Home NewsGaming News Resident Evil 9: Requiem – Μια Ωμή ‘Survival Horror’ Επιστροφή που Υπόσχεται να Ανατρέψει τα Δεδομένα

Resident Evil 9: Requiem – Μια Ωμή ‘Survival Horror’ Επιστροφή που Υπόσχεται να Ανατρέψει τα Δεδομένα

Γράφει ο/η Σπύρος Κασταμονίτης

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες μετά το ανατριχιαστικό πρώτο teaser και τα εντυπωσιακά in-game πλάνα που παρουσιάστηκαν στο φετινό Summer Game Fest, και το Resident Evil 9: Requiem συνεχίζει να βρίσκεται στο προσκήνιο. Η Capcom, με το δημοσιογραφικό εμπάργκο να έχει πλέον λήξει, αποκαλύπτει σταδιακά τι μας περιμένει σε αυτό το νέο, φιλόδοξο κεφάλαιο, μετά από πολύμηνη “σιγή ασυρμάτου”,. Ο τίτλος φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει, ή αν θέλατε, να ανανεώσει τη σειρά, σεβούμενη παράλληλα τα καλά της στοιχεία όπως έκαναν τα Resident Evil 4 και Resident Evil 7.

Στην σκηνοθετική καρέκλα βρίσκεται ο Koshi Nakanishi, ο σκηνοθέτης του Resident Evil 7: Biohazard, ο οποίος, σε πρόσφατες δηλώσεις του, δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό του. «Σε σύγκριση με το Resident Evil 7 και το Revelations, το Requiem θα είναι ο τίτλος που θα κάνει τους φανς πιο ευτυχισμένους από ποτέ», υπόσχεται, αφήνοντας υψηλές προσδοκίες στους παίκτες. Το παιχνίδι, που αναμένεται στις 27 Φεβρουαρίου της επόμενης χρονιάς για PS5, Xbox Series X/s και PC, φέρνει μια σειρά από καινοτομίες αλλά και χαρακτηριστικά που οι “παλιοσειρές”, αλλά και οι νεότεροι παίκτες (όσοι έκαναν τα πρώτα τους βήματα με τα 7/8) θα νιώσουν τα δομικά συστατικά εκείνα που ξεχώρισαν στο παρελθόν να λαμβάνουν μέρος εξίσου στο σχεδιαστικό ‘κράμα’ του τίτλου. Ενώ αρκετά νεότερα υπόσχονται πως θα ενισχύουν επιπλέον την ατμόσφαιρα του τρόμου.

Δεδομένα που φιλοδοξούν να δημιουργήσουν ίσως μια από τις πιο ατμοσφαιρικές εμπειρίες της σειράς.

Η RE engine έρχεται πιο δυνατή από ποτέ. Με εκπληκτική ποιότητα γραφικών και λεπτομέρειες που θα φέρουν στην μνήμη μας την πρώτη μας επαφή με το Demo (Beginning Hour) του Resident Evil 7 και το πόσο είχε σοκάρει ΚΑΙ σε αυτόν τον τομέα. Η Capcom ετοιμάζεται να φέρει την καλύτερη εμφάνιση της μηχανής γραφικών της για να «δαμάσει απόλυτα τη δύναμη των σύγχρονων κονσολών, 9ης γενιάς», όπως αναφέρει και προσφέροντας «ρεαλισμό που θα σας κάνει να ανατριχιάζετε» με λεπτομέρειες όπως «ρεαλιστικές εκφράσεις προσώπου, υφές δέρματος που μοιάζουν αληθινές, ακόμα και σταγόνες ιδρώτα στα πρόσωπα και τα σώματα των χαρακτήρων» – κάτι αρκετά εμφανές – ήδη – και στο 1ο trailer με την Grace.

Η Capcom θέτει τις βάσεις για ισορροπία ανάμεσα στον «βαθιά ψυχολογικό τρόμο» και την «δράση που θα καθηλώσει», ενώ το παιχνίδι φαίνεται να εισάγει νέα gameplay στοιχεία, με την υπόδειξη ότι οι παίκτες θα πρέπει να ««εφιαλτικό αγώνα ενάντια στον θάνατο που θα σας παγώσει το αίμα». Ίσως μια ένδειξη για νέους μηχανισμούς επιβίωσης που θα δοκιμάζουν τα όρια όσων έχουμε δει έως τώρα, μαζί με τον εκπληκτικό οπτικό τομέα με απίστευτες φωτορεαλιστικές λεπτομέρειες, σε συνδυασμό πάντα με τα ηχητικά εφέ, εμπλουτίζοντας την όλη ατμόσφαιρα.

