κάθε raid αποτελείται από Pokémon ενός έως πέντε αστεριών (υποδηλώνοντας έτσι την δυσκολία της μάχης). Σε αντίθεση με την πρώτη εμφάνιση των raids, εδώ έχουμε μια δραστηριότητα που θυμίζει αυτή του Pokémon Go. Πιο απλά, αντί να περιμένουμε τους συμμάχους μας να ολοκληρώσουν τις επιθέσεις τους – και έτσι τα animations τους – μπορούμε να επιτεθούμε ταυτόχρονα όλα μαζί, μειώνοντας αισθητά τον χρόνο ολοκλήρωσης.

Αλλά τα raids δεν θα είχαν ενδιαφέρον αν δεν υπήρχε κάτι νέο να κυνηγήσουμε. Εδώ, τα Tera Pokémon είναι το νέο είδος μεταμόρφωσης που ακολουθεί τα χνάρια των GigantaMax και Mega Evolutions αφού επιτρέπει στα Pokémon να μετατρέπονται σε κρυσταλλικές εκδοχές που “ενεργοποιούν” ένα διαφορετικό type πάνω στο βασικό τους. Για παράδειγμα, μπορεί να πετύχουμε ένα Growlithe που η Tera μορφή του έχει τον τύπο του Ground με αποτέλεσμα να είναι δυνατό ενάντια στον ηλεκτρισμό αλλά εξαιρετικά αδύναμο στο νερό ή ακόμα και στο γρασίδι. Αυτά τα Pokémon μπορούν να μάθουν και επιθέσεις του τύπου Tera που υποστηρίζουν, με αυτές να είναι εξαιρετικά δυνατές αν μεταμορφωθούμε και τις επιλέξουμε.  Αυτές οι εναλλακτικές σε επιθέσεις και τύποι θα δημιουργήσουν ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον τοπίο στις online VS μάχες – αν και αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως τα Pokemon δεν έχουν ποικιλία στους Tera τύπους τους.

Ακόμα και με αυτά, οι Scarlet & Violet αποτελούν σε όλα του τα στοιχεία τους, είναι ένα ακόμα παιχνίδι Pokémon. Ξεκινάμε ως μικρά παιδιά που μόνα τους εξερευνούν έναν άγνωστο, επικίνδυνο κόσμο με σκοπό να πιάσουμε όλα τα Pokémon που χωράει το Dex μας, να αντιμετωπίσουμε τα γυμναστήρια και να πάρουμε τα εμβλήματα, να αντιμετωπίσουμε μια επικίνδυνη εγκληματική οργάνωση και να προκαλέσουμε γιγαντιαία και δυνατά Pokémon για λογαριασμό άλλων. Ο τρόπος που θα τα κάνουμε όλα αυτά είναι εξίσου κλασικός: μονομαχίες γύρων με Pokémon όπου ο χαμένος δίνει λεφτά στον νικητή και ο υπέρτατος νικητής είναι ο πρωταθλητής.

Κάπου εδώ όμως, ήρθε η ώρα να αναφερθούμε σε όλα όσα γίνεται ντόρος τόσες μέρες και έχουν διχάσει, για άλλη μια φορά, την κοινότητα του Nintendo Switch. Πρώτα απ’όλα, είναι γνωστό πως κάθε χρόνο ή πιο αραιά έχουμε έναν νέο spin-off ή mainline τίτλο με αποτέλεσμα η ομάδα της Game Freak να…φρικάρει με το πόσο γεμάτα έχει τα χέρια της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα νέα πειράματά της να μην έχουν πάντα το επιθυμητό αποτέλεσμα, κάτι που φαίνεται και με τις Scarlet & Violet.

Ένα από τα βασικότερα προβλήματα του παιχνιδιού είναι η απόδοσή του στην κονσόλα της Nintendo. Πτώσεις στα καρέ, μικρά κολλήματα, glitches, θέματα με το collision και παραμορφώσεις είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουμε. Τα γραφικά των Scarlet/Violet είναι σε γενικές γραμμές όμορφα – σε επίπεδο Pokémon πάντα – αλλά μάλλον κάτι δεν πήγε καλά με το online κομμάτι.

Δεν ξεχνάμε πως το Pokémon Legends ήταν η πρώτη προσπάθεια της Game Freak να ‘ανοίξει’ το γραμμικό gameplay της σειράς. Η ίδια προσπάθεια εντοπίζεται και εδώ αφού ο πυρήνας είναι ίδιος με τον προκάτοχό του αλλά τα τεχνικά θέματα που ενδεχομένως προϋπήρχαν, φούντωσαν με την εισαγωγή του online co-op.

