fbpx
Home ReviewsGame Reviews Roadwarden | The Review

Roadwarden | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Αυτή τη φορά έχουμε να κάνουμε με ένα text-based RPG. Αρχικά, θα ήθελα να ομολογήσω ότι η μόνιμη ανησυχία μου περιστρέφεται γύρω από τη σύνταξη και την ορθογραφία των κειμένων. Δεν χρειάζεστε εμένα για να επαναλάβω ότι στα παιχνίδια του είδους είναι απαγορευτική και απογοητευτική η αστοχία στα παραπάνω βασικά στοιχεία. Καλώς ή κακώς, ο τρόπος έκφρασης δια μέσου του κειμένου είναι μονόδρομος και όταν κωλύεται τότε, όσο καλές προθέσεις και αν έχει ο δημιουργός, η αποτυχία βρίσκεται ante portas. Εδώ, ευτυχώς, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο οπότε οι οιωνοί είναι καλοί.

Ο ήρωάς μας είναι ένας roadwarden, δηλαδή συνοδός και προστάτης όσων ταξιδεύουν στα αφιλόξενα εδάφη της ηπείρου The Land αλλά και πληροφοριοδότης των χωριών και των εμπόρων. Η βασική σας αποστολή είναι να υποστηρίξετε το merchant guild της περιοχής σας ώστε να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες ανάπτυξης και σε άλλα τμήματα της περιφέρειας. Πιο κάτω θα αναφερθούμε και σε άλλα σημαντικά σημεία της ιστορίας που προτιμώ να τα απαριθμήσουμε στο gameplay section.

Το gameplay είναι πολύ απλό αφού το πεδίο δράσης συνίσταται στο τρίπτυχο ανάγνωση-ενέργεια-συνέπειες. Από τρία επίπεδα δυσκολίας (casual: χωρίς χρόνο, με περισσότερα χρήματα και βατές μάχες, standard: περιθώριο 40 in game ωρών και ισορροπημένες μάχες, restrictive: περιθώριο 30 in game ωρών, δύσκολες μάχες και περισσότερες νυχτερινές επιθέσεις) επέλεξα το δεύτερο. Μέσα σε 30 ή 40 in game ώρες, εφόσον επιλέξετε standard ή restrictive difficulty, θα πρέπει να έχετε ολοκληρώσει την κύρια αποστολή που σας ανέθεσε το τοπικό merchant guild αναφορικά με την έρευνα και την πιθανή επέκτασή των δραστηριοτήτων του στα περίχωρα. Παράλληλα, θα ανακύψουν και άλλες αποστολές με πιο ενδιαφέρουσα την υπόθεση του προκατόχου σας roadwarden Asterion ο οποίος εξαφανίστηκε μυστηριωδώς. Θα αναζητήσετε πληροφορίες σε κάθε γωνιά του χάρτη και μέσα από καθ’ οδόν περιστατικά και διαλόγους θα ξετυλίξετε το κουβάρι του μυστηρίου. Στο «quest tab» διατίθεται συνοπτικά όλη εκείνη η πληροφορία που θα σας οδηγήσει στα μονοπάτια του ή θα σας απομακρύνει. Συνεχίζοντας με τα info tabs, το tab «humans» περιλαμβάνει τις προσωπικότητες ενδιαφέροντος που είτε συναντήσατε είτε αναφέρονται στο quest tab πράγμα που σημαίνει ότι για τα δύο tabs υπάρχει διαλεκτική σχέση, στο tab «groups and places» περιγράφονται τα μέρη που έχετε επισκεφθεί ή που λάβατε γνώση αυτών, το «bestiary» αποτελεί μια εγκυκλοπαίδεια για τα θηρία και τους εχθρούς που θα συναντήσετε και, τέλος, μέσα από το «glossary» θα πληροφορηθείτε για γενικής φύσης έννοιες αναφορικά με τον κόσμο του παιχνιδιού. Θα σταθώ λίγο στο τελευταίο σημείο το οποίο με συγκλόνισε καθώς το lore που ξεδιπλώνεται είναι εξαιρετικό· ειδικά τα σημεία με τις θρησκευτικές και πολιτικές έριδες μοιάζουν σαν να έχουν ξεπηδήσει από κάποιο τόμο εκκλησιαστικής ιστορίας. Διάβαζα κυριολεκτικά το ένα entry μετά το άλλο πριν συνεχίσω την περιπέτειά μου αναζητώντας συνεχώς νέα στοιχεία ώστε να εμπλουτιστούν οι καταχωρήσεις. Το «ανολοκλήρωτο» των αποστολών ή των επιλογών είναι αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του παιχνιδιού. Βλέπετε, υπάρχουν δεκάδες subquests και, σύμφωνα με τις επιλογές που θα κάνετε, άλλους θα τους ευχαριστήσετε και άλλους θα τους δυσαρεστήσετε με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την μετέπειτα συμπεριφορά τους. Εύλογα, λοιπόν, και εφόσον μείνετε ικανοποιημένοι, θα αναρωτηθείτε «what if..» και αυτό είναι το επιτυχημένο μοτίβο που ακολουθεί το παιχνίδι.