Η ιστορία – στο σημείο του demo που επέλεξε η ομάδα ανάπτυξης να παρουσιάσει σε επιλεγμένο κοινό – ξεκινά στο ερειπωμένο Wrenwood Hotel της Raccoon City, με την πρωταγωνίστρια Grace Ashcroft, πράκτορα του FBI με ακαδημαϊκό υπόβαθρο να έχει αιχμαλωτιστεί μυστηριωδώς. Μια νέα χαρακτήρα, όπου όμως έχει έμμεσα προιστορία με τα γεγονότα, να βρίσκεται κρεμασμένη ανάποδα, δεμένη σε ένα κρεβάτι εξέτασης. Η Grace, που δεν είναι η τυπική «σκληροτράχηλη» ηρωίδα όπως ας πούμε η Claire ή η Jill, αντιδρά με ρεαλιστικό τρόπο, με τον αναμενόμενο φόβο και αγωνία σε ένα θανάσιμο και απόκοσμο περιβάλλον. Προσφέροντας μια πιο ανθρώπινη και καθηλωτική εμπειρία. Η χαρακτήρας ξεκινά ανυπεράσπιστη, εξερευνώντας ένα εγκαταλελειμμένο ιατρικό κέντρο, χρησιμοποιώντας αυτοσχέδια “όπλα” όπως γυάλινα μπουκάλια, ενώ η ατμόσφαιρα κλιμακώνεται από έναν νέο, θανάσιμο «stalker» εχθρό. Ενώ θα πρέπει να βασιστεί και στην εξυπνάδα της για να διαφύγει τον κίνδυνο.

Με την όψη του να είναι αυτή ενός γιγαντιαίου, ανθρωπόμορφου πλάσματος που μοιάζει με αποκρουστική γριά, με γκρίζα μαλλιά, ένα διογκωμένο μάτι και κουρελιασμένα ρούχα. Αυτό το τέρας, που κινείται μέσα σε στενούς διαδρόμους, αφήνει πίσω του τριξίματα και κραδασμούς που προδίδουν την παρουσία του. Το πλάσμα εξαφανίζεται μυστηριωδώς, αφήνοντας σημάδια στο πέρασμα του, θυμίζοντας τις σκηνές με τον Jack Baker στο 7. Αυτό το πλάσμα, με την επιβλητική του παρουσία, «κινείται με την ευελιξία ενός Xenomorph» (βλέπε Alien Isolation), όπως σημειώνουν όσοι είδαν gameplay πλάνα “κεκλεισμένων των θυρών”, ν’ αναφέρουν ότι «ξεπερνά σε τρόμο ακόμα και θρυλικούς εχθρούς όπως ο Mr. X ή η Lady Dimitrescu».

Το demo επικεντρώνεται στην αποφυγή αυτής της απειλής, στο μέρος αυτό, με τη Grace να κρύβεται σε δωμάτια και να λύνει γρίφους υπό διαρκή πίεση. Το Wrenwood Hotel μοιάζει περισσότερο με εγκαταλελειμμένη κλινική παρά με τυπικό ξενοδοχείο. Οι χώροι του είναι γεμάτοι νοσοκομειακά κρεβάτια, ενώ απομεινάρια ιατρικού εξοπλισμού συνθέτουν μια μακάβρια και μυστηριώδη ατμόσφαιρα που σε βάζει να σκεφτείς του τι πραγματικά συνέβη εδώ. Η ατμόσφαιρα, με σκοτεινούς διαδρόμους και ήχους που παγώνουν, παραπέμπει απόλυτα στο ύφος του Resident Evil 7, ενώ δε λείπουν και κάποιες ας πούμε “κωμικές πινελιές”, όπως μ’ ένα πτώμα ενός γιατρού που πέφτει πάνω στη Grace – ενώ είναι εμφανές πως πρόκειται για μολυσμένο, δίνοντας ένα κλασικού ύφους jump scare – με την Grace, τρομαγμένη, μεν αλλά να ελέγχει τον παλμό του.

Πρώτου ή Τρίτου προσώπου τελικά;

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσθήκες είναι η δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ πρώτου και τρίτου προσώπου μέσω του μενού επιλογών, ανά πάσα ώρα και στιγμή θελήσει ο παίκτης. Το πρώτο πρόσωπο να ενισχύει την ψυχολογική ένταση, να εντείνει την αίσθηση ευαλωτότητας και την εξερεύνηση, ενώ το τρίτο πρόσωπο προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο του χώρου και ένταση στις δυναμικές συγκρούσεις. Η επιλογή πρώτου προσώπου κάνει τις στιγμές αποφυγής του τέρατος πιο κλειοφοβιαστικές, ενώ το τρίτο πρόσωπο δίνει μια κάποια αίσθηση ασφάλειας, χάρη στο ευρύτερο οπτικό πεδίο – μια φυσική ανθρώπινη αντίδραση που η Capcom αναμένεται να εκμεταλλευτεί με αριστοτεχνική μαεστρία.

