fbpx
Home ReviewsGame Reviews Potion Permit | The Review

Potion Permit | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Μετά την ασταμάτητη ‘πόρωση’ που ήταν ικανό να μας προσφέρει πριν μερικά χρόνια το Stardew Valley, πολλές μικρές (και μεγάλες) ομάδες προσπάθησαν με τον τρόπο τους να μιμηθούν αυτήν την επιτυχία προετοιμάζοντας παρόμοια ή σχεδόν ίδια παιχνίδια. Τρανταχτά παραδείγματα είναι το My Time at Portia που πήρε την ίδια λογική και την μετέφερε σε έναν 3D κόσμο ενώ άλλα προσπάθησαν να βάλουν και άλλα στοιχεία στην φόρμουλα. Βέβαια είναι λάθος να λέμε πως το Stardew Valley ήταν καινοτόμο καθώς είχε πολλές επιρροές από παιχνίδια όπως το Harvest Moon, ωστόσο ήταν εκείνο που κατάφερε να επαναφέρει το είδος των “Cozy games” στην κορυφή.

Στην κατηγορία των “νέων cozy games” συγκαταλέγεται και ο νέος τίτλος της MassHive Media, Potion Permit ο οποίος υιοθετεί το στυλ παιχνιδιού των farming sim και βάζει την δική του πινελιά μέσω της μαγείας και της αλχημείας. Εδώ αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός αλχημιστή και σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε το δικό μας ιατρείο εκεί όπου θα φτιάχνουμε τα δικά μας potions και θα βοηθήσουμε στο χωριό μας με τις διάφορες ασθένειες και δυσκολίες που αντιμετωπίζει. Σε μια isometric προοπτική και με ένα ελκυστικό pixelated artstyle, το Potion Permit έχει όλα όσα χρειάζεται για να λάμψει αλλά…το καταφέρνει;

Η ιστορία του χαρακτήρα μας ξεκινάει από το μηδέν. Θα βρεθούμε στην μικρή πόλη του Moonbury, εκεί όπου ο Δήμαρχος ζήτησε από την αυτοκρατορία έναν χημικό/αλχημιστή να πάει στην πόλη ώστε να γιατρέψει την άρρωστη κόρη του. Φτάνοντας εκεί θα διαπιστώσουμε πως η πλειοψηφία των πολιτών δεν μας θέλει εκεί και αυτό οφείλεται σε ένα παρελθοντικό γεγονός. Ο προηγούμενος αλχημιστής ήταν υπεύθυνος για μια μεγάλη καταστροφή στην περιοχή και όπως είναι λογικό σχημάτισε μια άσχημη εικόνα γύρω από το επάγγελμα.

Στον πυρήνα του, το gameplay του Potion Permit δανείζεται πολλά βασικά χαρακτηριστικά από άλλα farming sims. Πρώτο και βασικότερο είναι η ύπαρξη ενός stamina bar το οποίο μειώνεται όσο κάνουμε βασικές εργασίες για το κατάστημά μας και τα φίλτρα μας. Στόχος μας είναι να επιδιορθώσουμε το κατάστημά μας προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους ενδιαφερόμενους προς βοήθειά μας, ενώ παράλληλα προσπαθούμε να φτιάξουμε και να βελτιώσουμε τις συνταγές μας. Για να το κάνουμε αυτό θα πρέπει να περιπλανηθούμε στην εξοχή του Moonbury, να γνωρίσουμε τους NPCs που μπορούν να μας προσφέρουν υπηρεσίες και βελτιώσεις στα εργαλεία μας και να ανακαλύψουμε νέα μέρη και τοποθεσίες.

Κατά την διάρκεια της εξερεύνησής μας έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρία διαφορετικά εργαλεία, καθένα για διαφορετικό σκοπό. Έχουμε ένα σφυρί για να σπάμε πέτρες, ένα τσεκούρι για να κόβουμε και να μαζεύουμε ξύλο και ένα δρεπάνι για να κόβουμε θάμνους και να αντλούμε τους καρπούς. Κάθε εργαλείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως όπλο ενάντια στα τέρατα και τα ζώα του αγρού. Μην ξεχνάμε πως χρησιμοποιώντας τα εν λόγω εργαλεία για οποιαδήποτε εργασία αντλείται η αντοχή μας λίγο-λίγο. Αν καταλήξουμε να την δαπανήσουμε όλη τότε λιποθυμάμε και βρισκόμαστε σπίτι όπου και κοιμόμαστε μέχρι την επόμενη μέρα το μεσημέρι – χάνοντας έτσι πολύτιμη ώρα και από τις καθημερινές δραστηριότητές μας.

Βοηθός σε όλα αυτά είναι ο σκύλος μας, ο πιστός μας συνεργάτης που μπορούμε να παίξουμε και να ταϊσουμε αλλά και να του ζητήσουμε να εντοπίσει κάποιον συγκεκριμένο NPC. Λόγω του ότι κάθε χαρακτήρας δραστηριοποιείται σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, ο σκύλος μας είναι ο καταλληλότερος βοηθός για να μπορούμε να τους εντοπίσουμε. Σε αυτό το σημείο, πρέπει να επισημάνουμε πως η ώρα των δραστηριοτήτων ανά NPC αλλάζει ανάλογα την ημέρα και την ώρα οπότε αν, για παράδειγμα, θέλουμε να βελτιώσουμε την αποτελεσματικότητα των εργαλείων μας θα πρέπει να γνωρίζουμε πότε είναι ο Blacksmith στο πόστο του.