Το inventory σας διαθέτει, φυσικά, τον πολεμικό και ενδυματολογικό εξοπλισμό τον οποίο αλλάζετε απλά με ένα κλικ, αναλώσιμα και είδη διατροφής για ανανέωση των στατιστικών σας. Όσον αφορά τα τελευταία, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για τα κλασικά στατιστικά με levels και ανανεώσιμα χαρακτηριστικά αλλά για εικονίδια που ενημερώνουν για την κατάστασή σας. Αποτελούνται από πέντε σύμβολα, αυτά των vitality, nourishment, armor, appearance και pneuma. To vitality, προφανώς αφορά την ζωή που σας απομένει, το nourishment την κατάσταση της διατροφής σας, το armor την κατάσταση του εξοπλισμού σας, το appearance το παρουσιαστικό σας και, τέλος, το pneuma τα αποθέματα mana για τη χρήση μαγείας. Εδώ σας περιγράφω τα στατιστικά που αφορούν τον mage που επέλεξα σαν class -με τα υπόλοιπα να εκπροσωπούνται από τους fighters και scholars, οπότε δεν αντιπροσωπεύουν πλήρως τη δική σας περιπέτεια. Τα στατιστικά σας επηρεάζουν και επηρεάζονται από διάφορες παραμέτρους όπως για παράδειγμα αν έχετε έλλειψη τροφής αυτό επηρεάζει τα bonus αλλά και τα penalties στις μάχες, το appearance αν δεν περιποιείστε τον εαυτό σας αλλά και αν δεν έχετε αρκετό vitality και άλλα. Οι μάχες, οι οποίες δεν είναι υποχρεωτικές, εκτελούνται με τη μορφή ζαριών μέσα από το διαλογικό σύστημα. Δεν έχω να σας συμβουλεύσω ή να σας προτείνω κάτι συγκεκριμένο αφού ο καθένας αποφασίζει ανάλογα με την προσωπικότητα που επιθυμεί να διαπλάσει. Ναι, όλες μα όλες οι επιλογές σας έχουν αντίκτυπο σε εσάς. Όλα τα παραπάνω επηρεάζουν την επικοινωνία σας αλλά και διάφορες επιλογές στο text που απλά δεν θα είναι ενεργοποιημένο σαν εντολή, δεν θα είναι highlihted. Ο ύπνος και η ξεκούραση αναπληρώνουν κάποια από αυτά, μια υπόθεση που θα σας απασχολήσει από νωρίς αφού δεν θα μπορείτε να ξαποστάσετε εύκολα σε ανοιχτό χώρο λόγω των κινδύνων που ελλοχεύουν ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες. Υπάρχει το εικονίδιο «wait» με το οποίο περιμένετε (duh!) μέχρι να συμβεί κάποιο γεγονός αλλά προτείνω να το χρησιμοποιείτε με φειδώ όσοι επιλέξετε τα.. Benny Hill επίπεδα δυσκολίας.