Η Capcom εισάγει μια πρωτοποριακή προσέγγιση στο Requiem, δίνοντας στους παίκτες τη δυνατότητα να εναλλάσσονται μεταξύ πρώτου και τρίτου προσώπου απευθείας στο λανσάρισμα (σε σχέση με το 8). Προσφέροντας ευελιξία που προσαρμόζεται στα θέλω του παίκτη. Αν και προτείνει το πρώτο πρόσωπο ως την ‘ιδανική εμπειρία, ενισχύοντας την αίσθηση ευαλωτότητας σε σκοτεινά, κλειστοφοβικά δωμάτια και διαδρόμους. Κάτι που υπόσχεται να απορροφήσει τον παίκτη περισσότερο μέσα στον κόσμο. Σαν ότι βλέπει να το ζει μπροστά του, σαν να μπαίνει στα παπούτσια του χαρακτήρα. Μάλιστα αρκετοί δημοσιογράφοι τρόμαξαν περισσότερο με την προοπτική πρώτου προσώπου.

Ωστόσο, γενικά, δεν θα πρέπει να φοβάται κανείς πως θα χάσει πολλά αν επιλέξει το τρίτο πρόσωπο. Το Requiem αποδεικνύεται εξίσου ανατριχιαστικό, διατηρώντας τον πυρήνα του τρόμου που καθιστά τη σειρά εμβληματική ας πούμε στο RE 2 ή 3.

Resident Evil 9: Requiem – Ένας εφιάλτης που θυμίζει έντονα, στον πυρήνα του, το RE7

Αναβιώνοντας την κλειστοφοβική ένταση και αισθητική του λατρεμένου Resident Evil 7, ο τίτλος κόβει την ανάσα καθώς περιπλανιέσαι σε σκοτεινούς χώρους, ψάχνοντας απεγνωσμένα για ανοιχτές πόρτες. Κάθε βήμα συνοδεύεται από έναν ανατριχιαστικό τριγμό, με τον φόβο να κλιμακώνεται ότι μπορεί να προδώσεις τη θέση σου – σε ό,τι και αν παραμονεύει στη σκιά. Η ατμόσφαιρα, γεμάτη αγωνία και αβεβαιότητα για το τι μπορεί να εξελιχθεί, σε παρασύρει σε έναν αμείλικτο χορό επιβίωσης, όπου κάθε ήχος εντείνει τον παλμό της καρδιάς σου. Με τα συστατικά της RE-αρχικής φόρμουλας που ξεκίνησε το 1996, να αναμένονται κι εδώ.

Θα επιστρέψει ο Leon;

Επιπλέον, η επιστροφή ενός αγαπημένου χαρακτήρα από το παρελθόν της σειράς (ίσως του Leon) έχει προκαλέσει εικασίες. Αν και δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο (ακόμη) επίσημα, αν θα παίξουμε μαζί του, ή και σε ποιο μέρος της ιστορίας. Οι φήμες λένε πως θα έχει αντίστοιχα πρωταγωνιστικό ρόλο, σε κάποιο κομμάτι, με την Capcom απλά να επιδιώκει να μην ‘χαλάσει’ την έκπληξη μέχρι την κυκλοφορία. Ισως έχουμε κάποια αντίστοιχη αποκάλυψη, όπως την εμφάνιση του Chris Redfield στα Resident 7 και 8.

Η Capcom φαίνεται να παρουσιάζει το Resident Evil: Requiem ως την επιτομή του survival horror, υφαίνοντας μια βαθιά κινηματογραφική αφήγηση που σέβεται την κληρονομιά του είδους, συνδυάζοντας αρμονικά στιγμές δράσης που θα καθηλώσουν τους παίκτες, υπόσχοντας να γίνει ένα από τα κορυφαία κεφάλαια της σειράς.

Περισσότερα νέα αναμένονται σύντομα, κι όσο θα πλησιάζουμε προς την κυκλοφορία. Πιθανότατα στο επόμενο Capcom event. Με τη σειρά να ετοιμάζεται να παρασύρει τους παίκτες σε έναν νέο, παγερό εφιάλτη.

Εμείς δεν κρατιόμαστε! Τώρα ο λόγος σε εσάς. Γράψτε μας, στο πεδίο των σχολίων παρακάτω, τις σκέψεις σας για το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της σειράς.

You may also like