Οι πόροι που θα μαζέψουμε από την φύση ή από τα τέρατα και τα ζώα χωρίζονται σε κατηγορίες. Κάθε κατηγορία μπορεί να αναμειχθεί με άλλες ανάλογα την συνταγή που δοκιμάζουμε. Για την δημιουργία των potions λαμβάνουμε μέρος σε ένα minigame που μοιάζει περισσότερο με ένα tetris. Πιο συγκεκριμένα, κάθε συνταγή έχει ένα μοτίβο που πρέπει να γεμίσει, μοτίβο που γεμίζει ανάλογα και το σχήμα των συστατικών που χρησιμοποιούμε. Θα πρέπει να βρούμε τον κατάλληλο συνδυασμό ώστε να γεμίσουμε τα κενά κουτιά και να τελειώσει το βράσιμο του φίλτρου.

Οι πόροι διαφέρουν ανά τοποθεσία και για να μπορέσουμε να εξερευνήσουμε νεότερες μαζί με τα νέα φυσικά περιβάλλοντα θα πρέπει να ξεκλειδώσουμε νέα rank για την δουλειά μας, κάτι που γίνεται ολοκληρώνοντας αντίστοιχα και τα διάφορα mainline quests. Κάθε main quest ξεκλειδώνει ένα νέο κομμάτι του παιχνιδιού όπως νέες συνταγές ενώ παράλληλα προχωρά την ιστορία.

Τα minigames εντοπίζονται και σε άλλα μέρη του παιχνιδιού όπως την ίαση των ασθενών. Κάθε ασθενής έχει ένα διαφορετικό πρόβλημα και μας δίνεται ένα hint για το που υπάρχει αυτό. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να έχει έναν πόνο κάπου στον θώρακα και αφού τον εντοπίσουμε τότε θα πρέπει να φτιάξουμε το κατάλληλο γιατροσόφι για να το αντιμετωπίσουμε. Αφού εντοπίσουμε το πρόβλημα και, μετά από ένα ρυθμικό gameplay, το λύσουμε τότε ανάλογα την απόδοσή μας ο πελάτης φεύγει είτε ευχαριστημένος είτε δυσαρεστημένος επηρεάζοντας έτσι την σχέση μας μαζί του και την πληρωμή που λαμβάνουμε.

Αν δεν καταφέρουμε να γιατρέψουμε κάποιον ασθενή ή απλά τον παραλείψουμε, τότε ο λόγος πέφτει στους μεγαλύτερους γιατρούς της αυτοκρατορίας ρίχνοντας έτσι την εμπιστοσύνη και την καλή διάθεση των πολιτών απέναντί μας με αποτέλεσμα να μην μας μιλάνε. Για να το αντιστρέψουμε αυτό θα πρέπει να ολοκληρώσουμε μικρότερες δραστηριότητες για να καταφέρουμε σιγά-σιγά να τους αλλάξουμε γνώμη.

Όπως είχαμε δει στο Stardew Valley, έτσι και στο Potion Permit μπορούμε να αναλάβουμε διάφορες μικρές αποστολές και αιτήματα από τους πολίτες επιλέγοντάς τα από το αντίστοιχο Job Board. Κάθε αποστολή έχει συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο και μας ζητάει διαφορετικά αντικείμενα ή να σκοτώσουμε έναν συγκεκριμένο αριθμό τεράτων. Ολοκληρώνοντας αυτές τις δουλειές μας επιτρέπεται να ανεβάσουμε την φιλία μας με αυτόν που πόσταρε το quest αλλά και να λάβουμε χρήματα ως έπαθλο.

Τα χρήματα που λαμβάνονται χρησιμοποιούνται για να αναβαθμίσουμε τα αντικείμενά μας (δίνοντας μαζί και τους άλλους πόρους του παιχνιδιού), να αγοράσουμε απαραίτητα υλικά ή να αναβαθμίσουμε το κατάστημα και το σπίτι μας. Για να αποκτήσουμε περισσότερα χρήματα μπορούμε, όπως είπαμε, να ολοκληρώσουμε αποστολές και εργασίες, να ολοκληρώσουμε τα διάφορα mainline quests ή να φτιάχνουμε και να πουλάμε φίλτρα και φάρμακα – τα οποία τα αφήνουμε στο κουτί έξω από το σπίτι μας για να περάσει ο Δήμαρχος και να τα “αγοράσει”.

Τέλος, τα γραφικά του Potion Permit δανείζονται την γοητεία των pixelated farming sims κάνοντας τον τίτλο να μοιάζει με έναν πνευματικό διάδοχο του Moonlighter και Stardew Valley. Τόσο σε handheld όσο και σε μεγαλύτερες οθόνες, τα χρώματα, τα σχέδια και οι λεπτομέρειες των μοντέλων είναι σε αφθονία και προσφέρουν μια χαρακτηριστική ζωντάνια που μας βοηθάει να “βουτήξουμε” στον κόσμο του παιχνιδιού και να γίνουμε ένα με αυτόν. Από την άλλη, τα animations μας αφήνουν να ζητάμε κάτι παραπάνω αφού δεν διαθέτουν αυτή την ροή που θα θέλαμε να δούμε από ένα πιο μοντέρνο indie παιχνίδι.

You may also like