Κατά τη διάρκεια των διαλόγων με τους κατοίκους της περιοχής, και προκειμένου να τους προκαταλαμβάνουμε υπερ σας, τους επηρεάζετε θετικά ή αρνητικά με ό,τι αντίκτυπο έχει αυτό στην εξέλιξη. Έτσι, θα διαπιστώσετε ότι πολλές φορές θα είναι απενεργοποιημένη στο διάλογο κάποια απάντηση μέχρι να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του προσώπου. Αυτό μπορεί να γίνει είτε μετά από κάποιο quest που θα σας αναθέσει είτε ανάλογα με τις τιμές των στατιστικών σας όπως π.χ. το appearance. Η προσέγγιση νέων χαρακτήρων εμφανίζει πέντε εικονίδια που αναπαριστούν attitudes (friendly, playful, distanced, intimidating και vulnerable) βάσει των οποίων θα εξελιχθεί και η συζήτηση μαζί τους. Όλα τα παραπάνω στοιχεία που περιγράφω επηρεάζουν άμεσα τη διάδραση με το περιβάλλον και τα υποκείμενά της οπότε δεν θέλω να σας χαλάσω τη χαρά της ανακάλυψης. Να θυμάστε πάντα ότι η δραπέτευση από μια μάχη δεν είναι δειλία και ενδεχομένως να σας ανοίξει νέες επιλογές και διαδρομές που δεν φανταστήκατε πότε. Σύντροφος στην περιπέτειά σας θα είναι το πιστό σας άτι το οποίο θα σας βγάζει από δύσκολες θέσεις αλλά παράλληλα απαιτεί και από εσάς φροντίδα. Τέλος, σε αρκετά σημεία θα σας ζητηθεί να πληκτρολογήσετε κείμενο, πράγμα κάπως αμφιλεγόμενο αφού σε λίγες περιπτώσεις κατάφερα να αντιληφθώ τι έπρεπε να αναφέρω για να έχω το επιθυμητό αποτέλεσμα και με έκανε να εγκαταλείψω σύντομα την προσπάθεια. Το save system είναι διαρκώς παρόν με δεκάδες slots και έτσι μπορείτε να δοκιμάσετε διαφορετική προσέγγιση σε σύντομο χρονικό διάστημα χωρίς τον βραχνά του «new game» κάθε φορά.

Τα pixelated γραφικά είναι πανέμορφα· αποτελούνται από στατικές μονόχρωμες οθόνες που σε συνδυασμό με την μουσική πραγματικά σας ταξιδεύουν σε ένα επικό περιβάλλον. Ιδιαίτερα στον ηχητικό τομέα, αν και αρχικά φαντάζει επαναλαμβανόμενη και μονότονη, θα εκπλαγείτε με την χροιά και τον τόνο που αποκτά τόσο σε ιστορικές αποκαλύψεις όσο και στις μάχες. Βέβαια, η ακουστική κιθάρα που ακούγεται στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού είναι και η πλέον κατάλληλη για την πιο άνετη ανάγνωση του κειμένου.

Το «Roadwarden» μου άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων και, φυσικά, θα επιστρέψω για δεύτερο και τρίτο playthrough για να αντιμετωπίσω και να χειριστώ με διαφορετικό τρόπο τις ιστορίες του σύμφωνα με τα άλλα δυο class. Η αστείρευτη πληροφορία του lore με ταξίδεψε στον κόσμο του όσο λίγα παιχνίδια -και δεν αναφέρομαι σε text adventures- και οφείλω πολλά συγχαρητήρια στον δημιουργό του Maciej ‘Aureus’ Gajzlerowicz από την Πολωνία για αυτό το επίτευγμα δηλώνοντας πλέον μεγάλος θαυμαστής του! Όσοι είστε φανατικοί του storytelling και της φαντασίας, μην το χάσετε με τίποτα!

You may also like