Κάτι που προσωπικά με “ενόχλησε” ήταν και η απουσία μιας επιλογής που υπήρχε σε όλα τα προηγούμενα παιχνίδια. Αυτή είναι η απενεργοποίηση των animation των κινήσεων, κάτι που μας επέτρεπε να τελειώνουμε γρηγορότερα τις μάχες και να προχωράμε στο βασικό κομμάτι της ιστορίας. Αυτή η επιλογή λείπει πλέον από τις Scarlet & Violet, με αποτέλεσμα να είμαστε αναγκασμένοι να βλέπουμε όλα τα animations. Η απόφαση αυτή είναι ίσως κάτι που ενοχλεί μόνο εμένα ή έναν μικρό αριθμό παικτών, αλλά μπορώ να καταλάβω τον λόγο για τον οποίο πήρε αυτή την απόφαση η Game Freak (και έχει να κάνει με την “κοινή γραμμή πλεύσης” στα raid battles και online vs).

Επιπλέον, η έλλειψη του ενός Battle tower για όσους επιθυμούν κάτι πιο single-player είναι ένα από αυτά τα ενοχλητικά στοιχεία. Αυτό αλλά και το γεγονός ότι οι πόλεις έχουν αδιάφορη δομή, το character customization έχει κάνει βήματα προς τα πίσω, γραφικά τα οποία γίνονται χειρότερα με κάθε προσθήκη στην σειρά και γενικότερα, την αίσθηση πως για ένα βήμα μπρος γίνονται άλλα 3 πίσω, μου αφήνουν μια γλυκόπικρη γεύση. Καλώς ή κακώς, αυτά δεν είναι αρκετά για να πείσουν την Game Freak πως η σειρά θέλει τεράστια ανανέωση και είμαι σίγουρος πως μόλις σε λίγες μέρες θα μιλάμε για ρεκόρ πωλήσεων.

Όσον αφορά την απόδοση, στο μεγαλύτερο κομμάτι του playthrough μου επέλεξα την οδό του Offline οπότε τα προβλήματα που είχα ήταν ελάχιστα σε σύγκριση με το online. Όταν άνοιξα αυτή την επιλογή όμως άρχισα να διαπιστώνω όλα τα αρνητικά που ακούγονται και τελικά επηρεάσαν ως έναν βαθμό την συνολική μου εμπειρία. Μεγάλα freezes, πτώσεις στα καρέ ειδικά κατά την διάρκεια μιας μάχης, “γερά” pop-ins, χαρακτήρες άλλων παικτών να παραμορφώνονται, Pokémon που χάνονταν από προσώπου γης, πέσιμο κάτω από το terrain και άλλα glitches που ομολογουμένως δημιουργούν μια αρνητική ατμόσφαιρα γύρω από την εμπειρία. Είναι ένα πρόβλημα που είναι γνωστό στην ομάδα ανάπτυξης και αυτό φαίνετια από το γεγονός ότι υπάρχει ένα αυτόματο reset όταν κολλάμε κάπου ή πέφτουμε ατελείωτα.

Αντιμετωπίζοντας όλα αυτά τα προβλήματα, απορούσα τι “βελτιώσεις” εμπεριείχε η αναβάθμιση 1.01. Σίγουρα πρόκειται για ένα παιχνίδι που έχρηζε παραπάνω ωρών “στο φούρνο” αλλά μάλλον τα deadlines είχαν μεγαλύτερη σημασία. Με μια ματιά, αποτελεί το επόμενο βήμα στην σειρά, με πολυπόθητα στοιχεία να κάνουν την εμφάνισή τους στο gameplay (τα οποία, κακά τα ψέματα, θα έπρεπε να υπήρχαν πολλά χρόνια πιο πριν). Ωστόσο, η Game Freak πρέπει να μελετήσει νέους τρόπους και τεχνικές και να πάρει τον χρόνο της ώστε να δουλέψει πάνω στην in-house engine της και να την τροποποιήσει προκειμένου να μπορεί να προσθέτει περισσότερα νέα στοιχεία την στιγμή που θα κρατάει την απόδοση σε αναμενόμενα επίπεδα. Είμαι σίγουρος ότι πολλοί παίκτες θα ήταν θετικοί στο να περιμένουν για το επόμενο mainline παιχνίδι της σειράς εφόσον αυτή η αναμονή θα ωφελούσε στην απόδοση, βελτίωση και εμπλουτισμό του περιεχομένου.

Βέβαια, αυτό δεν πάει να πει απαραίτητα πως δεν ευχαριστιέμαι τον χρόνο μου με το παιχνίδι. Είναι είναι ακόμα παιχνίδι Pokemon και σε γενικές γραμμές ξέρω τι να περιμένω. Έχει την πλάκα του να εντοπίζεις τους νέους τρόπους που χρειάζονται για να εξελιχθούν τα νέα πλάσματα, ενώ παράλληλα το να τα μαζεύεις όλα για να ολοκληρώσεις το Dex έχει την δική του γοητεία. Ακόμα και τα Raids έχουν γίνει πιο εύκολα με τα NPCs – βέβαια τα δυσκολότερα είναι καλύτερα να παίζονται με άλλους παίκτες – δημιουργώντας μια πιο ευχάριστη και ήρεμη ατμόσφαιρα συνολικά. Αν είστε από εκείνους που μπορούν να παραβλέψουν τα όποια προβλήματα αναμφισβήτητα έχει η νέα γενιά, τότε πρόκειται για ένα καλό παιχνίδι.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like